Gå til innhold

Jill sin treningsdagbok

Jill

Anbefalte innlegg

Ikea på en lørdag? Det kaller jeg ekstremsport, urk! ;)

Tenkte akkurat det samme! :fnise: Vil påstå at det er rimelig sporty å dra på IKEA på en lørdag, så det veier kanskje opp at treningen gikk ut. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IKEA burde bli den nye treningsarenaen. Kan løpe rundt og rundt, og løfte masse tunge ting. De har jo sånn powerwalking på kjøpesenter i USA, så hvorfor ikke :gjeiper:

Nå har jeg nettopp gjennomført ca 30 min med gåing/jogging ute. Skulle ta runden min, men store deler er på en sti i skau og sånt, og der var det jo ikke noe lys. Drit skummelt! Så jeg løp det jeg klarte, og var sikker på at jeg kom til å løpe på noen, eller at noen kom til å hoppe ut fra skogen å ta meg :fnise: Det skjedde heldigvis ingenting, men jeg tok en litt kortere rute likevel, og jeg var sjeleglad når jeg kom meg tilbake på fortauet igjen!

Skulle jo egentlig trene styrke, men TR kom på besøk i dag, og hun har en tendens til å ødelegge treningsmotivasjonen min! :kjefte: Men men, litt jogging er bedre enn ingenting. Var i hvertfall dausliten når jeg kom hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er bedre enn ingenting, og en halvtime er ikke ille! :enig: Det er jo minst en halvtime pr. dag i snitt som er det anbefalte. ;)

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

I'm alive! Og jeg trener hvertfall noe, men er bare fryktelig urutinert når det gjelder KG, mat, egentrening og skole :sukk: Har de siste to ukene følt at kondisen har vært elendig selv om vi løper en del på håndballtrening. Beina har vært tunge som bly, og å gå opp trapper var et slit. Endelig etter gårsdagens trening synes jeg det slapp litt taket. I dag drar jeg på hyttetur og i morgen blir det fjelltur, så det gleder jeg meg til :)

Er ikke sikker på hvor lang løypa er Smilla, men bruker ca 30 min hvis jeg går litt og jogger, og en time hvis jeg bare går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 5 timers trasking på fjellet i går, og vi var så griseheldige med været som det bare går an å bli! Strålende sol og ca 15 grader den 1. oktober skjer vel ikke hvert år. Har ikke fått gått inn fjellskoene mine skikkelig, til tross for at de er 1 år gamle, så ble ganske sår under føttene og på hælene, men det kom seg med 4 gnagsårplaster på :fnise:

Har ganske mye skole denne uken, men det blir hvertfall håndball i morgen, og så får vi se hva jeg får til resten av uken. Mulig torsdagstreningen går ut fordi resten av laget ville feste.. :kjefte: Sånt har ikke en "seriøs" student tid til, så ungdommen får bare styre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herreguud for en elendig trening i går! Jeg kunne bare blitt hjemme. Treneren var vekk og da kunne plutselig ikke 2/3 av laget heller ikke komme. Da blir det så klart vanskelig å drive spillrelatert trening, men det blir enda værre når 2-3 av de som faktisk kommer, helst ikke vil gjøre noe som helst! :kjefte:

Mye kjefting og smelling her for tiden, men det er litt mye styr akkurat nå. Samboeren sitter 10-12 timer på skolen hver dag og jeg sitter igjen med mitt eget skolearbeid, pluss å holde hjemmet i gang. Har en laang liste med ting som må gjøres, og etterhvert som jeg stryker ut, så kommer jeg på noe annet som må gjøres. Jeg burde vel ikke klage egentlig, jeg har jo ikke barn engang! Men det er frustrerende likevel. :murvegg:

Nå skal jeg kose meg meg Gossip Girl og litt sjokolade. Pappa hadde så klart handlet inn mye godt til helgen, og restene ble med hjem.. :sjenert: Tror jeg må begynne å logge mat på vektklubben.no igjen. Har en følelse av at ting går litt over stokk og stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Kjedelig med stress, jeg kjenner meg dessverre godt igjen med mye å gjøre og hus som (dessverre) ikke kan se ut som et bomba hus :ler:

Lurer selv på om jeg skal logge litt, men det er heller for å se om jeg får i meg nok mat. Sist jeg tilfeldigvis sjekket en dag, lå jeg på 8-900 kalorier :sjenert: Ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har min medfølelse! :troest: Vi sliter med de samme tingene, og har heller ikke barn, men studier + jobb + husarbeid kan være hektisk nok! :Nikke:

Håper du får en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med stress, jeg kjenner meg dessverre godt igjen med mye å gjøre og hus som (dessverre) ikke kan se ut som et bomba hus :ler:

Lurer selv på om jeg skal logge litt, men det er heller for å se om jeg får i meg nok mat. Sist jeg tilfeldigvis sjekket en dag, lå jeg på 8-900 kalorier :sjenert: Ikke bra.

