Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

Takk, Miss I.W.! Sånt liker foreldre alltid å høre ;)



Og i dag har jeg vært ekstra stolt av han, for han har bare vært blid og snill og god, og kosa masse med mammaen sin :hjerte: Jeg stakk ut på en joggetur etter middag, og han overøste meg med hadet-koser før jeg gikk ut, og da herma vesla også, så jeg fikk haugevis av gode klemmer før jeg var ute av huset i 40 minutter. Jeg er verdens heldigste :nigo: (Autokorrekten på mobilen min korrigerte det til at jeg skreiv at jeg var verdens helligste :ler: :ler: :ler: )

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlige storebror :hjerte:

Når vi hadde pannekaker pleide vi også ha suppe først, varierte litt på hva det var :)

Kjekt med strikkeklubb, hadde vært kjekt å komme seg ut å møte venninner en gang i uken for å skravle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige storebror :hjerte:

Når vi hadde pannekaker pleide vi også ha suppe først, varierte litt på hva det var :)

Kjekt med strikkeklubb, hadde vært kjekt å komme seg ut å møte venninner en gang i uken for å skravle.

Nå som jeg er voksen og må steke pannekakene selv, så forstår jeg godt poenget med å ha suppe først :fnise: Og suppe er godt også da, det har vi alt for skjelden! Strikkeklubben vår er annenhver uke, det er veldig passe syns jeg. Men kunne fint hatt det hver uke også ;)

For en lite effektiv dag. De fleste på jobben er på konferanse i dag, så jeg har hjemmekontor. Får jobba lite, men har ordna masse praktiske ting ellers ;) Har vært i møte med to banker angående pensjonssparing og sparing til ungene! Og jeg som aldri har vært i sånn type møte med bank før, og så tar jeg to på samme dag! Det ene var telefonmøte da, med banken "hjemme". Det er så tiltak å komme i gang med sånne ting, hvertfall når jeg ikke har banken min i nærheten, men siden jeg skulle ha en hjemmekontordag i dag, så tenkte jeg at det kunne være lurt å benytte muligheten :nigo: Så nå skal jeg bli flink på sparefronten framover!

Har også ringt til ei bunadsdame angående å få sydd ut beltet til bunaden min, og å flytte livet lenger ned, for nå er det veldig høyt. Typisk, jeg har tenkt på det i månedsvis, og nå som 17.mai og konfirmasjoner nærmer seg, så klarer jeg å få fingen ut! Hun hadde selvfølgelig ikke mulighet før 17.mai, men skulle si fra når hun har tid. Det får være bra nok det da, jeg tror at jeg skal klare å få den på meg, får bare holde magen inne i to konfirmasjoner og 17.mai i år ;)

Jeg får vel prøve å få gjort litt igjen nå. Måtte ringe far for å snakke med han om spare-greiene etter at jeg hadde hatt møter med bankene, det er alltid trygt å høre hva ha tenker om sånt ;) Pappajente jeg??? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sur og lei av jobben i dag. Så sur at jeg måtte skrive et blogginnlegg om det faktisk. Æsj, og så på en fredag da. Mista helt arbeidslysten for resten av dagen, og sitter bare her og stirrer inn i pc-skjermen. Godt at de fleste andre rundt meg er i møte akkurat nå. Ulempen med å sitte i åpent landskap er at alle ser hva man gjør hele tida ;) Jaja, det går vel over. Og verdens undergang er det langtifra, ble bare ganske sur akkurat nå.
I går kveld klarte jeg å være flink hvertfall. Mannen var ute med kompiser, så jeg trena hjemme, noe jeg aldri orker å gjøre omtrent. Og etterpå rydda jeg utav oppvaskmaskinen. Idet jeg skulle sette meg ned og se en episode breaking bad, så kom jeg på at jeg måtte jo begynne å forberede litt middag til i morgen, for å slippe å bruke så masse tid på det når ungene er sultne og venter på mat. Mannen bestemte seg nettopp for å begynne med ny lavkarbo-kur. Han har egentlig prøvd å unngå det, og begynte å trene en del for et par måneder siden, og er generelt ganske flink med hva han spiser, men det merkes ikke i det hele tatt på vekta. Så han har vært ganske frustrert over at ingenting skjer. Så da blir det lavkarbo på han en del uker nå, og vi blir da nødt til å bli enda flinkere på å planlegge middager og gjøre klar noen middager kvelden i forkant, siden det ofte tar mer tid å lage. Ungene og jeg kan bare ha ris/pasta/poteter inntil, så det blir ikke lavkarbo på alle fire, det har vi ikke tenkt å innføre :)
Får vel prøve å jobbe litt igjen da, 4 timer til helg........
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag igjen. Har hatt ei bra helg, mye takket være været :sol: Humøret mitt har vært svingende, spesielt fredag og lørdag, men mine frustrasjoner har dempa seg hvertfall :) Ungene har kost seg masse ute, jeg har styra med å klippe ned og rive opp røttene til rosebuskene våre. Deilig å få de bort :nigo: Burde egentlig ha trena i løpet av helga, men jeg orka bare ikke. I går ettermiddag var jeg helt slått ut av pollenet, og da kicker trøttheten min inn for fullt. Måtte til og med sette meg ned på kjøkkengolvet litt mens jeg laga middag i går :fnise: Vi la oss tidlig begge to i går hvertfall.
Får vel gjøre et forsøk på å jobbe videre her... Blæh... ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du som kom deg tidlig i seng, lita er ikke inne på ny tid og sovnet ikke før 21.45 :roll:

