Gå til innhold

Far kastrerte datterens kjæreste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop28

Jammen godt du er her, Betty, slik at du kan opplyse oss om hva som er normalt, og ikke. Må være fint å sitte på fasiten.

Eh hallo jenta var 17 år!!!! Et barn!!!!! Ja hun er lovlig men herregud da det er jo uakseptabelt. Selvfølgelig er det unormalt!!! Du er jo syk i hodet om du skulle mene at det var greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er det uakseptabelt at to samtykkende individer over den seksuellle lavalderen har sex med hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Hvorfor er det uakseptabelt at to samtykkende individer over den seksuellle lavalderen har sex med hverandre?

FORDI HUN ER IKKE VOKSEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Man må være voksen og likeverdige i modenhet for å kunne være samtykkende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis hun vr 18, så poff, så blir det plutselig greit?

Man blir ikke voksen over natta.

En 17-åring er ikke akkurat voksen, men de er i hvertfall ikke noe barn heller. Og du bestemmer over din egen kropp når du er 16 i Norge. Vet ikke med Tyskland, men gjetter at det er før man er 17 i hvertfall.

Monsteret her er faren, og hans fans, ingen andre (jeg holder meg til det som står i artikkelen).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORDI HUN ER IKKE VOKSEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Man må være voksen og likeverdige i modenhet for å kunne være samtykkende

Ikke hvis man følger gjeldende lov. Jenta er gammel nok til å samtykke, altså har ikke denne mannen gjort noe galt. Du kan synes at en aldersforskjell på 40 år er så ukomfortabelt du bare vil, men det endrer ikke på noe som helst.

Endret av Era_Vulgaris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Ikke hvis man følger gjeldende lov. Jenta er gammel nok til å samtykke, altså har ikke denne mannen gjort noe galt. Du kan synes at en aldersforskjell på 40 år er så ukomfortabelt du bare vil, men det endrer ikke på noe som helst.

Loven sier en ting, men det går an å bruke vettet også og ikke bare følge loven slavisk. Det er tillatt for søskenbarn å gifte seg med hverandre men samfunnet aksepterer det ike. Likedan er det i denne situasjonen.

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vett, ja. Er det det som tilsier at denne mannen fortjente å bli utsatt for vold? Det er ikke snakk om et middelaldersamfunn, og da skulle man vel tro at den vettuge tingen å gjøre ville vært å forholde seg til det faktum at en 17-åring ikke er et barn, og at denne jenta er gammel nok til selv å bestemme hvem hun eventuelt vil ligge med og/eller være sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loven sier en ting, men det går an å bruke vettet også og ikke bare følge loven slavisk. Det er tillatt for søskenbarn å gifte seg med hverandre men samfunnet aksepterer det ike. Likedan er det i denne situasjonen.

Jo, og det er akkurat det som er poenget med å ha en lov. Den skal trekke grensene for hva som er tillatt og hva ikke. Ideellt sett er grensen meget klar, slik at skjønnsmessige vurderinger er overflødige. Som f.eks dette med grov vold. Aldersgrensen for når man er myndig til å bestemme selv hvem man vil ha et seksuelt forhold til, er en annen, ganske klar regel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jo, og det er akkurat det som er poenget med å ha en lov. Den skal trekke grensene for hva som er tillatt og hva ikke. Ideellt sett er grensen meget klar, slik at skjønnsmessige vurderinger er overflødige. Som f.eks dette med grov vold. Aldersgrensen for når man er myndig til å bestemme selv hvem man vil ha et seksuelt forhold til, er en annen, ganske klar regel.

Jeg skjønner hva du sier, men det er noe som heter å være sosialt akseptert.

Visse ting som når en 50 åring ligger med en på 17 eller at søskenbarn er kjærester er to tilng som er tillatt ved lov, MEN som IKKE er sosialt akseptert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORDI HUN ER IKKE VOKSEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Man må være voksen og likeverdige i modenhet for å kunne være samtykkende

Nei, man må bare være gammel nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Nei, man må bare være gammel nok.

Les mitt innlegg over.

Håper ikke du har barn om du skal akseptere at de puler gamle menn så snart de fyller 16.....

Det dere glemmer her at foreldre har noe de skulle sagt ovenfor barn som ikke er myndige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du sier, men det er noe som heter å være sosialt akseptert.

Visse ting som når en 50 åring ligger med en på 17 eller at søskenbarn er kjærester er to tilng som er tillatt ved lov, MEN som IKKE er sosialt akseptert.

Sosial aksept har overhodet ingen relevans for denne problemstillingen, som er farens brutale forsøk på å skille de to. Dvs, det har selvsagt relevans som en del av hans motivasjon for mordforsøket sitt.

Men detr duger ikke som unnskyldning for å legge seg opp i andre nenneskers privatliv, og langt mindre som unnskyldning for privat avstraffelse, hevn og vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les mitt innlegg over.

Håper ikke du har barn om du skal akseptere at de puler gamle menn så snart de fyller 16.....

Det dere glemmer her at foreldre har noe de skulle sagt ovenfor barn som ikke er myndige

Du kjenner ikke loven, tydeligvis. Det er flere myndighetsaldre, og den seksuelle lavalderen er den aldersgrensen der et ungt menneske tilkjennes rett til å bestemme over sitt seksualliv. Og da HAR ikke foreldrene rett til å legge seg opp i det.

Alderen er forøvrig en elendig indikator på et menneskes kvaliteter. Men ofte tenker man seg at folk tilegner seg et visst vidsyn og perspektiv når de blir eldre. Så jeg kan ikke helt se at det er noen katastrofe å ha et forhold med stor aldersforskjell.

