Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

Følte meg nettopp super-effektiv! Jeg tok tidlig lunsjpause på jobb og dro til kjøpesenteret i nærheten av jobben og ordna de siste to julegavene, et bursdagskort, et nytt undertøysett til megselv (æh, det var MYE dyrere enn jeg hadde tenkt), nisselue til nissefesten i barnehagen i morgen og sløyfe til storebror til jul. Og alt det fikk jeg fiksa på en halvtime :nigo: Jeg elsker sånne effektive handlinger! Nå kan jeg slappe noenlunde av i kveld i nyvaska og ryddig hus, i stedet for å stresse ut nok en kveld med gavestyr ;)
I går kveld kjørte jeg runde med julekort som skulle leveres, og jeg var ikke hjemme igjen før klokka var over ti på kvelden. Neste år skal jeg huske på å kjøpe frimerker til alle jeg vet at jeg ikke møter før jul eller som bor i nærmeste nærhet, for selv om folk egentlig ikke bor langt unna, så bor de så spredt, så det blir mye fram og tilbake og mye kjøring likevel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne var utrolig fin: http://www.youtube.com/watch?v=kOjNcZvwjxI

Var bare nødt til å dele den, for der er det mye sant :)

Sitter og jobber nå i kveld jeg. Må være hjemme med vesla i morgen, så jeg får plutselig en dag mindre å jobbe på før juleferien, og det har jeg egentlig ikke tid til. Men hun hadde et par diarebleier i barnehagen og ble sendt hjem, og hun hadde 4 til her hjemme i løpet av dagen. Uff og uff. Hun har vært i fin form da. Kjære var hjemme med henne i dag, så da får det vel bli min tur i morgen da. Jeg skulle uansett jobbe hjemmefra i morgen ettermiddag for å ta imot en reperatør av alarmen vår, men nå blir det lite jobbing når jeg har ei lita aktiv jente hjemme.

I går hadde jeg med meg storebror på grøtfest på jobben min etter arbeidstid. Det var veldig koselig. Jeg hadde trodd at han skulle være livredd når nissen kom, men det gikk overraskende fint. Han tok til og med imot godtepose av nissen, og når nissen måtte dra hjem, så ga han jammen en hadet-klem til nissen. Jeg sto bare og måpte ;) I dag var det nissefest i barnehagen, da måtte han ene ansatte hente godteposen hos nissen til storebror, så i dag var det tydeligvis litt mer skummelt av en eller annen grunn :)

Nei, jeg får vel gjøre meg ferdig med jobbinga her. Hadde egentlig lyst til å kose meg med te og strikk i kveld, men det blir nok heller tidlig i seng i stedet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg har 3257 (nå 3258) innlegg på KG!!! :hakeslepp: Lurer på hvor mange timer jeg har brukt her inne i løpet av de siste årene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inn å oppdater meg!

Håper vesla blir raskt frisk igjen!

Hun var bedre i dag, heldigvis. Bare tre stygge bleier i dag... :)

De sa fra i barnehagen at det var flere med diare i barnehagen nå, så da er det nok ikke bare allergi denne gangen. Vesla og jeg har hatt en fin dag hjemme. Dro en kjapp tur ut tidlig i dag for å ordne siste julegaven og handle litt mat, ellers har det vært avslapping hjemme. Og jeg laga hjemmelaga pizza i dag, noe som langtifra skjer hver måned her i huset ;)

I morgen er dagen fullbooka. Kjære og storebror skal til frisøren og klippe seg, hele familien skal på juletrehogst med hest og slede, grilling av pølser, og hogging av juletre for de som vi drar sammen med. Siden vi ikke skal være hjemme i jula så styrer vi ikke med juletre selv i år, men vi hadde lyst til å være med på opplegget rundt likevel ;) Deretter er det til svigers med hele familien til kjære, og på kvelden så skal kjære på juleølsmaking med gutta. Da blir det deilig å synke ned i sofaen og bare slappe av og legge meg tidlig tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke sledeføre her heller, jeg skreiv egentlig litt feil. Det er kanefart når det er snø, men nå var det hjul på kjerra og mange plussgrader :fnise: Selv om det ikke var like mye julestemning uten snø, så hadde vi en kjempefin dag :)

Hos svigers ble det ei lita julafta med kalkun, karamellpudding og måneskinnspudding. Veldig god mat! Og så åpna vi litt pakker. Ungene fikk akebrett, så det var godt å slippe å dra de med til Vestlandet i bilen for å dra de hjem igjen ;)

Mannen sover nok veldig lenge i dag, men ungene koser seg med litt nye leker, og sitter på akebretta inne i stua ;) Vesla er sutrete i dag, jeg håper det går over snart, for jeg er trøtt og har ikke sovet godt i natt, og da er tålmodigheten deretter dessverre.

