Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

En fin søndag i dag. Våkna i 9-tida av megselv, og låg og leste leeenge før jeg sto opp :nigo: Er jammen ikke ofte jeg tar meg tid til å lese. Storebror har lekt masse hos kompis i dag, og jeg har skrudd sammen et veggskap som vi fikk hengt opp på gjesterommet mens vesla sov i dag. Og etter middag dro jeg på trening sammen med ei venninne, og følgte hennes PT-styrketreningsprogram :trene: Dæven døtte, jeg kommer ikke til å klare å gå i morgen :eeeh: Det er tydelig at når jeg trener styrke på apparatene på egenhånd, så går jeg bare og surrer og tror at jeg trener bra, men dette var en ny dimensjon av styrketrening :ler:

Så var det hjem å mate og bade ungene før leggetid, og nå er det sofatid med smoothie, mango og blåbær, og så Breaking Bad på Netflix ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Super-effektiv dag på jobb i går, og lite effektiv dag på jobb i dag. Det vil si, jeg får gjort en del i dag også, men nå er jeg så og si ferdig med en travel jobbeperiode, så det er en liten utladning :)
Har til og med sett et par innspurter av OL på jobb i dag, her står tven på hele dagen disse dagene ;) Og for en bra dag av Norge!
Skal på trening igjen i ettermiddag, og gå gjennom samme styrkeprogrammet som på søndag. Det blir spennende, for i dag er jeg STØL :fnise: Men jeg syns at det var så gøy å trene litt hardere og med en del frivekter og vektstang, og ikke bare de vanlige apparatene som jeg surrer rundt på og ikke tar skikkelig i... :sjenert:
Kvelden skal tilbringes i sofaen. Spørs bare om jeg er nødt til å småfikse litt av det jobbgreiene jeg har gjort ferdig i dag, eller om jeg kan slappe helt av.
Men, neste uke har vi faktisk FERIE! For første gang skal vi ta oss vinterferie og dra på fjellet. Det har jeg aldri gjort sammen med mannen (eller ungene) før, og jeg gleder meg utrolig masse. Det blir nok litt styrete siden de fremdeles er såpass små, men det blir gøy også. Skal dra sammen med en annen familie som har littegrann større unger, så da har ungene mine flere å leke med og til å passe på seg ;) I tillegg er vennene som vi drar med flinke til å hjelpe til med våre unger, og det er så deilig. De har to like tette unger som oss, og vet hvor hektisk denne alderen er :)
Begynte så smått å notere ei pakkeliste for megselv her istad. Nei, jeg får vel prøve å jobbe litt igjen. Var på jobb litt før kl 7 i dag, så det nærmer seg arbeidsslutt for min del. Bør kanskje gjøre littegrann mer før jeg drar hjem da ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg på trening i ettermiddag igjen. Det blir 4 ganger på ei uke det, veldig fornøyd! Og kvelden har vært super også. Alene hjemme, første kvelden på ei stund som jeg ikke har dratt fram pcen og jobba, men istedet lest bok, drukket kakao, og sett sesongfinale av breaking bad. Perfekt kveld, utenom at vesla våkna nå og ligger og smågriner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo kjempeflink! :trene: Jeg tenker mye på det, men det blir som oftest med den ene gangen. Dumt siden det er bekkentrening med fysio… :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Miss I.W. :) Deilig å være greit i gang, og nå føler jeg at jeg merker at formen blir bedre, og magen et lite hakk flatere faktisk. Gøy å se resultater! Uff ja, det er tiltak med den bekkentreninga, jeg kjenner til det!

