Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Får håpe det ikke er lenge til, pusilus ;)

Æsj, jeg fant nettopp ut at kjære ikke har fått 100% lønn i permisjonen sin. Han har misforstått meg og trodd at han ikke skulle ha full lønn, og fyllt ut feil på skjemaene til jobben, men vi fant i vedtaket hans fra nav at det står full lønn. Lønna hans kommer fra jobben i permisjonen, så han må ringe de i morgen og forhøre seg om dette, håper det ordner seg, for det er tross alt snakk om en del tusenlapper. Og dette forklarte jeg han ørten ganger (uten at han forsto).. Sukk.

Jaja, nå MÅ jeg sove. Natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det er irriterende med slik NAV-tull!! Samme om det ikke er NAV sin feil, det er de som får ta irritasjonen uansett! :fnise: Konglete og komplisert system som ingen EEEEEGENTLIG skjønner seg på!

Ha en fin kveld, Honning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det er irriterende med slik NAV-tull!! Samme om det ikke er NAV sin feil, det er de som får ta irritasjonen uansett! :fnise: Konglete og komplisert system som ingen EEEEEGENTLIG skjønner seg på!

Ha en fin kveld, Honning! :)

Heldigvis ordna det seg, så mannen skal få tilbakebetalt pengene :nigo: Det var jammen godt, for jeg tror det var snakk om 15.000 eller noe sånt. Ha en fin kveld du også, Mayami! :)

Nå har jeg vært på trening, body pump igjen. Det gikk bedre i dag enn forrige uke, og jeg tok litt mer i, og det kjennes godt, så jeg blir nok støl denne uka også ;) Deilig å være igang uansett! Tror jeg bare får komme meg i dusjen og så i seng etterpå :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går i ett. I går var jeg i foreldremøte i barnehagen, og i dag var mannen i sameiemøte. I morgen skal jeg trene igjen, og fredag er det jobbfest. Og vesla gir meg fremdeles dårlig med søvn og styrer på nettene. Jeg trodde det verste var over med tennene, men tydeligvis ikke. I dag kjennte jeg at tålmodigheten overfor ungene var heller dårlig pga for lite søvn, så nå får jeg legge meg til å sove, og prøve å legge meg enda tidligere i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin dag, selv om jeg har vært utrolig trøtt. Vi bytta kontorlokale på jobben, innen samme bygget. Så vi kom oss inn i større og finere lokaler, og jeg blei plassert sammen med andre enn de jeg har alltid sittet med pga at jeg har fått ny stilling i firmaet. Så nå er det så og si helt slutt på kg i arbeidstida ;)

Arbeidsdagen blei etterhvert jobbfest/innflyttningsfest, men heldigvis kjørte ei kollega meg hjem for litt siden, da orka jeg ikke mer. Er trøtt av dårlig med søvn på nettene, vesla gir seg ikke med de tennene sine. I tillegg så våkna storebror før halv 6 i morres, og jeg måtte stå opp umiddelbart for å følge han på do. Nå har jeg komt meg i seng, og gleder meg til at kjære skal stå opp med ungene i morgen så jeg kan sove lenger.

Typisk at den dagen jeg ikke skulle hjem etter jobb, så fikk storebror feber i barnehagen i formiddag, og mannen hadde begge ungene aleine hele dagen. Han klarer det fint altså, men de var veldig sutrete ei stund, så han var rimelig lei. Samtidig er det jo godt at det ikke bare er jeg som er mamma som må sitte aleine med to sutrete unger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig at storebror fikk feber :( Men godt mannen klarer seg fint med begge når de sutrer.

Jeg har også vært ute og vifta litt i kveld men pakket sammen sakene mine litt før ni og dro hjem for å lage pizza med kjære og ta det rolig i sofaen. Lita sovnet akkurat i det jeg kom hjem og nå har jeg også lagt meg, håper på å få noen timer på øyet uten lita opp på. Det er flere kvelder nå jeg har måttet "lagt" meg ni halv ti fordi hun har vært så utolig og bare sutret, skreket og har hatt mammasyken. Ny tann på gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å komme seg ut litt ja, pusilus. Og det hørtes ut som et bra valg å dra hjem til pizza. Noen ganger er det godt å ta en tidlig kveld, og jeg er glad for at jeg gjorde det samme i går og var hjemme rundt ti.

