Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

Det har vært en lang dag med Jake og sjørøverne på tv hele dagen ;) Dagen har gått forholdsvis bra. Ungene har stort sett vært i ok form, utenom en periode i ettermiddag like etter at de begge hadde sovet på sofaen, da var storebror langt nedi kjelleren stakkar. Han bare grein og sutra, ville ikke ha mat eller drikke samme hva vi tilbudet han, og alt var galt. Han skulle bare holdes og bæres av meg, og det samme ville vesla. Men så løsna det med litt cheerios plutselig, og så kom mannen med mcdonalds-gourmet-middag :fnise: Da spiste begge ungene bra, og nå går det fint igjen :) Håper de får ei god natt begge to nå, og at de begge er tilnærmet friske i morgen. Krysser fingrene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Blir ikke akkurat ofte oppdateringer her i gården for tida. Sitter lite foran pcen på kveldstid, og slitsomt å skrive fra mobilen så ofte. Her går det bare fint. Endelig, i dag, er jeg i fin form igjen etter at jeg hangla hele forrige uke. Har slitt med å komme meg ovenpå igjen, så det tok meg jammen to uker totalt denne gangen. Men nå er jeg klar for å komme i gang med å trene igjen, og å forhåpentligvis få noen effektive dager på jobb framover, for det blir travle dager.

Ungene var endelig friske igjen og i barnehagen på tirsdag, så det var vel 9 dager med syke unger i strekk her. I går hadde jeg med meg ungene ut og akte og storebror prøvde ski for første gang. Vi testa de kun uti gårdsrommet her, og det var bra nok for han det. Han syntes det var så stas, men ble også veldig sinna når han ikke fikk det skikkelig til ;)

Nå skal vi benke oss foran tven og se film, og jeg skal prøve å strikke ferdig en pulsvott. Mora mi skal få sett med lue og pulsvotter i morsdagsgave, og nå er jeg nesten ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra timing, pulsvotten ble akkurat ferdig når filmen slutta. Og nå har jeg til og med pakka det inn, skrevet kort, og lagt det klart til å sendes :) Nå er spørsmålet hva neste strikkeprosjekt blir? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å finne på nye strikkeprosjekter!! :) I går startet jeg på et par lommetøfler som jeg skal "pimpe" med heklete blomster og gi bort til go'venninne i bursdagsgave på søndag! Optimist som tror de blir ferdige til da....! ;) De er i alle fall enkle og greie å strikke, og veldige fine å ha i veska hvis man skulle befinne seg på et gulvkaldt sted helt plutselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å finne på nye strikkeprosjekter!! :) I går startet jeg på et par lommetøfler som jeg skal "pimpe" med heklete blomster og gi bort til go'venninne i bursdagsgave på søndag! Optimist som tror de blir ferdige til da....! ;) De er i alle fall enkle og greie å strikke, og veldige fine å ha i veska hvis man skulle befinne seg på et gulvkaldt sted helt plutselig!

De tøflene hørtes fine ut! Ja, det er veldig gøy å begynne på nye strikkeprosjekter! Jeg har en plan om å strikke litt fine luer og gi i julegaver i år faktisk, det tar ikke evigheter å strikke, og er en fin gave også syns jeg. Denne http://frksnupp.blogspot.no/2013/11/winter-is-coming-en-tjukkere-fwsskopi.html strikka jeg til mora mi nå, og den ble veldig fin syns jeg, så det blir muligens flere av den ;)

Joda, her var vi nettopp ferdige med sykdom, og nå er det vannkoppene sin tur. Det er sannsynligvis vannkoppene hvertfall. Såg den første prikken på storebror på søndag, og i går morges så hadde han mange prikker, og nå er flere av de veldig tydelige. Den første som kom, har nå blitt stor og med et rødt område rundt den, så den ser ikke bra ut syns jeg, så jeg føler at jeg må følge litt med. Er så lite erfaren med sånt som dette :sjenert: Nå håper jeg bare at vesla også får det i samme slengen, så vi blir helt ferdig med det.

Storebror er uansett i fin form. Han klør littegrann, men tror ikke det er så ille enda hvertfall. Hvitvasken hadde jeg stående klar og er såvidt i bruk, da vi var usikre på om han skulle få vannkopper en gang vi skulle på ferie, så jeg handla det inn for å være på sikre sida.