Typisk at nå som jeg er i en god steam med treninger, så skal vi ha ferie hele neste uke ;) Men, det blir deilig å være på fjellet ei uke, og jeg har ikke tenkt å sitte stille hele uka heller. Må få til noen skiturer, og forhåpentligvis børsta et tykt(!) støvlag av tekemarkskia :fnise:

Må bare gjøre ferdig noe jobbgreier før jeg kan ta helt ferie. Satser på å ta det i morgen, for i kveld har jeg lyst til å slappe av og lese mer i boka mi ;)

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg ikke ha unger som sover til ni i helgene? :fnise: Litt mye å forlange kanskje? ;) Vesla styra i halvannen time i natt, så det ble bare 5 timers søvn på hu mor. Jeg ble sulten etterhvert, og gikk ned for å spise brødskiver litt før ett i natt :) Opp kl seks igjen i dag, og jeg orker foreløpig ikke mer enn å ligge på sofaen mens ungene ser på film/styrer rundt. Greit å ha en rolig start på dagen, så får vi straks finne fram frokost nr 2 ;)

Det blir litt sånn pakke- og ordnedag i dag. Innhandling av ting vi skal ha med på tur, og så videre. Lurer på hvordan vi skal klare å få med oss alt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Føler at jeg har vært i dvale de siste månedene. Nå i helga kom sola, og jeg ble full av energi :nigo: Jeg har aldri opplevd sånn "vestlandsvår" på østlandet før, og den har jeg savna veldig, så dette var fantastisk. Mannen stakk ut og jogga på lørdag, og jeg tok meg årets første joggetur i skogen her på søndag. I tillegg har jeg skrudd sammen litt møbler og rydda og styra.

I går dro jeg innom søppeldynga på vei hjem fra jobb og kasta masse papp etter all møbelmontering, hjemom for å sette i en ny maskin med klær, og så rett til svigers på middag. Og om kvelden dro jeg på shopping og fikk gjort litt småærend, og handla meg en knall gul lampe til å ha på en skjenk i stua. Den gjorde seg utrolig godt der. Var så lei av svart og hvitt i stua vår, og så hadde jeg sett denne lampen på nett, så da måtte jeg bare kjøpe den ;) Handla ei gul sofapute i samme slengen. Mannen digga det heldigvis også. Og så kjøpte jeg meg en fargerik blomsterbukett samtidig ;)

Og resten av kvelden brukte jeg på å skru ferdig sammen en kommode og begynte å fylle den opp + rydda litt rundt. Men kvart på elleve mente mannen at vi måtte ta kvelden, som jeg egentlig var enig i, men det var så godt å være så godt i gang. Jeg klarte å stoppe da, så jeg får heller fortsette i kveld, samtidig som at huset må ryddes før vaskedama kommer i morgen :) Foreldrene mine kommer på besøk til helga, så da var det greit å få rydda bort det verste rotet her før både de og vaskedama kommer.

Får vel komme meg i gang med å jobbe litt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag igjen allerede, dagene går jo bare i ett. Det ble ei veldig koselig helg med besøk i helga som var hvertfall. For første gang så har jeg hatt planer begge kveldene mens foreldrene mine har vært her. Det vil si, mannen og jeg hadde planlagt at vi skulle ut og spise på lørdagskvelden og benytte av oss av at vi hadde barnevakt i hus. Men så ble jeg invitert i en 35-års-dag/jentefest til lørdagen, så da ble det ut og spise på fredagskvelden i stedet. Veldig koselig å gå ut og spise bare oss to, det var halvannet år siden sist fant jeg ut (helga før vesla ble født). Lørdagen på dagen dro vi ned til byen en tur og vasa, og jeg kosa meg på jentefest på kvelden. Ble ikke så ekstremt sein, siden det var greit å komme seg opp på ei normal tid før besøket skulle dra igjen på søndagen. Og da de dro, så var det så fint vær, at vi stakk hele familien ut på tur i skogen like ved oss. Veldig stas for storebror spesielt. Vesla gikk den første biten selv, og så havna hun i bæremeisen etter et lite stykke.
På dagen tok vesla og mannen seg en lur, så jeg satte på litt Dora til storebror og skrudde sammen litt mer møbler til hans rom og ordna litt på rommet hans. Endelig er rommet hans snart klart og fint, mangler bare et par vegghyller. Og på ettermiddagen tok jeg meg en joggetur i skogen igjen, så det var virkelig ei fin, koselig og effektiv helg :)
Gårsdagen var mindre effektiv og ting gikk ikke etter planen. Jeg stakk innom butikken på vei hjem fra jobb og handla inn mat til flere dager, men så ble mannen forsinka hjem fra jobb, så jeg måtte hente ungene i tillegg, bilsetet til storebror slo seg helt vrang så jeg sleit lenge med det før jeg kom meg avgårde fra barnehagen, og når vi kom oss hjem så hadde vesla bæsja, og bleia/rumpa var en fin blanding av bæsj og sand/småsteinar, så da var det rett i dusjen med henne. Så i stedet for å dra hjem til tomt hus og begynne på middagen i fred og ro, så ble det så mye ekstra styr og jeg måtte ringe til mannen og be han om å handle en kjapp middag på vei hjem, så det ikke skulle bli en alt for sein middag... ;)
I dag blir det også enkel middag, jeg forberedte det meste i går, og vil ha det enkelt når jeg kommer hjem så vi ikke bruker for mye tid på maten før storebror skal på turn kl 17. Håper å få tid til en joggetur selv også etter turnen hans i dag, om det ikke blir for seint pga mørket som sniker seg på. Hvis ikke så får det bli en tur på treningssenteret i kveld eller før jobb i morgen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh... Blir helt sliten av å lese her jeg! Utrolig hvor mye man rekker i løpet av en dag! Og det går jo sjelden som planlagt... Håper du får tid til litt trening - det er jo så godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh... Blir helt sliten av å lese her jeg! Utrolig hvor mye man rekker i løpet av en dag! Og det går jo sjelden som planlagt... Håper du får tid til litt trening - det er jo så godt! :)

