Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=472648262

400k for dette huset. 

Riktig nok så langt ute i Gok som det kan bli, men huset hadde sjarm!

Anonymkode: dfd43...e35

Mye historie i veggene vil jeg tro. Og bygget på 1870-tallet, ikke mange hus igjen i Finnmark etter at tyskerne  tente fyr på alt de kom over i 1944. Men dette huset overlevde!

Anonymkode: e2cca...2dd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Bergen ❤️ Et veldig søtt hus på utsiden. Minner meg om en dukkestue  🙂 

Sentrum/Klosteret - Sjarmerende bergenshus med meget sentral beliggenhet | FINN eiendom

Så kan man jo drømme om hvordan man selv hadde stylet det på innsiden. 

Anonymkode: 30331...769

Det huset hadde virkelig det engelskmennene kaller "curb appeal"! ❤️

Altså, tiltrekningskraft allerede når man står på fortauet utenfor og ser på det. Nydelig.

Men 58 kvadrat? Det er jo nesten dukkestue :D 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

I Oslo er det et område mellom Grünerløkka og Carl Berners plass som heter Rodeløkka, og det er kjent for sitt gamle trehusbebygde strøk. Sjarmerende små gater.

Det dukket opp et hus til salgs der i våres, i Langgata 45. 312 kvadrat. Og nå ser jeg det igjen på Finn, det ble visst ikke solgt i våres.

Bildene fra hagen er tatt før alt løvet på busker etc er sprunget ut, så det er nok tidlig på våren. Huset er fra slutten av 1800-tallet (1895) har energimerking i stil med det (G, den dårligste).

Jeg vet at selve huset hadde jeg likt å bo i pga sjarmen og strøket, om jeg nå først skulle bodd midt nede i byen, så sentralt. Men... en kikk på Google Maps viser at huset er bare skilt med en hekk og et gjerde fra en barnehages uteareal... Skrik og skrål, rop og grining dagen lang. Ikke mye ro og fred å få i sin egen hage da, om man er naboen? Kanskje dette er årsaken til at den ikke er solgt. Folk orker ikke tanken på all støyen fra en hel barnehage?

23.5 millioner for å bo ved siden av en barnehage?

Det er rett til høyre i bildet her, på andre siden av hekken man ser, at barnehagen ligger:

942_a7763916-a423-4bd6-a83b-405e5e8463fe

Endret av Million
  • Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Me no likey 

Anonymkode: 02342...a1c

🤣 Unnskyld OT, men jeg elske uttrykket, så nå gav du meg en skikkelig god latter! (Det var jeg som la ut annonsen.)

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

I Oslo er det et område mellom Grünerløkka og Carl Berners plass som heter Rodeløkka, og det er kjent for sitt gamle trehusbebygde strøk. Sjarmerende små gater.

Det dukket opp et hus til salgs der i våres, i Langgata 45. 312 kvadrat. Og nå ser jeg det igjen på Finn, det ble visst ikke solgt i våres.

Bildene fra hagen er tatt før alt løvet på busker etc er sprunget ut, så det er nok tidlig på våren. Huset er fra slutten av 1800-tallet (1895) har energimerking i stil med det (G, den dårligste).

Jeg vet at selve huset hadde jeg likt å bo i pga sjarmen og strøket, om jeg nå først skulle bodd midt nede i byen, så sentralt. Men... en kikk på Google Maps viser at huset er bare skilt med en hekk og et gjerde fra en barnehages uteareal... Skrik og skrål, rop og grining dagen lang. Ikke mye ro og fred å få i sin egen hage da, om man er naboen? Kanskje dette er årsaken til at den ikke er solgt. Folk orker ikke tanken på all støyen fra en hel barnehage?

Det er rett til høyre i bildet her, på andre siden av hekken man ser, at barnehagen ligger:

Tenk dere skuffelsen: først ser man huset og tenker: så kult dette var! Og så oppdager man barnehagen... 😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (5 timer siden):

«Idyllisk». «Unik». «Sjelden». 
Makan til overdrivelse.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

«Idyllisk». «Unik». «Sjelden». 
Makan til overdrivelse.

Enig i at det er "sjelden", for det er ikke så ofte disse gamle trehusene på Rodeløkka kommer for salg. Begrenset antall av dem.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (56 minutter siden):

Enig i at det er "sjelden", for det er ikke så ofte disse gamle trehusene på Rodeløkka kommer for salg. Begrenset antall av dem.

Men det er jo en grunn til at ingen ønsket å kjøpe den…

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det er jo en grunn til at ingen ønsket å kjøpe den…

Eh? Mener du det faktum at megler har brukt ordet "sjelden" i annonsen har medført at ingen vil kjøpe den? Jeg trodde du mislikte at ordet "sjelden" var brukt, fordi det ikke stemte? Det ER jo sjelden et slikt hus i området selges?

Jeg har ikke finlest takstrapporten, men det er nok en del feil eller mangler ved så gamle hus. Det, pluss det ovenfornevnte faktum at barnehagen ligger rett ved siden av. Kommer sikkert noen fotballer og sånt flyvende over hekken fra tid til annen til huset 😛 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Eh? Mener du det faktum at megler har brukt ordet "sjelden" i annonsen har medført at ingen vil kjøpe den? Jeg trodde du mislikte at ordet "sjelden" var brukt, fordi det ikke stemte? Det ER jo sjelden et slikt hus i området selges?

Jeg har ikke finlest takstrapporten, men det er nok en del feil eller mangler ved så gamle hus. Det, pluss det ovenfornevnte faktum at barnehagen ligger rett ved siden av. Kommer sikkert noen fotballer og sånt flyvende over hekken fra tid til annen til huset 😛 

Jeg mener at om den var så sjelden og unik, ville den blitt solgt for lenge siden. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg mener at om den var så sjelden og unik, ville den blitt solgt for lenge siden. 

Å ja. Men nei, det tror jeg ikke, om det er fullt av feil og mangler i takstrapporten. Da kan jo et hus være så sjeldent og unikt det bare vil, folk må spytte inn kanskje millioner for å rette opp i skader, feil og mangler. Grunnmur som lekker fukt og det er utslag på mugg i kjellerens vegger og gulv f.eks. Bad som er nær (eller passert) sin "best før dato".  Ting som kan koste masse penger å utbedre. Når prisen på huset da fra før av er over 20 millioner (som dette er) så gjør det jo at folk kanskje ikke kan strekke seg lenger, det blir for dyrt OG i tillegg arbeidskrevende kanskje.

Eller man orker rett og slett bare ikke å påta seg et oppussingobjekt som nesten må totalrenoveres for å bli up-to-date. Jeg har som hobby å glo på boligannonser, og har sett mange kjempeflotte hus med nydelig beliggenhet etc, og så viser det seg at alle de tre badene i huset må totalrenoveres f.eks. Tror ikke jeg hadde orket å kjøpe noe som trengte så store ekstra investeringer for å bli bra nok til å bo i de neste tjue årene.

Dette huset på Rodeløkka er fra slutten av 1800-tallet, det vil si at grunnmuren er fra datidens standarder. Det kan bety trøbbel.

Endret av Million
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...