Gå til innhold

Popelkas bryllupsdagbok

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Dette brudepikekjolehysteriet begynner aa bli litt mye...Maa en saann kjole vaere 100% "perfekt" (les: saann som brudepikenes mor vil ha det!)? Nei, mener jeg. Jeg har bestemt meg. Naa skal jeg vaere standhaftig og gi klar beskjed (trodde jeg alt hadde gjort det...enkelte mennesker maa ha det inn med teskje!).

Ellers saa har jeg faatt beskjed om at jo da, jeg skal ha sloer likevel :o Fordi det vil se bedre ut til kjolen! Sloeret skal bli ydd i samme stoff som "overskjoertet" - tynt, tynt slikestoff - og vaere ca. fem cm lengre enn slepet paa kjolen (dvs. ikke saa langt - jeg har kun "chapel length" slep). Tror det blir veldig fint! :P Gleder meg sinnsykt til aa proeve kjolen neste uke!

Gleder meg til aa snakke med presten, kjoepe sko, ha proevetime med frisoeren etc. det blir mye planlegging paa en uke!

Paa det karrieremessige plan (aa giiid!) saa har jeg bestemt meg for aa bli norsklaerer! Jepp, det er det jeg har lyst til! Haaper jeg kan begynne aa undervise paa universitetet fra hoesten av! Orker ikke kontorjobb i det uendelige - hverken nakken eller jeg er glad i det :-?

I kveld kommer T hjem fra London. Vi skal stikke innom en fransk venninne av meg jeg moette tidligere i dag. Han snakker flytende fransk saa han liker aa praktisere det (selv om norsken har forsteprioritet naa for tiden - vi kvinner er faele!).

Ha det saa lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En stille dag paa jobben...er mutters alene her, og tok meg den frihet aa komme en time for sent - arbeidsmoralen er paa topp, merker jeg :oops:

Jeg har printet ut forlovererklaeringene, ekteskapserklaering for meg og T og "melding om endring av navn". Jeg har ogsaa printet ut bestemmelsene for vigsel, saa kan jeg og T gaa igjennom det ogsaa foer vi moeter presten. T vil gjerne finne ut mer om den lutherske kirken (dvs. Statskirken), ettersom han er vokst opp i den Anglikanske kirken. Det er ikke saa veldig store forskjeller, tror jeg, men hadde vaert interessant aa finne ut mer!

Tilbake senere - maa ta noen telefoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg titter innom storsett hver dag, men ikke hver gang jeg legger igjen beskjed!! Nå henger revisor rundt meg, så jeg må skynde meg å snik-skrive litt..

Skriver mer senere!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juni!

Jeg vet hvordan det er - man har ofte veldig lyst til aa sitte paa kg hele dagen naar man egentlig skal jobbe! Faar ikke gjort det saa mye naa for tiden, men i dag er hele jobben ute paa nok en tur - deilig, det!

Jeg har nettopp sendt en mail til min kjaere T ang. talen hans, og han ble veldig glad. Han skulle printe den ut og "reflect on it". Han er saa soet noen ganger!

I kveld flytter han inn helt paa alvor - han skal sove i sengen vaar for foerste gang! Det blir litt rart, men mest fint. Vi maa pakke ut av utallige pappesker med "skrot" (det er det jeg kaller det :ler: ) og ogsaa pakke koffertene for Norgesturen som starter paa loerdag. Ogsaa skal vi ha et lite cocktailparty i morgen kveld med T's gamle huskamerater og noen andre venner. Jeg har en del aa gjoere til det ogsaa - kjoepe/lage snacks og rydde (men det er T's rot, saa han faar ta mesteparten av den biten!). Nei, jeg maa jobbe hvertfall littegrann i dag...ellers lurer vel de andre paa hva ejg har drevet med. De aner jo ikke hva KG er....og hvor avhengig (dvs. "superaktiv") man kan bli... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Popelka. :D

Det skal vel bli fint når din kjære flytter inn på ordentlig! Selv har jeg bodd med min fra dag en, så vi er vant med hverandres vaner og uvaner. (Han snorker om natten, og jeg er en drage om morgenen :ler: )

Håper dere begge får en fin tur til Norge. Det skal vel bli fint for dere begge å komme hit, og det er vel ekstra godt for deg å se de du er glad i igjen. Det blir vel lagt inn litt tid til ting som må ordnes til bryllupet også da? Det er vel noen ting som kan være greit å ordne i Norge.

Jeg håper hvertfall turen til Norge blir behagelig, og at cocktailpartyet blir vellykket!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, Saeria!

Du har rett i at det blir litt godt aa komme hjem paa besoek. Gleder meg kjempemye! Programmet blir tett, men interessant: samtale med presten, proving av kjole, handling av sko, treffe venner, dra paa hytta - you name it!

Det skal bli fint aa se hunden min igjen ogsaa. Han er saa god, og kommer til aa bli helt fra seg naar han ser meg hvis jeg kjenner ham rett!