Håper du får en fin dag på jobb :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille var heller ikke inne på ny tid. Brukte intet mindre enn 45 minutter på å få han til å sovne - kl 21:15! Håper det går seg til i kveld etter en hel dag i barnehagen... Deilig å få bruke tid i hagen på sånne fine dager, da føler man at man får gjort noe viktig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig å bruke så lang tid på å få ungene til å sove, Mayami og pusilus. Er ikke enkelt med overgang mellom vintertid og sommertid.
Her la ungene seg veldig fint til ny tid. Jeg måtte inn til vesla noen ganger før hun roa seg, men det er ikke unormalt heller. Storebror sto opp et par ganger. Ene gangen hørte vi bare at han gikk ut i gangen oppe, og gikk tilbake på rommet sitt igjen. Andre gangen kom han ned og sa at han måtte tisse, så mannen fulgte han på do, og så la han seg igjen uten noe mer lyd. Det gikk over all forventning egentlig :) Selv la vi oss ca kl 21, ny tid :fnise: Men måtte klemme inn litt sengekos selv om jeg egentlig ikke hadde energi til det, mannen syns det blir alt for lenge mellom hver gang, og jeg kan ikke alltid være for trøtt (selv om jeg egentlig er det) ;) Ønsker meg mer energi og overskudd!! :nigo:
Det var veldig godt å få gjort litt i hagen! Jeg kom på at jeg ville få bort rosene en dag midt i forrige uke, og da er det ganske ulikt meg å få det gjort bare få dager seinere :ler:
Jobbdagen i dag er ikke så verst. Er ikke like sur og irritert som jeg var på fredag, har fått roa ned tanker, og prøver å fokusere på det jeg skal gjøre (selv om jeg "detter ut" innimellom) :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig oppe i dag. Hadde på vekkerklokka tidlig for å dra på trening, og våkna et kvarter før vekkerklokka, så jeg dro enda litt tidligere, noe som var veldig deilig, for da var jeg ferdig med mi trening før morgenspinning-gjengen skulle i dusjen ;) Styrketrening i dag, og jeg er godt sliten i armer og bein nå :trene:

Har hatt litt småfeber et par kvelder, men i går var jeg bedre igjen. Godt at det ikke ble noe mer utav det :) Så i går kveld strikka jeg ferdig ei til FWSS-lue :nigo: Nå har jeg strikka to av de + ei lue til som er baggy, men en annen type lue. Tenker å gi bort litt luer til jul, og da er det godt å være så godt i gang allerede nå. Så tidlig ute har jeg ALDRI vært før. Har lyst til å strikke oslo-anorakken til storebror også, og fikk ei oppskrift på en genser til megselv i går som jeg også fikk lyst til å strikke, så det spørs om jeg ikke må holde på med et par prosjekter om gangen igjen snart ;):fnise:

Ha en fin dag folkens, nå er vi snart halvveis i uka! ;):sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo-anorakken er veldig fin!! Jeg dropper ut med en gang det blir snakk om å plukke opp masker og sånt, så har lurt på å få søskenbarnet mitt til å strikke den for meg... :fnise: Betaler meg ut av utfordringene!

