Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

I dag var min første dag til å levere vesla i barnehagen. Jeg tenkte at det kanskje blei litt sutring, men neida, det gikk like fint i dag igjen. Mannen var hjemme med storebror igjen, og utpå formiddagen så ringte de fra barnehagen om at vesla hadde feber hun også. Så da blir det nok en hjemmedag i morgen, da er det min tur. Ei hel uke med feber, nå er jeg lei! I dag har heldigvis storebror vært i fin form, og vi har ikke målt noe feber på han, så da kan han hvertfall tilbake i barnehagen igjen i morgen. Får bare håpe at han er heeelt ferdig med å være syk nå da. Veldig kjedelig å såvidt være tilbake på jobb igjen etter permisjonen, og være borte fra jobb 3 av 5 dager pga sykdom og innkjøring i barnehage :)

En kaos ettermiddag i heimen. Mye sutring på ungene + litt slitne foreldre. Håper helga blir bedre, for da skal jeg være alene hjemme med de to, så jeg tenker at jeg får legge meg tidlig i kveld og prøve å bli opplagt, det har mye å si for min del. Jeg funker dårlig med lite søvn ;) Nå sover hvertfall begge to, og jeg nyter fred og ro i heimen.

I morgen kveld får jeg besøk av et par venninner, da skal vi ha litt cava og planlegge jentetur som vi skal på om under to uker. Gleder meg vannvittig til den turen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:duskedame: for jentetur! Håper ungene blir friske igjen snart - mått sjekke temperaturen på lille i dag tidlig. Heldigvis hadde han ikke feber nå, men blir ikke overrasket om de ringer fra barnehagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, noen ganger er det sånn at man omtrent venter på den telefonen fra barnehagen, selv om man vet at ungen var frisk på morgenen. Jeg har tenkt litt det samme angående storebror i dag. Han hadde ikke feber i går eller i dag, men var ganske sutrete før barnehagen.

Prøver å smårydde litt her, men det er ikke så enkelt med ei lita som krever mye oppmerksomhet ;) Hun kava rundt i senga vår lenge en periode i natt. Glad jeg la meg ganske tidlig i går. Jeg får prøve å hvile litt når hun sover på dagen, for jeg har lyst til å være litt blid og tålmodig når jeg skal være aleine hjemme med ungene hele helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene var heldigvis friske i helga, så i morgen blir første dag med begge ungene i barnehagen og begge voksne på jobb. Da begynner hverdagslivet for fullt ;)

Det gikk fint i helga. Travelt å være aleine med de små, og ekstremt lite søvn natt til lørdag var ingen god start, men heldigvis var lørdagen full av planer og gikk i ett, så jeg fikk ikke kjent på hvor trøtt jeg var. Storebror sovna ca halv 9 i går kveld, da spiste jeg litt etterpå, og gikk rett og la meg selv. Lenge siden sist jeg la meg så tidlig en lørdagskveld ;) Vesla havna oppi senga mi i løpet av natta, og stakkar lita våkna og begynte å kave rundt og ramla på golvet. Utenom det fikk jeg sove til klokka 7, så jeg hadde egentlig ei lang og god natt :)

I morgen er det ett-årsdag!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gratulasjoner!! Vesla har ikke blitt feira enda, bare litt i barnehagen, men til helga blir det samla 1 og 3 års dag (og 34 årsdag for meg). Ungene og jeg er ganske samla, så det er praktisk å bare ha ett familieselskap ;)

Morro og travelt med ett-åring i hus. Vesla er stort sett veldig blid og fornøyd. Hun stabber/sjangler bra og langt nå, og har ganske god kontroll. Klatrer opp på tv-benken, sofaen, stuebordet, tripp-trapp-stolen til storebror og har full kontroll i trappa opp til 2.etasje. Hun er ei lita frøken klatremus :) Og med det så følger det med en del knall og fall, kuler og blåmerker i ansiktet. Og så blir hun veeeldig fornærma når pappaen kjefter littegrann for mye på henne ved matbordet når hun gjør noe hun ikke får lov til, og griner så tårene bokstavelig talt spruter og har den herligste furteleppa ;)

Hun gir de beste klemmene også da, og er ei kosejente, har bare ikke tid til å sitte i ro for lenge om gangen :hjerte:

Vi fikk nye naboer i sommer, som vi har begynt å bli kjent med. De har en gutt på 4 og ei jente på 6, og gutten går i samme avdeling som ungene våre i barnehagen. Og i ettermiddag kom de til oss så storebror fikk blitt med de ut og hoppe på trampolinen og lekte med de på lekeplassen. Det var utrolig stas for han!! Og hjelp, har han blitt så stor at han kan ut og leke med venner?? Jeg var med ute i dag da, han får ikke gå ute på gata uten noen voksne enda, det er for tidlig syns jeg.

