Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

Fysj, det der hørtes ikke noe særlig ut! Bra medisinen virker, så får du holde deg unna mango i framtiden! Uansett hva legen sier, tenker jeg! ;)

God ferie - prøv å ikke ta med for mye jobb hjem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, aldri mer mango uansett! ;) Og det som er så fantastisk godt! Sannsynligvis så tåler jeg å spise det så lenge jeg ikke er borti skallet, men jeg tør ikke å ta sjansen :)

God ferie til deg også, Mayami! Skal prøve å jobbe så lite som mulig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det jammen snart ferie. Har fått jobba litt i går kveld og en del i dag, og enda litt gjenstår før jeg kan ta helt ferie, men nå nærmer det seg hvertfall :)

Fremdeles slapp og tung i hodet av alle medisinene, men har ikke vondt ellers i kroppen, og jeg kommer meg dag for dag sånn ellers. Mandag er jeg ferdig med antibiotikaen og da kan jeg trappe ned på kortisontablettene også, gleder meg til færre tabletter må jeg si.

Men det å være hjemme ei hel uke sånn som dette gjør jo selvfølgelig at jeg har lyst til å fikse opp litt her hjemme. Jeg har sikla over et gulvteppe til å ha under stuebordet lenge, og nå er jeg sånn at jeg bare MÅ ha det. Hadde det ikke vært så svindyrt... Og nytt sofabord har jeg også kikka på, for vårt er det tusjmerker på og er ikke fint lenger. Jeg får vente og se til vi har brukt feriepenger til litt større ting som vi har tenkt på ei stund, men jeg tror jammen at jeg snart skal unne meg noe av alt jeg har tenkt på så alt for lenge. Det er så kjedelig å alltid prioritere mat, regninger og klær til ungene :fnise: Men nå skal vi ikke bruke så mye penger på ferie i år, så da kan vi prioritere litt andre ting (og kanskje prøve å spare litt? Er det mulig å gjøre her i huset tro?).

Får prøve å jobbe littegrann til her. Plutselig så kommer mann og barn hjem om et par timer, og da er det 3 uker uten planer!! Bare vi ikke går på veggene av hverandre, vi må være flinke til å finne på ting kjenner jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Vi får også en periode mot slutten av ferien hvor vi bare skal være hjemme. Har tenkt på både telttur og øyhopping i "nabolaget", fint å være turist i egen landsdel også! For ungene sin del trenger vi ikke å reise lenger enn til svømmehallen! :fnise:

Ps: Jeg har unnet meg en sommergave (argumenterte til kjære med all den harde jobbingen jeg har gjort det siste året, og at ikke ale feriepengene burde gå med til å betale takleggere og kredittkort...) - så kjøp det teppet du! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke å reise langt for at ungene skal kose seg nei, Mayami :) Vi tar nok en tur til hytta til foreldrene mine en tur etterhvert uansett.

Ja, jeg har veldig lyst til å unne meg det teppet. Har lyst å finne det på tilbud om jeg har tålmodighet til det, men det spørs jo ;) Hva har du kjøpt i sommergave? Enig i at man må kunne unne seg litt sånt når man har vært så flink en periode :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre det går rettveien med utslettene dine :klem:

Når du sier det om mango, så kom jeg på at jeg fikk en haug med utslett en gang vi var i Thailand og jeg spiste en frukt som jeg ikke hadde spist før, har ikke turd å spise den siden fordi det var ikke noe artig å gå rundt med de utslettene i ukesvis. Var tom blitt ganske brun, og det eneste som ble lagt merke til da jeg kom hjem var alle utslettene som dekket store deler av overkroppen..

Legene på jobb syntes det var stas og diskuterte i det vide og brede om hvilke eksotiske utslett jeg hadde :roll:

Deilig med feie uansett om den tilbringes hjemme eller borte, vi skal en uke vestover til mine foreldre når august har startet ellers skal vi kose os hjemme og fikse opp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, leger er rare :ler:

Det hørtes ut som en bra plan for ferien, pusilus :) Ferie er deilig uansett ja :Nikke:

Vi stakk til hytta til foreldrene mine i dag, og jammen ble været mye bedre enn forventa også. Og fint vær er meldt hele uka omtrent! Vi skal bare være her til torsdag i denne omgang da. Storebror skal i en bursdag på fredag, og vi må male og beise litt hjemme også hvertfall. Og så har vi planer om å klemme inn en harrytur :)

Det har ikke blitt teppe-shopping på meg enda, jeg tror jeg avventer det litt og ser om det dukker opp salg. Men jeg har kjøpt meg ny bukse og nytt skjørt i dag før vi dro da :nigo: Og bestilt meg en treningsshorts/tights til å løpe i, så da bør motivasjonen bli bedre for å komme meg ut i skogen igjen ;) Og jeg kjøpte nye kahler-lysestaker også på lørdag. Så jeg er veldig fornøyd med kjøpene de siste dagene! Farlig morro å shoppe altså :fnise:

I dag har mannen og jeg 7-års bryllupsdag :hjerte: Det ble ingen feiring av dagen i dag, men pytt. Vi får heller ut og spise eller noe en gang det passer bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bryllupsdag! :) Kähler har så mye fint, særlig de stripete vasene deres! Jeg unnet meg en ny telefon i sommergave til meg selv. Jeg trengte ny, og den var på tilbud! :) Tror ikke jeg hadde hatt samvittighet til å kjøpe den til fullpris...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en sånn stripete kahler-vase står på ønskelista mi, Mayami. De er kjempefine! Ny mobil er en bra sommergave til segselv, og absolutt positivt når det er på tilbud i tillegg ;)

Teppet jeg har kikka på kosta 7000kr (!!)og jeg har vel aldri kjøpt et teppe dyrere enn noen hundrelapper tidligere, så jeg får spare og være litt tålmodig og vente på et tilbud tror jeg. Men jeg MÅ nok ha det etterhvert :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Skjønner ar det er en barriere som må brytes for å bruke 7000kr på et teppe! :fnise: Men det er bare å jobbe med tanken så føles det nok ikke så dyrt til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, og jeg kan jo sette av litt penger til det framover og spare, og vips så har jeg råd med "god" samvittighet :ler: Det er et teppe fra heimtex.no som ser ut som steiner, tror det heter Stones.