Nå sitter han og ser på drømmeland på tven, mens jeg sitter i sofaen og jobber. Har så utrolig mye å gjøre for tida, at jeg må bare få unnagjort litt. Jeg skulle egentlig jobbe hjemmefra i utgangspunktet i dag, for her kommer de fra ikea og henter senga som fikk transportskader da den ble levert for 2-3 uker siden, og ny seng kommer i dag :)

Kjenner at jeg kommer til å bli ganske støl i dag forresten. Var på bodypump i går kveld, og det var knallhardt. Deilig å kjenne seg litt støl også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at det ikke ble lengre syksomsfri! Greit å få gjort unna vannkoppene likevel da! Har ikke så mye erfaring jeg heller. Bestisen til snuppa hadde det og rett etter hadde snuppa èn prikk i hårfestet, så jeg håper jo at hun hadde det. Men det spørs om vi var så heldige!

Det er litt godt å være treningsstøl! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere får gjøre det beste ut av det og invitere til vannkopp-fest slik at alle dere kjenner kan ha det samtidig! Her omkring er det i alle fall ganske vanlig å gå på besøk til noen med vannkopper - første gangen jeg hørte om det syntes jeg det hørtes helt vanvittig ut, men nå forstår jeg logikken! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å bare få unnagjort vannkoppene ja. Og han har det så mildt og lite, at jeg har vanskelig for å tro at det faktisk er vannkoppene ;) Vesla har ikke fått det enda da, men håper at det kommer i helga så vi blir ferdig med det. Samtidig har jeg ikke tid til å være mer borte fra jobb heller nå ;)

Vannkoppefest ja :fnise: Morsomt det der. Jeg annonserte på Facebook at vannkopper gis bort gratis for noen dager siden, men fikk ikke respons om noen som ville komme, så da har jeg gjort mitt :)

I kveld har jeg hatt besøk av beste venninnene og drukket cava på en ukedag. Vi har booka årets jentetur i kveld :nigo: Så det er jo klart at vi måtte feire det med litt cava :ler: Utrolig deilig å ha en sånn tur å se fram til, selv om det er lenge til vi drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror muligens at jeg såg første prikken som tegn på vannkopper hos vesla i dag, og hun var litt varm nå i kveldinga, hadde muligens litt feber. Så da vil jeg tro at det er vannkoppene på henne også nå.

Får vel snart komme meg i seng. I morgen får vi besøk av forloveren til mannen som skal overnatte til søndag, og vi skal dra på konsert på kvelden. Det blir bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hard start på dagen. Vesla våkna ca kvart på fire, og bare klaga og grein. Mannen gikk inn til henne flere ganger og prøvde å roe henne ned, og så snart det var min tur til å gå inn etter at han ville slappe av, så kava hun seg hvertfall opp da hun såg meg. Jeg endte opp med å ta henne i senga med meg, men der låg hun bare og kava og styra. Etter ei god stund, gikk jeg inn på rommet med henne igjen og la meg på madrass på golvet ved sida av henne. Hun ville fremdeles ikke roe seg, og mannen kom og tok over etter ei stund. Så jeg fikk såvidt lagt meg i senga vår igjen, og like etter begynte vekkerklokka (wake-up light) å slå seg på, så da var det ikke nødvendig å prøve å sove engang. Storebror ville absolutt ikke i barnehagen i dag, for han har vært hjemme siste uka, og storkosa seg med å være hjemme og se på tv. Så det har vært hyling og grining hele morgenen. Og vesla ble påvirka av storebror med grininga da vi leverte de, så vi gikk fra to hylende unger i barnehagen i dag. Ingen koselig start på dagen.. :(

Men så kom jeg på jobb, og en kollega av meg spurte om han skulle finne te til meg med honning i, og det er første gangen han har spurt meg om, så det var virkelig en bra dag han var så snill med meg på ;)

Hadde en fin morsdag i går da :) Ble vekka litt for tidlig syns jeg selv, men men... Fikk fine tegninger av ungene, og flott smykke og øredobber! Ble helt imponert jeg, for jeg hadde ikke fått kjøpt farsdagsgave til mannen i november, og vi pleier liksom ikke å gi så mye til hverandre på mors-/farsdager, så mannen min imponerte der! :nigo:

Ellers bruke vi masse tid på å skru sammen vår nye seng i går. Det tok jammen tid, men ble veldig bra også :) Deilig å legge seg i ny seng med rene sengetøy og nydusja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmekontor-dag i dag :) Deilig å ha muligheten til det iblant. Jeg har så utrolig mye å gjøre, og sitter jeg på kontoret så blir jeg bare forstyrra av kollegaer + at jeg blir sittende i møter, så jeg får ikke gjort det jeg skal. Har litt press på meg for å få noe ferdig nå, så i dag og i morgen er jeg nødt til å ha super-effektive dager :)