Du er SÅ flink til å komme deg på trening - et eksempel til etterfølgelse! :pls:

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo-anorakken er veldig fin!! Jeg dropper ut med en gang det blir snakk om å plukke opp masker og sånt, så har lurt på å få søskenbarnet mitt til å strikke den for meg... :fnise: Betaler meg ut av utfordringene!

Du er SÅ flink til å komme deg på trening - et eksempel til etterfølgelse! :pls:

Ha en fin dag!

Det med å plukke opp masker pleier jeg be mora mi om å hjelpe meg med, og venter ofte til jeg treffer henne igjen til jeg fortsetter med det strikket :fnise: Mens den genseren jeg kikka på til megselv, den hadde raglandfelling, og det har jeg aldri prøvt meg på. Har hørt at det er enkelt da, bare man ikke tenker?? :klo:

Takk for treningsskryt! Det er mye enklere å trene litt oftere nå som mannen også er i gang med å trene en del ;)

Glemte forresten å fortelle om turnen i går. Storebror og jeg var på turn igjen i går. Det som var som var så skummelt for han de første gangene, nå klarer han ikke å vente på å komme seg på turnen og storkoser seg!! I går var første gangen han selv svarte da det var opprop på starten. Dama som har turnen roper opp alle navn, og ungene eller foreldrene svarer "ja". Mens nå svarte storebror "Jeg er her!!" og fortsatte med "Og jeg har fått meg lynet-bil sokker!!" Dama ble litt satt ut og begynte å le :) Koselig! Og han er nå helt med på ting som skjer og føler seg veldig mye mer "hjemme" der enn i starten. Han følger ikke alltid opplegget til punkt og prikke da, finner seg gjerne en ball som han skal tviholde på hele timen, tar seg en løpetur når "alle andre" gjør noe annet, og lignende. Han storkoser seg hvertfall, og han er ikke den eneste som ikke klarer å fokusere kun på å gjøre det som de fleste andre gjør. Men sånn er det jo i den alderen :) Jeg tror at han lærer mye av det, i tillegg til å stupe kråke og sånn. Og han syns det er veldig stas at det er en ting som han og jeg gjør sammen, uten pappa og vesla :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skrive en ting igjen (trenger litt avbrekk fra litt kjedelig jobboppgaver i dag). Mannen var ute og jogga i går kveld, mens jeg ordna kveldsmat, bada og la begge ungene. Og nå er det virkelig enkelt å legge begge alene syns jeg, tenker bare hvor styr det var for en del måneder siden. Han kom hjem igjen og var så glad for at jeg hadde lagt begge to, og da jeg sa at jeg hadde bada de også så ble han nesten mer paff. Han tar jo aldri initiativ på å bade en eller to unger alene (uten at det er ei så grusom bæsjebleie på vesla at han ikke har noe valg). Jeg bare sa at jeg syns ikke at det er noe problem, og han var jo enig i at de er veldig enkle å legge nå. Det finnes selvfølgelig unntak, men i går kveld var ungene så happy bare fordi de fikk bade også, så det hjalp på stemninga på badet ;)
Men, jeg hadde en baktanke med det også :lur: Fordi i kveld skal jeg i strikkeklubb, og jeg har tenkt at jeg vil gjerne slippe å vente på å legge ungene før jeg drar, noe jeg som regel må. Og det er fryktelig irriterende å sitte og vente på å få dra bare for å bli med på å legge ungene. Det kan mannen fint gjøre selv. Men i morgen så skal jeg først på FAU-møte i barnehagen, og deretter i et annet møte etterpå, så da blir det to kvelder på rad for hans del. Men sånn er det jo iblant for meg også, at jeg legger ungene aleine to kvelder på rad uten at jeg klager over det. Forstår ikke hvorfor mannfolk skal synes at sånn er så vanskelig alltid? Mannen min stresser og maser så masse på ungene syns jeg (ikke alltid da, men i mye større grad enn meg), han maser for å få de til å skynde seg og blir så lett irritert, og da blir hele stemninga sur og det er ikke rart at ting tar ekstra tid. Ungene blir jo ikke villige på den måten. Jeg presiserte det i går at ting går enklere bare man ikke stresser. Men jeg tror nok at jeg må si det klart til han noen ganger til før han eventuelt skjønner det ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er rart at det skal være så mye vanskeligere for mennene! Jeg legger lille nesten hver kveld, og så legger vi for det meste en stor en hver. Enkelte kvelder "må" han legge begge de store (hvis jeg skal på møte eller noe), og da er det nesten så han synes han fortjener kred for det! En kveld i uka legger jo jeg alle tre helt alene, uten at det egentlig er noe stress, men det får jeg ikke kred for! ;) De er noen rare dyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, de er noen rare dyr, Mayami ;) Og nå ble strikkeklubben avlyst i kveld :( Æsj. Er nesten så jeg fikk lyst til å stikke ut og ikke komme tilbake igjen før kl 22 uten å si fra til han om det :fnise: Bare synd at det er ei felles venninne av både meg og mannen som jeg skal til, for hun kan jo komme til å sladre ;) Neida, jeg får vel bare holde meg hjemme da. Hun var ikke helt i form, så hun utsatte strikkeklubben til neste onsdag, og da kan ikke jeg :(

