Gå til innhold

Far kastrerte datterens kjæreste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig var farens handling kriminell, og han burde få straff selv om situasjonen kunne være en formildende omstendighet.

Han som ble mishandlet, må imidlertid også etterforskes, med mistanke om seksuelt misbruk av den unge jenta. Dersom jenta har fått presanger av mannen, må dette regnes som betaling for sex og således straffbart. I utgangspunktet burde slike forhold være straffbare, men dessverre har loven ingen paragraf som forbyr gamle griser å sikle på unge jenter.

Beklager, glemte et komma som var essensielt for innholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den seksuelle lavalder i Tyskland er 14 år så han som ble mishandlet har jo ikke gjort noe ulovelig. Dessuten vil jeg tro at de fleste damer får presanger fra typen sin, enten det gjelder roser eller parfyme osv. Så om du mener at presanger i et forhold er nok til å kalle damer for prostituerte vil jeg si det gjelder ganske så mange. Men presanger eller ei det fortalte denne artikkelen ikke noe om. I denne artikkelen er det ikke snakk om sikling, men om et kjærestepar, men senf skal vi lage paragrafer på hvem som skal få være kjærester. Uten om alder hva mer vil du ha paragrafer om? at folk som er over 2 meter høy skal ikke få være i lag med de som er under 1.60 pga du mener det ser idiotisk ut... hvor langt vil du gå for å hindre at folk skal kunne være i lag? Hadde denne jenten vært under den seksuelle lavalder så er jeg helt enig med deg, men når disse ikke har gjort noe ulovlig så mener jeg at det er helt opp til disse to å være i lag eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den seksuelle lavalder i Tyskland er 14 år så han som ble mishandlet har jo ikke gjort noe ulovelig. Dessuten vil jeg tro at de fleste damer får presanger fra typen sin, enten det gjelder roser eller parfyme osv. Så om du mener at presanger i et forhold er nok til å kalle damer for prostituerte vil jeg si det gjelder ganske så mange. Men presanger eller ei det fortalte denne artikkelen ikke noe om. I denne artikkelen er det ikke snakk om sikling, men om et kjærestepar, men senf skal vi lage paragrafer på hvem som skal få være kjærester. Uten om alder hva mer vil du ha paragrafer om? at folk som er over 2 meter høy skal ikke få være i lag med de som er under 1.60 pga du mener det ser idiotisk ut... hvor langt vil du gå for å hindre at folk skal kunne være i lag? Hadde denne jenten vært under den seksuelle lavalder så er jeg helt enig med deg, men når disse ikke har gjort noe ulovlig så mener jeg at det er helt opp til disse to å være i lag eller ikke.

Når det gjelder gamle menn og unge kvinner, dreier det seg sjelden om kjærlighetsforhold, langt oftere om en gammel mann som misbruker en ung kvinne og betaler henne i form av gaver. Det er derfor viktig å få på plass lovregulering av dette i form av høyeste tillatte aldersforskjell. Om denne settes til 5, 10 eller kanskje til og med 15 år, må bli en politisk avgjørelse. Personlig synes jeg at 10 år kunne vært et passende valg. Som en konsekvens av en slik lov, må det være forbudt for menn å flørte med kvinner som er yngre enn den lovlige differansen. Overtredelse burde straffes på linje med straff for seksuell trakassering.

Når det gjelder høydeforskjell synes jeg ikke det burde være regler for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder gamle menn og unge kvinner, dreier det seg sjelden om kjærlighetsforhold, langt oftere om en gammel mann som misbruker en ung kvinne og betaler henne i form av gaver. Det er derfor viktig å få på plass lovregulering av dette i form av høyeste tillatte aldersforskjell. Om denne settes til 5, 10 eller kanskje til og med 15 år, må bli en politisk avgjørelse. Personlig synes jeg at 10 år kunne vært et passende valg. Som en konsekvens av en slik lov, må det være forbudt for menn å flørte med kvinner som er yngre enn den lovlige differansen. Overtredelse burde straffes på linje med straff for seksuell trakassering.