Det finnes nok av unge drittsekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Du kjenner ikke loven, tydeligvis. Det er flere myndighetsaldre, og den seksuelle lavalderen er den aldersgrensen der et ungt menneske tilkjennes rett til å bestemme over sitt seksualliv. Og da HAR ikke foreldrene rett til å legge seg opp i det.

Alderen er forøvrig en elendig indikator på et menneskes kvaliteter. Men ofte tenker man seg at folk tilegner seg et visst vidsyn og perspektiv når de blir eldre. Så jeg kan ikke helt se at det er noen katastrofe å ha et forhold med stor aldersforskjell.

Det finnes nok av unge drittsekker.

JO jeg kjenner loven. jeg bare snakker om hva som er sosialt akseptert i samfunnet selv om loven sier en ting er lov, så er det ikke vanlig å gjøre eller akseptert av allmennheten. Må du ha det inn med teskje.

Og når en far er mer glad i sin datter enn noe annet på denne jord, så spiller det fint liten rolle for ham om dattra har lov å ligge med menn på 50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JO jeg kjenner loven. jeg bare snakker om hva som er sosialt akseptert i samfunnet selv om loven sier en ting er lov, så er det ikke vanlig å gjøre eller akseptert av allmennheten. Må du ha det inn med teskje.

Og når en far er mer glad i sin datter enn noe annet på denne jord, så spiller det fint liten rolle for ham om dattra har lov å ligge med menn på 50.

Du mener at han er så glad i datteren at han myrder kjæresten hennes? Håper ikke jeg noen gang må oppleve slik kjærlighet.

Men det er irrelevant.

Han kommer til å bli straffet, og forhåpentligvis meget strengt, både for det brutale mordforsøket og for å dekke sine medskyldige. Det finnes ingen tvil om overlegget til alle tre, og ingen formildende omstendigheter er beskrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Jeg synes folk som hevder å sitte på den eneste og høyverdige sannhet hva moral og sosial aksept angår er litt farlige. Som BettyBoop eller prestestyret i Iran f.eks.

Slike folk tenderer også til å ikke bare anta, men nærmest vite hva som egentlig har skjedd, basert på egne forskrudde meninger. I denne saken er det jo fremkommet følgende resonnement fra nevnte bruker, fritt sitert: Siden mannen var 57 og jenta 17 er det soleklart at det er snakk om misbruk/overgrep.

For øvrig deler jeg herved ut den uoffisielle utholdenhetsmedalje til Mann42 som har orket å forfølge diskusjonen selv om han vet at det er å slåss med vindmøller - kudos :skaal:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop28

Du mener at han er så glad i datteren at han myrder kjæresten hennes? Håper ikke jeg noen gang må oppleve slik kjærlighet.

Men det er irrelevant.

Han kommer til å bli straffet, og forhåpentligvis meget strengt, både for det brutale mordforsøket og for å dekke sine medskyldige. Det finnes ingen tvil om overlegget til alle tre, og ingen formildende omstendigheter er beskrevet.

NEI. Jeg mener han er så glad i datteren sin at når han får vite dette, blir han så sinna at han mister kontrollen. Han skulle ikke gjort det og han fortjener straff, men det at han ble sint er forståelig. Handlingen er ikke det men sinnet hans er det. Nå syns jeg at jeg har forklart dette så mange ganger og det går ikke inn hos noen av dere så nå er jeg snart lei av hele diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI. Jeg mener han er så glad i datteren sin at når han får vite dette, blir han så sinna at han mister kontrollen. Han skulle ikke gjort det og han fortjener straff, men det at han ble sint er forståelig. Handlingen er ikke det men sinnet hans er det. Nå syns jeg at jeg har forklart dette så mange ganger og det går ikke inn hos noen av dere så nå er jeg snart lei av hele diskusjonen.

Problemet er at du ikke riktig ser ut til å kunne skille mellom dine egne fantasier om hva som kan ha foregått her, og det vi faktisk VET. Du har tillagt alle personone i denne tragedien en mengde motiver og personlighetstrekk. Men det er alt sammen dine fantasier om hva som kunne tenkes å ha foregått.

Den gamle grisen, det unge offeret, den fortvilede faren, utilregneligheten i gjerningsøyeblikket, etc, etc, etc. Alt sammen dine fantasier. Prøv å ta inn over deg at for det første er det bare ett offer i denne saken, så langt vi vet, og det er mannen som ble kastrert og nesten døde. Resten av argumentasjonen din er basert på fantasier, i sin helhet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å bli så sint at man mister kontrollen og gjør ting man ikke er klar over. Me hvor lenge varer det?

Dette er ikke en mann som mistet kontrollen og dro hjem til han, dette var planlagt. Mest sansynlig over tid da de var tre, ikke en. Og først gikk han til politiet, men de kunne ikke gjøre noe så lenge ingen lov ble brudt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BettyBoop:

Du har malt deg opp i et hjørne i denne diskusjonen. Det er mange som har forsøkt å gi deg innsikt i realitetene slik de er beskrevet, med etiske refleksjoner og klargjøring av dette med forholdsmessighet. Jeg håper at du innser at du er på ville veier og at du reviderer et håpløst forskrudd syn på variasjoner i forhold til menneskelige relasjoner.

Slik jeg ser det, virker det som om du klamrer deg til rigide, trange og normative oppfatninger om hva kjærlighet kan være og at den åpenbare usikkerheten du føler i forhold til dette forsøkes kamuflert i en harmdirrende skråsikkerhet. Ta til vett og innse at det du forfekter er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...