Gå til innhold

Vi venter på babyen vår...


Lilywhite

Anbefalte innlegg

Høres ut som veldig koslige sommerplaner! :sol:

Jeg tror nok det er som Muffin sier, det å ikke stresse er det viktigste. Å ha en BMI i "øvre område" burde ikke ha så veldig mye å si, men det vil absolutt ikke kunne påvirke EL i noen negativ retning om du aktivt slanker deg på en sunn måte, så det trenger du ikke være redd for. Ja, kanskje EL blir på en annen dag enn det den pleier - kroppen innstiller seg på en annen hormonstatus kan du si, men den vil ikke forsvinne eller gjøre noe annet som kan påvirke fertiliteten på en negativ måte. Og skulle du bli gravid har du jo da bare en annen utgangsvekt som du skal tilbake til?! Det går hvertfall an å prøve å se det på den måten ;)

Røyker noen av dere? Det kan nemlig påvirke fertiliteten negativt, også hvis mannen gjør det!

Håper du får en kjempekoslig helg! :hug:

Takk for råd :) En kompis av meg som også er lege mente at jeg ikke var så overvektig at det skulle ha noe særlig og si, men han sa vel det samme som deg, at det i allefall ikke kunne skade å gå ned på en sunn måte... Så får prøve å motivere meg til å slanke meg litt til på samme måte som i høst ;)

Ingen av oss røyker, men mannen "festsnuser"... Har sklidd litt mer ut til at han gjør det stort sett hver gang han er med kompiser, som vil si flere ganger i uken... Men han vil ikke slutte før en lege sier det til han, selv om jeg har sagt til han at det ikke er bra, siden nikotinen kan være skadelig. Det er rart, for når han er med meg på ferie f.eks. kan det gå flere uker uten, men likevel vil han ikke slutte.. Så kanskje han er avhengig i den sosiale settingen hvis du skjønner... Hadde en litt dum diskusjon på det der i går, så får håpe han ombestemmer seg snart...

Har hatt en fin dag i dag i allefall, gått en tur i byn i fineværet, vært på restaurant med kjære og innom et vors med venner :) I morgen har jeg også to venneavtaler, så sosial helg dette her, men kjekt det!

Nyt helgen du også :) Blir vel ikke vanskelig for deg det, med spire i magen :hjerte: Føler du noen symptomer foreløpig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innom for å ønske deg god helg i det nydelige sommerværet! :)

God helg til deg også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd :) En kompis av meg som også er lege mente at jeg ikke var så overvektig at det skulle ha noe særlig og si, men han sa vel det samme som deg, at det i allefall ikke kunne skade å gå ned på en sunn måte... Så får prøve å motivere meg til å slanke meg litt til på samme måte som i høst ;)

Ingen av oss røyker, men mannen "festsnuser"... Har sklidd litt mer ut til at han gjør det stort sett hver gang han er med kompiser, som vil si flere ganger i uken... Men han vil ikke slutte før en lege sier det til han, selv om jeg har sagt til han at det ikke er bra, siden nikotinen kan være skadelig. Det er rart, for når han er med meg på ferie f.eks. kan det gå flere uker uten, men likevel vil han ikke slutte.. Så kanskje han er avhengig i den sosiale settingen hvis du skjønner... Hadde en litt dum diskusjon på det der i går, så får håpe han ombestemmer seg snart...

Har hatt en fin dag i dag i allefall, gått en tur i byn i fineværet, vært på restaurant med kjære og innom et vors med venner :) I morgen har jeg også to venneavtaler, så sosial helg dette her, men kjekt det!

Nyt helgen du også :) Blir vel ikke vanskelig for deg det, med spire i magen :hjerte: Føler du noen symptomer foreløpig?

Sunn innstilling! :tommelopp:

Nikotinen hemmer svømmingen til de minste gutta, så jeg håper også for deres del at han ombestemmer seg. Det kunne vel ikke skade å prøve noen måneder uten? Men er mange som er avhengig i den sosiale settingen som du beskriver... :sukk:

Koslig med sosial helg! :jepp: Det har vært spennende å bære på en sånn hemmelighet i helgen ja :rodmer: Foreløpig lite symptomer, kanskje bittelitt ømme bryster? :vetikke: Håper på et knirkefritt svangerskap :jepp:

Ha en deilig søndag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunn innstilling! :tommelopp:

Nikotinen hemmer svømmingen til de minste gutta, så jeg håper også for deres del at han ombestemmer seg. Det kunne vel ikke skade å prøve noen måneder uten? Men er mange som er avhengig i den sosiale settingen som du beskriver... :sukk:

Koslig med sosial helg! :jepp: Det har vært spennende å bære på en sånn hemmelighet i helgen ja :rodmer: Foreløpig lite symptomer, kanskje bittelitt ømme bryster? :vetikke: Håper på et knirkefritt svangerskap :jepp:

Ha en deilig søndag :klem:

Jeg vet... Han har jo veldig lyst på barn nå han også, det vet jeg... Så jeg har litt problemer med å se at det å slutte helt med snus skulle være så stort offer... Men han har i allefall gjort noe da, han har gått over til å stort sett drikke lettøl på fest. Faktisk uten at jeg har mast om det, så han har jo gjort en innsats der. Alkohol er jo heller ikke bra for svømmerne.. Når han faktisk har kuttet ned på alkohol på eget initiativ føler jeg ikke jeg kan være altfor hard mot han når det gjelder snus. Han vet jo hva jeg mener, og han har også sagt han skal slutte hvis han får påvist dårlige svømmere... Så jeg får vel kanskje la det være med det for nå.

