Gå til innhold

Vi venter på babyen vår...


Lilywhite

Anbefalte innlegg

Det kan være mer alvorlige ting som du sier, men i.o.m. at du er så ung så er det svært lite sannsynlig. Men kan være greit å nevne det for legen, for det gjør kanskje at du raskere vil bli henvist for undersøkelse av spesialist?! Alle kan ha noen rare sykluser uten at alt har kollapset helt, så dette betyr ikke enden på visa altså... Men er jo litt irriterende :sukk:

Det at du blør såpass mye er ikke noe superbra tegn nei... :tristbla: Du har ikke tatt noen tester i det siste? Det kan jo ha vært sånn at forrige mens faktisk var en festeblødning og dette er en SA? Evt. en festeblødning? Mye muligheter... Jeg ville kanskje tatt en gravitest for å sjekke det opp litt mer...

:kose:

Håper du får en koslig kveld med venninnen din :klem:

Jeg tenkte det samme som deg, at sjansen for at det er noe alvorlig er liten ;) Jeg tenkte jeg skulle nevne det for legen ja, hadde tenkt på innvendig UL uansett, men nå vil jeg i allefall ha det :sjenert: Har hørt med venninner som har opplevd å få veldig korte sykluser innimellom som du sier, så jeg håper det ikke trenger å bety problemer, men jeg har aldri opplevd det før som sagt, og da blir jeg litt betenkt...

Det virker som blødningen er nesten over nå, så den har vært litt kortere enn mensen vanligvis er, og den har også vært mer sparsom, men kan vel fortsatt være mensen, at den rett og slett er kortere og mindre kraftig fordi det ikke er så lenge siden sist...

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en test også ja, bare for sikkerhetsskyld... Men regner ikke med det er noe... Kan selvfølgelig hende dette var en SA som du sier, for jeg testet ikke før jeg fikk mensen sist, jeg begynte å spotte akkurat før jeg hadde begynt å teste... Men jeg har jo ikke hatt noen graviditetssymptomer overhodet, så tviler på at jeg har hatt en SA egentlig...

Det var veldig koselig å være med venninnen min i går :) Vi så "Life as we know it" om to stykker som må oppdra et barn sammen etter at foreldrene til barnet dør i en bilulykke... De er to vidt forskjellige personer og kan ikke fordra hverandre, men må bo under samme tak av hensyn til barnet... Dere kan jo gjette dere til resten :fnise: Det var en ganske typisk jentefilm, men vi syntes den var koselig da :)

I dag har vi hatt besøk av en god kompis, sett fotball og spilt TV-spill, så det var også kjekt :)

God tur Tutta! Og god uke til resten av dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:kose:

Takk :klemmer: Kjenner det skal bli godt å gå til legen på onsdag og få luftet ting litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du hadde en koselig helg. :jepp:

Ja, det er vel mange tanker som surrer i hodet ditt nå for tiden, så det blir nok godt å prate med legen om det. :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du hadde en koselig helg. :jepp:

Ja, det er vel mange tanker som surrer i hodet ditt nå for tiden, så det blir nok godt å prate med legen om det. :)

:klemmer:

Jepp :) Ja, det blir fint. De ringte fra legekontoret mens jeg var på jobb i dag da, så håper ikke det er noe kluss med timen, for det er noe annet jeg helst burde diskutert før turen til Budapest også. Rakk ikke å ta telefonen, og orket ikke ringe opp igjen, for det er alltid så lang kø. Men får ringe de med en gang de åpner i morgen og høre hva det var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo såvidt snakk om SA her. Jeg tror som sagt ikke jeg har hatt en SA, siden jeg ikke har hatt noen graviditetssymptomer. Jeg hadde heller ikke menssmerter eller lignende overhodet under denne blødningen, og det er vel vanlig ved SA?

Jeg har som sagt ikke hatt noen graviditetstegn i det siste, og tror det er syklusen som har tullet seg, men i dag har jeg kjent litt stikninger i puppene... Sikkert bare innbilning da, fordi det er en ørliten sjanse for at jeg kaaaanskje er gravid :gjeiper: Hadde tenkt å kjøpe en test i lunsjen i dag for å utelukke graviditet før jeg gikk til legen, men selvfølgelig var det en kollega som skulle slå følge til apoteket :sjenert:

I kveld har jeg vært med mamma og min søster. Koselig :) Ble mye snakk om barnebarn nå igjen, men har fortsatt ikke sagt noe om at vi prøver... Jeg og kjære har snakket om å ikke fortelle noe om det med mindre det viser seg at vi må ta prøverør...

