Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

Greie dager på jobb for tida, det liker jeg! Har en del å gjøre, og føler at jeg har effektive dager nå :)
Og i dag er en dag med fullt kjør hjemme også. Storebror skal begynne på turn i dag, så det blir henting i barnehagen, ha noe hurtigmat, og rekke turninga kl 17. Jeg tror at han kommer til å storkose seg. Gleder meg jeg også :)
Og i kveld må vi rydde huset til vaskedama kommer i morgen, og må rydde litt ekstra for å få plass til alle møblene som kommer fra ikea på torsdag. Typisk kjære vil bare hive alt som ligger i gangen inn på gjesterommet og be vaskedama om å ikke vaske der, og ikke ta tak i det som faktisk trenger å bli flytta eller kasta, og finne steder til det. Mye av det er hans ting, så jeg kan ikke bare kaste alt heller (selv om det er mye av det som skal kastes). Men, det er kanskje greit å bare gjøre det sånn foreløpig, så får vi heller rydde inn i møblene og diverse etterhvert som det blir skrudd sammen og på plass. Forskyving av problemet er ikke uvanlig her i heimen ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ferdig med dagens spinningtime :nigo:

Utrolig deilig å være ferdig med dagens trening før jobb, og i kveld skal jeg på strikkeklubb, så da passer det ikke uansett. Har planer om å gå på den morgenspinninga på onsdager + at jeg har en bodypump-time som jeg går på på mandager, og er fornøyd med å klare to faste timer i uka. Men jeg vil prøve å få til en 3. time også når jeg klarer det :) Har ikke noen høye mål, og er ikke en januar-treningsperson (selv om jeg har noen sløve perioder i løpet av året), så jeg gleder meg veldig til januar på treningssenteret er over ;)

Det ble en lang rydderunde på oss i går kveld, var utrolig mye som måtte ryddes denne gangen. Men det er så utrolig deilig å komme hjem til reint og ryddig hus, gleder meg!!

Og turninga gikk veldig bra i går. Storebror var veldig skeptisk til å begynne med, han ville ikke være der, og ville bare hjem igjen. Ingen kjente var det der heller for han. Men så begynte han å se litt på de andre ungene før det starta, og plutselig var han ute på golvet og løp rundt og kosa seg. Så vi hadde det veldig gøy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba! Imponert!

Godt at storebror varma seg opp etterhvert! Alltid litt spennende å se hvordan småttisene takler nye ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekker såvidt å lage matpakke før jobb jeg, langt mindre trene!! Bøyer meg i støvet! :fnise: Bra storebror likte turn til slutt, han får vel ut mye energi der, kan jeg tenke meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyd med treninga i går ja, Miss I.W. og Mayami ;) Mannen tok seg av morgenstell og kjøring til barnehagen, vi slipper unna matpakkelaging fordi ungene får mat i barnehagen (og jeg har mat liggende på jobb til megselv), så jeg måtte bare stå opp ca 20 minutter tidligere enn jeg pleier og fikk trena og kom meg på jobb til vanlig tid! Det er egentlig genialt, så jeg håper at jeg klarer å fortsette med en sånn morgentrening i uka :)
Ja, jeg er veldig glad for at storebror kosa seg på turnen. Det er jo stress å komme seg hjem og rekke å lage litt mat før turn kl 17, så vi lager oss litt ekstra styr med å melde han på turnen, men så syns jeg at han fortjener å være med på noe uten lillesøster også nå. Og bra at han blir vant til en del sånn fysisk aktivitet (selv om de gjør jo nesten ikke annet enn fysisk aktivitet i hans alder, det går jo i ett i barnehagen hele dagen) :)
Koselig med strikkeklubb i går kveld, selv om jeg kom dit alt for seint pga at jeg måtte være med på å legge ungene. Mannen henta ungene i barnehagen også i går, og storebror bare trassa og grein på vei hjem, så jeg måtte hjelpe litt til med legging siden jeg slapp så billig unna resten av dagen. Men i kveld har jeg ingen planer, det vil si, ikea-møblene kommer jo i kveld, så jeg kan jo alltids montere litt ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hektisk liv du lever ja... ;) men det er jo bare fint å flette inn fysisk aktivitet for liten og stor da!

morgentreningen din hørtes jo ut som en god deal, det får du fortsette med!

Er du en ivrig strikker? Eller er det litt skalkeskjul for skravling kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hektisk liv du lever ja... ;) men det er jo bare fint å flette inn fysisk aktivitet for liten og stor da!

morgentreningen din hørtes jo ut som en god deal, det får du fortsette med!