Håper du får et fint svangerskap jeg også :) Litt ømme bryster er jo ikke mer enn at man får en fin bekreftelse på at det faktisk bor noen der inni kan jeg se for meg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe gøy å gå å føle seg som én masekjerring heller nei... er jo bra at han har gjort noen egne tiltak som du sier! Hvis du er som meg, så har du kanskje lett for å stille litt mange krav?... :sjenert:

En veldig fin bekreftelse ja :rodmer:

Jeg håper veldig veldig på at vi kan gå gravide sammen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe gøy å gå å føle seg som én masekjerring heller nei... er jo bra at han har gjort noen egne tiltak som du sier! Hvis du er som meg, så har du kanskje lett for å stille litt mange krav?... :sjenert:

En veldig fin bekreftelse ja :rodmer:

Jeg håper veldig veldig på at vi kan gå gravide sammen :jepp:

Nope, er liksom ikke det :sjenert: Tror kanskje vi er litt like der ja :fnise:

Ble ikke til at jeg kjøpte slimløsende hostesaft eller lignende, men jeg tror EL er på onsdag, så vi kjører i allefall på med :sengekos: Så får vi håpe at vi får vært :gravid: samtidig ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er ikke noe moro å måtte mase om ting. Noen ganger må man jo bare, men det er lurt å "pick your battles". ;)

Happy humping. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dere kjører på! De mest fertile dagene sies nemlig å være 2-3 dager før EL! :jepp:

Håper på en liten spire i Lilywhites mage! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke noe moro å måtte mase om ting. Noen ganger må man jo bare, men det er lurt å "pick your battles". ;)

Happy humping. :lur:

Nei, det er ikke det, så vi damer må være litt smarte i blant ;)

Jo takk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dere kjører på! De mest fertile dagene sies nemlig å være 2-3 dager før EL! :jepp:

Håper på en liten spire i Lilywhites mage! :strix:

Jeg har fortsatt ikke fått positiv EL-test, men jeg tipper jeg får det i morgen... Har blitt :sengekos: hver dag siste uken eller noe sånt da, så skal litt til at vi bommer på¨EL da altså :fnise: Så får vi håpe den sitter denne gangen :)

Skulle egentlig på besøk til en venninne med baby i kveld, men gutten hennes var syk stakkars :sukk: Så da ble det middag med en venninne i stedet, koselig det også :)

Nå må jeg finne sengen, trøtt som en strømpe... :sovne: Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt ikke fått positiv EL-test, men jeg tipper jeg får det i morgen... Har blitt :sengekos: hver dag siste uken eller noe sånt da, så skal litt til at vi bommer på¨EL da altså :fnise: Så får vi håpe den sitter denne gangen :)

Skulle egentlig på besøk til en venninne med baby i kveld, men gutten hennes var syk stakkars :sukk: Så da ble det middag med en venninne i stedet, koselig det også :)

Nå må jeg finne sengen, trøtt som en strømpe... :sovne: Natta!

Ja, da har dere gjort deres :fnise: Jeg håper inderlig med dere :klem:

Ikke gøy når de minste er syke... Men koslig erstatning på deg hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har dere gjort deres :fnise: Jeg håper inderlig med dere :klem:

Ikke gøy når de minste er syke... Men koslig erstatning på deg hvertfall!

Hehe, skulle tro det ;) Men fortsatt ingen EL da. Jeg har jo stort sett veldig stabil syklus, men EL var en uke senere enn vanlig for noen måneder siden, så sikkert det samme som har skjedd igjen.

Nei, synes synd på lille gutten! Var veldig koselig å være med venninnen min også ja :) Begge bestevenninnene mine har kjøpt seg leilighet nå, dag etter dag. Så vi begynner å bli voksne ja! Kjenner jeg er litt bitt av basillen og følger med på finn.no siden mange av vennene våre nettopp har flyttet/skal flytte. Men er nok lurt av oss å vente til neste år, når jeg forhåpentligvis har fått fast jobb og mannen er helt ferdig utdannet... Har siklet på et par leiligheter i 3 millioners-klassen de siste dagene, men det ville nok blitt litt mye for oss å låne såpass før mannen er ferdig :sjenert: Hadde vært digg å flytte før vi får barn, men skal alltids kunne gå an å bo her et halvår-år med en baby også :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi klarer oss jo med baby på 30 kvadrat, så dere kan sikkert bo der dere gjør også selv om det skulle klaffe! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi klarer oss jo med baby på 30 kvadrat, så dere kan sikkert bo der dere gjør også selv om det skulle klaffe! :fnise:

Det har du rett i ;) Vi bor på 54 kvm, og naboene under oss bodde i tilsvarende leilighet med barn i 3 år, så det går helt fint :) Blir bare litt smittet av flyttebasillen som sagt :fnise: Men får roe det ned i ett års tid ;)

Nå har jeg skaffet meg ticker også... skulle helst vært graviditetsticker, men får klare meg med prøverticker så lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin ny ticker på deg! :hoppe: Håper du kan skifte den fort :jepp:

Skjønner godt det med flytting, også når man først får tanken oppi hodet, så er det vanskelig å gi slipp!

