Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stakkars storebror! Håper han er bedre nå. Det er lite som er verre for en mamma enn å ha syke barn...

Han var heldigvis frisk igjen på fredagen, og frisk hele helga :nigo: Det var virkelig ikke noe morro å se han så sløv som han var :(

Ei fin helg er over. Fredagskvelden var jeg ute og spiste med et par venninner, på et fantastisk sted og med fantastisk mat. Tror aldri jeg har spist så god italiensk pizza før, sikler i munnen ved tanken på den ;) "Restauranten" var i en gammel bygård her i byen, og det var bare et sånt 10-dagers-stunt (pop-up-restaurant) som de hadde med at de hadde kun restaurant i 10 dager, og ikke noe mer enn det. Men for en suksess det ble! Fullt hus hver dag, god stemning, god mat og koselig sted. Vi delte ei flaske prosecco, skravla og spiste. Og så fikk vi kikke inne i husene der også, og det var helt fantastisk. Et gammelt hovedbygg og en tjenerbolig. I hovedbygget var det masse gamle, tunge møbler, rosetter i taket og lysekrone, og det jeg likte aller best var biblioteket med peis og ei bokhylle hvor man trykka på en knapp, og bokhylla åpna seg så man kunne gå bak den og ned ei trapp til kjelleren :hjerte: Ble helt forelska i det stedet ;)
Lørdag hadde vi besøk av et par kamerater og sønnen til han ene, og senere på dagen fikk vi overnattingsbesøk av noen andre venner og eldste dattera deres. Ost, skinke og vin på kvelden, og søndagen gikk vi topptur. Storebror var så flink til å gå kjempelangt, og på vei opp så var det noen partier hvor mannen bar vesla i bæremeis og storebror på armen (noen steder var det tungt å gå opp uten å bære på unger også). Så jeg ble imponert over at han gjorde det frivillig uten å klage :nigo:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening i morres, deilig start på dagen :) Jeg fikk ikke trent i det hele tatt i forrige uke, var alt for sliten til å komme meg tidlig opp på morgenen, og på kveldstid så prioriterte jeg maling når jeg hadde tid.
På torsdag skal jeg fly hjemover til mine foreldre alene med ungene. Det blir spennende kjenner jeg. Heldigvis er det ikke en lang flytur, så det kommer nok til å gå bra. Får bare ha med litt godt å spise på og ting å gjøre på turen, så er vil plutselig framme. Hele helga har jeg fullpakka med opplegg, så foreldrene mine skal passe ungene, mens jeg er ute på vift (og skal sitte i noen møter med ei forening også, så det er ikke bare kos) ;) Gleder meg masse til helga, men samtidig veldig spent, siden jeg skal være sammen med damer jeg aldri har møtt (damer i den foreninga som jeg også har nevnt i bloggen tidligere) før omtrent hele helga :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yeah for morgentrening, er du vel ikke flink!? ;)

høres ut som du har en riktig så spennende uke foran deg, så kjekt! :) alltid spennende å treffe nye mennesker, håper det blir vellykket og gøy å delta.

Ha en fin dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yeah for morgentrening, er du vel ikke flink!? ;)

høres ut som du har en riktig så spennende uke foran deg, så kjekt! :) alltid spennende å treffe nye mennesker, håper det blir vellykket og gøy å delta.

Ha en fin dag !

Ja, det er vel lov å si at man er flink når man begynner å trene kl 6:20 om morgenen :fnise::nigo:
Hver gang jeg akkurat har trena, så tenker jeg "hvorfor gjør jeg ikke dette oftere?" ;) Man får jo så mye energi av å trene, jeg digger det når formen begynner å bli grei, og kjenner det fort på rygg/bekken når jeg burde ha trent mer, men likevel så klarer jeg så og si aldri å trene 3 ganger i uka som er målet mitt. Med 3 ganger i uka så ville jeg ha fått en bra kontinuitet og vært i jevnt bra form. Men men, jeg har vært generelt flink dette halvåret syns jeg, og det hjalp nok at jeg skulle være med på Holmenkollstafetten. Men etter den stafetten så har jeg ikke vært ute på en eneste løpetur (og da begynte jeg endelig å bli fornøyd med kondisen) :sjenert:
I kveld er det endelig strikkeklubb, gleder meg! Burde egentlig ha brukt tida på å pakke og legge meg tidlig, men jeg får prøve å skvise inn litt pakking før de kommer heller, og legge meg så snart de drar. Det pleier heldigvis ikke å bli seint med den gjengen, og det passer meg ypperlig ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg på vestlandet. Fløy aleine med ungene i går etter jobb, og det gikk veldig fint å fly aleine med de. Er ikke noen lang flytur, så jeg grua meg ikke for turen. Men, formen min var ikke på topp i går, så litt slitsomt var det siden formen ikke var så god. Hadde litt småfeber, mest på formiddagen. Og så har jeg nok fått gresspollenallergi også, så jeg har vært sliten på grunn av det i tillegg sannsynligvis.

