Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

Snilleste søster! :hjerte:

Dere kommer sikkert til å ha en flott kjærestehelg (med mye ungeprat, hvis dere er litt like oss når vi er borte fra snuppa ;) ) Det er jo litt godt å kjenne på savnet av barna når du vet at de har det godt. Ha ei fantastisk helg sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det, Miss I.W. :klem:

Vi hadde en helt fantastisk tur!! Kunne ikke ha vært bedre. Deilig å ha tid sammen bare oss to, og for et sted vi dro til!! :hjerte: Vi er nødt til å dra tilbake dit, med eller uten barn. Så mye nydelig mat og vin på så få dager har jeg vel heller aldri opplevt før! Og heldigvis gikk det bra å være så lenge borte fra ungene også, savnet var ikke uutholdelig, og vi klarte å kose oss masse ;)

Forteller mer seinere når jeg ikke skriver fra mobil... Etter at vi kom hjem henta vi storebror hos svigers, dro hjem og pakka om, og så dro storebror og jeg "hjem", altså til foreldra mine. Her var det godt å se vesla igjen, som har vært hos søster og familie, og i dag drar vi tilbake igjen til mannen. Det blir godt. Kjenner det er slitsomt her denne gangen, fordi at mora mi er nyoperert og kan ikke hjelpe med ungene, og far jobber, og storebror har vært våken mellom 4.30-5.20 disse dagene. Og vesla kryper og reiser seg opp nå, og begge ungene er veldig aktive, så akkurat nå gleder jeg meg til barnehagen i morgen ;) Jeg trenger ny ferie :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig!

Det er ikke uvanlig å trenge en ferie fra både barn og mann etter ferien! :fnise:

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt med kjærestetur :)

Det er da fryktelig tidlig disse barna skal våkne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig!

Det er ikke uvanlig å trenge en ferie fra både barn og mann etter ferien! :fnise:

Hadde ikke vært dumt det nei :fnise:

Så godt med kjærestetur :)

Det er da fryktelig tidlig disse barna skal våkne.

Veldig tidlig ja, men heldigvis var det bedre i morres, så jeg håper det hjelper på å være hjemme igjen :)

Turen gjorde godt for forholdet kjennte jeg, vi fikk en ekstra piff, og det trenger man :hjerte: Nå håper jeg bare at vi får rydda litt her hjemme og handla seng til storebror, så kan vi ordne med rommene til ungene og få vesla ut av soverommet vårt ;) Kjenner at jeg er klar for å få henne på eget rom :)

Nå er jeg stort sett klar for 17.mai-feiring, må bare rydde litt mer først. Vi har ikke store planene for morgendagen. Svigers inviterte oss egentlig med ut og spise, men det var vi ikke gira på. Vi var samme sted forrige 17.mai med de, og det er kaos med folk, dårlig mat, og ungene vil ikke sitte i ro, så vi takka nei og inviterte de hit heller :) Heldigvis hadde jeg sagt til mannen på forhånd at jeg var lite gira på samme feiring som i fjor om vi blei invitert, og han var helt enig, så da var vi forberedt på å invitere de i stedet :ler: Så får vi se om vi tar en tur til byen om det er opphold også.

Vesla har blitt veldig aktiv i det siste. Hun reiser seg opp og står, kryper og sitter selv nå. Alt dette skjedde nesten helt samtidig, så hun er jo plutselig kjempestor jente jo! Og storebror skravler i ett, så her er det liv i heimen!

Nå er det faktisk ikke lenge til mannen skal begynne permisjonen sin. Jeg skal ha ulønna permisjon i sommer, for å kunne nyte en lang sommer sannsynligvis for siste gang, så vi blir mye hjemme samtidig. Litt dumt at mannen kommer til å få det så mye enklere syns jeg da, for han får jo ikke ansvaret for vesla aleine på dagene. Men vi har planlagt at vi skal trene på dagtid begge to, så kan den andre passe vesla, og prøve å ta henne litt hver, så kan vi få litt tid aleine begge to. Og jeg håper vi kan få gjort litt her hjemme også da, men tør ikke å håpe for mye heller. Og så kan vi ta storebror ut av barnehagen og dra på dagsturer eller lignende også, så jeg tror det blir bra. Jeg håper bare at vi ikke kommer til å gå hverandre på nervene for mye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene strekker ikke til lenger, ting går i ett. Så det blir lite tid til kg om dagen. Men vi har det fint da :)

