Gå til innhold

Vi venter på babyen vår...


Lilywhite

Anbefalte innlegg

Takk for at du har troen ;) Det ordner seg nok til slutt får vi håpe :)

Jepp, tempen var 36,7 i morges :) Og tickeren er litt feil enda, i underkant av en uke til IKM :)

:hoppe: for fortsatt høy temp.!! Alt krysses for deg her i gården!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe: for fortsatt høy temp.!! Alt krysses for deg her i gården!

Jeg henger meg på denne :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Innom å legger igjen et spor i dagboka di! Spennende tider nå! Krysser fingre for deg :klemmer:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hopping og kryssing og klemming alle sammen ;)

De siste dagene har vært kjempetravle, har vært med venninner eller familie rett etter jobb alle dagene, så derfor har jeg ikke hatt tid å være innom før nå.

"Lillebror" kom hjem i går, og det var utrolig koselig :) Han hadde vært oppe hele natten før han kom hjem da, så han gikk å la seg kl 2230 etter å ha småsovet på sofaen siden kl 21... Helt om natten og ikke fullt så mye helt om dagen tydeligvis :ler:

Onsdag og torsdag var tempen 36,6 og 36,7. I går var tempen nede i 36,5, og selv om det ikke var en stor temperaturforandring så ble jeg litt sånn :sukk: og tenkte at mensen var på vei, men i dag var tempen 36, 9! :hoppe: Så da er det vel fortsatt håp :) Jeg tror det er litt tidlig å teste enda, så jeg tenkte å kjøpe test på mandag og teste tirsdag morgen hvis mensen ikke har kommet da :)

I kveld blir det CL-finale med venner. Jeg er ikke sånn kjempeinteressert, men heier på Barca, da jeg :hjerte: Messi :fnise: Og av en eller annen grunn har jeg alltid mislikt engelsk fotball... Har en del venner som er Man U-fans da, så det kan jo bli interessant og se hvem som blir glade og fornøyde i kveld :fnise:

Ha en fin helg jenter! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, legger igjen fotspor her, jeg også! Spennende tider :)

Hei forresten :) Kjekt med et nytt fjes i dagboken :) Spennende tider ja! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for den høye tempen i morges fikk jeg litt blod på papiret når jeg var på do nå :tristbla: Har liten tro på at det er festeblødning, så da gikk det nok ikke denne måneden heller... Ringer nok til legen på mandag. Når vi er såpass ung og har hoppet av i svingen i noen måneder før prøving så burde det ha gått til nå synes jeg... Hadde gledet meg skikkelig til i kveld, men nå er alt bare dumt synes jeg :trist:

Skjønner ingenting av syklusen min denne måneden heller, trodde ikke jeg hadde EL før 18. eller 19. siden jeg ikke hadde utslag på temp før det, og alle EL-testene jeg tok denne mnd (gikk tom den 15.) var negative... Så da burde jeg jo ikke få mensen enda... Håper ikke det er noe gale med lutealfasen min, har jo synes den har vært litt kort et par ganger før også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for den høye tempen i morges fikk jeg litt blod på papiret når jeg var på do nå :tristbla: Har liten tro på at det er festeblødning, så da gikk det nok ikke denne måneden heller... Ringer nok til legen på mandag. Når vi er såpass ung og har hoppet av i svingen i noen måneder før prøving så burde det ha gått til nå synes jeg... Hadde gledet meg skikkelig til i kveld, men nå er alt bare dumt synes jeg :trist:

Skjønner ingenting av syklusen min denne måneden heller, trodde ikke jeg hadde EL før 18. eller 19. siden jeg ikke hadde utslag på temp før det, og alle EL-testene jeg tok denne mnd (gikk tom den 15.) var negative... Så da burde jeg jo ikke få mensen enda... Håper ikke det er noe gale med lutealfasen min, har jo synes den har vært litt kort et par ganger før også...

Dere har prøvd i 6 måneder utan at det klaffer. Med mindre det er andre ting (t.d. uregelmessig mens) som tilseier at dere har problemer med å bli gravid så spørs det om legen godtar å starte utredning. Er normalt å måtte prøve i opptil eit år for å bli gravide og det at dere er unge tilseier jo berre at dere har betre tid biologisk sett enn eldre personer. Å hoppe av i svingen er ikkje det same som aktiv prøving.