Men, så har jeg trodd at jeg har hatt en del myggstikk, som jeg ikke tror er myggstikk lenger. De blir bare større og større, er veske inni hvertfall en del av de, klør noe grusomt, ser ikke bra ut, og det blir flere av de. Det var til og med ubehagelig å dusje i dag morges. Så nå har jeg fått legetime til kl 11 for å få det sjekka ut, og jeg håper virkelig at jeg kan få noe mot det, hva det enn er. Generelt er formen hvertfall bedre i dag da :)

Det var godt å komme hjem til foreldra mine da. Storebror har gleda seg så utrolig masse, at han har ikke visst hvor han skal gjøre av seg såg det ut som. Han har sagt i flere uker at han vil til mormor og morfar, og nå er han SÅ glad for å være her. Faren min kom og henta oss på flyplassen i går, og da utbrøt storebror et gledeshyl og løp mot han for å gi han en klem. Jeg kjente at jeg ble helt rørt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var hos legen, og han trodde at det var en bakterieinfeksjon. Han tok bakterieprøve og ga meg antibiotikakur, så nå håper jeg at det kicker inn kjapt ;) En time før jeg skulle til legen så såg jeg at noen av prikkene hadde blitt enda verre, så jeg var glad for å få legetime i dag :)

Snart heeeelg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sannsynligvis fått brannkopper :( Får vente på endelig svar på bakterieprøven da, men jeg ser virkelig ikke ut nå. Dette er helt grusomt! Noen av de verste brennkoppene er i hodebunnen, og de får jeg jo ikke dekka til, og jeg har ikke sjans til å vaske håret, så håret er også fælt. Og de nest verste er på låra, og jeg gruer for flyturen hjem i morgen med vesla på fanget. Tror jeg må be om å låne ei pute som hun kan sitte på.

Tok plaster på alle byllene i dag, noe legen ikke nevnte at jeg burde gjøre (og han snakka ingenting om smitte, renslighet, osv heller). Brukte en time å ta på alle plaster, så det er mange brennkopper (om det er det det er). Jeg har aller mest lyst til å legge meg under dyna og bli der til jeg blir helt bra igjen. Syns helt grusomt synd på megselv, for det er noe av det ekleste og verste jeg har vært med på :(

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiai, det der høres IKKE noe særlig ut! Og så når du er borte også! Håper dere kommer dere velberget hjem, sånn at mannen kan sende barna i bhg og du bare legge deg under dyna på mandag! Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig storebror er :hjerte:

Brannkopper er ekstremt smittsomme, håper de andre slipper unna.

Holder med miss I.W at du kan holde sengen på mandag og la mannen ta seg av barna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Miss I.W. og pusilus

Vi kom oss velberga hjem, og turen gikk heldigvis veldig fint. Jeg var på legevakta i formiddag og fikk resept på ny type antibiotika som skulle være bedre enn den jeg fikk på fredag som jeg ikke syns virka som den skulle. Så da måtte jeg dra til byen på søndagsåpent apotek og kom i gang med ny antibiotika på dagen i dag. Handla også inn et lass med plaster (men jeg trenger mange lass til), og ting til å rense og smøre inn byllene mine med.

Føler meg ganske nedbrutt av hele greia egentlig. Mannen mente også at jeg burde holde senga i morgen, så kanskje jeg skal gjøre det deler av dagen hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fornuftig ut å ta en hjemmedag :Nikke: Håper den nye antibiotikaen funker raskere en svint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye antibiotikaen fikk jeg hvertfall i større dose: det jeg fikk på fredag var 100mg en gang per døgn, og i dag fikk jeg en bedre antibiotika og som jeg skal ta 500mg 4 ganger i døgnet, og som skal være bedre. Helt utrolig at leger kan ta sååå forskjellige avgjørelser på doser!

Krysser fingrene ja, pusilus :) jeg mener at jeg ikke har blitt verre i løpet av dagen hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den nye antibiotikaen heter Diclocil.

