Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

Håper det ikke ble bare stress for dere i konfirmasjon! Kjedelig når de veller hverandre på det viset, særlig når man ikke er hjemme og kan la dem styre..

Det gikk greit i konfirmasjonen, bedre enn forventa i kirka, og verre enn forventa i selskapet etterpå :fnise:

Det gikk over all forventning i kirka. Vesla holdt show hun, og bare storkosa seg. Ikke prøvte hun å stikke av fra der vi satt heller, og det er jo helt utrolig. Vi satt ved siden av 3 ungdommer som hun sjarmerte i senk, og hun var bare verdens herligste unge når vi var der. Dansa til musikken, og klappa og sa "jaaa" når musikken var ferdig. Turna litt gjorde hun også. Storebror satt og såg på film på mobilen til kjære hele tida, uten lyd på selvfølgelig.
Selskapet etterpå var derimot mer styrete. Begge ungene var overtrøtte, og det tok litt tid før det var mat, så det var mye sutring og løping etter unger. Men før kakene tok vi oss en kjøretur så begge ungene kunne sove. Da hadde vi hatt to netter på rad med vesla som styra fra kl halv fire på natta, og storebror som sto opp kl halv seks. Dagen alt i alt gikk bra da.
Natt til i går hadde vesla masse plager med nye tenner på vei, og jeg var så sliten etter natta før, at kjære måtte styre med henne hele natta når hun grein og kava. Avreise hjemover ble ikke like tidlig som vi hadde tenkt i går, for vi måtte sove ut litt før vi skulle kjøre langt.
Ellers går det bare greit her i heimen. Kom meg på trening i morres før jobb igjen, og får prøve å presse inn en trening til før holmenkollstafetten på lørdag. Må si at jeg gru-gleder meg litt til det ;) Etter at jeg trente intervall på lørdagskvelden, så kjente jeg at kondisen min burde ha vært mye bedre :fnise: Godt jeg ikke skal løpe en av de lengste etappene hvertfall.
Samtidig med at jeg har blitt flinkere til å trene, så har jeg også skjerpa meg litt med maten. Det vil si, i teorien har jeg skjerpa meg ;) Mannen holder på å gå ned noen kilo nå, så jeg må prøve å ikke spise for mye usunt på kveldene, så generelt sett er vi flinkere begge to. Men siden jeg ikke "kan" spise godteri på kveldstid, så går jeg og forsyner meg med sjokolade som står framme på jobb hver dag omtrent. Jeg klarer ikke å la være. Og jeg som kunne tenke meg å stramme opp magen, det går jo aldri om jeg går og småspiser sånn hele tida :fnise: Må prøve å få ned søtsuget, men det er jammen lettere sagt enn gjort ;)
Veeel, får vel jobbe videre her. Har mye å gjøre på jobb nå, og bør jobbe litt i kveld også i tillegg til vask av klær og rydding av hus.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alene-hjemme-kveld i kveld. Jeg fikk heldigvis strøket bunadsskjortene til både meg og ungene før ungene kom seg i seng i kveld, så slapp jeg å føle at jeg måtte stryke skjorter "hele" kvelden :) Nå har jeg akkurat funnet fram litt blåbær med vaniljesaus å kose meg med, og boka mi. Nå som jeg er ferdig med Breaking Bad, så skal jeg vente litt med å begynne på en ny serie, og bli ferdig med boka jeg holder på med. Og så har jeg flere andre bøker som venter på meg, så jeg har et håp om å få lest litt i tiden fremover, så får jeg se hvordan det går ;)

Etter middag i dag så stakk vi ut hele familien for å kikke på bil. Vi tenkte å bytte ut den vi har, og fant ut at vi får veldig mye mindre i innbytte for den enn vi hadde trodd, så vi ble egentlig litt sure både kjære og jeg, og gadd ikke å se så mye mer på bil etter vi fikk vite hva vi får for bilen vår. Har hatt bilen i 4 år nå, og lærdommen vi fikk fra dette er tydeligvis å skifte ut bil oftere. Klart det kommer an på hvilken type bil man har også da, dette er en Ford S-max, og vi ønsker å bytte den i en annen type bil og litt nyere og mindre bil. Jaja, vi får vel bare låne mer enn vi hadde tenkt ;)

Nei, nå får jeg komme i gang med lesing og blåbærspising, for i morgen kveld må jeg bake kake hele kvelden til konfirmasjon, på lørdag går hele dagen i holmenkollstafetten, og søndag så går hele dagen i konfirmasjon. Gleder meg egentlig til å ha den helga overstått :ler: Neida, det blir morro også, men litt mye styr syns jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil er alltid kjedelig, og man får aldri igjen det man håper på... Jeg har akkurat kjøpt ny, men uten å selge noen bil. Har brukt opp den forrige, og solgte den for småpenger til en kreativ mekaniker. Dyrt, men gleder meg til å få en nyere bil som ikke er allergisk mot rundkjøringer!