Nei, nå vil jeg hjem fra jobb. Var her så tidlig, så da kan jeg dra tidlig :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig det der! Samme som når de er "barnevakt" for egne barn! :rolleyes:

Jeg skal ta meg fri i morgen kveld OG natt! Og dèt ser jeg fram til! På tross av mulig brystspreng... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Honning

typisk problemstilling det der... Mannen tar heller aldri initiativ til å bade veslemor, enda hun bader stort sett hver kveld. Så da kan dere jo gjette hvem som gjør det? Men han er av og til med og bader da. Eller tar over for meg..

synes du fortjener frikvelder av og til, han kan vel heeelt fint både både og legge to stk han også. Så teit å kjøre lettvindt, som om det er noe stort problem å faktisk gjennomføre bading og slikt. Tar bare litt tid igrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen ganger lurer jeg på om kjære både glemmer klokka og faste rutiner fra dag til dag. :fnise: Det er ikke uvanlig at han får arbeidslyst og stikker ut rett før kveldsstellet.

Men andre ganger overrasker han positivt og stort sett er han ganske grei! ;)

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss I.W. og Pasjonsblomst :klem:

Ja de mennene er noen rare dyr iblant :fnise: Mannen min pleier stort sett å hjelpe til med badinga, det vil si at han tar som regel opp vesla når hun er ferdig, tørker og gjør resten av legginga av henne :) Her er det også perioder hvor mannen f.eks må på butikken akkurat idet legginga starter. MÅ man liksom det akkurat da? :ler:

I går ettermiddag/kveld dro jeg og to venninner på treningssenteret og hadde meldt oss på grit. Vi var de eneste på den timen, og syns at det var litt rart før vi kom i gang (tidspunktet for timen er nok ikke det beste). Men uansett, vi kom i gang, og herregud for en grusomt hard time!!! Jeg er utslitt i beina enda. Hun ene venninna mi måtte løpe ut midt i timen for å kaste opp stakkar :dåne: Hun spiste litt for mye middag litt for tett inntil den timen. Og jeg tenkte faktisk tanken på å kaste opp selv i løpet av timen. Kunne ikke vært gladere når timen var over hvertfall :nigo:

Lørdag morgen og jeg har sovet lenge. Deilig! Får stå opp og komme meg i dusjen nå. Vi har ingen planer for dagen, men skal på konsert i kveld faktisk. Jeg skal uansett ikke være lenge ute, må hjem til barnevakt og opp tidlig med ungene i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjent ut det med bading :roll: Lita bader ikke hver kveld pga sart hud, men det er nok meg som bader henne ja..

Herlig at storebror koser seg på turn :) De er så god og åpenhjertig disse små, deler villig på livets små og store gleder :hjerte: Får høre alt fra premier hos tannlegen og nye sykler :) Her om dagen møtte jeg en av dem på butikken og fireåringen var så glad for at h*n hadde fått lov til å kjøpe gule blomster til sin onkel.

En annen pleier å komme løpende inn i siste liten, alltid med samme store smilet "her er jeg og gleder meg til å turne"

Jeg blir glad av å være med dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Så søte de er!! Synd de ikke er like sjarmerende når de kommer til meg på vgs...! ;) Håper konserten er bra Honning - og at du får slappe av litt i morgen!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...