At de tennene aldri kan gi seg! Kjenner jeg nesten blir litt irritert når ei kollega av meg sa at jenta deres aldri hadde reagert når hun fikk tenner ;)

Nå har jeg begynt å merke klær til barnehagestarten til vesla. Og fjern som jeg er, så hadde jeg klart å bestille klistremerker med MITT navn på :ler: Jeg merker det meste med tusj uansett da, og hadde kjøpt litt strykemerker i tillegg, så da må jeg vel fram med strykejernet til noen plagg i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskudd, kom til meg! Jeg bør ikke klage, for nettene mine er ikke av de verste, jeg er bare utrolig dårlig på lite søvn over tid. Og det dummeste er som nå når det går ut over ungene. Jeg blir surere og mer utålmodig for hver dag, og begynner å bli lei av å høre min egen gneldrestemme ;) Generelt går det bra altså, og det er stort sett bare en gang per natt at jeg må opp også. Har bare veldig lyst til å sutre akkurat nå (men samtidig så tenker jeg på Belle som har noen grusomme netter i tillegg til at hun er aleine med to små så ofte).

I dag har jeg ingen planer for dagen. Mannen må klippe plenen for siste gang i år, og jeg har mange burde-burde-ting son henger over meg. Men det er det jo alltid :) Får se hva/om jeg gidder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klistrelapper i ditt navn ja :fnise: Det funker jo fint det også :)

Lite søvn er kjipt uansett! Jeg føler jeg går rundt som er søvngjenger for tiden, gleder meg til Lita får ut alle tennene og forhåpentligvis sover hele natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klistrelapper i ditt navn ja :fnise: Det funker jo fint det også :)

Lite søvn er kjipt uansett! Jeg føler jeg går rundt som er søvngjenger for tiden, gleder meg til Lita får ut alle tennene og forhåpentligvis sover hele natten.

Ja, dere har virkelig slitt med de tennene lenge. Føler med deg!!

Tenker jeg får komme meg i seng snart. Satt nettopp og fant fram et par bilder jeg vil forstørre av ungene for å henge opp på veggen, vi har ingen av de enda (treige ja). Og det er på tide å bytte ut det vi har på veggene nå, det er mye jeg ikke er fornøyd med (jeg lot kjære bestemme litt for noen år siden :fnise:). Neida, det er ikke bare hans bestemmelser jeg ikke er fornøyd med altså, det ene er veldig kult, men passer bare ikke så bra i stua, så jeg vil flytte det ut i gangen heller, og heldigvis er han enig :)

Litt før klokka seks i kveld så kjente jeg på storebror at han hadde feber, og han var ikke helt i toppform. Og så spurte han meg om han kunne gå og legge seg i senga si og slappe av litt, "vær så snill" :nigo: HIhi, man kan ikke akkurat nekte en febersyk gutt som vil gå og slappe av. Og jammen sovna han akkurat i samme stilling som han la seg: krølla sammen som en ball, med rumpa i været og ansiktet rett ned i puta si. Håper han sover det av seg og er i fin form i morgen igjen.

Nå er jeg spent for barnehagestarten for vesla i morgen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Innom å leser litt :) Slitsomt med lite søvn ja...lillegutt har ikke sovet mange hele netter her i huset :(

God bedring til storebror og lykke til med barnehageoppstart på vesla i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert: Tenk at vesla har blitt så stor at hun skal i barnehage!! Håper det går fint - masse lykke til! :) Ikke noe særlig med dårlige netter når man skal frese rundt i barnehagen hele dagen, så det kan jo hende det hjelper på nattesøvnen også...? Det gjorde det her (unntatt i natt)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Innom å leser litt :) Slitsomt med lite søvn ja...lillegutt har ikke sovet mange hele netter her i huset :(

God bedring til storebror og lykke til med barnehageoppstart på vesla i morgen :)

Koselig at du er innom en tur, Lucky!