I dag har jeg faktisk vært litt effektiv. Jeg har dratt på politistasjonen med ungene for å ordne pass til de, og så leverte jeg storebror i barnehagen etterpå. Godt å få det gjort. Og så har jeg trilla et par turer (korte), og skrudd sammen ei ikea-hylle som har ligget i eska si alt for lenge :nigo: Håper jeg rekker å få den opp på veggen i løpet av dagen også ;)

Er det noen her som lager grøten selv til ungene sine? Hvordan gjør dere det eventuelt? Vesla er ikke noe fan av grøt, så jeg tenkte å gjøre et forsøk på å lage selv. Jeg ser at hun er mye mer ivrig på hjemmelaga middag enn middagsglass også, så jeg prøver å unngå de glassene en del :)

Får vel prøve å fortsette litt med hylla mi, se om jeg rekker å få den opp på veggen før vesla våkner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk aldri opp den hylla i går, og den skal egentlig henge like over der hvor senga til vesla står nå, så jeg fant ut at jeg vil heller vente med å få den opp til vesla er flytta over på eget rom. Håper det ikke tar for lang tid :)

Nå er jeg forresten plutselig ferdig med å amme. Jeg mista nesten all melka da vi var på tur :( Jeg var jo forberedt på det, men var overraska over hvor mye jeg mista på så "få" dager. Prøvte litt å fortsette med morgenamminga, men det var ikke nok det heller, og jeg orker ikke å prøve å få opp produksjonen igjen nå, så da får jeg bare være ferdig da. Jeg hadde ikke trodd at jeg syntes det var litt vemodig å være ferdig med amminga denne gangen, men jeg syns faktisk det. Med storebror var jeg så veldig klar selv til å slutte, mens nå kommer jeg sannsynligvis aldri til å amme igjen og føler bare at det er rart. Styrete å stå opp tidlig på morgenen for å ordne flaske i stedet for å ha maten klar.

I dag var vaskedama her, og skikkelig drittvær ute, så jeg dro på et senter og fikk unnagjort noen ærender. Og så var jeg innom en klesbutikk og prøvte en kjempefin kjole som jeg fikk såååå lyst på, men klarte å la være å kjøpe den. Men jeg har veldig lyst på den, for den var utrolig fin. Uff, blir jo helt shopoholiker av å være i permisjon jeg :sjenert: Jeg har aldri før funnet så mye fint i butikkene, men nå finner jeg jo noe fint hele tida jo! Er veldig lei av mange av mine gamle klær, og noen av klærne er virkelig veldig gamle også, så jeg har hatt behov for utskiftning. Men siden jeg har vært dårlig på det i lang periode, så har jeg plutselig hatt behov for å skifte ut alt for mye på en gang... Tror jeg skal kikke gjennom klesskapet mitt igjen i morgen og kaste mer som jeg ikke bruker hvertfall. Nå som jeg har handla såpass mye de siste månedene så tror jeg ikke det er så mye som jeg "MÅ" ha lenger.

Og i går morres da jeg gikk på vekta, så blei jeg i dårlig humør også. Jeg la jo så lite på meg i graviditeten, og de ekstra kiloene forsvant igjen veldig kjapt etter fødselen, men litt etter litt har det kommet noen ekstra kilo nå. Veldig uvant for meg som ikke har hatt anlegg til å legge på meg før, og jeg bør jo egentlig ikke å klage, for jeg er ikke tykk, men frustrerende når jeg nesten ikke får på meg buksene lenger (og nye og større bukser nekter jeg å kjøpe). Så jeg har bestemt meg for å kutte ned på godis på kveldstid, men da fant jo selvfølgelig kjære ut at vi måtte spise opp isen vi hadde i frysa i stedet i går kveld, og i kveld måtte vi ha ost, kjeks og vin... Blæh, gi meg styrke!! ;) Jeg er ikke på slankekur, men jeg vil være litt flinkere til å spise sunnt, og jeg vil kunne skeie ut, bare ikke hver eneste kveld :) Litt lei av at magen min tyter ut over buksekanten, og teit at den gjør det mer nå enn en måned etter fødsel, for det burde jo ha vært omvendt!

