Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er ikke særlig kjent på Kjelsås i Oslo, der har jeg kun vært noen få ganger i mitt liv, men det er mange år siden. Men det jeg vet er at mange boliger der kan ha en fantastisk utsikt fordi deler av bydelen ligger høyt til. Som denne leiligheten til den nette sum av 30 millioner. Ganske ny, bygd i 2021.

Herregud... En utsikt man kan sitte og stirre på i timevis og bare tenke, dagdrømme og nyte. Man ser over halve byen! 😍

Det er som nevnt en leilighet, ikke enebolig, men den er enorm til å være leilighet, hele 176 kvadrat, som er det samme som mange eneboliger er på. Helt super. Hadde bare fjernet de to svære vinskapene på kjøkkenet, dyrebar oppbevaringsplass som jeg ville gjort om til vanlige høyskap og brukt til helt andre ting (jeg drikker ikke alkohol). I tillegg ville jeg gjort om på alle grå vegger og malt dem i andre naturfarger som grønne toner, varme brune, litt beige kanskje også. Kanskje terrakottafarge også. Men vekk med det dystre og depressive grå!

Leiligheten var fabelaktig fin.

Ble helt betatt av denne utsikten og leiligheten. Størrelsen og utsikten. Men i en bydel jeg er lite kjent med og derfor ikke garantert at jeg ville følt meg hjemme i. Tar man sjansen da å bruke 30 mill på en bolig der man ikke er sikker på å trives...? Hva ville du gjort om millionene hadde hopet seg opp i haugevis på konto og du var på utkikk etter et flott sted å bo? 😛 

968_676744b4-fd36-4df7-a8d9-451d26f8f7be

Et bilde der man til høyre ser de to svære vinskapene som opptar mye plass i kjøkkeninnredningen. Så mye plass til vin er jo for bare de spesielt vininteresserte entusiastene, ikke "folk flest"? Eller er alle som har råd til bolig i tredve millioners klassen gale etter vin og ønske å vise frem samlingen til alle?

968_2999c232-4177-4fec-81f4-eceb791fa1ec

Endret av Million
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Million skrev (14 minutter siden):

Jeg er ikke særlig kjent på Kjelsås i Oslo, der har jeg kun vært noen få ganger i mitt liv, men det er mange år siden. Men det jeg vet er at mange boliger der kan ha en fantastisk utsikt fordi deler av bydelen ligger høyt til. Som denne leiligheten til den nette sum av 30 millioner. Ganske ny, bygd i 2021.

Herregud... En utsikt man kan sitte og stirre på i timevis og bare tenke, dagdrømme og nyte. Man ser over halve byen! 😍

Det er som nevnt en leilighet, ikke enebolig, men den er enorm til å være leilighet, hele 176 kvadrat, som er det samme som mange eneboliger er på. Helt super. Hadde bare fjernet de to svære vinskapene på kjøkkenet, dyrebar oppbevaringsplass som jeg ville gjort om til vanlige høyskap og brukt til helt andre ting (jeg drikker ikke alkohol). I tillegg ville jeg gjort om på alle grå vegger og malt dem i andre naturfarger som grønne toner, varme brune, litt beige kanskje også. Kanskje terrakottafarge også. Men vekk med det dystre og depressive grå!

Leiligheten var fabelaktig fin.

Ble helt betatt av denne utsikten og leiligheten. Størrelsen og utsikten. Men i en bydel jeg er lite kjent med og derfor ikke garantert at jeg ville følt meg hjemme i. Tar man sjansen da å bruke 30 mill på en bolig der man ikke er sikker på å trives...? Hva ville du gjort om millionene hadde hopet seg opp i haugevis på konto og du var på utkikk etter et flott sted å bo? 😛 

968_676744b4-fd36-4df7-a8d9-451d26f8f7be

Et bilde der man til høyre ser de to svære vinskapene som opptar mye plass i kjøkkeninnredningen. Så mye plass til vin er jo for bare de spesielt vininteresserte entusiastene, ikke "folk flest"? Eller er alle som har råd til bolig i tredve millioners klassen gale etter vin og ønske å vise frem samlingen til alle?

