Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

Mayami: Jeg framkalte bare et par svart/hvitt bilder, så jeg vet ikke heller hvordan eventuellt farger blir.

Barnehagedagen gikk strålende :nigo: Endelig en hel dag! Nå håper jeg at det holder til helga, for da vil foreldrene mine gjøre et nytt forsøk å komme på besøk. Jeg har fått fri fra jobben på fredag pga planleggingsdag i barnehagen, så da får jeg en ekstra dag med ungene og foreldrene mine som vil komme på torsdag :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag føler jeg meg nesten uthvilt! Vi bada og la ungene i går kveld, så dro kjære rett og handla inn mat for noen dager framover (skjelden vi er så flinke at vi klarer å planlegge og handle inn til mange dager i slengen...), og jeg begynte å rydde litt i huset, vaska litt ulltøy, la sammen og la på plass klær. Sydde så et hull i ei jakkelomme, og etter det så var klokka plutselig 9 og jeg gikk bare og la meg. Vi var bedre føre var i går og la klar madrasser på ungene sine rom, så vi hadde en plan om å gå inn til de og ligge der når de våkna grytidlig. Kjære sov ikke så tungt og venta på å måtte løpe inn til vesla, og jeg våkna i 5-halv 6-tida som vanlig, men sovna litt igjen inntil storebror kom inn til oss 5 minutter før vekkerklokka ringte :) Endelig ei normal natt!

Jeg har vært så despo i det siste, at jeg har drukket kaffa mocca på jobb flere ganger i det siste. Vanlig kaffe liker jeg ikke, men mocca er jo godt, og jeg har vært nødt til å få i meg koffein. Hadde til og med tatt med et par porsjonsposer med rett i koppen kakao på jobb tidligere, og i går så laga jeg meg en kakao og hadde kaffe oppi :fnise: Det funka det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morres når ungene våkna grytidlig, så la vi oss på madrass på hvert vårt av ungene sine rom, og det funka det! Vesla roa seg tydeligvis kjapt igjen hørte jeg, og hun sovna. Jeg la meg inn hos storebror, og jeg sovna hvertfall litt igjen, til han sa at han måtte tisse, men da var det på tide å stå opp uansett. Så både storebror og jeg rakk å gjøre oss klar før vi gikk inn og vekka mannen og vesla som sov så godt begge to :) Vi har prøvt å drøye legginga litt ekstra de siste dagene også, siden det er klokkestilling til helga. Neste uke blir hard tror jeg ;)

I morgen kommer mor og far på besøk! Gleder meg masse! Og tenk at jeg skal ha langhelg!! Vi tar oss nok en tur til byen på fredag og/eller lørdag tenker jeg, og da skal jeg kikke etter veske og sko til fest neste helg. Det blir skikkelig finfest med lang, fin kjole som jeg har lånt. Men har ikke sko eller veske som passer til, så da håper jeg at jeg kan bruke gavekort jeg fikk til bursdagen min og handle det for (håper bare de har sko som passer på det senteret). Kikka på nett også, og fant disse skoa http://www.brandos.no/noe/zeus-08b-11897-lavanda/a63209 og denne veska http://www.zalando.no/victoria-delef-clutch-solv-vi651a035-104.html, men da kan jeg ikke bruke gavekort, og jeg skal liksom ikke bruke noe særs penger for tida. Kjære kjøpte seg sykkel i dag, så vi skal liksom prioritere litt treningsutstyr og garderobeløsninger/kommoder for tida er planen, og så kommer jo snart julegaver og en jentetur til for meg i november, så jeg føler at pengene bare fyker ut før de kommer inn nesten. Ønsker meg høyere lønn jeg... ;) Uff, vi er litt for flinke til å bruke penger altså :sjenert: På den jenteturen så blir det mat (ut og spise), musical og julegaver jeg skal prioritere hvertfall, det blir minimalt med shopping til megselv, for det har jeg ikke samvittighet til :) Snakk om luksusproblemer her i gården altså, blir litt flau over megselv iblant :rodme: I det siste så har det vært ungene pengene har gått til da, tusenvis i barnetøy og -sko til vinteren, og alt det går jo selvfølgelig fra mi lommebok, så jeg kjenner litt ekstra på den biten. Men nå tror jeg at vi har det meste i boks til de, så da letter det litt på trøkket heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at det blir besøk i helga! Kos dere masse!