Flink du er som stryker skjorter, jeg gidder aldri det.. :rodme: Er ikke noe tess som husmor, så det får kjære ta sg av! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil er alltid kjedelig, og man får aldri igjen det man håper på... Jeg har akkurat kjøpt ny, men uten å selge noen bil. Har brukt opp den forrige, og solgte den for småpenger til en kreativ mekaniker. Dyrt, men gleder meg til å få en nyere bil som ikke er allergisk mot rundkjøringer!

Flink du er som stryker skjorter, jeg gidder aldri det.. :rodme: Er ikke noe tess som husmor, så det får kjære ta sg av! ;)

Bil er utrolig kjedelig ja, jeg syns det er en utrolig sur ting å bruke penger på. Vi har to biler, og det er bil nr 1 vi tenker på å bytte ut nå, mens bil nr 2 tenker vi å kjøre til den tar kvelden.

Stryking av skjorter er virkelig noe pes ja, og jeg har som regel også fått mannen til å ta bunadsskjorta mi, men i år så har jeg ikke klart å snike meg unna det. Æsj, jeg blir så sur av å styke ;)

Håper det gikk fint idag!

Det gikk fint i går ja. Vi følte at vi hadde et ganske bra lag, men kom jo langt ned på lista likevel da :fnise: Morro å være med på et så stort arrangement! Men formen min burde ha vært bedre, og jeg løp i ei pulje hvor jeg kun løp mot menn også tydeligvis, så jeg følte jo selv at det ikke gikk så kjempebra på min etappe, og det føltes som at jeg løp utrolig seint.

Endelig er helga nesten over! Det er skjelden at jeg sier! Hele fredagskvelden gikk med til å bake kake til konfirmasjon i dag, hele lørdagen gikk med i holmenkollstafetten og reising, og hele dagen i dag har gått med i konfirmasjon = løping etter unger. Og så snart ungene var i seng i kveld, så måtte jeg jobbe litt. Phuuuh! Trenger ei ny helg nå kjenner jeg, er utrolig sliten. Hehe. Men, vi har ingen planer neste helg. 17.mai har vi ikke planlagt noe, har tenkt å invitere over noen venner på grilling om det blir ok vær, men jeg tror ikke at jeg orker bunaden ei 3.helg på rad. Får se hvordan vær og planer blir.

Fant fram et lite glass vin og potetgull til jobbinga, følte at jeg fortjente det :nigo: Men nå er det senga!! Yey! Mannen hinta om sengekos, men der må jeg nok skuffe (igjen...). (Føler meg utrolig kjip som ikke orker så ofte som han (og egentlig jeg) kunne tenke seg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står etappetider og resultater på Holmenkollstafetten sine nettsider, og jeg er faktisk ganske fornøyd nå som jeg ser resultatet. Jeg løp samme distanse som to andre damer i bedriften, men hun ene hadde lett nedoverbakke hele etappen, hun andre hadde rett frem, mens jeg hadde rett frem og oppover, og løp like fort som de to andre (og 3 sekunder raskere enn hun ene) som også er noen år yngre enn meg. Og tida ble bedre enn forventa, så det var hvertfall morro å se at jeg ikke var helt på jordet. Var så vanskelig å vite hvordan jeg låg an når jeg bare hadde menn i pulja mi som jeg løp mot, så jeg ble forbiløpt av en del ;)
Sliten i beina etter lørdagen enda jeg :nigo:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spreking!

Høres ut som grei plan for 17. mai.

Har lyst å ta det med ro jeg også, men her blir det vel full fres, blir nok forventet at vi skal både det ene og det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spreking!

Høres ut som grei plan for 17. mai.

Har lyst å ta det med ro jeg også, men her blir det vel full fres, blir nok forventet at vi skal både det ene og det andre.