Naa skal jeg ut og handle litt. Skal lage Cheddar Pecan Crisps som jeg fikk oppskrift paa inne paa Mat og drikke-forumet, haaper det gaar bra!

Klems saa lenge (tilbake i morgen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhhh! Du har vovve som venter på deg i Norge! :D

Jeg elsker vovver! Kan tenke meg den blir glad for å se deg. Ingenting er som en logrende hund.

Håper du får til pekan crispsene!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :D

Hopper innom en kjapp tur. Går bra her.

Fint å høre at du har det bra :)

Tenker det er flott å få din kjære i hus nå :D

Ha en super kveld!

Klems :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Popelka! Ville bare innom for og ønske en god helg, god påske og at idag er det kun 3 mnd til vi står hvit brud!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Popelka! Ville bare innom for og ønske en god helg' date=' god påske og at idag er det kun 3 mnd til vi står hvit brud!! :o[/quote']

Jeg vet det! Er det ikke rart hvor fort tiden flyr? God påske til deg også, Heidi!

Vi holder fortsatt på med å planlegge bryllupsreisen. Problemet er at vi ikke klarer å bestemme oss! Hadde økonomien tillatt det hadde vi nok reist til USA eller Karibien. Vi har planlagt i hele dag, kikket på forskjellige alternativer...men det er ikke så lett når man ikke har vært på de stedene man vurderer.

I morgen skal jeg til frisøren. Blir spennende - jeg må huske på å ta med meg sløret mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Ser dere har litt problem med å finne en bryllupsreisedestinasjon..Jeg har egentlig ikke så mange råd! Men jeg skjønner godt at Usa og Karibien frister, jeg er kjempe glad for at vi skal dit! Det vi la som kriterier da vi skulle finne et sted var at det var en sted vi følte vi kunne reise nå før vi fikk barn, samtidig som vi kunne oppleve litt og jeg ønsket med alltid å reise til et sted som hadde "postkort" hvite strender og blått hav..Jeg tror vi har valgt ganske riktig!

Du ble sikkert ikke så mye klokere av det jeg skrev..Siden penger spiller en rolle, så kan det jo lønne seg og sjekke litt rundt å se hva slags pakketilbud de har..Turen vi så på kostet først ca. 26000 per pers, så vi slo den fra oss! Men tilfeldigvis sjekket vi et annet sted litt senere og da lå prisen på 16 400 per pers! Og da var det i grunn ganske greit for oss..

Ønsker dere hvertfall lykke til med valget, dere finner helt sikkert et sted dere kunne tenke dere! Enkelt steder får man også litt eksta service hvis man sier man er på bryllupsreise, så det blir helt sikkert topp! Det viktigste er at dere kan nyte hverandre..

Gleder meg til å høre hva dere bestemmer dere for :wink:

Stor påskeklem til deg :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juni!

Vi satt oppe til ganske sent i går og surfet...og har funnet ut at Florida ikke er så dyrt! To uker for to personer med hotell og leiebil på et fint hotell (rett ved stranden) er ca. 20.000! Så nå er vi veldig fristet. Lurer bare på om det ikke er for varmt i Florida fra 5-18 juli...det må vi finne ut.

Ellers har jeg funnet ut at vekten i Skottland lyver :oops: :o Jeg har lagt på meg ca tre kilo siden jeg dro fra Norge! Så nå må det tas action (synd jeg oppdaget det i påsken - men jeg må skjerpe meg nå så jeg ikke går opp mer!).

Mange påskeklemmer til Juni og dere andre saom er innom også :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg det blir en tur til Florida på dere!! Men hvor har dere tenkt? Vi skal til Fort Lauderdale og jeg tror det er vel så bra som Miami..Litt mindre sted og det kan jo være deilig det også! Kan vel hende vi tar en liten sightseeing tur til Miami..Ellers tror jeg det er plenty med shopping muligheter i Fort Lauderdale også og det passer meg utmerkert :sjarmor:

Jeg håper heller ikke det er for varmt, men hvis man får hotell ved stranden så hjelper nok det endel+at de fleste steder hart jo air condition!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Popelka

Vi hadde tenkt å dra til Florida først vi også men ble frarådet det. Alt for dyrt, og for mye mennesker. Caribbean var andre valg, men ble da anbefalt Mexico. Det er halve prisen av Caribbean og samme hav, strender lengde etc...Der finns det masse all inclusive steder hvor man i prisen får drikke og spise hele uken!'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå bestilt et 13-dagers opphold på Jamaica! Skal bo på en resort som heter Royal Decameron Caribbean Club Resort, alt inkusivt. Vi gleder oss til å svømme med delfiner, bade i sjøen, seile, surfe og slappe av! Men jeg gruer meg til flyturen...nesten ti timer ut dit og 13 timer tilbake....HJELP :-( Men det blir herlig å komme frem!