Jeg får vel komme meg i seng, for vesla ender vel opp i senga med meg i løpet av natta igjen som vanlig. Håper hun er i bedre humør i morgen enn hun har vært i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la også på meg i permisjonen... Var nesten kvitt alle de ekstra kiloene, men de kom snikede på igjen gitt! Det er ikke morro at buksene strammmer enten en er sånn eller sånn til vanlig, så jeg forstår deg godt!

Kanskje det blir lettere når du begynner å jobbe igjen?

Skjønner også at det er litt vemodig med melka og amminga! Kjennes sikkert litt ekstra sårt ut siden det er siste gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det blir enklere når jeg begynner å jobbe igjen ja, Miss I.W. Og nå skal mannen og jeg ha permisjon sammen i sommer, så vi har planer om å få trent en del, og jeg må være flinkere til å gå tur også.

Og ja, det var nok ekstra vemodig å slutte å amme siden det er siste gang. Jeg hadde i utgangspunktet trodd at det kom til å være omvendt, at siden jeg har amma før og vet hvor godt det er å få puppene tilbake, så kom jeg til å være mer klar for det denne gangen.

I dag tok jeg på meg treningstøyet med en gang jeg sto opp, og venter egentlig bare på at barnepassen skal åpne ;)

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å guri så jeg gleder meg til å få puppene mine tilbake, lita har vært ekstra klengete på dem de siste ukene når hun har holdt på med tennene.

Trening ja :plystre: Godt uken ikke er over enda sånn at jeg har muligheter enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker mange gode tanker om trening men det er jammen ikke enkelt å komme seg ut! Men jeg har det akkurat som du, så er faktisk nødt til å trene. Da har jeg i alle fall gjort noe for å bli i bedre form, om det virker eller ikke! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Innom for å si at jeg lever :ler: Dagene går jammen i ett... Og så har vesla tenner på gang og klager og henger i skjørtekanten min konstant føler jeg (eller buksa da ;) ). Da overdriver jeg nesten ikke heller. Har nettopp hatt besøk av mor og far noen dager nå da, koselig :)

Og siden sist har jeg bestilt to jenteturer!! :nigo: Skal til den franske rivieraen i september, og til London på førjulsshopping, god mat og vin, og musical i slutten av november. Gleder meg helt sykt allerede!! ;) Blir mye reising med oss i år, både hele familien og de to turene mine :) Men vi har allerede planlagt at vi ikke skal reise så mye neste år, og begynne å spare til nytt kjøkken, så da får vi være litt mer fornuftige igjen.

Får komme meg ut med vesla en tur nå, men skal prøve å få oppdatert meg mer seinere i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom en liten tur igjen. Siden sist så har vesla også gjort litt nye ting. Hun har begynt å vinke (som regel ikke når hun skal vinke). Og forrige tirsdag så kom storebror bort til meg og sa "mamma", og da stilte hun seg ved siden av han og sa "mamma" hun også :hjerte: Helt nydelig at det skulle bli hennes første ord, det smelta et mammahjerte!!

Og i går begynte hun å gå langs bordkanten, så hun er på høgget om dagen. Hun slapper absolutt aldri av, har ikke tid til å sitte og kose, og noe skal skje hele tida (derav lite kg-tid på mora ;) ). Men vi koser oss. Mannen har også permisjon nå, så vi har vært flinke og gått flere toppturer med vesla i bæremeis mens storebror har vært i barnehagen :)

Avslutninga på dagen med vesla var ikke optimal i dag da. Jeg ga henne flaske på senga vår, så stoppa hun å drikke og kasta opp over hele meg og segselv + litt på senga vår :( Så vi måtte dusje begge to, og vaskemaskinen er i full gang. Hun var helt utslitt også stakkar, og fortennene oppe presser på og vil ut, så hun har nok en del vondt om dagen. Håper de snart kommer gjennom.