Når det gjelder høydeforskjell synes jeg ikke det burde være regler for dette.

Og der var du igjen! :D Alltid like artig å se hvordan du prøver å svakeliggjøre alt og alle med eggstokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel som sagt så er det 34 år mellom meg og min kjære, og vi har nå vært i lag et par år. Hvordan kan du sitte på din høye pidestall og si og vite hva jeg og min kjære føler for hverandre? Er du synsk? Eller bare fordømmende. Tenk om jeg skulle kommentere dine forhold på den måten. Nei pekefinger moralismen er særs lite attraktiv. Kanskje en paragraf vi kunne innført om det. Hvor langt kan man putte sin moralske pekefinger opp i andre sine saker? En halv meter, 20 cm, eller 2 cm?

Men bra at høydeforskjell ikke er avgjørende for deg da, hva med vekt, hårfarge, kjønn, etnisk rase, noen formeninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var du igjen! :D Alltid like artig å se hvordan du prøver å svakeliggjøre alt og alle med eggstokker.

Kvinner er ikke svake, men de er fysisk jevnt over ikke så sterke som menn. Kognitivt er de klart sterkere enn menn, sosialt fungerer de flere divisjoner over menn. Dette medfører at menns maktmiddel overfor kvinner først og fremst er rå muskelkraft. I tillegg utnytter menn sin hevdvunne herskerposisjon gjennom århundrer med brutalt patriarki, et vanstyre som fremdeles råder - om enn ikke fullt så galt som i tidligere tider.

Kampen for likestilling og kvinners rettigheter krever at menns bruk av muskelkraft temmes og at patriarkatet styrtes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstyrret rødstrømpe, bare gå til sengs folkens. :natti:

Forstyrret og forstyrret, fru Blom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er ikke svake, men de er fysisk jevnt over ikke så sterke som menn. Kognitivt er de klart sterkere enn menn, sosialt fungerer de flere divisjoner over menn. Dette medfører at menns maktmiddel overfor kvinner først og fremst er rå muskelkraft. I tillegg utnytter menn sin hevdvunne herskerposisjon gjennom århundrer med brutalt patriarki, et vanstyre som fremdeles råder - om enn ikke fullt så galt som i tidligere tider.

Kampen for likestilling og kvinners rettigheter krever at menns bruk av muskelkraft temmes og at patriarkatet styrtes.

Hvis kvinner er kognitivt sterkere enn menn, og flere divisjoner over sosialt, hvorfor styrer de ikke verden allerede? Kan du gi meg noen eksempler på mektige menn i dagens verden som har kommet seg opp ved hjelp av rå muskelkraft?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kastrere 57-åringen var å gå LANGT over streken, kunne han heller ikke bare gidd han en blåveis og en heftig advarsel om å holde seg unna datteren? Dumme mann! Håper han får en fortjent straff!

Ellers så vet vi INGENTING om hvordan 57-åringen ser ut, er han kjekke (og snill)er det mye mulig han ser 10-12 år yngre ut, og tenk om 17-åringen ser ut som hun er 24-25-26. Dette vet vi ingenting om i det heletatt. Det finnes absolutt unge jenter som syns eldre menn som kan gi de trygghet, det vil ha og er kjekke.

Endret av Syløven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kvinner er kognitivt sterkere enn menn, og flere divisjoner over sosialt, hvorfor styrer de ikke verden allerede? Kan du gi meg noen eksempler på mektige menn i dagens verden som har kommet seg opp ved hjelp av rå muskelkraft?

Rå muskelkraft og trussel om maktbruk brukes for å knuge kvinnene. Når det gjelder å komme seg til maktposisjoner, utnytter mennene sitt hegemoni, patriarkatet, som holder seg selv ved like ved at menn fortrinnsvis ansetter menn i ledende posisjoner i det offentlige så vel som i det private. Det er nok sjelden at menn bruker muskelkraft for å få sentrale maktposisjoner i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren bør få streng straff!!