Ref: babyverden.no

Oversikten nedenfor er basert på tall fra USA og viser hvor hvor stor prosentandel av prøvere som ble gravid innen totalt 18 måneder

Innen første måned 25 prosent

Innen seks måneder 60 prosent

Innen ni måneder 75 prosent

Innen 12 måneder 80 prosent

Innen 18 måneder 90 prosent

Innen 6 mnd. har statistisk sett 60% blitt gravide. Dvs. at 40% ikkje har blitt gravide. Det er ganske så stor andel som det ikkje har klaffa for. Nokon ganger tar det litt lenger tid...:S Trur det kan vere bra å prøve å minske fokuset på baby, og heller auke fokuset på andre fritidssysler. Da blir ein ikkje like deppa når det ikkje klaffer med ein gang.

Er ikkje så lett alltid :S Me har prøvd i over 1 år, men mannen vegrer seg for å starte utredning :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har prøvd i 6 måneder utan at det klaffer. Med mindre det er andre ting (t.d. uregelmessig mens) som tilseier at dere har problemer med å bli gravid så spørs det om legen godtar å starte utredning. Er normalt å måtte prøve i opptil eit år for å bli gravide og det at dere er unge tilseier jo berre at dere har betre tid biologisk sett enn eldre personer. Å hoppe av i svingen er ikkje det same som aktiv prøving.

Ref: babyverden.no

Innen 6 mnd. har statistisk sett 60% blitt gravide. Dvs. at 40% ikkje har blitt gravide. Det er ganske så stor andel som det ikkje har klaffa for. Nokon ganger tar det litt lenger tid...:S Trur det kan vere bra å prøve å minske fokuset på baby, og heller auke fokuset på andre fritidssysler. Da blir ein ikkje like deppa når det ikkje klaffer med ein gang.

Er ikkje så lett alltid :S Me har prøvd i over 1 år, men mannen vegrer seg for å starte utredning :(

Jeg vet... Men har aldri vært på GU heller, og en venninne av meg fant ut på ordinær GU at hun hadde PCO, så jeg vil i allefall undersøke det. Jeg vet at 6 mnd ikke er såå lenge, men når alle jeg står nær i det virkelige liv (her inne er det selvfølgelig en del som sliter) lykkes med en gang så føles det veldig tungt å ikke få det til...

Har selvfølgelig medfølelse for de som har prøvd enda lengre, og vet at det ikke nødvendigvis er noe gale med noen av oss, men når vi er unge, friske, tar EL-tester, temper og har regelmessig sex så er det rart at det ikke har klaffet enda... Jeg har jo vanligvis regelmessige sykluser også, den var noe lengre denne gangen...

Jeg håper det klaffer for dere snart, og at mannen evt. går med på utredning. Jeg skjønner ikke helt hvorfor han ikke vil det da? Selvfølgelig er det et slag i trynet å finne ut at man har dårlig fruktbarhet, men da får man i det minste forhåpentligvis en løsning fra legenes side sånn at man endelig kan få barnet man ønsker seg... (selv om det enda kan ta en del tid)

Jeg har forresten lest statistikken også, så jeg vet at det enda er en fair sjanse for å greie det på egenhånd, men statistikkene varierer litt også da, noen har høyere tall for de første månedene enn de babyverden opererer med... Uansett tror jeg de fleste som virkelig har ønsket seg barn også en stund før de begynner å prøve synes tålmodigheten begynner å minke etter PP 4-5...

Vi er ganske aktive begge to med fritidsaktiviteter osv, så er ikke sånn at jeg bare sitter å venter på å bli gravid. Men når ett vennepar blir gravide uten å prøve og en av venninnene mine som har barn får 2 barn på første forsøk så føles det litt urettferdig selv om jeg vet mange er verre stilt ;) Så da bruker jeg dagboken til å klage litt... Jeg vet jo også at vi har "bedre tid" enn de som er 10 år eldre, men vi burde også bli lettere gravid. Har lest statistikker på det også, uten at jeg husker hvor i farten. Det skjer selvfølgelig sakte i begynnelsen, men den kvinnelige fertiliteten synker jo faktisk fra slutten av 20-årene, selv om det normalt først utgjør en skikkelig forskjell rundt 35-års alder.