Vi må pakke og gjøre det meste klart for kjøretur i morgen også. Håper vi kommer oss tidlig avgårde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en veldig fin dag i går. God mat og sykt masse pakker! Vi fikk så masse fint alle sammen, og ungene var helt utslitt på slutten av kvelden. Storebror sovna foran tven nå, det tar på med jul :) Da vi starta med gaveoppakkinga i går, så spurte han så fint "Er denne til meg? Kan jeg åpne den?" Og etterhvert ble han så ivrig at han åpna gaver i øst og vest enten de var hans eller ikke noen ganger, så snart vi snudde oss bort bittelitt, så var han plutselig igang :fnise: Jeg får gå og hente inn litt fra bilen nå, det meste ligger der fremdeles. Vi vil vente med å ta inn det meste, så det blir enklere å få med seg alt når vi skal dra hjem igjen.

Om ei stund skal vi ha ribbe (pinnekjøtt i går), og i kveld får vi en del venner på besøk og skal ha litt vin og ost og kjeks. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser oss fremdeles på Vestlandet i vinden :) I dag har faktisk kjære og jeg hatt barnefri noen timer. Vi dro på et kjøpesenter, handla litt småting (heldigvis trengte vi ikke å bytte noe etter jul), og spiste på mexicansk restaurant i fred og ro :nigo:

I ettermiddag skal vi ta med ungene til et vennepar og spise middag der, og så får de lekt med sønnen deres. Storebror er på besøk hos søstera mi og familien helt aleine, han har vært der i mange timer nå, og ville ikke hjem igjen. Veldig morro at han koser seg der og vil være hos de uten oss ;)

I morgen skal vi på besøk til noen andre venner, og søndag drar vi hjem igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel hjemme igjen :) Det var godt å komme seg hjem igjen nå. Ungene skal i barnehagen i morgen, så da kan vi få rydda og vaska klær og ordne litt imens, og så skal jeg på kafé med ei venninne også :nigo:

I kveld skal jeg prøve å komme igang med rydding utav kofferter så mye som mulig, og få meg en oversikt over møbler som skal kjøpes. Nå har vi blitt enige om at vi skal bestille masse oppbevaringsmøbler fra IKEA til barneromma, vårt rom, gangen oppe, ny seng til oss og et par småting til. Gleder meg veeeldig til alt er på plass så vi får bort masse rot. Behovet for det er STORT ;)

Skal forresten også rydde bort masse leker i morgen, så vi får plass til de nye som ungene fikk til jul. Håper jeg faktisk får gjort mye av alt jeg har planer om i morgen. Det er vel begrensa hva man klarer på noen timer, for ungene trenger jo ikke akkurat ha full dag i barnehagen heller når vi bare er hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det og ryddedag i dag :jepp: Deilig å få ting unnagjort. Hadde en bærepose å kaste fra badet :daane: Tok samme sjauen i sommer... Skjønner ikke hvor alt kommer fra :sjenert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det lurer jeg også på Becky, hvor kommer alt fra?? ;)

Jeg kom ikke så godt i gang med ryddinga i går kveld som jeg hadde tenkt. Vi hadde en tåpelig krangel etter at ungene var i seng, jeg ble i så dårlig humør at jeg bare gikk og la meg. Og jeg er fremdeles sur. Blæh.