Det går noen tusener i nytt utstyr når vi går mot vinter ja! Jeg kjøpte litt på salg i vår, men det er jo risky for det er jo sikker ikke det passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen at det går raskere ut enn det kommer inn, men så har jo jeg ikke noe særs høy stilling å snakke om :ler: To dager på to uker, blir ikke rik av det :sprettoy:

Det svei med de gortex skoene til Lita og det at babycallen ble så pass ustabil etter x antall knall/fall og flyturer at vi trengte en ny da lita flyttet på eget rom...

Kos dere i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det, Miss I.W. Vi koser oss med besøk :) Praktisk å benytte seg av salg, jeg prøver også å gjøre det iblant, eneste jeg som regel ikke tør å sjanse på er sko.

Ja, den veska var veldig fin, Mayami :Nikke: Har lyst å komme igang med litt julegavehandel snart, for å fordele litt på utgiftene. Spørs om jeg klarer det da ;)

Pusilus: hehe, nei man blir vel ikke direkte rik av å jobbe 2 dager på 2 uker :fnise: Håpe du får opp stillingsprosenten din litt etterhvert da.

Nå har vi vært nedi byen og kosa oss. Var på kafé, og jeg har brukt gavekortet mitt på finsko :nigo: Jeg kikka også på ei veske helt lik farge på skoa, den var dyrere enn jeg hadde håpa på, så jeg kjøpte den ikke. Men tror jeg må kjøpe den i morgen. Har lagt av penger som jeg har tjent på å selge babttøy og -utstyr, og de pengene er øremerka at hu mor skal kunne bruke på segselv ;)

Om en time skal vi til svigers og spise pizza alle sammen. Jeg ga forresten vesla melk igjen i går kveld og dag morges, og i dag var det fuktig bleie igjen, så jeg tror det må være noe melkeintoleranse på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga så og si over. Utrolig hvor lang ei helg føles med en ekstra fridag :nigo: Har kosa oss masse i helga, jeg fikk tatt meg en kjapp tur ut og handle den veska i går + ny øyeskygge og neglelakk, så nå gjenstår det bare å teste ut hvordan jeg skal sminke meg til helga (jeg føler meg som en nybegynner når det gjelder sminke :fnise: ) og finne ut hvordan jeg skal ordne håret. Jeg har vel aldri vært på en så fancy fest før som ikke er et bryllup, så det blir spennende ;)

I morres dro mor og far hjemover igjen. Mora mi griner alltid når de drar, og i dag grein storebror også og ville være med de, og det gjorde jo bare vondt verre. Jeg blir jo påvirka og griner jeg også... Uff, for en sippete gjeng. Litt etterpå dro jeg på treningssenteret og var flink til å trene! Først ei god økt på tredemølla, og så styrke etterpå. Fornøyd med megselv da. Og i ettermiddag hadde vi besøk av ei venninne og gutten hennes som er på alder med storebror, så det har vært en fin dag i heimen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt i kroppen! Men det er pga at jeg har trena, så det er nesten (men bare nesten) litt deilig vondt ;) Jeg har vært sløv på å trene i det siste, så jeg fant ut at jeg måtte ta meg sammen og trente i går formiddag. Men så dro ei venninne meg med på trening igjen i kveld, først spinning og så body pump etterpå :dåne: Kan ikke huske sist jeg var så sliten og hadde så vondt etter trening :fnise: Gleder meg veldig til å ha et par velfortjente hviledager nå :)

Nå blir det 3 uker med hardkjør på jobb (ikke veldig ille altså), men jeg har en deadline som blir hard å holde. Men det er faktisk ikke krise om ikke absolutt alt blir ferdig til da heller, noe kan tas etterpå. Det beste av alt er at dagen etter den deadlinen så drar jeg på jentetur til London, det blir fantastisk!

