Gå til innhold

Ned 15 kg til sommeren!


Gjest nordpia

Anbefalte innlegg

Det gjør ikke så mye når det bare er en gang. ;) Jeg har vent meg til å lese varedeklarasjonen, ofte setter jeg varen tilbake fordi jeg tenker at det ikke smaker godt nok i forhold til antall kalorier. Det hjelper meg til sunnere valg.

Akkurat dette gjør jeg også, og jeg har god nytte av det. Er i tillegg enig i det Brunhilde sier ellers, en sjelden sprekk er lov :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ms. Raggsokk

Første joggetur på leeenge i dag! 5 km i ganske rolig tempo, brukte 45 min tilsammen inkl litt rask gange innimellom. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har skrevet her, og det er rett og slett fordi jeg hadde et par-tre uker uten motivasjon. Trente null, spiste dårlig og generelt gjorde alt jeg ikke skulle. Allikevel har det gått riktig vei, så jeg tror bevisstgjøringen min er god nok til at jeg kan dette av lasset uten å slutte å gå ned. Rett og slett fordi jeg spiser generelt sunnere og de ekstra kaloriene er ikke så mange selv når jeg detter av lasset. Jeg veier meg ikke lenger, og teller ikke lenger kalorier, men har kontroll over hva jeg spiser og bruker målebåndet. Grunnen til at jeg måtte slutte med å telle kalorier var fordi det ble skummelt, og altfor stor del av hverdagen. Å spise rett er fortsatt en stor del av hverdagen, men ikke besatt.

Uansett, poenget er at jeg er litt tilbake nå, og jeg trener litt og spiser ok, men jeg tar det heller litt rolig i vektnedgangen. Jeg har gått ned 2 cm i midjen på en måned! Den 24. april var jeg 68, nå er jeg 66 cm! Målet mitt for sommeren var 65 cm, og jeg trodde ikke jeg skulle komme i nærheten, men nå er jeg der snart! Går ned jevnt på hele kroppen, noe som egentlig er plagsomt, for lårene mine er fortsatt store i forhold til livet! Er allikevel glad i hoftene mine, selv om de er en plage innimellom, for når jeg når målet mitt vil jeg nok nesten garantert ha kvinnelige former! haha, de små gledene. Jeg veier meg forresten ikke, for det styrer meg sånn. Man "skal" ned 500gr i uka, og når man da ikke ser resultater, så går jeg for min del på en smell. Jeg vil merke på målebåndet om jeg slutter å gå ned, så jeg stoler på det, jeg. Mindre forventninger også. Nå tenker jeg meg en tur ut å gå, for jeg skulle egentlig trene i dag, men har ikke fått gjort det da jeg var så sliten etter jobb + hovne mandler/vondt i halsen. Kunne vel egentlig tvunget meg på trening, men neeeh!

Det er forresten veldig kult å se at det har gått så bra med dere andre! Motiverende at det går riktig vei for alle, og plutselig er slanking "lett". Kanskje fordi vi har kommet ordentlig igang?

:danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applestore

Lenge siden jeg også har skrevet her nå :) Har vært litt mye eksamen, og litt lite trening. Gikk på vekta i dag og den viste 59.9 :D Deilig å endelig se 5 tallet!

Kondisjonen har også blitt mye bedre, og jeg må begynne å finne meg lengre runder, siden jeg nå løper de gamle for fort.

Endret av Applestore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag, vekta viste 69 kg, ned 900 gram. Det er overraskende, jeg antok at jeg kom til å gå ned mye saktere jo lengre ned jeg kom (jeg har vel ikke kommet langt nok ned enda :P). Jeg tror jeg skal feire med en joggetur, faktisk! Jeg jogget for første gang for en uke siden, og var støl i flere dager etterpå - tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok veiedagen i dag jeg også, hadde så god tid :)

Ned 100 g :fnise: , MEN jeg er på 60-tallet!! 69, 9....

Har også mistet ca 1 cm jevnt over på overkropp (midje, sideflest, overarmer), men lårene er der fortsatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk, Mille_!!! Og siste AB, nedgang er nedgang ;)

Selv gruer jeg meg til å gå på vekta i morgen.... Har (fortsatt) blitt lite trening, og jeg har ikke vært super på maten de siste dagene heller, men denne uken har jeg en del fri og skal få kommet meg ut litt! Håper bare at været holder seg til i morgen formiddag, for da blir det årets (og nesten mitt livs) første joggetur utendørs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..... der mota jeg meg opp, gitt! Det ble ikke mer enn 100 gram ned denne uka, men med tanke på at innsatsen har vært rimelig laber er jeg egentlig godt fornøyd.

Har nå 1,8 kilo igjen til neste delmål, og 25 dager å klare det på. Pisk i meg litt motivasjon da, jenter! (Delmålet er forresten under 70 kilo til 21-årsdagen min 25. juni... Klarer jeg det?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går saaaaaaaaakte ned, og greier nok ikke 15kg totalt før jeg reiser på ferie. Det var det som var målet. MEN når jeg ser meg i speilet nå så ser jeg en kropp jeg er nesten fornøyd med! :hoppendeglad: Jeg har gått ned totalt 12,2kg og hååååper jeg rekker 1,9 i løpet av den siste måneden før ferie, men vi får se. Det virker litt mye for meg så langt ut i slankingen. Jeg erfarer at jeg kanskje spiser litt lite, for de dagene jeg skeier ut pittelitt ender det alltid med litt ekstra vekttap. Synes det er vanskelig å finne den helt rette balansen mellom for lite mat og for mye mat.