Godt det er fridag i dag. Mannen sto nettopp opp med ungene, og jeg skulle liksom sove lenge. Men jeg våkna kl 7, før resten av huset. Og siden jeg enda er sur etter gårsdagen, så får jeg jo ikke sove igjen. Tror jeg skal komme meg på trening ganske kjapt i formiddag og løpe av meg litt på tredemølla :) Løpe av meg surt humør og litt magefett fra jula :fnise:

Og så har jeg kafétur å se fram til også i dag, så jeg tror det blir en bra dag sålenge jeg får trena litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er hvertfall humøret bedre ;) Gårsdagen var virkelig ikke min dag. Vi kjørte ungene i barnehagen, og storebror nekta å være der (for første gang). Så vi endte med å ta med han hjem igjen, jeg kom meg på trening og skulle ta han med på kafé etterpå, men da vi kom inn på kafeen så nekta han å være der, for der likte han seg ikke. Så vi gikk bort på et senter i nærheten for å gå på kafé der i stedet, men da såg han en annen liten gutt som satt i ei bil-handlevogn, og de var det tomt for, så han klikka IGJEN. Da var tålmodigheten min slutt, så det var bare å ta han med hjem igjen uten å dra på kafé. Det ble en mye mindre effektiv dag enn jeg hadde planlagt, men jeg er veldig glad for at jeg kom meg på trening hvertfall :)

I dag sov ungene lenge, jeg har henta pakke på posten, og håper på å få ordna litt hjemme i dag også. Vi skal ha med oss noe mat der vi skal i kveld, skal ha tapas :nigo: Mannen lager ting som tar tid å lage (han lagre det i går, men var ikke helt fornøyd, så han skal begynne på igjen nå snart), og jeg skal også ordne litt, men det tar kortere tid og kan bare settes på fat i kjøleskapet.

Nå gleder jeg meg til kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår!!!

Nyttårsaften var koselig, kjempegod mat, og travel. Mannen og jeg løp etter vesla hele kvelden, hun skulle absolutt opp ei bratt trapp hele tida, og de vi var hos har ikke trappegrind. Fikk ikke vesla til å sove, så vi dro hjem i 23.30-tida, fikk ungene i seng, og stilte oss ut på terrassen i 2.etasje med hvert vårt vinglass og såg på fyrverkeriet både i vår by og nabobyen :nigo: Morro å ha utsikt iblant ;) Veldig glad for at vi dro hjem når vi gjorde, for ellers hadde det bare blitt en time til med stress.

I ettermiddag har jeg gjort ei STOR ikea-bestilling :nigo: Kommoder og skaper til alle soverom + gjesterommet og et par skoskap til gangen nede. Det er veldig etterlengta, for jeg er utrolig lei av at ting ligger i plastbokser i gangen, klærne til begge ungene er på badet, osv. Møblene kommer om et par uker, så da blir det fullt kjør med montering en del dager. Må bare prøve å være flinke til å rydde i forkant nå da :) Gleder meg masse til dette, for jeg føler at hver gang vi har brukt penger på større ting de siste årene, så har det vært prosjektor, tv, eller andre ting som mannen vil ha. Nå var det på tide at jeg fikk vilja mi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En lørdag uten planer. Min dag til å sove lengst, storebror har lekt mye med kompis, og jeg har nettopp laga Tortillalefser fra bunn av på takka mi for første gang. Er spent på å smake :)

Har et gavekort på bøker som jeg lurer på hva jeg skal bruke det på. Vil kjøpe "Den lille muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hodet hans" til storebror hvertfall. En på jobben anbefalte noen bøker til meg i går, og nevnte blant annet Forbrytelse og straff. Den høres jo tung og kjedelig ut syns jeg, men samtidig så har jeg lyst til å prøve meg på en klassiker. Nå er jeg i gang med Lars Kepler's første bok, så jeg har jo noen bøker til å lese av de (hvordan omtale pseudonym som egentlig er to personer? ;) ). Jeg leser generelt sett mest romaner og krim, er ikke så flink til å teste ut nye sjangere. Prøver å prioritere lesing for tida, for det er jo veldig gøy. Det er bare så fort gjort å dumpe nedpå sofaen etter at ungene er i seng og glo på tven :)