Ha en fin kveld jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Titter innom dagboken din, som etterhvert har blitt noen sider. Ser at du har hatt noen PP'er, og at det dessverre ikke har klaffet enda. Men det er godt å se at motet fortsatt er oppe og at tankene ikke blir for triste. Dette kommer til å gå, det er jeg sikker på! Jeg tar meg selv i å tenke " skulle ønske vi begynte for lenge siden", for da hadde jeg visst noe mer om sykluser og ditt og datt. Nå har jeg jo ikke peiling, men som deg, håper jeg og håper jeg.

Tolmodighet er en dyd!

Kan jeg spørre hvilken type jobb du har? Høres ut som du jobber i kommunen, siden du har sommertid på jobben. Det har jeg også, og det er helt fantastisk! Selvom jeg alltid er til fire uansett, da. Men fleksitid lenge leve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til hos legen i morgen :kose: Det blir nok godt å få luftet tankene :jepp:

Har du fått tatt en test forresten?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk at det var noen som skulle slå følge til apoteket da. Håper det går fint hos legen i morgen, og at du får noen svar. :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Titter innom dagboken din, som etterhvert har blitt noen sider. Ser at du har hatt noen PP'er, og at det dessverre ikke har klaffet enda. Men det er godt å se at motet fortsatt er oppe og at tankene ikke blir for triste. Dette kommer til å gå, det er jeg sikker på! Jeg tar meg selv i å tenke " skulle ønske vi begynte for lenge siden", for da hadde jeg visst noe mer om sykluser og ditt og datt. Nå har jeg jo ikke peiling, men som deg, håper jeg og håper jeg.

Tolmodighet er en dyd!

Kan jeg spørre hvilken type jobb du har? Høres ut som du jobber i kommunen, siden du har sommertid på jobben. Det har jeg også, og det er helt fantastisk! Selvom jeg alltid er til fire uansett, da. Men fleksitid lenge leve!

Koselig med et nytt ansikt i dagboken! :vinke:

Lykke til du også :) Du kommer nok mer inn i det med sykluser og sånt etterhvert :) Jeg har hatt relativt stabile, frem til nå... Alle jeg har snakket med mener klusset kan være tegn på graviditet, men selv er jeg ganske pessimistisk.. Etter å ha snakket med legen slipper jeg forhåpentligvis å lure på så mange ting lengre ;) Jeg skulle også ønske vi hadde begynt å prøve før når jeg ser at det tar tid, men sånt kan man jo aldri vite på forhånd :)

Jeg jobber ikke i kommunen, men annen offentlig organisasjon ;) Kan evt sende deg en PM hvis du er mer nysgjerrig :) Jeg :hjerte: sommertid også! Mye lettere å opparbeide seg avspasering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos legen i morgen :kose: Det blir nok godt å få luftet tankene :jepp:

Har du fått tatt en test forresten?

:klem:

Takk :) Håper å få noen svar eller i det minste en henvisning ja :)

Nope :sjenert: I går fikk jeg som sagt ikke kjøpt en test, og det apoteket jeg var innom i dag var faktisk utsolgt! Men men... Jeg har som sagt veldig liten tro på at jeg er :gravid: selv, men kan vel evt ta en blodprøve hos legen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk at det var noen som skulle slå følge til apoteket da. Håper det går fint hos legen i morgen, og at du får noen svar. :)

:klemmer:

Jepp... Takk! :klemmer: Håper jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! :goodbye:

Legger igjen en liten hilsen i dagboken din!

Her skal det bli spennende å følge med fremover!

Håper det klaffer for deg snart! - forstår at det kan være veldig leit når det går litt tid...en håper jo så veldig at det skal skje så fort som mulig!!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!! :goodbye:

Legger igjen en liten hilsen i dagboken din!

Her skal det bli spennende å følge med fremover!

Håper det klaffer for deg snart! - forstår at det kan være veldig leit når det går litt tid...en håper jo så veldig at det skal skje så fort som mulig!!

Lykke til :)

Hei, så koselig med et nytt fjes :) Takk, krysser fingrene for at dere lykkes kjapt når dere setter i gang prøvingen dere også :klemmer:

Håper det gikk bra hos legen! Og ja, du må gjerne sende PM :) Avspasering er gull.