968_2999c232-4177-4fec-81f4-eceb791fa1ec

Altså: jeg digger som alltid funnene dine og refleksjonene og alt jeg lærer av å lese innleggene dine 😍

Jeg har lært noe av KI forleden også: vi som helst skulle hatt en god gammeldags potetkjeller/jordkjeller til oppbevaring av mat (der kjøleskapet blir for kaldt og vanlig rom i hus /leilighet blir for varmt). Da kan man bruke vinskap til å oppbevare frukt, grønt, oster, honning m.m. Man må bare passe på å dekke til "vinduene" på vinskapet, for enkelte varer vil ha det mørkt.

Endret av Miss Meilir
Måtte jo få med ordet jordkjeller også
Skrevet
Miss Meilir skrev (2 minutter siden):

Altså: jeg digger som alltid funnene dine og refleksjonene og alt jeg lærer av å lese innleggene dine 😍

Jeg har lært noe av KI forleden også: vi som helst skulle hatt en god gammeldags potetkjeller til oppbevaring av mat (der kjøleskapet blir for kaldt og vanlig rom i hus /leilighet blir for varmt). Da kan man bruke vinskap til å oppbevare frukt, grønt, oster, honning m.m. Man må bare passe på å dekke til "vinduene" på vinskapet, for enkelte varer vil ha det mørkt.

Takk for første avsnitt :) 

Det var jo en god ide å dekke til glasset og bruke de skapene til ting som skal ligge "litt" kaldt bare. Smart! Det finnes sikkert film man man klistre på innsiden av glassdørene som skjermer for lyset. Solfilm eller noe?

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (14 timer siden):

Takk for første avsnitt :) 

Det var jo en god ide å dekke til glasset og bruke de skapene til ting som skal ligge "litt" kaldt bare. Smart! Det finnes sikkert film man man klistre på innsiden av glassdørene som skjermer for lyset. Solfilm eller noe?

Vinskap skal beskytte flaskene mot UV-stråling og lys, så de kommer med filter allerede 🙂

Anonymkode: 8f428...f50

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2026 den 6.59):

Vinskap skal beskytte flaskene mot UV-stråling og lys, så de kommer med filter allerede 🙂

Anonymkode: 8f428...f50

Ja, skjønner det, men OM jeg nå skulle latt to svære vinskap bli værende på mitt kjøkken, jeg som aldri drikker vin, så ville jeg brukt det til å kjøle ned andre ting. Mye forskjellig av grønnsaker og matvarer etc. Og det vil se litt rotete ut om man fremdeles da kan se gjennom glassene i vinskapenes dører. Derfor en mørk film eller noe som skjuler hva som er inni.

Skal man ha noe i glasskap eller skap med glassdører, bør det være litt ryddig og "ensformig" det som er inni. Ikke et rot og kaos av ulike ting og slikt.

Var bare derfor jeg tenkte mørkere glassdører hadde vært noe. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ekstraordinær toppleilighet med vesentlig påkostet standard|Solrik takterrasse på 27 m²|Heis|Peis| Vannbåren gulvvarme | FINN eiendom

Morsomt å se på dyre Oslo-leiligheter,  som denne. Billett merket: må like skråtak

Anonymkode: 30331...769

Pen leilighet. Antageligvis kjøpt opp loft-etasjen (2023) for å gjøre om fra råloft til leilighet av en utbygger, og selges nå nybygd (står som sist solgt kun EN gang, og da var prisen i 2023 bare noe over sju millioner. Høres altså ut som råloft som er bygget om til leilighet, med dagens salgspris på hårreisende 35 mill)

Hadde blitt gal av å gå rundt med nakken og hodet på skakke sånn overalt for å ikke skalle i noe tak. Det var jo overalt! Nei, gamle toppleiligheter i gamle bygårder er ikke noe for meg. Men den var veldig fin, det skal sies. Pent renovert/bygd.

Endret av Million
la til en setning
  • Liker 3
Skrevet
Million skrev (46 minutter siden):

Ja, skjønner det, men OM jeg nå skulle latt to svære vinskap bli værende på mitt kjøkken, jeg som aldri drikker vin, så ville jeg brukt det til å kjøle ned andre ting. Mye forskjellig av grønnsaker og matvarer etc. Og det vil se litt rotete ut om man fremdeles da kan se gjennom glassene i vinskapenes dører. Derfor en mørk film eller noe som skjuler hva som er inni.