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd meg på Forbrytelse og Straff, men det var tungt ja! Ga opp... :fnise: Jeg liker godt engelske klassikere (leser mest engelsk), og har mange favoritter der. Verdens Druer (J. Steinbeck), Absalom Absalom (W. Faulkner) og Wuthering Heights (E. Bronte) er veldig bra - hvis man vil ha litt "tung" litteratur uten at det blir uoverkommelig. Ellers leste jeg "Haiene" a Bjørnebo for noen år siden, og den var også veldig bra! Blir lite lesing på meg, men jeg tenker stadig på hvor godt det er å ha tid til det! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det mest i fantasy. :jepp: Men det er vel et litt for langt steg å ta fra krim gjerne? :fnise: Ringenes Herre er jo en klassiker. :ler: Men da ville jeg lest den enten på engelsk eller på nynorsk (da heter den Ringdrotten), for den bokmålske oversettelsen er forferdelig tung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd meg på Forbrytelse og Straff, men det var tungt ja! Ga opp... :fnise: Jeg liker godt engelske klassikere (leser mest engelsk), og har mange favoritter der. Verdens Druer (J. Steinbeck), Absalom Absalom (W. Faulkner) og Wuthering Heights (E. Bronte) er veldig bra - hvis man vil ha litt "tung" litteratur uten at det blir uoverkommelig. Ellers leste jeg "Haiene" a Bjørnebo for noen år siden, og den var også veldig bra! Blir lite lesing på meg, men jeg tenker stadig på hvor godt det er å ha tid til det! :fnise:

Hihi, godt å høre at det er flere som syns at den type bøker er tungt :fnise: Takk for andre forslag! Jeg dropper hvertfall Forbrytelse og Straff i denne omgang, får se om jeg er mer motivert om noen år ;) Men de andre bøkene skal jeg sjekke mer ut :)

Blir lite lesing på meg også. Jeg fikk lest en del før jul, men så har det plutselig stoppa littegrann, så jeg er snart nødt til å komme i gang og lese ut den boka jeg holder på med, for den er jo bra :)

Her går det mest i fantasy. :jepp: Men det er vel et litt for langt steg å ta fra krim gjerne? :fnise: Ringenes Herre er jo en klassiker. :ler: Men da ville jeg lest den enten på engelsk eller på nynorsk (da heter den Ringdrotten), for den bokmålske oversettelsen er forferdelig tung.

Er et stykke fra krim til fantasy ja ;) Men ja, Ringenes Herre er vel omtrent den eneste fantasyen jeg har lest, men jeg gjorde tabben og leste det på bokmål, og det var tungt ja. Skulle ønske jeg visste at den er enklere på nynorsk for noen år siden :)

Har hatt ei koselig men travel (og litt slitsom) helg. Hadde besøk av mor i helga, og det var veldig koselig. Hun var barnevakt for oss på fredagskvelden, da var vi i middagsparty sammen med 3 andre par og spiste god mat og drakk (litt for mye) vin og diverse ;) Jeg skulle få sove lengst på lørdagsmorgenen, men våkna kl 8 og fikk ikke sove igjen. Grusomt irriterende, for jeg var veldig trøtt og sliten, og hele lørdagen var jeg lettere redusert også. Men vi tok oss en tur til byen og surra litt på ettermiddagen hvertfall, og tok tidlig kveld. I går var det juletrefest med barnehagen som jeg var med på å arrangere, møtte opp kl 12 for å sette fram bord og stoler, pynta, ordna godteposer, osv. Og så var det juletrefest med å løpe etter vesla hele tida + at jeg solgte lodd, og rydding etter at festen var over. Når jeg kom hjem var jeg utrolig sliten i beina og gåen i ryggen, det verka resten av kvelden av den smågåinga på hardt golv i en idrettshall. Så det var egentlig veldig godt når den juletrefesten var over ;)

I dag har jeg kjørt mor på busstasjonen og kom meg noen minutter tidligere på jobb enn vanlig. Håper på en effektiv arbeidsdag ;)

I kveld blir forresten senga vår henta! Jeg har solgt senga vår, for vi har bestilt ny seng som kommer på torsdag, så da blir det godt å få bort den gamle senga først. Vi har fullt nok med ting og tang hjemme for tida, men nå er vi nødt til å rydde litt pga at vi skal få opp nye møbler. Jeg ser så utrolig fram til det :nigo:

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...