Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

Spennende å begynne på jobb igjen da! Tiden har gått utrolig fort! Kos deg med de siste feriedagene! :)

Takk for det Mayami! Ja, tiden har gått veldig fort, og samtidig føler jeg at jeg har vært lenge borte fra jobb nå. Men jeg er veldig glad for at jeg tok ulønna permisjon i sommer hvertfall, med det knallværet som har vært :sol:

Dagen starta litt hardt, og ikke av noen spesiell grunn. Lite søvn noen netter, vesla si ene fortann oppe er på vei gjennom, så hun kaver på nettene og havner i senga vår. Jeg begynte å smågrue meg litt for å begynne å jobbe igjen. Og mensen kom i går. Så humøret var bare generelt dårlig, men det kom seg heldigvis nokså kjapt igjen, og jeg har hatt en effektiv dag føler jeg. Har rydda MASSE i et bomba hus. Gangen oppe har vært full av klær, og det er det stedet vi har brukt til å kaste opp alt vi ikke vet helt hvor vi skal gjøre av, men som blir liggende der "midlertidig". I tillegg begynte jeg å rydde på rommet som vesla skal ha, for det har også vært helt bomba. Jeg er ikke ferdig, men det kommer seg veldig. I tillegg stakk jeg til h&m en tur, for jeg var innom h&m i Spania og såg en fin blusekjole der men som de ikke hadde igjen flere av (kun på utstillingsdukke), og fikk prøvd og kjøpt den her hjemme. I tillegg var jeg på salg på en butikk til og fikk kjøpt litt til, så nå blir det godt for lommeboka mi å begynne å jobbe igjen snart kjenner jeg :fnise:

I morgen skal jeg bli med ei venninne på et kjøpesenter, hun skal prøve å finne kjole til et bryllup. Hun har bursdag i dag, så jeg tenkte å stikke dit litt tidligere og prøve å finne en liten gave til henne. Aner ikke helt hva jeg skal kjøpe, så jeg får prøve å finne på noe i løpet av kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi sliter også med en fortann som ikke vil komme det siste stykker, tre urolige netter på rad i tillegg til at det var morgen 4.00 på lørdag og 4.07 på søndag. Håper tennene kommer ut på begge to ila natten/morgendagen. Nei nå er det natta her, er så trøtt at kvalmen kommer :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, det er kjedelig med de tennene ja, pusilus. Håper det har roa seg hos dere. Her er tanna gjennom, men ikke hele da, så hun styrer litt fremdeles. I tillegg fikk hun vaksine i dag, så vesla har vært plaga i kveldinga og fikk litt feber. Men hun la seg fint i kveld hvertfall, for hun var så utslitt stakkar.

Jobbstart på meg i morgen. Jammen godt det er fredag :fnise: Har veldig delte følelser angående det å begynne å jobbe igjen, men sånn er det vel alltid. Jeg får vel bare legge meg til å sove, så håper jeg på en god dag i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

By the way, vesla har begynt å gå! Hun går noen få steg stadig vekk nå :nigo: Og storebror har endelig turt å prøve seg på balansesykkelen sin i dag, og har tissa 3 ganger på do i dag! Flinke ungene mine som vokser så fort :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på jobb i morra! Godt det er en kort uke.. :fnise:

Så flinke barn du har! :hjerte: Tisse på do er ikke så interessant her foreløpig.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på jobb i morra! Godt det er en kort uke.. :fnise:

Så flinke barn du har! :hjerte: Tisse på do er ikke så interessant her foreløpig.. ;)

Takk siebaeo! Virkelig godt det er kort uke ja :fnise:

Her er tissing på do interessant, men han sier aldri fra på forhånd at han må tisse. Vi må bare plassere han der jevnlig, og så tisser han når han klarer. Men vi skal prøve å la han gå bleieløs litt når vi er hjemme, så innser han hvor ubehagelig det er å kjenne når man tisser på seg ;)

Jobbdagen så langt er ganske rolig. Jeg har skumma gjennom mailen, begynt å skrive liste over alt jeg lurer på som jeg skal ta opp i et møte på mandag, og ellers bare surra føler jeg. Og så får jeg litt gjennomgang i ettermiddag på nye ting som har skjedd mens jeg har vært borte. Det går veldig greit å være på jobb altså, koselig å snakke med kollegaer igjen. Men så var jo kjære innom med vesla en bitteliten tur, hehe. Han var innom jobben sin, som faktisk er i samme bygg som jobben min, så da måtte de innom og hilse på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får håpe den kommer i løpet av helgen hos dere ja. Vesla kaver enda med sin altså, så vi er ikke helt over med det verste selv heller.