Skal man ha noe i glasskap eller skap med glassdører, bør det være litt ryddig og "ensformig" det som er inni. Ikke et rot og kaos av ulike ting og slikt.

Var bare derfor jeg tenkte mørkere glassdører hadde vært noe. 

Enig med deg - det er mye mer ryddig. Og dessuten vet jeg at bl a poteter ikke bryr seg om UV-filteret som disse skapene har. De blir grønne selv med dette filteret. Så enkelte varer må ha det mørkt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her har vi en av Bergens luksusleiligheter:

Eksklusiv 4-roms utsiktsleilighet | Altan på 36 kvm med gode solforhold | Heis og felles takterrasse | Nyoppusset i 2015 | FINN eiendom

Og de heldiggrisene slipper utsikt til Munch-museet, slik som mange dyre Oslo-leiligheter har. Ja, jeg sa det. 

Her betaler man utelukkende for beliggenheten og kvadratmeterne. Ellers var det lite som var imponerende med den leiligheten. I mine øyne er dette ingen god representant for luksussegmentet i Bergen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Stjertmeis skrev (42 minutter siden):

Her betaler man utelukkende for beliggenheten og kvadratmeterne. Ellers var det lite som var imponerende med den leiligheten. I mine øyne er dette ingen god representant for luksussegmentet i Bergen.

Enig i det. Var jeg som la den ut. Var litt tom i hodet for hvilket ord jeg skulle bruke, så da ble det luksusleilighet. Men jeg angret etterpå. Vakre Bergen ❤️ 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

image.thumb.png.ecde0556a6277cab5f68c2ee76f4f5e5.png

Bilde fra år 1900.

Eiendomsmegleren skriver:

"Det finnes hytter, og så finnes det steder som har vært en del av familiers liv gjennom generasjoner."

Historiske Løvli | Unik fritidsbolig med over 125 års historie | 5 soverom | Storstue med peis | Særegen arkitektur! | FINN eiendom

Bare det ikke er en storfamilie som sitter med stor hjertesorg nå.. Jeg frykter det 😔

• Liker 3
Skrevet
Million skrev (På 30.6.2026 den 16.32):

Bare kommenterer det du nevner ang. området 

Enig i at utsikten er fantastisk - og det er nok sikkert noen av de 30-millionene som ligger der 

Det har jo vært ganske mye utbygging på Kjelsås sammenlignet med andre områder med tilsvarende utsikt  - Nordberg , Holmenkollen , Nordstrand . Forsåvidt mye utbygging på Nordstrand men har ikke inntrykk av at det er den gode utsikten i nybyggene der . 
Siden det er mye nye bygg har de jo kunnet fokusere på å fremheve utsikten også med store vindusflater og gode uteplasser. 

Det er mye leiligheter men prisene på de objektene med god utsikt er jo ganske stive. 

Er mange barnefamilier som har flyttet dit allikevel tror jeg. Det er jo en fin kombinasjon av at det ikke er altfor langt til sentrum men da også kort vei til marka. 

Kollektivt er vel også helt ok siden de har buss , trikk og tog som dekker store deler av området. 

Siden det er god utsikt må det også være litt bratt og det kan jo være utfordrende spesielt på vinteren.

Jeg ville nok ha flyttet meg litt lenger vest i området Nordberg/Kringsjå - ikke fullt så bratt og der er det tbane. 

Evnt. så frister også Nordstrand/Bekkelaget litt siden der er det nærhet til sjøen samtidig som det er god utsikt. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2026 den 15.32):

image.thumb.png.ecde0556a6277cab5f68c2ee76f4f5e5.png

Bilde fra år 1900.

Eiendomsmegleren skriver:

"Det finnes hytter, og så finnes det steder som har vært en del av familiers liv gjennom generasjoner."

Historiske Løvli | Unik fritidsbolig med over 125 års historie | 5 soverom | Storstue med peis | Særegen arkitektur! | FINN eiendom

Bare det ikke er en storfamilie som sitter med stor hjertesorg nå.. Jeg frykter det 😔

Bare jeg som får følelsen av at det spøker i hvert eneste rom her? 😱

Anonymkode: 3c893...4d3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...