Vi koser oss på Sørlandet. Flott vær når vi kom i går og grilling i kveldinga. I dag har vi vært en tur i byen og handla fiskestang til storebror, så nå har han fiska og storkosa seg sammen med morfar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at formen er bedre. Hørtes fælt ut å være så syk og samtidig ikke vite hva det skyldes. Her i huset kjøper vi billige møbler til vi er ferdige med småbarnsperioden. Mannen sikler mye på designstoler, men det får bare vente. Men skjønner at det er veldig fristende å kjøpe noe man bare har sååå lyst på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det nok ikke investert i noe nytt stort til huset før vi er ferdigbygget og innflyttet. Har veldig lyst på en ny sofa i skinn, stoff er ikke noe triks med små barn i hus.. Det eneste av møblement vi må ha er seng til minsten og en høystol når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møblering er ikke enkelt nei. Vi har også unngått å kjøpe noe som helst dyrt med små barn i hus. Skinnsofa har vi (som jeg egentlig er lei av, men kan fint leve med noen år til), det er vel mest nytt sofabord jeg vil ha i stua og teppe under så det blir litt lunere. Og lamper er vi dårlige på, vi har en i stua som jeg er fornøyd med ;) Og tomt er det på veggene siden vi aldri vet hva vi skal henge opp. Og så blir jeg bare så misunt på å se hvor fint og koselig alle andre har det ;)

Jeg er litt sånn "blæh" nå. Trøtt og sliten, og huset er helt bomba. Vi var på hytta noen dager forrige uke, hjemom ei natt og pakka om, dro og besøkte noen venner på ei hytte i to netter. Kom hjem derfra i går og dro på harrytur hele dagen i dag. I tillegg til at jeg benytter ledige anledninger til å male ute i stedet for å rydde inne, for nå vil jeg bli ferdig med malinga. Men pytt, vi får ta en overfladisk ryddesjau i morgen tror jeg. Og vi har hatt det veldig koselig på hytteturer, så det var selvfølgelig verdt det!! :)

Men det å dra på handling med to unger en dag, det sleit meg helt ut :fnise: Så nå har jeg lagt meg allerede, og skal lese litt i boka mi før jeg skal sove. Og jeg skal sove lengst i morgen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ei glad honning sto opp i dag, mannen hadde rydda MASSE :nigo: Hadde besøk hele dagen, og i kveld beisa vi terrassen ett strøk. Endelig nærmer maling- og beiseprosjektet seg slutten, og jeg ser fram til å nyte resten av sommeren uten å ha det hengende over meg må jeg si. Veldig fornøyd med ny farge på terrassen også, gleder meg til å se det skikkelig i morgen (var mørkt når vi var ferdig i kveld) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg som verdens verste mor akkurat nå. Lite søvn i natt, og jeg er alene hjemme og legger begge ungene. Nå har heldigvis storebror roa seg hvertfall, det er virkelig slitsomt å løpe skytteltrafikk. Nå er det bare vesla som går meg på nervene. Jeg er streng og gir henne beskjed om å legge seg fint gang på gang, og hun står opp igjen og ler meg rett oppi trynet hver gang jeg er sinna på henne. Og det gjør bare at jeg blir mer sinna. Det er så trist å bli så sinna på ei lita jente som ikke er to år enda, og ønsker meg mer tålmodighet akkurat nå :( Prøver å bare roe meg ned og ikke si noe til henne også, men ingen taktikker fungerer. Og jeg vet jo at det å være sinna roer henne hvertfall ikke, så jeg må jo bare skjerpe meg.

Får vel gi etter og legge meg inn hos henne, og håpe at det fungerer og ikke gjør det enda verre (forrige gang jeg gjorde det, så var det ingen suksess) :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, den torsdagskvelden var slitsom. Og lik kveld igjen i kveld, min tur til å legge vesla og mannen stakk ut etter at han la storebror. Endte opp med å legge meg hos henne igjen etter nesten en time med "krangling". Er veldig lei av å aldri komme meg ut for å male før klokka 21 fordi at det tar evigheter å legge unger, men nå er jeg snart ferdig med malinga. Blæh. Dritt å bruke sommeren på dette syns jeg, men nå som jeg snart er ferdig så er jeg jo veldig fornøyd også. Mannen har heldigvis hjulpet til med å beise terrassen to strøk, det skulle egentlig bare mangle så mye som jeg har gjort. Han får tid til å trene om dagen, det er jeg nødt til å nedprioritere og har ikke trent på flere uker. Men jeg får komme sterkere tilbake med treninga etter sommeren.

Ei uke igjen med ferie. Hva skal vi finne på siste uka tro? ;) Vi har noen alternativer, dagsturer eller hytta til foreldrene mine. Været er det hvertfall ingenting å si på :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjipt når leggingen ikke er ferdig før ni ja, kjenner meg godt igjen i det....

Huset her trenger seg et par strøk til og grunnmuren må fikses. Maling kan ikke jeg bidra med heller i år slik som planen var, nei vi regnet ikke med at jeg skulle bli gravid så raskt ;) , så det går tregt når det er mye sene arbeidsdager på kjære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...