Greit med rolig start ja, spesielt etter den natta vi hadde. Jeg sov ekstremt lite i natt, tror det omtrent var den verste natta etter at vesla blei født. Jeg klarte først å legge meg halvtidlig, men klarte ikke å sove (delvis pga at senga vår ikke er noe god lenger). Og så styra vesla hele natta føltes det som, feber etter vaksina og vondt i gommene. Jeg fikk opplæring i noe greier et par timer mot slutten av arbeidsdagen i dag, og sleit med å klare å følge med. Men pytt, jeg skal ikke være ekspert i de tingene lenger heller (tror jeg). Sjefen har jo ikke kontakta meg enda, han har ikke tatt kontakt med meg i løpet av permisjonen eller sykemeldingen på slutten av graviditeten, og heller ikke nå på min første arbeidsdag... Jadda...

Får komme meg tidlig i seng i kveld, håper på ei bedre natt i natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga over, og såvidt igang med full arbeidsuke. Har vært på jobb en time, og jeg sitter her og aner ikke hva jeg skal gjøre. Veldig uvant, for jeg er vant til å være overlessa med arbeidsoppgaver normalt sett. Men jeg skal ha møte med en nå klokka 9 og få litt oppsummering av det siste året, så kommer det seg sikkert framover :)

Helga var fin. Lørdag stakk mannen på festival, og storebror var på overnatting hos svigers, så vesla og jeg var alene hjemme en del timer. Dårlig med søvn igjen i helga, de dumme fortennene oppe er plagsomme enda for vesla stakkar. Men de er vel blant de verste å få også mener jeg. Og i natt så tror jeg hun sov hele natta faktisk, det var ei stund siden sist.

Og, i kveld skal jeg på trening! Var nødt til å booke meg en time i går kveld, og fikk dratt med meg ei venninne, så nå er det ingen vei utenom! Nå må jeg skjerpe meg på ryggøvelser, prøve å trene jevnlig så jeg får mer overskudd (og forhåpentligvis gå ned et par kilo som har lagt seg rundt magen som gjør at buksene mine sitter alt for stramt), og prøve å ikke trykke i meg så mye godteri i ukedagene hvertfall. Det sklir fort ut, hvertfall når jeg har en mann som har et enormt søtsug og ikke klarer å styre seg (men han sliter mer enn meg med at han legger på seg) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag! Det blir sikkert raskt nok mye å gjøre! Du får bare nyte det så lenge det varer. ;)

Synd vesla skal plages sånn! Får håpe de kommer snart, sånn at dere kan få litt søvn igjen.

Så bra du tar tak i treninga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag! Det blir sikkert raskt nok mye å gjøre! Du får bare nyte det så lenge det varer. ;)

Synd vesla skal plages sånn! Får håpe de kommer snart, sånn at dere kan få litt søvn igjen.

Så bra du tar tak i treninga!

Ja det er sant, Miss I.W., jeg skal nyte det så lenge det varer ;) Og nå har en av sjefene her tatt tak og snakka med sjefen min og fått ordna ny stilling til meg, så nå vet jeg hva jeg skal fokusere på framover hvertfall :nigo: (For sjefen min har jeg fremdeles ikke snakka med verken før jeg begynte å jobbe igjen eller etter, så jeg føler meg jo sååå velkommen tilbake) Jaja, jeg tror ikke at jeg kommer til å ha han som sjef framover nå, og gidder ikke å bry meg med å irritere meg for mye over han, men jeg syns jo at det er dårlig av han da.