Jeg har ikke fått gjort så mye på en dag på flere år føler jeg :ler: Det er utrolig hvor mye den småbarnsperioden spiser av tid og krefter, og for første gang på mange år føler jeg at jeg begynner å komme litt ovenpå igjen, sånn noenlunde altså. De siste dagene har jeg merka pollenet ganske godt, så jeg er veldig trøtt og sliten (av medisinene?). Jeg kom meg heldigvis ut for å jogge også i går :)

I kveld er det strikkeklubb hos meg. Gleder meg masse, for jeg har ikke fått til å bli med de siste 3 gangene, så det føles som evigheter siden sist. Blir koselig å treffe jentene igjen. Har ei ferdigkake (gulrotkake) liggende på lur hjemme som jeg kan servere, og litt druer og småtteri, så slipper jeg å styre så mye før de kommer også. Greit å gjøre det enkelt, vi pleier ikke å stresse med å lage så mye greier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig med strikkeklubb!! Er lenge siden min klubb var aktiv - kanskje på tide å blåse liv i den igjen?! Kos deg i kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at energien kommer seg! Greit å ha noe å se fram til! ;)

Høres så kost ut med strikkeklubb! Er det bare strikking eller gjelder annet håndarbeid også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så koselig med strikkeklubb!! Er lenge siden min klubb var aktiv - kanskje på tide å blåse liv i den igjen?! Kos deg i kveld! :)

Ja, ikke dumt å blåse liv i den igjen ;) Det er så greit å ha noe sånt fast syns jeg, så kommer jeg meg ut. Hvis ikke så kan jeg plutselig føle at jeg sitter hjemme på kveldstid i ukesvis :fnise:

Godt å høre at energien kommer seg! Greit å ha noe å se fram til! ;)

Høres så kost ut med strikkeklubb! Er det bare strikking eller gjelder annet håndarbeid også?

Det er mest strikking og hekling, men alt er lov! Det er ikke alltid at alle gjør noe heller, og bare sitter og skravler ;) Det er tross alt det viktigste med skravlinga :)

Jeg ble ferdig med ei FWSS-lue på onsdag da, og den ble veldig fin! Så i går bestilte jeg mer garn på nett (på salg) og skal strikke flere og gi som julegaver i år. Planene er hvertfall lagt nå ;) Kjempeenkel oppskrift er det også, og hadde jeg bare vært blant de som strikker fort, så hadde ei lue vært strikke i en fei ;)