Nei, nå vil jeg sove.. Kommer til å sove tungt kjenner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsom dag på jobb i dag. Var i et møte og blei bare fly forbanna, både jeg og ei kollega av meg. Jeg trenger ikke å gå inn på det mer enn det her, da blir det for komplisert. Brukte litt tid på å blåse av oss frustrasjon etterpå, og tok tid før jeg fikk jobba videre etterpå :) Jaja, humøret er bra igjen nå da ;)

I kveld har jeg ingen planer, deilig! Tror jeg skal strikke litt og kanskje se på Homeland eller noe? I morgen er det strikkeklubb, så da blir det hvertfall strikking :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte at jeg skulle dø også, Belle! :fnise: Det er vel nesten første gang jeg har gått på to timer på rad, og for en hard kombinasjon ;)

Ja, Homeland er fantastisk! Og nesten for spennende til å se alene :nigo:

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Travle dager ja. Kjenner at jeg er litt stressa over mye å gjøre på jobb i nesten to uker nå (altså de neste par ukene), så jeg sitter i sofaen med pcen på fanget og jobber i kveld. Måtte ta en kg-pause nå, så spørs det om jeg gidder å begynne på med mer jobbing igjen etterpå.

Vesla er ikke i form (igjen). Hun hadde feber og er slapp både i går og i dag, heldigvis er svigers snille og hjelper til med å ha henne disse dagene. Håper snart at hun er ferdig med det verste med sykdom, men det er jo hennes første barnehageår, så det er vel bare å forvente.

Ellers går det fint her i heimen. Dagene bare sklir over i hverandre. Jeg har klart å være litt flinkere til å trene i det siste, og gjør mitt beste for å få til 2-3 dager i uka. Jeg merker at jeg får mer overskudd og formen min er ikke så aller verst føler jeg selv (uten å sammenligne med noen :fnise: ).

Nå blir det som sagt mye jobbing i dagene framover, på lørdag skal jeg i jentebursdagsfest til ei venninne, og om under to uker drar jeg på storbyferie/jentetur, så det blir mi gulrot etter hard jobbing. Da blir det en velfortjent tur med musical, spise på gode restauranter og shopping (av julegaver?).

Nå har jeg nesten glemt å skrive det jeg egentlig hadde tenkt å skrive om her. Til helga har vi tenkt å gjennomføre prosjekt suttslutt - på begge ungene! Vesla har visst sovnet i barnehagen uten sutt et par dager denne uka, uten at det var noe problem. Hun klarer seg greit uten stort sett, men vi er ikke vant til å legge henne uten sutten. Storebror er avhengig av sutten når han skal sove, men i dag hadde han ingen sutt i barnehagen, og hadde ligget i vogna si og hvilt i en halv time uten sutten og klarte ikke å sove. Men, nå syns ikke vi at det er krise om han ikke sover dagtid heller. Tenker at første par kveldene uten sutt for han blir tøffe, men vi får bare være harde og si at den er borte vekk og ta den kampen nå. Jeg har ikke lyst til å bare vente i månedsvis (eller år) på at han skal bli klar for det selv, så jeg har nevnt for kjære et par ganger i det siste at jeg har lyst til å slutte med sutt for de begge to snart. Og i går så var det faktisk de i barnehagen som foreslo det siden vesla klarte seg greit uten, og da syns jeg ikke at det er noe å lure på. Jeg tror absolutt ikke at det kommer til å gå som en lek med noen av ungene. Jeg er spent på hvordan helga blir kjenner jeg! ;)

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med sutteslutt :)

Kjekt med en gulerot i enden av en intens jobbperiode!

Takk for det :)

Tuttslutt har gått veldig fint syns jeg. Fredagskvelden var jo styrete da. Storebror var veldig lei seg og grein masse, men han var veldig sliten i utgangspunktet siden han ikke hadde sovet i barnehagen, så han sovna vel ca en time etter at han var i seng. Vesla grein også en del, men sovna mye kjappere enn han. Men hun våkna flere ganger, og da tok det tid å få henne til å sovne igjen hver gang. Tungvindt å ikke bare gi henne sutten for å få henne til å roe seg. Mannen sov inne hos henne hele natta, for hun våkna så ofte, så han var sliten og grinete hele dagen i går *sukk*

I går kveld gikk det superbra. Storebror spurte etter tutten en eneste gang når han skulle legge seg, og aksepterte med en gang at den ikke var der. Null sutring, og han la seg fint til å sove. Det gikk over all forventning!! Vesla la seg også til kjappere, våkna og styra seint i går kveld noen ganger, og sov bra resten av natta :nigo:

Jeg har fått et par reaksjoner på at jeg ville slutte med tutt på vesla allerede nå, og jeg skjønner jo at folk reagerer. Og jeg er veldig delt i meningene selv. På en side så er det enkelt å bare få bort tutt hos begge ungene samtidig, så en ikke tar tutten fra den andre osv. Og så er det på en måte enkelt å ta den fra henne nå som hun ikke forstår så mye på en måte. Men, tutten er jo veldig bra å ha når de slår seg, for å få de til å roe seg kjapt på nettene, osv. Nå er det uansett gjort, og det er jo dumt å gå tilbake på det og gi henne sutten igjen nå, for jeg tror at de venner seg fort til å ikke ha den lenger.