Usj ja, her kommer som regel svigers med spørsmål om vi vil være med de ut og spise på 17.mai, og det spør de ofte om 2-3 dager før 17.mai. Og jeg blir like irritert hver gang, hvorfor kan de ikke spørre tidligere? Ikke er jeg gira på ut og spise med to små unger heller som ikke klarer å sitte i ro, så vi løper etter unger mye mer enn vi spiser (og nå har jeg gjort det to søndager på rad i konfirmasjoner, så i år nekter jeg å gå ut å spise med svigers på 17.mai :ler:

:duskedame: Fint å kunne være fornøyd med egen innsats! ;)

Ja, det er kjedelig å være veldig misfornøyd hvertfall. Jeg syns jo at formen min burde ha vært bedre, men trodde at jeg kom til å være treigere enn jeg var ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det, Miss I.W. 17.mai kan være ganske pes ;)

Nå har vi invitert flere venner med unger på grilling hos oss på ettermiddagen, så nå kan ikke svigers få dratt oss med på noe spising ute på lørdag :fnise: Tipper at vi tar en rolig dag og ikke finner på noe særs før det blir grilling. I fjor gikk vi til byen for å se borgertoget, kjøpte ballong og is til storebror, og så gikk vi hjem igjen før borgertoget var ferdig :fnise: Fikk oss hvertfall en luftetur ;)

I kveld er det strikkeklubb igjen. Holder på å strikke arm nummer 2 av en genser, og kom på at jeg har glemt å bytte pinnestørrelse etter vrangborda nederst på armen, så jeg må rekke opp/strikke tilbake masse :( Æsj, hadde jeg bare komt på det i går, så skulle jeg tatt det med på jobb i dag og fått en kollega til å hjelpe meg med å rekke opp, siden hun tør å bare dra ut pinnene og rekke opp, jeg tør ikke det jeg :sjenert: Kanskje jeg heller skulle ha strikka noe annet i kveld? Om jeg har garn til å strikke ett eller annet som ikke er for stort.. Hm...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vesla full kontroll på klatring utav sprinkelsenga si hvertfall, jeg sitter utfor døra hennes nå og har putta henne tilbake minst 30 ganger. Og jeg som har handla inn planter og skulle fikse bedet utfor inngangen i kveld... Blæh... Gikk akkurat og fant strikketøyet, så jeg får prøve å strikke litt innimellom, for denne jenta er utholdende på kveldene for tida ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er hun nå? Lita har heldigvis ikke kommet seg utav sin enda, men jeg tviler ikke på at hun får det til for klatremusgenene er der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff og huff, da er det bare å benke seg med strikketøy, ipad og/eller bok og ett tonn med tålmodighet! Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er hun nå? Lita har heldigvis ikke kommet seg utav sin enda, men jeg tviler ikke på at hun får det til for klatremusgenene er der ;)

Hun er 20 måneder nå. Klatremusgenene har vesla fått alle av her i huset hvertfall, storebror ble flytta over i stor seng like før han ble 3, og han turte aldri å klatre utav sprinkelsenga si ;)

Huff og huff, da er det bare å benke seg med strikketøy, ipad og/eller bok og ett tonn med tålmodighet! Lykke til! ;)

Heldigvis så ble hun lei etter ei stund, fordi jeg fjerna bordet ved døra hennes etter en del ganger, så hun ikke kunne klatre opp på det og åpne døra si selv. Heldigvis er det håndtaket for høyt for henne :)

Det ble jammen planting på meg i går kveld. Vesla holdt heldigvis ikke ut så lenge som jeg forventa, så jeg stakk ut og planta i bed for første gang i mitt liv :fnise: Det ble bra da, selv om jeg ikke hadde så mye tid til å tenke gjennom hva jeg skulle kjøpe, for jeg hadde litt dårlig tid på handlerunda mi i går. Så det ble et par vintergrønne + sommerblomster, så får jeg heller endre på det etterhvert som hvertfall sommerblomstene dør ;)
Fredag igjen, og i kveld blir det baking og litt rydding. Tar ikke så lang tid å lage den bunnen jeg skal lage i kveld, det er en slags marengs/nøttebunn som jeg skal legge vaniljekrem, vanlig krem og bær på toppen av i morgen. Jeg er veldig glad i den kaka, men det er ikke så ofte jeg baker. Gleder meg egentlig til å ha en forholdsvis rolig 17.mai og slippe tjas og mas i byen, det blir koselig å ha grillfest hjemme i stedet. Nå må vi bare rydde og ordne litt hjemme først, jeg håper bare at mannen kan klippe plenen i ettermiddag/kveld, så jeg slipper å gjøre det i tillegg til alt det andre jeg må gjøre liksom.
Jeg blir så sur og sliten om dagen av at jeg rydder og styrer med ting hver ettermiddag, mens mannen bare slapper av på sofaen. Til og med når jeg ikke er hjemme på kvelden, så gjør han absolutt ingen ting i løpet av hele kvelden (utenom å spille dataspill). I går kveld var ikke han hjemme, og jeg satt ikke og slappa av ett sekund. Litt jevnere arbeidsfordeling hadde vært fint! *Dagens sukk*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får fortelle mannen hva du faktisk gjør! Tror ikke de evner å forstå sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skriv det med rød skrift og store bokstaver på et ark og heng det på kjøleskapet. Alt du gjør i løpet av en dag. Mannfolk er så lite observante, dessuten er han sikkert vant til at du gjør ting så da trenger ikke han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok det jeg må gjøre, Miss I.W. og Mayami. Føler liksom at jeg er flink til å presisere at jeg rydder og ordner hele tida, men han innser nok likevel ikke hvor mye jeg faktisk gjør.