Oi! Det var ikke mange kaloriene nei! Jeg har ikke turt å sjekke enda, for jeg vet jeg er laaaaangt over grensa! Sjokolade mandag og tirsdag, bakte kanelboller i går og i dag kjøpte jeg kjeks.. :sjenert:

Du har min medfølelse! :troest: Vi sliter med de samme tingene, og har heller ikke barn, men studier + jobb + husarbeid kan være hektisk nok! :Nikke:

Håper du får en fin dag! :klem:

Jeg har ikke jobb heller da :gjeiper: Men tirsdag var jeg ganske flink å rydde å ordne i leiligheten om ikke annet.

Og i dag var det tid for å straffe meg selv! Så da ble det intervalltrening på mølla. 7 min oppvarming, 4 min-10 km/t x 4, med 2 min -8 km/t x 3 i mellom, og så 6 min nedtrapping. Ble totalt 35 min, 327 kcal ble forbrent, gjennomsnittlig puls på 168 og makspuls på 188. 1 min og 50 sek i fettforbrenningssonen og 27 min og 11 sek i fitness sonen. Distansen ble 4,3 km før nedtrapping. Hørte på bråkemusikk og brølte til meg selv inne i hodet mitt at dette skulle jeg klare, og det funket. Var dødssliten etterpå, men det føltes bra. Bare litt misunnelig på de andre her inne som løper 5 km på under 30 min. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her med gangsperre etter treningen i går. Det ble 15 min jogging på 8 km/t og styrketrening.

Knebøy: 10x3 - 22,5 kg

Skråbenk med manualer: 10x3 - 4 kg

Foroverbøyd roing med stang: 10x3 - 20 kg

Arnold press: 10x3 - 4 kg

Bicepscurl på skråbenk: 10x3 - 4 kg

Tricepspress på skråbenk: 10x3 - 4 kg

Situps: 10x3 - 5 kg

Det var starten på RYP sitt styrkeprogram. Brukte økten på å finne ut hvor tungt jeg kunne løfte så det ble ikke helt sånn som over, men nesten. Planen er nå egentlig 3xstyrke og 2xintervall i uken. Men med 2 håndballtreninger pluss kamper fremover så kan det se ut som det blir litt mye.

Uken som kommer så prøver jeg:

- Kamp i morgen

- Styrke på tirsdag

- Fri på onsdag

- Styrke før håndball på torsdag

- Fri på fredag

- Styrke og intervall på lørdag

- Fri på søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele kroppen verker! Det gjør vondt nesten over alt. Jeg er utslitt.

Og vi tapte så det suuuste..

Har veldig lyst til å utsette styrken til onsdag, men da blir det bare rot. Så nå ser jeg veldig frem til å stå opp grytidlig i morgen og trene før skolen.. Skal avgårde på middag etter skolen, så da tror jeg ikke jeg rekker det. Må vel legge meg snart så jeg er sikker på jeg klarer å stå opp. :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det håper jeg også! Når jeg gikk hjem så kjente jeg noe i lysken som ikke var slik det skulle, og det første jeg tenkte var: Iiik! Håper ikke Enigma har smittet meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg prøver, jeg prøver :)

Så langt er vi kommet denne uken:

- Kamp i morgen

- Styrke på tirsdag

- Fri på onsdag

- Styrke før håndball på torsdag

- Fri på fredag

- Styrke og intervall på lørdag

- Fri på søndag

Kom meg opp i går og fikk trent styrke. Ble ganske overrasket over meg selv faktisk. Har gangsperre i dag, og det var fryktelig tungt å gå i trapper, i tillegg til at jeg ikke har gjort noe vetigt etter klokken 14 i dag.. Skylder noe av det på PMS også. Hadde lyst til å kjefte på en fyr jeg gikk forbi ute, for han hadde nemmelig bare på seg t-skjorte! Føltes som et hån mot meg som frøs til tross for ullgenser, regnjakke, skjerf og hansker! :daane:

Har vært flink og ikke spise snop siden lørdag da! I går klarte jeg å takk nei hver gang twist-skålen ble sendt rundt, som var ca 10 ganger. Men fløtegratinerte poteter og et glass champagne ble det :sjenert:

Nå må jeg prøve å få gjort litt husarbeid.. Æsj, vil bare legge meg til å sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som om vi er omtrent samme form i dag ;) Bortsett fra at jeg IKKE har hatt viljestyrke når det gjelder sjokolade i dag. Huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis du klarer å komme i gang med husarbeidet kan du godt piske/sparke meg i gang også. Jeg sliter med å finne motivasjonen til å gå i gang med oppvasken. :gjeiper:

Flink jente som kom deg opp og trente i går. :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer å holde meg unna godis fordi jeg har begynt å logge mat igjen. Og så ble jeg litt inspirert av en annen tråd her inne, der de linket til en artikkel om hvorfor treningen og dietten til jenter ikke funker.

Det ble ikke myye husarbeid som ble gjort. Fikk vasket klær og ryddet litt, men leiligheten kom seg. Oppvasken står igjen her også, selv om det bare er snakk om noen få ting. Men jeg kan piske deg litt da :pisk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke dere er!! Jeg trenger ikke pisken , jeg trenger en god gammal omgang juling. Skittentøyskurven er overfull, jeg har oppvask OG oppvaskmaskin! Jeg får i det minste trent litt, men er for lat til å skrive det ned! Åh :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...