Nå skal jeg lese litt i boka mi og bare slappe av :)

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En stolt storebror la seg i ny, stor seng i dag, på nytt rom, og med Lynet-bilen i ene hånda og Elias-båten i andre hånda :hjerte: Plutselig var han en veldig stor gutt i dag, ferdig med å sove i sprinkelsenga, og vi har ikke hørt snurten av han etter leggetid. Jeg er nesten litt rørt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med stor gutt!! ;) Stas det, nye "milepæler", det er jo ikke bare senga som er større, men gutten også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ei interessant helg er nesten over. Fredag skulle jeg på jobbintervju og deretter på jentetur. Men dagen starta med rygg-/bekkenvondt som gjorde at jeg ikke klarte å gå skikkelig rett i ryggen. Jeg klarte såvidt å gå en tur for å bevege på ryggen, og fikk time til fysio. Hos fysio blei jeg ikke veldig mye bedre, og hadde store problemer med å komme meg av benken. Jeg knakk sammen et par ganger. Fysioterapeuten lurte på om jeg kunne klare å gå på intervju i det hele tatt og fulgte meg ut for å se at jeg kom meg ned trappa. Etterpå kom jeg meg på intervju, og det gikk greit tror jeg. Tror ikke at de la merke til ryggproblemene mine.

Så kjørte jeg langtur etterpå, noe jeg vel ikke burde ha gjort. Men jeg tok det med ro, stoppa og strakk på meg innimellom. Var utrolig koselig å komme seg ned og være sammen med de gode venninnene mine. Er så alt for skjelden jeg ser de, det er venninner "hjemmefra" :)

I går morges skulle jeg ta en dusj før frokost, kjente at ryggen var svakere, og i dusjen så fikk jeg en plutselig sterk smerte i korsryggen så jeg bare måtte sette meg ned så fort som mulig. Og jeg hadde ikke sjans å komme meg opp igjen. Så de andre måtte skru opp låsen til badet på hytta vi var på, og fikk hjulpet meg så jeg fikk lagt meg ned i dusjen med beina utfor, og bare et håndkle over meg. Jeg innsåg etter litt at det var ikke mulig å komme seg ut derfra uten ambulanse. Heldigvis klarte de å få på meg truse og bukse + en cardigan bak fram, så jeg ikke låg helt naken når ambulansesjåførene kom. Hun ene venninna mi på turen er lege, så hun ringte legevakta og ordna ambulanse for meg og fulgte meg i den til legevakta, hvor jeg blei liggende på en sofa på et kontor i noen timer og fikk noen doser morfin fram til jeg var så bedøva i ryggen at jeg klarte å reise meg opp på egenhånd. Så jeg var rimelig dopa på vei ut derfra, og fikk med meg både morfin og muskelavslappende, og jeg kjenner at det trengs. Håper bare at jeg blir fort god igjen, for sånn som dette kan jeg ikke ha det. Nå er jeg virkelig nødt til å gjøre rygg- og mageøvelser hver eneste dag, det er ingen bønn lenger!

Mannen, en kamerat og storebror kom og henta meg og bilen i dag, for jeg kunne ikke kjøre så langt aleine (og på morfin). Er hvertfall vel hjemme igjen nå, og lurer på om jeg skal tørre å ta meg en dusj igjen snart.. :)

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så skummelt! Ikke gøy når man blir helt hjelpesløs sånn som det. Håper virkelig det går bedre med deg etterhvert! :klem:

Så koselig med ny seng til storebror da! Og jeg kjenner forresten til det med å bli litt rørt. Her en kveld begynte jeg å grine fordi A var så søt der hun hadde sovna med boka si stikkende langt inn i ryggen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en veldig ekkel følelse ja, belle! Jeg må si at jeg setter pris på å klare gå igjen nå, selv om jeg ser ut som jeg er 85 år når jeg går akkurat nå :fnise: Men jeg føler meg heldigvis hakket bedre i kveld, og tror jeg klarer meg uten mer morfin :nigo:

Så herlig å sovne med boka langt inni ryggen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det var helga si det! :omg: Håper virkelig at ryggen kommer seg raskt! :troest:

Og dessverre er det bare sånn med ryggen at en må bare passe på å trene. Kjenner til selv... *dårlig samvittighet*... :sjenert: Heldivis er det ikke så mye som skal til før at det funker.

Store storebror! :hjerte: Vi ventet også lenge med å bytte ut sprinkelsenga, og hun rakk vel å bli tre, tror jeg. Og mammaen var nok stoltere enn datterea! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...