Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

Skulle ønske at jeg var flinkere til å takle lite søvn. Er bare nødt til å klage. Storebror har begynt å våkne halv 5-5 for tida, og da er det visstnok morgen for han. Og så er det bare jeg som er god nok på nettene også, så jeg må inn og legge meg hos han helt til han ikke orker å ligge mer, for han klarer jo ikke å sovne igjen. Flere sånne grytidlige morgener, og at det er mannen som sover på ettermiddagen :frustrert: , gjør at jeg er totalt utslitt i dag. Kom på jobb for litt siden, og en kollega hadde komt før meg, og han spurte meg om jeg var trøtt i dag da jeg kom inn døra (tenker det vises på hele kroppsholdninga mi i dag), og jeg begynte nesten å grine da jeg svarte ja. Blæh. Kommer seg sikkert i løpet av dagen da, humøret er bare helt i bånn akkurat nå. Sånn, da fikk jeg sutra litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe... Gjett hvem som sover over både frokostlaging, matpakkesmøring, vekking og påkledning her hver morgen?! I alle fall ikke jeg! Bra mannen din har såpass med samvittighet at han laget te til deg! ;) Håper du får en fin dag i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart at det stort sett er hu mor som reagerer på natten og tidlig morgen (strengt tatt natten) Lita var fornøyd med å ligge i egen seng til 5.10 og da jeg hentet henne sa jeg at det var natta fremdeles og at vi skulle gå til pappa for å sove videre, vi lå faktisk og duppet til 6.10 og slapper av til 6.30 oh joy. Vanligvis er det slutt på det senest 5.30 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, på en måte godt å vite at det ikke bare er jeg som må være den nattevåkne, Mayami og Pusilus :) Jeg må si at jeg gleder meg veldig til en eller annen gang når ungene begynner å sove lenger (det kan jo være årevis til, men jeg håper virkelig ikke det).

Storebror sover nok kortere på nettene pga at han har slutta med dagsovinga også.Søvn avler søvn på den gutten. Han sovner i den korte bilturen hjem fra barnehagen nesten hver dag nå. De siste par morgenene har han sovet til nærmere halv 6, så det hjelper på litt. Han har alltid stått opp og kost seg med å ligge og slappe av i senga med meg før vi står opp tidligere, men i det siste har han grenet lenge om han må ligge lenger, for han vil absolutt stå opp. Trassalderen har slått inn for fullt samtidig med at det er slutt på dagsovinga. Stakkar gutten er sliten om dagen.

Vesla sover som regel til kl 7 hun da, og vi må ofte vekke henne på morgenene. Så hun er virkelig flink for tida, og våkner skjelden på nettene også nå, håper bare at det varer. Her ei helg når det var min tur til å stå opp tidlig med de, så våkna ikke vesla før kvart på 8, og sånt er skjelden vare her i huset :) Da hadde jo storebror og jeg vært lenge oppe allerede da, så det er jo ikke sånn at jeg kan sove så lenge ;)

I kveld har jeg bakt en sort julekaker, så får jeg se om jeg gidder å bake en sort til før jul. Noe mer enn det blir det ikke. Har litt lyst til å prøve meg på lussekatter også, men får se om tida strekker til. Jeg orker ikke å slite for å få det til. Og så har jeg skrevet på konvolutter og gjort klar de fleste julekortene som skal sendes i dag, så jeg syns at jeg er tidlig ute i år ;)

Nå sitter jeg med en kopp te og spiser julekaker, og snart er det i seng. I morgen er det julebord med jobben, og jeg er ansvarlig for julebordet, så jeg kjenner at jeg ikke slapper like mye av i år som jeg normalt sett kan gjøre. Men det blir nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig fristund for mor før sengetid :)

Her var natten mer eller mindre slutt klokken ett, helsikens jeksler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, gleder meg ikke til vi skal igang med jeksler her :-/

Julebordet blei vellykka i går! :) Starta med litt faglig på jobb, deretter en nydelig 4-retters middag og til slutt hadde vi en del av et utested for oss selv. Så jeg var ikke hjemme før 3 i natt, og fikk sove til kvart over tolv i dag :nigo:

Nå styrer mannen og svigerfar med å montere skyvedører i gangen her, de har bare ligga og venta på å bli montert siden tidlig i vår... Godt å endelig få de opp ;) Resten av helga har vi ingen planer. Jeg hadde tenkt å lage pizzadeig nettopp, men tørrgjæren hadde gått ut på dato for to år siden :fnise: Jeg baker ikke hvert år? ;)

Rediger: autokorrekten ville ha jeksler til å være hekser ;)

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble ikke pizza i går, hadde ikke tid til å vente på handling og deretter heving og steiking, så vi får ta det en annen dag :) Jeg var så trøtt i går kveld, at jeg la meg halv ti en lørdagskveld. I tillegg var ungene så flinke til å sove i dag som de aldri har vært før. Vesla sov til kl 7 og storebror til over halv 8!! :nigo: Det er helt normalt at vesla sover til 7, men storebror pleier jo å være veldig tidlig :)

Nå sitter vi og ser på Jake og sjørøverne i drømmeland som har blitt storebrors favoritt. Og nyter å se på snøen som daler ute :)

Korriger: vesla, ikke veska :fnise:

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig spontankveld sammen med venninner i går kveld. Vi stakk og spiste sushi og deretter tok de andre to seg et par glass vin (jeg kjørte). Og i kveld skal jeg i strikkeklubb hvor vi skal ha grøt og pakkeleken :nigo:

Vesla ble sendt hjem fra barnehagen i dag pga at hun kasta opp. Heldigvis var det bare med den ene gangen (foreløpig?), og hun har vært i fin form resten av dagen. Men hun må jo være hjemme i morgen også...

Nå får jeg gjøre meg klar til å komme meg ut, så skal kjære få lov til å ta legginga i kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla har vært i fin form både resten av dagen i går og i dag :) Vi andre har også vært i fin form så langt, kjære var bare løs i magen i går kveld.

Jeg var hjemme med vesla i dag. Først var det på helsestasjonen med henne, hvor vi fikk masse skryt over at vi gir ungene tran (og de liker det godt begge to), at vi har kutta sutt på begge to, og at vesla sover så godt på nettene og på eget rom ;) All skryt mottas jo selvfølgelig med takk :nigo:

Ellers har jeg handla julegaver i dag, kjøpt tøfler og vintersko til vesla, vaska masse maskiner med klær, bakt lussekatter (de ble utrolig luftige og gode), laga middag og henta en pakke nettopp. Phuuuh, kjente det var godt å sette seg ned noen minutter før det er mat og legging på ungene. Og jeg ser frem til en alene-kveld med strikk, tv-serier og lussekatter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager, som i dag, er jeg så drittlei av å være husmor. Føler ikke at jeg gjør annet enn å vaske og brette klær, rydde ut og inn av oppvasken, rydde kjøkkenbordet, vaske/støvsuge gamle matrester og smuler fra golvet i spisestua/kjøkken, passe unger mens mannen sover eller sitter foran pcen, og så videre. Jeg skulle så gjerne ha snudd arbeidsoppgavene iblant. For all del, han gjør mye han også, og i perioder mer enn andre perioder, men jeg blir bare så sliten av å som oftest gjøre mest, og ikke minst være den som alltid irriterer seg over rotet og faktisk SER det. Det er jo egentlig dette siste som er verst. Jeg skulle gjerne klart å overse alt som må gjøres, men jeg har virkelig ikke lyst til å bo i noe svinesti heller. I dag har jeg virkelig hatt en travel dag og gjort masse, og har ikke slappa av noen ting før klokka var over halv 8 i kveld, men likevel flyter huset. Og nå ligger jeg her da og tenker på det og ikke klarer å sove. Jeg blir sprø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var virkelig sliten og lei i går kveld, og hadde en utblåsning til mannen om det også. Humøret er bedre i dag, jeg har fått rydda litt etter middag så huset ikke er like bomba, men det er selvfølgelig mannen som tar seg en middagshvil i dag igjen. Jeg presiserte at jeg var trøtt i dag og at han sov i går ettermiddagen, men jeg får visst ikke slappe av likevel. Jaja, jeg skal være alene hjemme i kveld også, så da skal jeg nyte nok en rolig kveld og se hva jeg selv vil på tv. Burde pakka inn julegaver, pynta til jul, eller mye annet, men jeg tror ikke jeg gidder.