Det gikk greit... Forteller mer om det lengre nede :) Er bare kjapt innom nå, men kan sende deg en PM i morgen :)

------------------------------

Det gikk greit hos legen i dag. Det var for tidlig for utredning, noe jeg var helt forberedt på. Hun ville jeg skulle ringe henne til høsten dersom syklusene ikke stabiliserte seg igjen. Det jeg syntes var litt merkelig var at hun ikke ville henvise meg til vanlig gynekologtime, fordi hun kunne ta celleprøve osv. Men men... Første gangen jeg var hos henne, følte vi hadde litt kommunikasjonsproblemer. Vurderer å bestille time hos privat gynekolog for å få en vanlig check-up. Men uansett greit å ha en noenlunde "time-line" å forholde seg til når det gjelder resten, jeg skal jo ringe om 2-3 måneder, og da føles plutselig ikke ventetiden så lang om ikke det skulle skje noe :)

Spurte også om tips mot myggstikk siden jeg hovner VELDIG opp av det i utlandet, men der fikk jeg bedre hjelp på apoteket enn av henne :sjenert: Det eneste hun anbefalte utenom Zyrtec var Eurax, og det er jo bare kløestillende... Vurderer nesten å bytte fastlege siden jeg ikke var helt fornøyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det gikk bra til legen i dag :klemmer:

Du falt visst ut av multisitat! Det gikk greit ja, jf. ovennevnte ;) Ha en fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror det kan være lurt å bestille time hos privat gynekolog også, da får du bedre sjekk enn hos fastlegen :jepp: Jeg har tidligere vært hos Volvat her i byen og kan anbefale de til denslags :jepp:

Synd at du følte du ikke var helt på bølgelengde med legen, kanskje ikke så dumt å undersøke ett bytte ?

Ønsker deg en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det gikk bra! :)

Tror jeg ville ha venta litt med fastlege-bytting...gitt henne en sjanse til :) Det kan jo være helt normalt å prøve et halvt års tid uten resultater - så det kan være hun har rett i at det ikke finnes indikasjon for å henvise videre til gynekolog enda..

Men, det betyr jo ikke at du ikke kan bestille time selv..:)

Når det gjelder myggstikk, så spørs det vel om det er en av hennes spesialiteter...som du sier, er apoteket vel så flinke... Betyr jo ikke at legen ikke er flink med annet..? :)

Ville gitt henne en sjanse til jeg - for fastlege-bytting kan være noe herk! :) Men, nå er det jo du som har hatt timen - og en kan jo kjenne det litt om en føler total kræsj :)

Satser på at du allerede er gravid - og at du i tillegg burde tatt en hcg-prøve idag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kan være lurt å bestille time hos privat gynekolog også, da får du bedre sjekk enn hos fastlegen :jepp: Jeg har tidligere vært hos Volvat her i byen og kan anbefale de til denslags :jepp:

Synd at du følte du ikke var helt på bølgelengde med legen, kanskje ikke så dumt å undersøke ett bytte ?

Ønsker deg en fin dag :klem:

Ja, jeg har hørt Volvat skal være bra :)

Jeg får tenke litt på det, er jo ikke sikkert neste lege er noe bedre :gjeiper:

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det gikk bra! :)

Tror jeg ville ha venta litt med fastlege-bytting...gitt henne en sjanse til :) Det kan jo være helt normalt å prøve et halvt års tid uten resultater - så det kan være hun har rett i at det ikke finnes indikasjon for å henvise videre til gynekolog enda..

Men, det betyr jo ikke at du ikke kan bestille time selv..:)

Når det gjelder myggstikk, så spørs det vel om det er en av hennes spesialiteter...som du sier, er apoteket vel så flinke... Betyr jo ikke at legen ikke er flink med annet..? :)

Ville gitt henne en sjanse til jeg - for fastlege-bytting kan være noe herk! :) Men, nå er det jo du som har hatt timen - og en kan jo kjenne det litt om en føler total kræsj :)

Satser på at du allerede er gravid - og at du i tillegg burde tatt en hcg-prøve idag :fnise:

Du har rett i at det er noe herk :fnise: Det er ikke pga at hun ikke ville henvise meg at jeg vil bytte egentlig, jeg hadde som sagt forventet at det ville være for tidlig for utredning :) Jeg bare følte vi hadde litt kommunikasjonsproblemer... Men etter jeg byttet fra fastlegen jeg hadde hatt i maaange år har jeg byttet fastlege et par ganger uten å bli så fornøyd... Var forsåvidt fornøyd med hun forrige jeg hadde, men hun sluttet og da ble jeg bare tildelt denne... Angrer på at jeg byttet fra han jeg var så fornøyd med... :sjenert: Og han var absolutt ikke en som bare snakket meg etter munnen, men jeg følte han var kjapp og grei og forsto hva jeg snakket om :)

Legen kan selvfølgelig være flink selv om hun ikke hadde peiling på myggstikk, men føles litt bortkastet å spørre når hun printer ut noe fra internett som jeg allerede har lest selv..:sjenert: Men men... Får vel gjerne gi henne en sjanse til ja :)

Det ble ikke snakk om hcg-prøve, men tempen min er sånn rundt 35, 9, så jeg ser det som veldig lite trolig at jeg er :gravid: når jeg heller ikke har noen andre symptomer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...