Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

1 mil er ganske langt, ja. Jeg har bare 5 km eller noe jeg, bruker et kvarter på det. Og bare én oppoverbakke, så noe svetting blir det ikke. På hjemturen derimot! :daane: Verdens leeeeengste oppoverbakke. Men da gjør det jo ingenting om jeg svetter. :fnise:

Hulen er helt okei den nå synes jeg. :jepp: Jeg tar til og med bulgarske utfall der inne. Det hadde jeg aldri gjort for bare noen måneder siden altså! :ler:

Takk for det! Gøy å se at andre liker det jeg lager. :nigo:

Oi, det kunne blitt skikkelig awkward! :hoho:

Jeg tar også bulgarske utfall i hulen, og fy fader altså, det kjennes! ;) Jeg er helt anpusten etter hver runde med de bulgarske utfalla :fnise:

Bra at oppoverbakken er på turen hjemover hvertfall, da får du deg ei treningsøkt hver gang du sykler hjem :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar også bulgarske utfall i hulen, og fy fader altså, det kjennes! ;) Jeg er helt anpusten etter hver runde med de bulgarske utfalla :fnise:

Bra at oppoverbakken er på turen hjemover hvertfall, da får du deg ei treningsøkt hver gang du sykler hjem :tommelsmil:

Jeg elsker bulgarske utfall. :hjerte: God smerte! :fnise: Merker godt at pulsen øker, ja. :jepp: Har du vekter også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker bulgarske utfall. :hjerte: God smerte! :fnise: Merker godt at pulsen øker, ja. :jepp: Har du vekter også?

God smerte er det ja, og utrolig deilig når jeg er ferdig med de :fnise: Jeg har vekter på hele 7,5 kg, hehe. Ikke så mye å skryte over, men tror jeg skal prøve å øke bittelitt neste gang. Har du også vekter på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare 5 kg på. :fnise: Er flaut svak i beina, til tross for all spinningen jeg holder på med. :P Men jeg skal øke neste gang. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare 5 kg på. :fnise: Er flaut svak i beina, til tross for all spinningen jeg holder på med. :P Men jeg skal øke neste gang. :jepp:

Da er det godt mulig at du går dypere enn meg da, og da blir det minst like tungt. Det kan virkelig være mer enn hardt nok uten vekter også ;) Beina mine er faktisk ikke sånn veldig svake, armene mine derimot er jo som fiskeboller :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det godt mulig at du går dypere enn meg da, og da blir det minst like tungt. Det kan virkelig være mer enn hardt nok uten vekter også ;) Beina mine er faktisk ikke sånn veldig svake, armene mine derimot er jo som fiskeboller :fnise:

Joda, det kan hende! Det føles som om jeg går ganske dypt ned. Tror ikke kneet mitt er så langt fra bakken på det dypeste. :jepp:

Æææ, sånn er det her også! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, det kan hende! Det føles som om jeg går ganske dypt ned. Tror ikke kneet mitt er så langt fra bakken på det dypeste. :jepp:

Æææ, sånn er det her også! :hoho:

Godt det ikke bare er jeg som har fiskebollearmer :ler:

Kanskje jeg skal prøve å heller gå dypere enn å legge på vekter neste gang på de bulgarske utfalla. Det er jo minst like effektivt. Er usikker på hvor dypt jeg egentlig går, men tror nok at jeg burde gå dypere :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3 i å prøve å være flink til å spise sunt: Jeg klarer ikke å si nei når en kollega spør om vi skal gå ut og spise is :ler: Det er akkurat de der småtinga som jeg prøver å være flink på jo! Svake menneske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... om is ikke er regnet som sunt for kroppen, er det vel ganske så sunt for sjelen...? ;)

Mayami - an excuse for anything!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... om is ikke er regnet som sunt for kroppen, er det vel ganske så sunt for sjelen...? ;)

Mayami - an excuse for anything!

Det hørtes veldig kjent ut!! :nigo: Man skal jo kose seg også ;)

I dag følte vi oss som elendige foreldre. For det første, så kom jeg på i morres at det var fotografering i barnehagen i går. Jada, greit nok det. Mannen leverte ungene sannsynligvis uten å gre dem, og ikke pynta i det hele tatt. Men, det er jo sånn de pleier å se ut i barnehagen. Da vi skulle hente de, så var vi litt seine, og oppdaga at det var visst grilling for hele barnehagen da vi kom. Så alle unger med foreldre og noen besteforeldre satt ute og grilla og spiste og kosa seg, mens våre unger var inne sammen med en til unge (og det var muligens ungen til han ene som jobber der, det såg jeg ikke). Vi følte oss så teite når vi kom der så seint, ikke hadde med oss mat, og bare tok med oss ungene forbi alle andre og dro rett hjem :( Blæh! Dårlig samvittighet :(