I morgen skal storebror i bursdag, ellers har vi ingen planer resten av helga. Er jammen glad vi er ferdig med julebord og kan ta ei rolig helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin dag så langt. Jeg sov til jeg selv våkna klokka ti, dusja og spiste frokost, og så fulgte jeg storebror i bursdag kl 12. Egentlig veldig koselig å sitte og skravle med andre foreldre og drikke brus og spise kake mens ungene spiste og lekte midt på dagen sånn :)

Jeg har en plan om at mannen og jeg skal ha en god middag etter at ungene er i seng i kveld, og dele ei flaske vin. Det gjør vi så alt for skjeldent, tror ikke vi har gjort det siden sommeren faktisk. Kjenner at jeg gleder meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fryktelig dårlig på sånne barnebursdager, så lenge jeg ikke kjenner foreldrene godt i alle fall! Når det er foreldre som jeg bare kjenner fra hektiske ettermiddager i barnehagen, blir det fort veldig kleint, synes jeg! ;) Koslig med bedre middag og vin i kveld - høres ut som et tips til etterfølgelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig dårlig på det når jeg ikke kjenner foreldrene så godt. Men jeg ble sittende og snakke meg foreldrene til de to guttene som storebror leker mest med, og en av de bor to hus nedfor oss og vi har begynt å bli litt kjent med de, og han andre har bestemora som en av våre nærmeste naboer, så der har vi også møtt foreldrene i gata her noen ganger. Resten av foreldrene kjenner jeg mindre..

Hehe, det ble dårlig med fin middag i kveld. Vi slo faktisk til med sengekos etter at barna var i seng ;) Så nå har vi rester av grandis på oppvarming i ovnen i stedet :fnise: Så blir det ost, kjeks og vin etterpå :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ikke ut som en dårlig erstatning det da! ;) Her gikk planen i vasken da lille begynte å spy i ni-tida. Etter å ha rundvasket både han, rommet hans og badet, og meg, var han oppe med oss og så tv. La han i senga nå for 10 min siden, og nå er det faktisk stille!! Frister mer med ost, kjeks og vin, egentlig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, det hørtes virkelig ut som en slitsom lørdagskveld, mayami! Håper lille er i bedre form i dag.

Det var ingen dårlig erstatning her nei ;) Kjære spillte på pcen med en kamerat på slutten av kvelden, og jeg satt og såg på et par episoder breaking bad. Skulle liksom bare se en episode, men måtte bare se en til :)

Nå i morres har jeg endelig pynta til jul. Har hatt lilla lys her et par uker nå, men nå var det koselig å gå over til rødt, og i tillegg pynte trollkvist, finne fram reinsdyr, noen få nisser, engler og litt diverse :)

I dag skal jeg prøve å få pakka inn noen julegaver og kjøre rundt med julekort til folk som bor i nærheten. Kan være greit å slippe det neste helg når vi har hele lørdagen fullpakket og søndagen pakker vi og muligens også drar vestover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekk kveld lell her om dagen selv om en bedre middag utgikk ;)

Her har vi alle pakker i boks, skal bare levere til Kjæres bror og mormor så er vi klar for take off. Jeg gleder meg til å treffe familie og venner hjemme igjen.

Vi har foreløpig bare vært i barnebursdag med de vi kjenner godt ;) Regner med det blir slik de neste årene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du også skal feire jul med din familie, pusilus :) Det blir aldri heeelt det samme med jul hos svigers syns jeg :sjenert: Det hørtes deilig ut å ha alle pakker i boks forresten. Jeg skal pakke inn våre i morgen kveld, og skal handle siste rest onsdag er planen. Det vil si, kjære får lov til å ordne siste rest til foreldrene sine selv, og til søstera si og samboeren som er umulige å kjøpe til :fnise:

I kveld har jeg først vært i foreldreutvalgmøte i barnehagen. Deretter en kjapp tur på senteret for å kjøpe et par småting, og så på trening for første gang på en måned. Dørstokkmila var hard i forhold til treninga i dag, så jeg er veldig fornøyd med at jeg kom meg på trening i det hele tatt. Og så hjem til et kjøkken som måtte ryddes, som vanlig. Mannen har vært elendig på kjøkkenrydding de siste ukene, så nå MÅ jeg snart kjefte på han. Sukk, det er ikke noe morro å hele tida være den som må mase om sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...