Nå er det natta. Jeg får legge meg og planlegge hva jeg skal lage til bursdag i helga ;)

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har vi jammen en 3-åring i hus også!! :nigo: Storebror hadde bursdag i går, og syntes at det var såå stas å bli 3 år!

Forrige uke var jeg bortreist nesten hele uka, på jentetur. Det var en helt fantastisk tur med de beste jentene. Vi hadde nydelig vær hver dag, fikk sola oss og bada en god del, shoppa masse (for masse... :sjenert: ), spiste mye god mat og drakk champagne hver dag :fnise: Vi slo på stortromma ;) Blei champagne på rommet da, ikke ute på byen liksom, så det blei ikke såå dyrt. Ringte hjem og snakka med kjære og storebror en gang, og da kom tårene mine fram altså. Det gikk veldig fint å være så langt borte fra de, men jeg fikk et plutselig savn da jeg hørte stemmen til storebror spesielt, og utenom den samtalen så gikk det utrolig bra altså. Men det var fantastisk bra å komme hjem igjen og få gode klemmer og føle seg uthvilt til tross for dårlig søvn siste natta. Men, vi vil tilbake samme sted neste år også ;) Det var tidenes bursdagsfeiring også forresten, vi dro nedover på bursdagen min :)

Jeg fikk shoppa meg jakke, converse sko, skinnveske (fikk mesteparten av denne i bursdagsgave av venninnene mine som jeg reiste med), et smykke, en sommerkjole, 4(!) bukser, ballerinasko, en singlet, hver sitt puslespill til ungene og whisky til mannen :nigo: Så nå skal jeg kun bruke av bursdagspenger til å kjøpe meg nytt undertøy, for nå har jeg så mye i skapet som ikke passer, og kun en bh som faktisk passer skikkelig, og ellers er det ungene som må ha vintersko og diverse, så det må bli shoppestopp for megselv nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer ned overstått til både deg og storebror. Høres ut som en flott tur!

Herlig med nye klær i skapet, vil ha jeg også men mister motet når jeg kommer inn i butikkene. Nytt undertøy har jeg kjøpt meg jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt genialt ut med både turer og bursdagsfeiringer! :) Skulle ønske jeg også kunne få meg en skikkelig shoppingtur (det trengs virkelig), men har i det siste fått litt "butikk-fobi". Ser liksom ingenting jeg liker når jeg først er ute og skal ha noe. Synes det er bedre med nettshopping, selv om det blir litt styr med retur og greier på ting som ikke passer... Men det frister veldig med en jentetur med champagne og mye avslapping! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner!! :)

Jeg har også pleid å slite med å finne klær i butikkene, men nå for tida er jeg helt motsatt og må bare prøve å begrense meg :fnise:

Det har vært ei veldig fin helg. Vi har hatt besøk av søstera mi og ungene i helga, alltid koselig med besøk hjemmefra! Var en tur nedi byen i går, og vi har bare kosa oss. De dro igjen i formiddag, og i dag har storebror vært på besøk hos en kompis nedi gata uten oss for første gang. Det var veldig stas for han, og han ville ikke hjem igjen ;)

Og i natt sover endelig vesla på eget rom for første gang! Er spent på hvordan natta går, spesielt siden hun pleier å ende opp i senga vår i løpet av natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har gått veldig fint med vesla på eget rom, over all forventning :)

I dag ringte de fra barnehagen så jeg måtte dra og hente henne, hun var littegranne pjusk og antydning til feber + at hun har hatt noen diarebleier i det siste (det var like før de ringte oss i går), så det kom ganske forventa. Nå sover hun ute i vogna, jeg hadde en plan om å jobbe litt mens hun sov, men klarer liksom ikke å finne roen når jeg sitter og tenker på alt jeg bør gjøre hjemme :sjenert: Jeg har fått fyllt opp en hel søppelsekk med sko som skal kastes nå da! :nigo: Vi har så lite lagringsplass, og det er helt ekstremt hvor mye klær og sko som både vi og ungene har til alle sesonger og som jeg ikke aner hvor jeg skal gjøre av alt. Jeg ønsker meg en del tusen så jeg bare kan bestille en del oppbevaringsmøbler til rommene til ungene snart + ny seng til oss selv, det er noe som må prioriteres snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prioriterte ny seng til oss da jeg var gravid med lille, og det tenker jeg på som en lur investering hver eneste kveld! :jepp: Vi har heldigvis et stort loft som vi kan oppbevare klær og sånt, men det er jo ikke endeløst det loftet heller... Blir masse etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, ny seng er veldig god investering syns jeg også! Jeg har funnet seng på ikea som jeg(vi) vil ha, men så er det så mange andre oppbevaringsmøbler jeg vil ha også, og tenker at siden vi aldri kommer oss til ikea og det er så langt unna, så vurderer jeg å få bestilt og få på døra og heller betale for frakta, så blir det hvertfall gjort. Men da er det plutselig snakk om å bruke veldig mange tusen samtidig, og nå er det noen store regninger som skal betales framover... Skulle virkelig ønske meg noen store pengesummer på konto iblant :fnise:

Til mer lagringsplass man har, til mer stuer man inn ja, det blir fort sånn. Og det er rart med det, men man føler vel aldri at man har nok lagringsplass! Vi har kun ei lita bod innafor gjesterommet + noen kott hvor det er begrensa med plass. Har ingen loft og ingen kjeller, bare 1. og 2.etasje og det er helt klart ikke tenkt på lagringsplass. Så vi er nødt til å ta noen rydderunder iblant, om det ikke skal flyte helt over ;) Bare synd at vi alltid venter for lenge før vi begynner å rydde ;)

Nå er ungene i seng og mannen på quiz, og jeg sitter her og har lyst på chips men prøver å motstå å åpne posen i skapet :) Vurderer også å begynne å rydde litt på kjøkken, men vet ikke helt om jeg gidder. Burde burde... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagring ja.... Det endeløse problemet. Vi har kun en liten bod der bla både fryseskap og fryseboksen står, vi mangler minst ett rom (av typen stor bod) i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er ikke bare burde-burde! ;) Håper du åpnet posen - siden jeg ikke fikk ølen min! :fnise:

Ha en fin fredag!

Livet er litt for ofte burde-burde her i huset :fnise: Jeg klarte faktisk å la være å åpne chipsposen, men håper du fikk deg en øl i løpet av helga hvertfall ;)

Lagring ja.... Det endeløse problemet. Vi har kun en liten bod der bla både fryseskap og fryseboksen står, vi mangler minst ett rom (av typen stor bod) i huset.

Lagring er nok alltid et problem ja. Søstera til ei venninne av meg har et svært hus med ei svær bod som er så organisert med massevis av bokser, og i midten av rommet så kan de ha hele hagemøblene stående uten å måtte slå de sammen engang! Misunnt!

Vi skulle også hatt et bodrom i huset, har bare ei veldig lita bod som egentlig er et walk-in-closet på gjesterommet som er stua full av ting og tang, men det er ingen hyller der og ikke laga til som et walk-in-closet (derfor jeg har lyst til å bytte rom med gjesterommet snart, og få ordna til skikkelig walk-in-closet der. Mannen er ikke helt enig...

For ei helg sier jeg bare.. På godt og vondt ;) Lørdagskvelden skulle vi ha middagsgjester, så hele lørdagen gikk med til å rydde, vaske og lage mat. Vi laga 3-retters middag, og vi storkosa oss når gjestene var her. Det blei god mat og litt for masse vin, og det blei seint, så både kjære og jeg var alt for reduserte i går. Da følte jeg meg som ei dårlig mor da, når ungene var henta og både kjære og jeg var helt utslitt og ikke hadde overskudd nok til de. Og vi la oss halv 9 i går! Hehe. Heldigvis så skjer det ikke hvert år, jeg er normalt sett veldig fornuftig og stopper i tide og går over til vann, men på lørdag begynte jeg bare med vannet litt for seint. Jaja, det var en utrolig bra lørdagskveld uansett!

Mannen er hjemme med snuppa i dag, hun har hatt diarebleier siden forrige onsdag, så jeg måtte hente henne i barnehagen på torsdag og var hjemme med henne på fredag, og i går hadde hun fremdeles flere ekle bleier. Formen hennes ellers har hvertfall blitt mye bedre i løpet av helga, så jeg håper at hun kan få normale bleier igjen også snart.

Nå har vi forresten bare en bleieunge! :nigo: Jeg tror ikke at jeg har skrevet det her før. Vi begynte med bleieavvenning på storebror på tampen av sommeren, og det har gått kjempefint! Så nå har han vært uten bleier i flere uker faktisk, og vi har ikke hatt noen uhell på flere uker heller. Jeg var bare litt bekymra sist helg, for da var vi på kafe og storebror måtte på do men nekta å gå på doen der. Så etter å ha spist og vært der ei stund, så måtte bare kjære kjøre hjem med han så han fikk gått på do, for jeg kunne jo ikke surre rundt i byen et par timer til med han da.

Jeg får prøve å jobbe litt videre her, er ikke helt konsentrert i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...