La meg halv ni i går kveld, surfa litt på mobilen, og sovna vel ca klokka ni. Det var fantastisk å legge seg så tidlig, for jeg var stuptrøtt ;) Nei, jeg får vel fortsette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ettermiddagen i går var bedre en morgenen. Snill kollega :)

Skulle ha lagt meg før ni i går jeg også, men må ha i meg medisin kl ti, så da er jeg like langt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er flink som klarer å gjøre noe når du er hjemme! :jepp: Jeg hadde funnet på alskens mulige unnskyldninger og så hadde jeg ikke fått gjort noenting. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med hjemmekontor da! :D Jeg er redd jeg har blitt forstyrra av huset da! ;)

Hihi, jeg får som regel gjort masse, men jobber ikke hjemmefra så ofte. Hadde jeg gjort det, tviler jeg på at jeg hadde klart å være effektiv. Men, jeg setter på et par maskiner med klesvask også i løpet av dagen, så jeg for gjort noe "fornuftig" i samme slengen :fnise:

Du er flink som klarer å gjøre noe når du er hjemme! :jepp: Jeg hadde funnet på alskens mulige unnskyldninger og så hadde jeg ikke fått gjort noenting. :fnise:

Akkurat nå har jeg så stort press på meg for å bli ferdig med noe greier her, at jeg føler ikke at jeg har noe valg ;) Men ja, jeg kan være flink til å spore av iblant også :ler:

Så langt har jeg vært veldig effektiv hvertfall. Nå har vaskedama kommet, og jeg føler meg teit når jeg er hjemme når hun er her, men men... Gjemmer meg på kontoret/gjesterommet enn så lenge, så får jeg heller flytte meg når hun skal inn hit :) Begynner å bli sulten også, men får vente til hun har dratt igjen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ettermiddagen i går var bedre en morgenen. Snill kollega :)

Skulle ha lagt meg før ni i går jeg også, men må ha i meg medisin kl ti, så da er jeg like langt :(

Denne glemte jeg nesten å svare på. Og ja, veldig snill kollega. Var så sliten at jeg hadde nesten lyst til å bare gi han en klem og begynne å grine, det skulle tatt seg ut :skratte:

Ettermiddagen var bedre enn morgenen, helt klart. Dagen gikk bra, bare litt slitsomt å måtte rydde hus når ungene var i seng, siden vaskedama er her i dag.

Æsj, kjedelig å måtte sitte oppe kun for å vente på å ta medisinen. Men, det er verdt det!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå fikk jeg nettopp en telefonsamtale som jeg ble helt satt ut av. I positiv forstand altså :) Så nå klarer jeg hvertfall ikke å jobbe :hoho: Jeg måtte rett og slett skrive et blogginnlegg om det, for å ha noen å "prate med" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike gode kollegaer er gull!! Har en jeg også, som lager brødskive med banan til meg, og løper opp de 54 trappetrinnene mellom vårt kontor og kaffemaskinen...! :)

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på de gode nyhetene altså.......! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike gode kollegaer er gull!! Har en jeg også, som lager brødskive med banan til meg, og løper opp de 54 trappetrinnene mellom vårt kontor og kaffemaskinen...! :)

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på de gode nyhetene altså.......! ;)

Sånne kollegaer er virkelig gull ja. Det er utrolig hvor mye sånne småting har å si :)

Hehe, de nyhetene var kanskje ikke så veldig spennende for andre, men jeg syntes selv at det var ganske uventa og morsomt. Tror du har tilgang til bloggen min, om nyskjerrigheten tar overhånd? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet at man har det travelt på jobb når man sitter og jobber både fredagskvelden og lørdagskvelden :fnise: Siste innspurt på et prosjekt som jeg bare er nødt til å bruke tid på, så jeg forhåpentligvis blir ferdig med det jeg må i løpet av få dager. Om ei uke skal jeg faktisk ha vinterferie, så jeg vil gjerne ta ferie med god samvittighet ;)

Ellers er helga ganske bra. Var i 70-års-fest for svigermor i ettermiddag, noe som betyr å løpe etter unger i over tre timer og ikke ha mulighet til å snakke med andre omtrent. Helt utslitt etterpå, men det er vel sånn det skal være.

I morgen skal jeg sove lengst! Gleder meg. Har vært ei slitsom uke, torsdagskvelden la jeg meg 19.30 - før vesla hadde sovna :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...