En super 17.mai i går! Jeg sov lengst av mannen og meg i går, men var likevel veldig sliten da jeg sto opp. Kunne fint ha sovet til ett i går tror jeg ;) Kjenner at mai har vært ekstra travel i år. Uansett, vi brukte hele dagen hjemme i går. Rydda og forberedte til grilling, og vi endte opp med å være 9 voksne og 10 unger her! Ungene lekte så fint sammen og vi voksne fikk skravla masse. God grillmat og godt tilbehør, og jeg hadde lagd ei kake som jeg fikk masse skryt for. Det er favorittkaka mi, og så frisk med masse bær på toppen. Storebror holdt ut lenge, så både jeg og han la oss så snart besøket var dratt, og klokka ble ca halv elleve før vi kom oss i seng. Så han har nesten nettopp stått opp, er ikke ofte den gutten sover lenger enn åtte :)

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en avslappende dag i går. Kan ikke huske sist jeg hadde en hel dag uten planer. Det var jeg som sto opp først med ungene da, og mannen var ute på lang sykkeltur på dagen også, men vi var bare hjemme og tok det med ro. Litt tv-titting på morgenen, mye ute og lekte på dagen, jeg satt litt i sola faktisk, og vi spiste is og koste oss. Hele denne uka kommer også til å gå i ett. I dag skal jeg i møte i barnehagen, i morgen skal storebror i bursdag, og onsdag til fredag skal mannen til Oslo. Onsdag kveld må jeg bake kake som jeg skal ha med i barnehagen. Og sånn går no dagan ;)
Må prøve å klemme inn noe trening også, for det droppa jeg hele forrige uke. Og så vil jeg gjerne få handla litt mat til hele uka, så jeg slipper det når jeg er alene med ungene. Og bursdagsgave må handles. Men en fin ting er at vaskedama kommer på onsdag, så da har jeg rent og ryddig hus når kjære drar bort, det er deilig at jeg slipper å tenke på at jeg burde ha rydda masse også når jeg er "alene" hjemme :) Så kan jeg heller prøve å slappe av når han er borte, eller rydde i barneklær eller rydde vaskerommet eller rydde ei bod om jeg har overskudd til det. Det er mye burde burde her i huset, men jeg syns at det er gøy å få gjort litt sånt når han er borte ;) For to år siden når han var på en konferanse og jeg var sykemeldt (gravid), så skrudde jeg ned et stygt og svært kleshenger-greie i gangen som var helt forferdelig, og handla ny benk og ny knaggrekke med hattehylle som jeg hang opp (selv om det gikk ut over bekkenet). Så han fikk seg en overraskelse når han kom hjem ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært og kikka på bil - i lunsjen! :nigo: Kjenner at jeg er gira på denne bilen, og vi har lånt den til prøvekjøring nå, så jeg kjørte den tilbake til jobb igjen, og mannen får kjøre den til bilbutikken etter arbeidstid. Dårlig med tid til å prøvekjøre bil ellers, så vi fikk bare gjøre det sånn. Forrige gang de hadde en sånn bil inne med noenlunde like kriterier, så forsvant den visst på dagen. Så vi kan liksom ikke drøye for lenge å bestemme oss heller. Holder på å sjekke opp billån også, så det ble plutselig vanskelig å fokusere på jobb akkurat nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...