Har sovet godt i natt, og jeg har ikke sett noen nye prikker/byller siden i går morges/formiddag, så jeg håper at jeg snart ser lys i tunnellen med at hvertfall de små prikkene begynner å forsvinne snart. Men jeg vet ikke hvor lenge det skal ta før de begynner å forsvinne og hva jeg skal forvente meg. Er fryktelig utålmodig, men regner med at de største byllene tar flere uker før de forsvinner helt. Men fortsetter de å forvinne etter at jeg er ferdig med antibiotikakuren tro? Jeg kan så lite om sånt som dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, for en start på sommeren. Kom meg til legen igjen i dag, hun fikk inn ei lege til for å se på meg, og begge var enig i at det var en hudsykdom som jeg ikke husker navnet på hvor huden angriper segselv. Jeg fikk tatt blodprøver også, og har fått ny legetime på torsdag. Fikk ny medisin som jeg skal ta i tillegg til antibiotikaen, så nå krysser jeg fingrene for at jeg snart ser bedring. Er slapp og sliten, sannsynligvis av antibiotikaen. Og mye å holde styr på: 6 piller som skal tas sammen med mat + 4 piller som må tas ei god stund før/etter mat hver dag. Burde nesten hatt dosett med klokkeslett på :ler:

I går når jeg skulle i dusjen så reiv jeg først av alle plaster, og når jeg såg på megselv da så sto jeg bare og grein. Det ser mildt sagt helt jævlig ut, og i perioder så har jeg det ikke bra med megselv. Er livredd for at det skal bli enda verre, om jeg ender opp med noen arr etter dette så får det bare være, bare jeg ikke blir verre :( Sukk, jeg får prøve å holde motet oppe. Har jeg fått riktig diagnose nå, så virker vel medisinen snart. Kan ikke annet enn å krysse fingrene. Det positive i dette er at legen mener at det ikke er smittsomt, så om ungene slipper unna så er jeg evig takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:klem:

Takk :kose:

I dag ser jeg lys i tunnellen! Ny medisin ser ut til å fungere! Da fikk jeg feil diagnose av de første to legene, og vet at fastlegen min er best :nigo:

Mannen og jeg diskuterte litt i går kveld, for vi skjønnte fremdeles ikke hva det kunne komme av. Hudsykdom sånn plutselig når jeg ikke har familie med hudsykdom eller jeg ikke har sett det før. Men så kom vi til å tenke på at vi spiste masse pakistansk mango 1-2 dager før det begynte å bryte ut hos meg. Mannen googla og såg at man kan få kraftig reaksjon på mango, og at det da er skallet til mangoen som utløser det. Så enten fikk jeg i meg littegrann skall, eller at jeg tok på det og slikka meg på fingrene eller noe etterpå kanskje. Videre sto det at når man reagerte på dette, så var det de medisinene som fastlegen min ga meg som hjalp. Og gjett om jeg ser at store røde områder rundt de store byllene begynner å forsvinne, og noen av prikkene i ansiktet begynner å minske :) Jeg skal høre med legen i morgen om mango-teorien vår, om hun også får det til å stemme. Det har vel kommet noen svar på blodprøver også, som kanskje kan si noe om den type allergi? Bekymringene mine begynner å forsvinne nå hvertfall, og spesielt siden sjansen for at det er smittsomt er veldig liten.

Måtte jobbe et par timer i formiddag, sliten nå, så jeg får ta meg en hvil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, herreminhatt da! Stakkars honningmammaen! :blomst:

De byllene der høres heeeelt fæle ut, vonde og kløende og verkende og sikkert fullstendig angstutløsende.

synes kjempesynd på deg! Håper virkelig det går rette veien nå da, og at du kommer ut av det hele arrfri!

har du sommerferie snart? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Pasjonsblomst, dette var faktisk noe av det verste jeg har vært med på :) Når man ikke vet sikkert hva det er, og man bare ser at det blir verre og verre. Ungene klenger jo på meg også, og vanskelig å holde de unna selv om deg skulle være smittsomt.

Sommerferien starter til helga. Jeg har egentlig masse jobb jeg MÅ gjøre før jeg tar ferie, så det blir nok jobbing i ferien også :( Skal gjøre unna det meste så fort som mulig når jeg orker, forhåpentligvis før helga. Jeg har tenkt å slappe av i ferien, og ikke bare jobbe ;) Når starter du ferien Pasjonsblomst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...