Når det gjelder trim er jeg på samme nivået som jeg har vært hele tiden; går turer med hunden og klarer meg fint med det. Kanskje jeg skal prøve meg på litt wii noen dager nå for å se om det kicker litt sånn at jeg kommer nærmere feriemålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Eske: 100 gram ned er jo nedgang, og mye mer motiverende og hyggeligere enn å stå på stedet hvil (eller - grøss og gro, gå opp :P). Jeg tror absolutt det er mulig å greie 1.8 kg på 25 dager, har du mulighet til å gå noe i marka e.l feks? Forbrenner masse kcal :) Jeg har gått ned nesten 800 gram pr uke siden jul (i gjennomsnitt), og eneste mosjonen jeg får er 3 turer i marka i uka , + litt Wii av og til.

@Brukernavn: Jeg opplevde å "stagnere" litt i vektnedgangen (eller jeg gikk ned, men mye mindre) selv. Jeg økte derfor kcalinntaket med 100-200 kcal per dag, og det satte fart på vektnedgangen. Jeg vet selvfølgelig ikke om det er den eneste årsaken, og man er jo ulik både i forhold til kropp, matinntakt og mosjon, men det virket i allfall å gjøre susen hos meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

..... der mota jeg meg opp, gitt! Det ble ikke mer enn 100 gram ned denne uka, men med tanke på at innsatsen har vært rimelig laber er jeg egentlig godt fornøyd.

Har nå 1,8 kilo igjen til neste delmål, og 25 dager å klare det på. Pisk i meg litt motivasjon da, jenter! (Delmålet er forresten under 70 kilo til 21-årsdagen min 25. juni... Klarer jeg det?)

*piske litt på*

Jeg har verdens største uflaks... På fotballtreningen i dag tidlig røk kneet, og nå blir det krykker iallefall til de får undersøkt det i morgen. Tror ikke noe er ødelagt, bare veeeeldig forslått og forstuet. Gi meg litt styrke please, jeg går jo aldri ned i vekt om jeg ikke kan bedrive kondistrening *grine litt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*piske litt på*

Jeg har verdens største uflaks... På fotballtreningen i dag tidlig røk kneet, og nå blir det krykker iallefall til de får undersøkt det i morgen. Tror ikke noe er ødelagt, bare veeeeldig forslått og forstuet. Gi meg litt styrke please, jeg går jo aldri ned i vekt om jeg ikke kan bedrive kondistrening *grine litt*

:daane: Du tuller!! Går det an?? Du må være det mest uheldige mennsket jeg har hørt om :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

Tok veiedagen i dag jeg også, hadde så god tid :)

Ned 100 g :fnise: , MEN jeg er på 60-tallet!! 69, 9....

Har også mistet ca 1 cm jevnt over på overkropp (midje, sideflest, overarmer), men lårene er der fortsatt..

Ble visst anonym bruker jeg..Var ikke med vilje altså! :)

(gikk på vekten i dag også, bare for å se, og da viste den 69,7)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raggsokk: At du tør å gå ut døra er for meg et mysterium.. :hakeslepp:

Mille_: Tusen takk, det er helt sant, jeg er jo glad for alt som ikke er stillstans :-)

Brukernavn: Jeg synes du har vært superflink, jeg, og 12.2 kilo er jo virkelig knallbra! Prøv å øk matinntaket du :-)

Og Mille_, jeg har i grunn skogturmuligheter, det skulle jeg kanskje vurdert, men jeg håper på å få kommet meg i jogginga igjen. I dag ble jeg nemlig nødt til å slå ihjel litt tid på treningssenteret (mens jeg venta på at bilen skulle bli ferdig på verksted - knallbra "motivasjon"!) og selv om det ikke ble så fryktelig mye løping men aller mest rask gange er jeg superfornøyd med 8 km! :biggrin: Håper å få til flere slike økter fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har trent rockering 10 min, "rullevekt" 5 min, en gåtur, en sykkel tur og 50 situp. :) Jeg veide meg i dag bare for morro skyld og veide 58, har gått ned 2kg på en uke:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Ja, jeg lurer noen ganger på om jeg brekker et bein bare det blåser litt :fnise:

Kneet var veldig forslått, men ingen brudd :duskedame: Hevelsen er nesten borte, og i morgen blir det først rolig svømming og deretter rolig gåtur på grusvei med sånn støtteskinne på kneet. All trening er god trening!

Lurer på hvor mye jeg hadde gått ned om jeg faktisk hadde hatt helse som fungerte, jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare skynde meg å poste her som et spark i baken til meg selv nå :P

Har hatt besøk noen dager, og det har blitt alt for mye snop på kveldene, potetgull, is, sjokolade, vin - ææhhh. Da jeg la meg i går kveld var jeg egentlig ganske irritert på meg selv, helt greit å spise litt potetgull, sjokolade og is, men IKKE greit å tylle inn på de mengdene. I morges startet jeg dagen med en liten joggetur, og i ettermiddag skal jeg opp i marka. Har jogget en gang pluss gått 2 turer i marka tidligere denne uka, så håper vekta på mandag ikke er for ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en trøst har jeg også hatt en del ikke-så-gode-matdager denne uka, og ikke kommet meg på trening mer enn én gang.... Skal komme meg på senteret i morgen da, og kanskje ta meg en tur ut i kveld om været blir bedre, for nå er det GRUSOMT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...