Var og møtte presten i dag også, vi var der i nesten to timer(!) og han er bare sååå hyggelig! Han er en skikkelig spøkefugl, og virket veldig oppriktig. Kjenner han fra gudstjenester, men ikke personlig før nå, og er kjempeglad for at han skal vie oss. Vi bestemte oss for å si løftene til hverandre istedet for å bare si ja to ganger - håper stemmene våre holder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nesten ikke tro at vi skal helt til Jamaica på bryllupsreise, jeg. Vi hadde jo alltid snakket om å dra innen Europa, det ble for dyrt å reise til Karibien eller USA...men heldigvis fant vi it at det er ikke så kjempedyrt når man letere litt rundt på nettet! Vi må reise fra London mandag ettermiddag, men vi drar søndag kveld og overnatter hos Ts bror i London, så det går greit. Vi har lest masse anmeldelser av stedet vi skal bo på, og de fleste er kjempebra, så vi håper vi har valgt rett! Her er hotellet Fikk ikke linket til hovedsiden...hmmm...

Har glemt å si at endelig har jeg fått meg sko! De er veldig fine! Skal prøve å finne en link!

I dag skal vi på hytta, så da må jeg bare ønske god påske til alle sammen og på gjensyn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så herlig! Det blir sikkert kjempe flott, Popelka! Så fint at det ble "skikkelig" bryllupsreise på dere..Vi er heldige vi :hoppe: Flyturen går nok greit, vi har direkte fly og det tar 10,5 timer+at vi betaler ekstra for å få gode seter..

Jeg har også lyst til å si løftene, men sambo vil ikke! Tror ikke stemmen min hadde holdt, men det hadde vært så koselig å gjort det! Sambo liker ikke å snakke foran en hel forsamling, så jeg tror nok å si ja to ganger holder i massevis for han!

Kos dere i påsken, vennen!

Stor klem fra juni04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt noen deilige dage rpå hytta, masse fint vær, sjokolade og appelseiner! Ekte fjellpåske med klisterføre og solskinn 8)

Vi har valgt bibeltekstene vi skal ha: Salme 23, Kor. 13. og 1. Johannes (husker ikke nøyaktig versene).

Vi har nesten valgt salmene også. Husker ikke hvilke for øyeblikket, men vi skal hvertfall ha Deilig er jorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøjemeg, så herlig!

Jamaica høres himmelsk ut :D

Flott at dere har funnet sted og bestilt! Det er jo en ting mindre å tenke på det, vettu :)

Håper du/dere har det bra i Skottland. Ha en fin kveld :D

Klem, D :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa sitter jeg paa jobben, helt mutters alene, for de andr ehar fri. Det har egentlig jeg ogsaa, men siden jeg faar timebetalt tenkte jeg aa vaere her noen timer. Ser ikke ut som ejg faar gjort noe nyttig, men men. Klokken to skal jeg til frisoren og klippe en cm av haaret samt ta noen ekstra striper. Min kjaere forlovede hjalp meg med hjemmestriper i gaar kveld, men tror dere ikke han bommet litt slik at det er nesten ingen striper paa toppen av hodet? :o :-? Saa naa maa jeg justere litt hos en proff.

Ellers har jeg vaertr en utrolig sjokoman i paasken, saa naa maa jeg skjerpe meg hvis jeg vil ned fem kilo! Vi kjopte inn masse sunn mat - frukt, gronnsaker og fisk/kjott paa sondag, saa naa er det ingen vei tilbake!

Jeg lovte jo aa legge ut bilde av kjolen min i paasken.....men min godeste sydame nektet meg aa ta bilde av den, for hun vil ikke at noen skal se den foer den er ferdig! Jeg sa at jeg bare ville ha et bilde av den for meg selv, men hun stolte visst ikke helt paa meg. Ja ja. Den blir fin i allefall! Kanskje litt gammeldags, men hvertfall original! Skoene jeg kjopte var litt hoye, saa hun maa legge ned kjolen - heldigvis gaar det akkurat.

Jeg var hos frisoren ogsaa, og det gikk fint. Hun skal sette opp haaret mitt slik at tiaraen er helt tett opptil haaroppsatsen bakpaa hodet, og saa blir sloeret festet paa undersiden. Haaper det blir fint! Hun skal sminke meg i duse farger - gammelrosa leppestift og litt blaatt rundt oynene for aa fremheve dem. Det er farger jeg bruker til vanlig, saa jeg tror det blir fint!

Ellers er det litt vanskelig aa planlegge ting herfra. Men jeg faar maile og ringe litt etterhvert - og delegere til mamma og pappa! Det jeg er mest usikker paa naa er blomstene. Jeg har bestilt bukett og knapphullsblomster, samt kurver med blomster til brudepikene, men hun jeg snakket med i blomsterbutikken virket litt clueless. Hun mente jeg burde sende et bilde av buketten jeg ville ha. det er sikkert lurt.

Ellers har vi bestemt oss for aa bruke broren til T som fotograf. Han er veldig proff amatoerfotograf (dvs. han holdt paa aa bli fotograf, men jobber med data - men han har tatt mange kjempefine bilder). Han og min fotografvenninne kan kanskje samarbeide? Vi maa sporre begge saa snart som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...