Er du en ivrig strikker? Eller er det litt skalkeskjul for skravling kanskje? :)

Hektisk liv ja, og det er ingenting mot venner av oss som har unger på 3 og 6 år, hvor det er aktiviteter på begge ungene + at de voksne skal trene og ha litt liv utenom familien. Det er vanskelig å flette inn alt man ønsker å gjøre, og å prioritere riktig. Det er viktig å tilbringe mye tid med ungene, men så er det viktig med egentig også, og kanskje prøve å være litt kjærester innimellom ;)

Jeg er nok ikke den ivrigste strikkeren, men syns det er gøy å strikke litt, og det er en veldig god unnskyldning for å dra og skravle litt en kveld annenhver uke ;) Samtidig så setter jeg meg ikke så ofte ned for å strikke ellers i uka som regel, så det er en kveld jeg hvertfall får gjort litt "fornuftig" samtidig som at jeg får skravla og vært sosial :nigo:

Lite effektiv arbeidsdag i dag. Klarer bare ikke å fokusere og har bare lyst til å legge meg nedpå og sove litt. Var ikke sein i seng i går heller, men noen dager er jeg vel bare mer sliten enn andre :) Har bare lyst til å sitte på facebook eller noe hele tida, men jeg kan nesten ikke det heller så alle ser det :fnise: Jaja, nå er det bare en halvtime til jeg skal dra, virkelig godt å ha en unnskyldning for å dra hjem tidligere i dag ;)
Bare en arbeidsdag til helg nå, og vi har litt småplaner for helga. Jeg skal på en jentefest i morgen kveld, men kommer til å ta det ganske rolig. Alle skal ta med seg hver sin tapas-rett, så god mat blir det :) Lørdag har jeg planer om å dra på kafé med ei venninne, men tenker at jeg må skru litt møbler også ;) Og mannen skal jobbe med noe frivillig-greier på en rockepub på lørdagskvelden. Søndag har vi ingen planer. Bør vel la ungene få teste akebretta sine snart også, nå som det faktisk har komt en del snø de siste dagene, eller at storebror bør få prøvd skiene sine. Gleder meg til helg igjen ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som bra planer for helga! Jeg har heldigvis fri i morgen, så om 27 minutter er det helg for min del! Jentekveld er koselig - men det blir altfor sjelden! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med fri i morgen, Mayami! Det hørtes deilig ut med langhelg, og er helt sikkert vel fortjent :)

Nå sitter vi enda og venter på de ikea-møblene. De skulle komme mellom kl 15-22, men det er sånn snøvær og har vært flere ulykker i nærheten som har stoppa trafikken i ettermiddag/kveld, så det er ikke deres feil at det blir så seint. De ringte kl 21.30 og sa at de kom ca 22.30-23, og har enda ikke dukka opp. Jeg har bare lyst til å legge meg nå, men det er vel ikke lenge til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kom fram - i ettermiddag! Dukka aldri opp i går, og de beklaga veldig i dag. Og pga dårlig brøyting så måtte de stakkars ansatte på Bring bære møblene et stykke i snøen, for de klarte ikke å kjøre helt fram til døra vår med den bilen. De brukte 3 timer på å komme seg fra nedi gata her, få bilen noenlunde i nærheten av huset vårt, og få alle møblene inn. Stakkar folk! Men nå er møblene i hus :nigo:

Snart jentefest, cava og tapas!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere vet å kose dere en lørdagskveld, Mayami :fnise:

Det var veldig koselig i går, og kjempegod mat. Er veldig glad for at jeg tok det rolig med cavaen da, for da fikk jeg ei god natts søvn, og ikke tegn til redusert i dag :)

Kom så smått igang med å montere møbler i dag, men med små unger i hus ble det veldig begrensa. Håper på å komme et stykke lenger i morgen.