Jeg vet jo selvfølgelig også at å hoppe av i svingen ikke er det samme som aktiv prøving, men det er jo likevel endel større sjanse for å bli :gravid: når man praktiserer den metoden enn f.eks. p-piller (jeg mener å ha lest at 20% blir gravid innen ett år med denne metoden, mot 1 % på p-pillen), og derfor synes jeg det er verdt å nevne at vi har hoppet av i svingen i 4 mnd før aktiv prøving når jeg evt skal ha en samtale med lege...

Men men, foreløpig er det ikke så mye annet å gjøre enn å vente og prøve å være positiv. Om jeg går til legen og hun ikke vil starte utredning enda så har vi i det minste en dato å forholde oss til, kanskje det vil gjøre at vi slapper mer av :) Jeg kommer uansett ikke å gå til legen for å kreve utredning, men for å høre generelt om GU og litt generelt om evt utredning...

Endret av Lilywhite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt shaky i ettermiddag før de andre kom, men det ble heldigvis en koselig kveld hvor jeg unngikk å tenke på babyting :) Jeg var selvfølgelig meget fornøyd med resultatet, og det tror jeg de fleste andre også var. Var egentlig bare en av oss som var skikkelig United-fan, og han holdt på å gå i sinne :ler:

Jeg har forresten definitivt fått mensen nå :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kose: Forstår veldig godt at du er utålmodig jeg. Og dersom du aldri har hatt GU kan det være veldig greit å sjekke uansett synes jeg, selv om det kanskje er for tidlig for selve utredingen enda. :jepp: Og dersom det skulle vise seg at du har PCO eller noe i den duren, så finner du ihvertfall ut av det så snart som mulig. Da hadde det vært kjipt å prøve i 6 måneder til før dere hadde fått hjelp. :Nikke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da :tristbla:

:klemmer:

Takk for klem! :klemmer: litt tilbake også :) Føler meg bedre i dag heldigvis, skal på trening med mannen og broren hans senere i dag. Broren hans er jo i knallform og presser meg alltid litt mer enn jeg tror jeg orker, så det blir nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Forstår veldig godt at du er utålmodig jeg. Og dersom du aldri har hatt GU kan det være veldig greit å sjekke uansett synes jeg, selv om det kanskje er for tidlig for selve utredingen enda. :jepp: Og dersom det skulle vise seg at du har PCO eller noe i den duren, så finner du ihvertfall ut av det så snart som mulig. Da hadde det vært kjipt å prøve i 6 måneder til før dere hadde fått hjelp. :Nikke:

:klem:

:klemmer: litt på deg også :) Bra at du skjønner meg. Tenker det samme som deg her :) Kjære stakkars har begynt å tenke på om det er arvelig, siden hans foreldre kun fikk han biologisk og besteforeldrene mine brukte laaaang tid på å få mamma. Jeg har liten tro på at det er arvelig da. Det kan visstnok være det i enkelte tilfeller, ut ifra det jeg vet om problemene som har vært i familien, + det at foreldrene mine fikk barn lett som bare det så tviler jeg på at det er noe arvelig...

Ha en fin søndag vennen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:klem:

Uansett hvordan ting står til så skader det jo ikke å få sjekket det opp med en GU. Om du får beskjed om at alt står bra til, så vet du iallefall det, og har en ting mindre å tenke på. Alle bekymringer man slipper er jo bra å unngå :smilyblomst:

Om du får beskjed om at du har f.eks PCO så har du jo også fått ett svar, selv om det ikke er et svar man håper på. Jeg synes helt klart du skal ta turen til legen om du føler på det selv. Magefølelsen er som regel ingen dum ide å høre på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt å høre at TR kom :tristbla:

Jeg synes absolutt du kan ta deg en tur til legen, om enn bare for at det skal gi følelsen av at man "har gjort noe", og hvertfall "kommet igang" med hjelpen.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Når man først har startet prøvingen så ønsker man jo ofte at det skal klaffe med en gang, og jeg skjønner du syns det er leit når dere nå har vært gjennom noen PP'er. Det skader jo ikke å ta turen til legen og snakke litt om det. :)

Men sommeren er en fin tid for å få tankene litt bort fra prøvingen, for det er jo så mye annet gøy som skjer. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper legen ihvrtfall har noen gode råd på veien enn så lenge, om ikke annet :kose: kjedelig å lese at det ikke har klaffet denne gangen heller. Og en GU er vel kanskje ikke så dumt, så kan du ihvertfall bekrefte/avkrefte eventuelle ting som kan være i veien :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...