Etter middag fikk jeg et innfall og starta å rydde ei bod som tilhører gjesterommet, som er noe jeg har tenkt på i mange år. Jeg skrudde sammen siste bodhylla, og fikk rydda masse på kort tid syns jeg. Nå må jeg bare få levert litt ting på freetex, og gjerne kjøpe enda to bodhyller, så får jeg enda mer orden. Veldig fornøyd med at jeg har komt i gang med det nå, og har faktisk komt et godt stykke på så kort tid :nigo:

Nå har jeg hatt meg en kyllingsalat, rester etter kyllingmiddagen i går. Namme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsfantomer, den biten av livet mitt er kraftig neglisjert for tiden :sukk: Jeg vil, jeg vil- men overskuddet er ikke her.

Honning du er så flink til å ta tak i ryddingen, skulle ønske jeg hadde litt mer av det tiltaket selv.. Skylder på at vi ikke skal bo her til evig tid, men må virkelig rydde litt plass til knøttet uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsfantomer, den biten av livet mitt er kraftig neglisjert for tiden :sukk: Jeg vil, jeg vil- men overskuddet er ikke her.

Honning du er så flink til å ta tak i ryddingen, skulle ønske jeg hadde litt mer av det tiltaket selv.. Skylder på at vi ikke skal bo her til evig tid, men må virkelig rydde litt plass til knøttet uansett.

Tusen takk for skryt, pusilus :)
Etter ca 4 år med småbarnsperioder + graviditeter, så har jeg endelig overskudd til å få gjort unna litt og får trent mer. Og med en mann som helst bruker tida si på pc, tv eller trene, så har jeg vært sløv og bare satt meg ned i sofaen sammen med han. Men nå har jeg funnet ut at jeg heller får gjøre ting selv, og prøve å drite litt i hva mannen gjør, så får jeg hvertfall ordna noe av alt jeg går og tenker på "hele tida" ;)
Jeg kom meg faktisk på trening igjen i morres, selv om jeg er støl og egentlig ikke var gira på å trene styrke i dag igjen. Men det var deilig når jeg kom i gang (og spesielt etterpå) ;) 10 minutter på tredemølla først var døden med støle bein, mens styrkedelen gikk bedre enn forventa. Gikk ned til 5kg vekter på de bulgarske utfalla, for å se om jeg klarte å gå dypere ned, og det gjorde jeg :tommelsmil: Så jeg vurderer å ha på 5kg et par ganger til for å venne meg til å gå dypere, og så legge på igjen om et par uker. Følte at jeg var nærme toppuls på slutten av siste serie, og det på en styrkeøvelse :fnise:
I kveld har jeg ingen planer. Mannen skal på fest, og jeg skal slappe av hjemme. Får se om jeg fortsetter ryddinga, eller om jeg klarer å bare sette meg ned og slappe av. Har en kartong med vin hjemme, så jeg tror det får bli en halvtimes rydding før jeg tar meg et glass vin og fortsetter på boka mi :nigo:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DER var det helg! Endelig fikk jeg satt meg ned i sofaen. Etter middag bakte jeg sunne eplemuffins, så vi spiste det til kveldsmat alle mann. Alle 4 syns de ble veldig gode :) Og etterpå har det gått i ett med rydding på kjøkken og legging. Bodrydding får vente til en annen dag, for nå er det tid for vin, cheddar, bok og muligens litt fotball på tv ;)

Og forresten.. Jeg fikk prøve å kjøre en dritrå sportsversjon av en Tesla i dag!! Utrolig kul bil å kjøre!! :nigo: Jeg var helt gira etterpå, og mannen var en smule misunnelig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lat dag i dag. Har hatt koselig besøk av venner i ettermiddag, og storebror har lekt masse med gutten deres. Nå ser jeg frem til nok en rolig kveld, og ikke minst sove lenge i morgen! :)

I morgen skal vi til en familiepark hvor det er dyr, et lite tog å sitte i, sitte i tilhenger bak traktor, store hoppeputer, og diverse annet gøy for ungene. Det blir travelt og koselig. På kvelden får jeg besøk av et par venninner, det gleder jeg meg til :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God plan for søndagen også, skjønner jeg! Alle fornøyde, både barn og mor (og derav også far)!

Kos dere i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God plan for søndagen også, skjønner jeg! Alle fornøyde, både barn og mor (og derav også far)!