Det har blitt en del netter med vesla i senga ja, og når hun bare styrer og kaver rundt i senga lenge i tillegg, så blir det litt mye. Men det er jo en periode, så det kommer seg nok snart igjen :)

Blir hardt med body pump i kveld, men det blir deilig etterpå ;) Og så skal jeg leite meg bakover i dagboka di og finne oppskrifta på de muffinsa som det var så mye rart i, for de vil jeg også teste!! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en hard body pump time det! Lurer på om jeg klarer å gå i morgen :fnise: Min dårlige form i utgangspunktet hjalp jo ikke heller da. Men, det er hvertfall deilig å komme igang! Og så har jeg bestemt meg for å teste ut den shreden som flere her inne har snakka om, men da bare som treningøkter innimellom når f.eks. kjære er på quiz og jeg ikke kommer meg ut av huset :)

Nå har jeg dusja, spist eple (i stedet for godteri) og lagt meg i senga. Så nå skal jeg ligge og høre på lydbok til jeg sovner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin dag. Er ikke fullt så støl som jeg hadde regna med, men det er ingen tvil om at jeg kjenner at jeg trente i går.

Vesla endte opp i senga vår i natt, og da vekkerklokka mi ringte, så låg hun på tvers over ansiktet mitt og sov (jeg fikk pusta til sida liksom) :ler:

Tung og dårlig luft på jobb hele dagen, og så hjem til mann og barn :) Satt og lekte ei god stund med ungene etter middagen, og vi bare koste oss. Og så snakka vi med foreldrene mine på skype, det er alltid kos. Og sløving på sofaen etter legging. Vesla har blitt så kosete, og jeg tror det har sammenheng med at jeg ikke er hjemme på dagtid lenger. Hun vil ha masse kos av pappaen sin på dagtid, og jeg får masse kos når jeg kommer hjem. Heldige vi er med to så gode unger :hjerte:

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den perfekte alene-hjemme-kvelden i kveld: Var på spinning og fikk kjørt meg litt, og da jeg kom hjem hadde akkurat kjære lagt begge ungene og var på vei ut døra. Så jeg fikk satt på en maskin med klær og oppvaskmaskinen, tok en dusj og ei brødskive Og nå har jeg strikka litt, funnet fram en kopp te og tent et par stearinlys (og syns at jeg er kjempeflink som ikke har luska i godteskapet som faktisk ikke er tomt :fnise:). En herlig avslappende kveld uten mas eller tv, og med god samvittighet for å ha trena for 2.gang denne uka :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig kveld :)

Her har vi bare slappet av i kveld også, trening og husvask tok jeg da lita var i barnehagen :) nå er det strikking og litt gløtting på tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig kveld :)

Her har vi bare slappet av i kveld også, trening og husvask tok jeg da lita var i barnehagen :) nå er det strikking og litt gløtting på tv.

Godt med avslappende kvelder :Nikke:

Og, herlig kveld helt fram til at jeg klarte å gjøre feil på strikketøyet mitt IGJEN såg jeg nå :ler: Jeg har gjort feil så mange ganger nå, og må ha hjelp til å fikse det opp igjen hele tida. Nå trodde jeg at jeg skulle klare å gjøre resten riktig, men etter fellinger så mangler jeg plutselig 4 masker. Sukk. Får ta det med på jobb igjen i morgen da, og få hjelp for 3.gang(!) denne uka :fnise: Ute av strikke-trening jeg eller?? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min andre alene-hjemme-kveld på rad i går. Vesla har blitt veldig grei å legge nå (stort sett), mens storebror styra lenge i går og ville ikke sove. Når han endelig roa seg, så blei det sushi, strikking og tv-serie :nigo: Fikk rydda litt på kjøkken også før jeg la meg, det er godt å slippe å stå opp til et bomba kjøkken ;)

Vesla våkna i natt og havna i senga med meg. Storebror sov nesten til 7, tissa på do, og så la vi oss i senga og såg på bilder på mobilen min mens vi venta på at vesla skulle våkne. Skjelden jeg får så greie starter på dagen når jeg skal stå opp med de :)

I kveld er det min tur til å gå ut med ei venninne, gleder meg! Er jammen ikke ofte jeg er på byen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det pusilus og Miss I.W. :klem:

Det blei en super kveld på byen i går. Det var et ekstra arrangement i byen, så det var fullstappa med folk og masse kjente. Blei litt fuktigere enn jeg hadde regna med også :fnise: Men jeg fikk sove helt til klokka ETT i dag :nigo: Fantastisk! Husker ikke sist jeg fikk sove så lenge (la meg jo seint da, men likevel).

I kveld har vi sett film, og nå har vi betalt regninger, så nå er det natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...