Snart helg igjen :) Ingen planer for helga, utenom at det blir pannekakemiddag i dag, røra står klar i kjøleskapet, den laga jeg i går kveld :kokk: Seint i går kveld hadde mannen bestilt seg frisørtime til kl 17 i dag da, så han rekker vel ikke middagen, og det spørs om jeg får mulighet til å steike så mange pannekaker med to masende unger rundt beina. Vesla er ganske desperat etter mat etter barnehagen ;) Typisk det da, når jeg har planlagt en middag hvor jeg er nødt til å stå ei god stund foran komfyren :) Jaja, de får heller bare spise litt etterhvert som jeg steiker, så kan jeg spise etterpå :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten og mamma lagde pannekaker klarte vi aldri å vente til alle var ferdige. Spiste etterhvert som de kom fra pannen - og det er et av de beste barndomsminnene jeg har! :) Om det ble noen igjen til mamma vet jeg ikke, hun er ikke så glad i pannekaker heller...! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde suppe (gjerne hjemmelaget blomkålsuppe) først, og det har jeg videreført. Hjelper på den værste sulten og så kjøper jeg meg litt tid! Er det travelt, steiker jeg med to panner! :fnise:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da jeg var liten og mamma lagde pannekaker klarte vi aldri å vente til alle var ferdige. Spiste etterhvert som de kom fra pannen - og det er et av de beste barndomsminnene jeg har! :) Om det ble noen igjen til mamma vet jeg ikke, hun er ikke så glad i pannekaker heller...! :fnise:

Det hørtes kjent ut, Mayami. Hos oss spiste vi alltid lapper (sveler) etterhvert som mor stekte de, og da satte vi oss med hver vår varme nystekte lappe i hvert vårt hjørne på kjøkkenet og spiste, og når vi fikk en ny lapp, så bytta vi hjørne :fnise:

Vi hadde suppe (gjerne hjemmelaget blomkålsuppe) først, og det har jeg videreført. Hjelper på den værste sulten og så kjøper jeg meg litt tid! Er det travelt, steiker jeg med to panner! :fnise:

God helg!

Suppe først er ikke dumt, så slipper man å stå i evigheter og steike ;) Har gjort det jeg også en gang eller to. På fredag sto jeg og delte opp eplebiter som ungene spiste mens de venta på pannekakene :)

Har hatt ei sløv helg uten noe planer. Lørdag var vi hos svigers og spiste pizza, og storebror ville overnatte der og ble igjen til søndagen, så de kom og leverte han i går formiddag til oss. Koselig :)

På ettermiddagen i går hadde vi avtalt å møte noen venner på en lekeplass, men idet vi skulle dra, så merka jeg at storebror var glovarm, så vi måtte bare holde oss hjemme. Han fikk kjapt høy feber, og bare sutra og grein, til han sovna i armene mine stakkar. I noen timer på ettermiddagen da så klarte vi ikke å få i han verken vått eller tørt, og da prøvte vi med is, brus, sjokolade, pannekaker, og så videre... Ingenting hjalp. Klarte å lure inn litt sjokolademelk etterhvert, og da steig energien littegrann. Uff, fælt å se han sånn en periode i går. Før leggetid klarte vi å få i han litt pannekake også, det var bra. Og når han våkna i dag, så var han uten feber og rask og pigg :nigo: Syns han har vært litt småvarm nå på dagen, men målte ikke feber.

Tenk, i dag er storebror 3 1/2 år :hjerte: Han er så herlig, tross trassanfallene som kommer i tide og utide ;) Han er ikke den verste til å trasse tror jeg, det føles bare litt sånn når det står på. Men han er veldig snill og omtenksom. Er høflig og sier takk til ting som jeg ikke kommer på at en 3-åring skal takke for (som for eksempel at jeg har funnet fram en leke til han som han ikke har sett på lenge, at jeg har tatt på nytt og fint sengetøy til han, og litt sånne småting). Og han spør om det går bra hvis jeg dunker/slår meg litt. Han tester selvfølgelig grenser, men ser at det sitter langt inne å gjøre ting han ikke får lov til ;)

Nei, jeg får vel jobbe litt igjen. Er hjemme med storebror i dag, men prøver å jobbe litt innimellom. Er ikke mye jeg har jobba, men har noe jeg må gjøre meg litt mer ferdig med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han høres ut som en kjempefin liten gutt! Dere må ha gjort en god jobb! :Nikke:

Takk Mayami, jeg håper at vi har gjort en god jobb så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...