Får snart komme meg i seng, ungene sover ikke akkurat til klokka 9 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sløv dag i dag også. Jeg er tung i hodet og sannsynligvis på vei til å bli ganske forkjøla. Vesla er ikke heller i toppform med ei tann på vei som gjør vondt. Storebror leker med kompis, og mannen lager middag som jeg gleder meg til. Indrefilet av svin med godt tilbehør :nigo:

Jeg sto opp tidlig med ungene i dag, men fikk tatt igjen litt søvn etter at mannen sto opp heldigvis. Håper bare at jeg unngår å bli syk når jeg tar det så rolig i dag. Men det er kjedelig å bare sløve på sofaen når vi har massevis av møbler som skal monteres, vanskelig å slappe helt av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å ha ting hengende over seg, men det kommer til å ta enda lengre tid å bli ferdig hvis du blir syk ;) Noen ganger jobber jeg hardt for å bli ferdig med ting og ender opp med å ikke klare å nyte fritiden fordi jeg er så sliten. Gikk nesten i samme fella i dag, men gav meg mens leken var god. Ikke helt det samme, men dog ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er en vanskelig balanse det der ja, Becky. Ikke enkelt å bremse alltid, jeg kjenner også til det ja :) Fikk en kommentar fra mannen i helga om at jeg måtte ikke bruke krefter på å skru møbler hvis jeg ikke var i form, så da tok jeg hintet ;)

Halvveis i uka, og endelig kommer formen seg både på meg og vesla. Vesla er hjemme fra barnehagen i dag også (har vært det siden mandag), hun hadde vært i ganske grei form på dagen i går (sa svigermor, men jeg tror ikke alltid at hun klarer å se så godt om vesla er litt pjusk). Vesla var hvertfall sliten og hadde feber igjen på kvelden i går, og i natt igjen, så hun trengte minst en hjemmedag til.
Jeg har også vært pjusk noen dager nå, men har vært på jobb. I går kveld merka jeg at det begynte så smått å komme seg, men dårlig med søvn de siste nettene pga ei lita jente som griner og kaver mye tar på. Så jeg la meg kl 21 i går kveld, hadde vesla liggende på/ved meg fra ca 22:30, men i natt ble det hvertfall noen timer med sammenhengende søvn innimellom tror jeg. Og ingen planer etter jobb i dag, kun litt rydding og ordning hjemme. Får besøk av søstera mi og en tantunge til helga, det blir koselig. Så da må gjesterommet ryddes først ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere er på bedringes vei og at det ikke er på vei andre veien!

Jeg har også en tendens til å gjøre mere enn jeg burde når formen er dårlig. Kjære sier jeg må ta det med ro, med det hadde hjulpet mere om han tok over og beordret meg i seng! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere er på bedringes vei og at det ikke er på vei andre veien!

Jeg har også en tendens til å gjøre mere enn jeg burde når formen er dårlig. Kjære sier jeg må ta det med ro, med det hadde hjulpet mere om han tok over og beordret meg i seng! ;)

Enig, det hadde hjulpet mere om mannen hadde tatt mer over! Det er ikke morro å se at klesvasken hoper seg opp, kjøkkene flyter over mer for hver dag, osv ;)

Her går det dessverre litt feil vei. Vesla ble sendt i barnehagen i dag, for hun var i så fin form i går. Men storebror våkna halv 5 i natt og la seg i senga med meg, men ingen av oss sov videre. Da var han varm med feber, men fin igjen da vi stod opp. Men, mannen var hjemme med han siden han hadde tross alt feber i natt, mens jeg dro på jobb. Og så ringte de fra barnehagen like etter lunsj, og vesla måtte hentes. Hun var pjusk igjen og hadde litt feber. Og da irriterte jeg meg over at ikke begge ungene var hjemme med mannen når han likevel var hjemme, så hadde hun kanskje vært i bedre form i morgen. Typisk å tenke sånt i ettertid, men egentlig var det jo så opplagt. Jaja, gjort er gjort. Nå tar det vel lenger tid før hun kommer seg også. Da blir det hjemmedag på meg i morgen, med begge ungene. Godt det er fredag i morgen hvertfall, så håper jeg at alle blir helt friske og raske i løpet av helga :)

Jeg henta vesla i barnehagen, for mannen hadde ikke bil med to bilseter til ungene i. Så jeg jobber hjemmefra resten av dagen i dag. Men, det er ikke mye jeg klarer å gjøre i dag merker jeg. Har vært pjusk selv denne uka, og ikke sovet godt siden natt til lørdag eller søndag, og det merkes.

Ble mye klaging her nå, vi har det jo ikke så ille. Og svigers hadde jo vesla mandag til onsdag så vi fikk dratt på jobb, så vi har fått mye hjelp heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmedag på alle 4 i dag :) Jeg er hjemme og passer ungene, og mannen skulle ha hjemmekontor uansett i dag. Formen er generelt bedre her i huset. Det merkes best på vesla, for hun sov endelig ei veldig bra natt, og spiste 3 brødskiver til frokost. Hun er så slank i utgangspunktet, så det var godt å se at matlysten var tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...