Kos dere i morgen! :)

Søndagen var koselig, og litt slitsom ;) Det er travelt å løpe etter unger i flere timer :fnise: Og når vi kom hjem så var ungene veldig sutrete, men men :) Det er gøy å finne på noe mer enn å bare sitte hjemme hele dagen :Nikke:

Trøtt i dag. Kom meg alt for seint i seng i går kveld, og når jeg endelig var i seng, så hørte jeg noe som blafra og bråka på verandaen, så jeg måtte stå opp igjen og rydde det, så det ikke skulle holde meg våken hele natta. Fikk vel sovet en halvtime, så kom storebror og skulle absolutt klenge seg på meg og holde meg fast og tett. Han kava ei stund, og da han sa at han var tørst, så fikk jeg han med for å drikke litt vann, og følgte han til senga si igjen, og der måtte jeg sitte på golvet fram til han sovna. Og poff, så var klokka ti på to før jeg fikk lagt meg skikkelig, og med vekkerklokke før 6, så kjennes det :) Men men, jeg får legge meg tidlig i kveld - om jeg klarer ;)
I går kveld stakk mannen ut en tur for å hjelpe en kamerat med å flytte. Og da tenkte jeg at jeg skulle sette meg ut og lese litt i boka mi, men så var det så fint vær og den umalte leveggen og gjerdet sto bare og skreik til meg, så jeg måtte legge fra meg boka, ta på maleklær, og begynte å male klokka halv 9 i stedet. Fikk malt ene delen av leveggen før jeg tok kvelden hvertfall, men har mange timers arbeid foran meg igjen. Det tar så lang tid å male gjerde, og alt skal jo males med to strøk. Men godt å være i gang hvertfall :)
I morgen er det sannsynligvis strikkeklubb hos meg (to av de kan ikke, de andre to har jeg ikke fått svar fra enda), og torsdag skal jeg ut og spise med venninner, så jeg får utnytte de timene jeg har til rådighet mens det er så bra malevær ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg er imponert over alt du gjør! Multitasking!! Hvis det hadde vært min levegg, er jeg redd den hadde forblitt umalt.....lenge.....! :sjenert: Jeg utsetter ting - it's just what I do! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg er imponert over alt du gjør! Multitasking!! Hvis det hadde vært min levegg, er jeg redd den hadde forblitt umalt.....lenge.....! :sjenert: Jeg utsetter ting - it's just what I do! ;)

Takk, Mayami! Jeg er også flink til å utsette ting, men så irriterer jeg meg vannvittig når ikke ting blir gjort også, og klarer ikke helt å slappe av når jeg tenker på alt som må gjøres. Så da må jeg velge om jeg faktisk skal lette på ræva eller å sitte og bare irritere megselv uten å helt klare å slappe av ;) Det er jo ikke så rart om du utsetter ting da, med 3 unger i hus, og nr 4 på vei! Det er mer enn unnskylding nok til å heller ta det med ro :)

Det ble maling i går kveld også. Gleder meg egentlig bare til jeg er ferdig med det. Første strøket med maling er ikke så ille da, for da ser jeg endringen. Grunninga og det andre strøket er bare kjedelig ;)

Strikkeklubben ble avlyst i kveld, var mange som ikke kunne. Så da får jeg se om jeg maler i kveld igjen da. Æsj, og jeg som hadde gleda meg til strikkeklubb, og hadde tenkt å prøve å lage melkesjokolademuffins til de kom. Da får jeg la være å bake, og heller satse på å rydde i frysa. Vi har snakka om harrytur snart, men bør kaste gamle ting i frysa og rime av, så da passer det egentlig dårlig å fylle opp frysa med muffins akkurat nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar storebror var ikke i form i går. Han var hjemme fra barnehagen fordi han hadde hatt feber kvelden og natta før. Så han var hos svigermor, og da vi skulle dit for å hente han og spise middag etter jobb, så var han virkelig ikke i form og hadde veldig høy feber, og hadde akkurat sovet i noen timer. De foreslo at han kunne sove der i natt også, så kunne de passe han i dag igjen. Så jeg henta termometer og tok med litt sjokolade og elias-chips til han for å få i han noe energi, og da jeg kom tilbake så kjente jeg at han ikke var fullt så varm lenger heldigvis, og formen var hakket bedre. Målte feberen da til 39,8. Fikk gitt han ei stikkpille før jeg dro igjen, og han spiste masse sjokolade og chips. Så jeg håper at formen hans er mye bedre i dag! Fikk helt vondt av han i går stakkar :(
På kvelden ble det mer maling igjen. Mannen nevnte at han kunne bli med meg å male en kveld, men jeg tror det ikke før jeg ser det :fnise: Får handle en ekstra malekost uansett, just in case ;).
Får vel komme meg skikkelig i gang med jobbing her. Trøtt, har bare lyst til å sove, og sliter med å komme i gang ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...