Jeg hadde samme greia med å kjøpe hus i mange måneder, men det har roet seg litt når vi begynte med all reisinga, og nå har vi jo fått anna kos å tenke på :hjerte:

Hvis dere vil "sikre" dere i forhold til EL, så vil det være lurt å :humpe: annenhver dag. Da rekker spermmengden å hope seg litt opp i mannen og er (av en eller annen grunn man ikke helt vet) mer fertil enn hvis man holder på hver dag... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at man blir litt bitt av basillen med kjøp av leilighet/hus, men dere er fornuftige som venter til begge er i jobb. :jepp: Men drømming er jo gratis. ;)

Fin ticker du har fått deg. Håper den kan byttes i en annen ticker snart. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fin ny ticker på deg! :hoppe: Håper du kan skifte den fort :jepp:

Skjønner godt det med flytting, også når man først får tanken oppi hodet, så er det vanskelig å gi slipp!

Jeg hadde samme greia med å kjøpe hus i mange måneder, men det har roet seg litt når vi begynte med all reisinga, og nå har vi jo fått anna kos å tenke på :hjerte:

Hvis dere vil "sikre" dere i forhold til EL, så vil det være lurt å :humpe: annenhver dag. Da rekker spermmengden å hope seg litt opp i mannen og er (av en eller annen grunn man ikke helt vet) mer fertil enn hvis man holder på hver dag... :sjenert:

Takk :) Håper jeg også! :Nikke:

Ja, det gjelder vel å finne andre ting å tenke på så lenge ;) Og vi kan jo flytte når kjære er helt ferdig utdannet, så jeg får si som mamma sa da jeg luftet flytteideen for henne: Ett år går fort!

Takk for tips igjen ;) Har lest om dette en del på internett fra før, og er litt blandet om man anbefaler annenhver dag eller hver dag. Noen mener dette med annenhver dag er utdatert og at det ikke stemmer. Andre mener noe annet. Så jeg tenker at vi gjør det når vi har lyst, men i allefall annenhver dag :fnise:

I kveld har vi hatt MGP-vors... Var på fest med jobben i går, så kjenner jeg er ganske sliten nå. Og skal i konfirmasjon i morgen, så det kan jo bli interessant :fnise: Det er jo meldt stygt vær her til 17. mai, så siden denne helgen har blitt så travel så tror jeg nesten jeg vil droppe feiringen og bare slappe av :sjenert:

Håper alle har en fin helg :) Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at man blir litt bitt av basillen med kjøp av leilighet/hus, men dere er fornuftige som venter til begge er i jobb. :jepp: Men drømming er jo gratis. ;)

Fin ticker du har fått deg. Håper den kan byttes i en annen ticker snart. :jepp:

Må forresten få svart Muffin også før jeg legger meg ;)

Drømming er gratis ja :) Er egentlig greit å få sondert markedet litt, så vet vi mer eksakt hva vi er ute etter om ett år :) Har en ganske spesifikk liste allerede: Parkering, nytt bad, nytt kjøkken, badekar, minimum 2 soverom, minimum 80 kvm, og innen et bestemt strøk nær sentrum. Så får vi håpe at den perfekte leiligheten er der ute om ett år også ;)

Takk for det, jeg håper det samme som deg! :) Har dere snakket noe mer om å få barn da, eller utsetter dere det til 2013? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er helgardert dere altså :fnise::tommelopp:

Det er spådd møkkavær her også, men i og med at det er siste år i korps på meg, så blir det ut og marsjere uansett gitt. Men er jo en stor fordel med å være gravid... ingen hangover eller dårlige dager sånn sett ;)

Håper du får en fin søndag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er helgardert dere altså :fnise::tommelopp:

Det er spådd møkkavær her også, men i og med at det er siste år i korps på meg, så blir det ut og marsjere uansett gitt. Men er jo en stor fordel med å være gravid... ingen hangover eller dårlige dager sånn sett ;)

Håper du får en fin søndag :klem:

Jepp! :ler:

Det er sant :) Skulle ønske jeg hadde en god unnskyldning for å ikke drikke jeg også ;)

Helgen har vært fin, men kjenner jeg er sliten etter fest 2 dager på rad + konfirmasjon. Festen på fredag begynte allerede kl 15, så kl 0030 ble jeg hentet av en kompis, fin i farta :fnise: Har på toppen av det hele fått en betennelse bak ene visdomstannen, så da blir det vel å ringe til tannlegen i morgen :tannverk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...