Farsdag her i huset blir dårlig feira i år. Jeg var i bursdag i går kveld, så det var kjære som måtte stå opp først i dag. Uff, stakkar. Og ikke har jeg hatt mulighet til å kjøpe noen farsdagsgave til han fra ungene heller. Han ligger og sover nå da, og jeg tenkte litt på å bake ei kake til han, men han sa på fredag at han er nødt til å stramme inn på hva han spiser osv, for å komme inn i dressen til jul. Så jeg fant fram oppskrift på ei lavkarbokake som er kjempegod, men vi hadde selvfølgelig ikke alle ingrediensene. Får vel heller gå opp med en kaffe og sjokolade eller noe til han når vi skal vekke han snart, og tegning fra storebror har han fått ;) Og det blir nok både middag og kake hos svigers i ettermiddag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være genialt med sutteslutt på begge samtidig, hvis vesla ikke har det store behovet må det jo være greit. Det er mange som aldri har brukt sutt som feks Lita og hun har ingen problem med å roe seg raskt om hun slår seg ;) og det å roe ned på nettene kommer seg jo eldre hun blir her også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes også det må være greit å være slutte! Ser for meg at det blir verre og verre jo større de blir. Det finnes jo andre måter å roe et barn på! :) Flinke dere!

Farsdag ble slappe greier her også, men vi har ikke for vane å feire sånne "butikkhelligdager" som kjære kaller dem. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det er flere enn meg som syns det høres fornuftig ut med suttslutt :) Kjære var sur på meg fredagskvelden mens det sto på som verst, for han hadde motvillig gått med på det ;)

Ja, butikkhelligdager er jo akkurat det det er, Mayami! Vi pleier heller ikke å gjøre mye utav det, kanskje kjøpe en liten ting eller bake noe, og kjære pleier å få sove lenge, men ikke i år nei :fnise: Han fikk kaffe på senga, et par sjokoladebiter, en makron og dagens dagbladet. Er jo ikke en aller verst start på dagen det? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det må være fint! :) Her fikk han lov til å stå opp kl 06:30 og ha massevis av kvalitetstid med barna! Også lagde jeg kake til han (oss) om kvelden. Tror det var akkurat passe! I tillegg hadde tassene laget kort på skolen der det stod masse koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det må være fint! :) Her fikk han lov til å stå opp kl 06:30 og ha massevis av kvalitetstid med barna! Også lagde jeg kake til han (oss) om kvelden. Tror det var akkurat passe! I tillegg hadde tassene laget kort på skolen der det stod masse koselig.

Kake og kort på farsdagen er jo perfekt! :tommelsmil:

Her er jeg helt utslitt etter ei hard arbeidsuke. Lenge siden jeg har vært borti sånt hardkjør på jobb, i tillegg til å ha to unger i hus som krever sitt. Heldigvis har jeg klart å komme meg på trening 2 ganger denne uka, så jeg har fått kobla av der + at jeg hadde strikkeklubb hos meg onsdagskvelden. Ellers har det vært masse å gjøre på jobb, jobba noen kvelder, og i dag er hodet bare helt utslitt i tillegg til at halsen begynner å bli vond. Til og med mandag blir det hardkjør for meg på jobb + at jeg må nok hjelpe andre på jobb som kommer til å få hardkjør på tirsdag tipper jeg. Vel, nok klaging ;) Det er jo godt å ha mye å gjøre igrunn, det slitsomme denne uka har vært at jeg har overtatt noe jobb fra en annen som han ikke klarte å gjøre i tide (selv om han har hatt god tid på seg), og jeg hadde egentlig mer enn nok fra før. Jeg klarte å gjøre den jobben veeeldig mye kjappere enn han da, så akkurat det var jo litt morro, og jeg fikk skryt på jobb i dag :nigo:

Nå har jeg satt meg ned på sofaen med pcen, en kopp te med honning i, og et kakestykke :) Har egentlig planer om å småjobbe litt nå, bare for å slappe av resten av helga med god samvittighet. Jeg hater å ha ting hengende over meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...