Ingen lover bør settes inn mot stor aldersforskjell.

Men jeg synes ikke synd på mannen, hva skal en 60 år gammel mann med en tenåring( jeg vet hva han skal med henne ) Så jeg skjønner hvorfor faren reagerte som han gjorde, men forsvarer ikke handlingen. En 17 åring er ikke helt utviklet i hodet ( helt sant) og en bra mann hadde ikke svart på fremstøtene til denne jenten , dersom det var hun som initierte da.

Eneste formmildene for fyren er om han er mentalt utviklet som en tenåring selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner er ikke svake, men de er fysisk jevnt over ikke så sterke som menn. Kognitivt er de klart sterkere enn menn, sosialt fungerer de flere divisjoner over menn. Dette medfører at menns maktmiddel overfor kvinner først og fremst er rå muskelkraft. I tillegg utnytter menn sin hevdvunne herskerposisjon gjennom århundrer med brutalt patriarki, et vanstyre som fremdeles råder - om enn ikke fullt så galt som i tidligere tider.

Kampen for likestilling og kvinners rettigheter krever at menns bruk av muskelkraft temmes og at patriarkatet styrtes.

Og musklekraften til menn er temmet. Det er ingenting her som tilsier at vold er brukt mot kvinnen.

En sosialt og kognentivt sterkere person vil ofte kunne utnytte en fysisk sterkere en.

Oversatt til vanglig norsk: En ungjente kan fort snurre en eldre mann rundt lillefingeren for å få det hun vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte at mannen fikk kraftig strafferabatt pga "berettiget harme" og slapp unna med et par måneder eller noe slikt. :sjokkert:

Offeret på sin side kunne ikke straffes pga at jenta var over den seksuelle lavalder, men han hadde visstnok fått kraftig refs fra dommeren som mente hans etiske vurderingsevne var forkastelig.

Prøver å søke, men finner ikke noe på nettet om dette, men det er det jeg hørte....

Jeg forstår harmen, men synes ikke det kan forsvares å kastrere kjæresten. Derimot ser jeg gjerne at en slik straff blir innført på alle som blir dømt for voldtekt eller seksuelle overgrep mot barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte at mannen fikk kraftig strafferabatt pga "berettiget harme" og slapp unna med et par måneder eller noe slikt. :sjokkert:

Offeret på sin side kunne ikke straffes pga at jenta var over den seksuelle lavalder, men han hadde visstnok fått kraftig refs fra dommeren som mente hans etiske vurderingsevne var forkastelig.

Prøver å søke, men finner ikke noe på nettet om dette, men det er det jeg hørte....

Jeg forstår harmen, men synes ikke det kan forsvares å kastrere kjæresten. Derimot ser jeg gjerne at en slik straff blir innført på alle som blir dømt for voldtekt eller seksuelle overgrep mot barn.

Det skjønner jeg godt. Hadde min datter hatt seg med en mann som kunne vært bestefaren hennes, hadde jeg blitt rasende. Jeg hadde selvsagt ikke kastrert ham, men jeg skjønner absolutt at han ble sint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest nobilian

Det skjønner jeg godt. Hadde min datter hatt seg med en mann som kunne vært bestefaren hennes, hadde jeg blitt rasende. Jeg hadde selvsagt ikke kastrert ham, men jeg skjønner absolutt at han ble sint.

***

Faren fikk seks års fengsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

***

Faren fikk seks års fengsel.

Det høres egentlig ikke ut som en veldig STOR rabatt for den rettferdige harmen. Men nå vet ikke jeg hva strafferammen er for grov legemsbeskadigelse i Tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grønnblomst

Synes det var stygt gjort av faren å gjøre dette, men synes også det var stygt gjort av denne mannen å innlede et forhold til en så ung jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var stygt gjort av faren å gjøre dette, men synes også det var stygt gjort av denne mannen å innlede et forhold til en så ung jente.

Hva om de virkelig var forelsket i hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...