:sjokkert: Tenk at vesla har blitt så stor at hun skal i barnehage!! Håper det går fint - masse lykke til! :) Ikke noe særlig med dårlige netter når man skal frese rundt i barnehagen hele dagen, så det kan jo hende det hjelper på nattesøvnen også...? Det gjorde det her (unntatt i natt)!

Får håpe at barnehagedager hjelper på nattesøvnen ja, det har jeg ikke tenkt på før du skreiv det engang ;)

Her er storebror syk enda. Det vil si, han var i grei form hele dagen i dag, hadde så vidt per definisjon feber, men det var ikke noe vi merka til. Men så kom kvelden, og feberen steig til over 39 igjen. Kjære var ute og jogga i kveldinga, og da hadde jeg reine sutrekoret fra ungene. Mens jeg ga vesla grøt, så klaga storebror av at han ville legge seg. Stakkar liten, jeg måtte bare skyndte meg å få i henne maten sin, så jeg kunne legge han.

Og så har vi funnet ut en ny ting når det gjelder nettene til vesla. I natt som var, så la jeg meg inn på rommet til storebror da han våkna og ikke ville roe seg igjen, og kjære var aleine med vesla på rommet. Når hun våkna på natta da, så la han henne bare ned uten protest. Så tingen er at hun blir ekstremt fornærma når jeg legger henne ned på nettene, og bare kaver seg opp og hyler mer og mer om hun ikke får ligge oppå meg. Mens om kjære tar henne, så er det ingen problem. Så gjett hvem som får jobben med å stå opp når hun våkner på nettene! ;)

Barnehagedagen gikk kjempefint i dag! Det vil si, vi var der bare et par timer da, men vesla bare koste seg og lekte, uten å ense meg engang. Jeg tror at det kommer til å gå veldig fint, eneste er at hun kommer kanskje til å bli fornærma/lei seg når vi drar fra henne, men jeg tror at det bare blir når vi drar i tilfelle. Får se da, det er jo en stor omveltning i livet hennes.

Jeg får nok komme meg i seng. Har vært på body pump igjen i kveld, og armene mine er vonde bare de ligger på tastaturet nå. Men jeg kjenner hvertfall forbedring fra første timen for et par uker siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med forbedring på trening :tommelopp:

Vesla i barnehagen hun også :daane: Er ikke hun bare baby da, eller har tiden gått vanvittig raskt? Lita er barnehage jente med stor B.

Mistenker det samme natteproblemet her som hos vesla i tillegg til tennene, det blir bra til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden har gått vannvittig raskt! Vesla er 1 år om en uke, helt sprøtt å tenke på. Jeg satt og mimra og kikka på gamle bilder fra hun var nyfødt i går...

Det blir bra til slutt med søvnen og tennene ja, er bare slitsomt når det står på. Har dere fått lita inn på eget rom enda, pusilus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi hadde lita på eget rom fra påsken til midten av juli da tennene plaget henne noe voldsomt og kjære var syk, siden da har hun vært inne hos oss igjen. Vi ville ikke flytte henne igjen midt i bhg oppstarten men nå er det på tide med eget rom igjen, må bare fikse med gardiner til nyrommet ;) vi har nemlig byttet om på barnerom og gjeste/hobbyrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en smart avgjørelse å ta henne tilbake på rommet deres på det tidspunktet, pusilus. Vi kjenner også at det er på høy tid med eget rom, og hadde ikke orka å løpt mellom rommene mens det verste tann-styret har stått på :)

I dag har storebror vært hos svigers. Svigermor virka veldig skeptisk da jeg leverte han i morres uten bleie på, fordi han ville ikke tisse på do sist han var der. Så jeg la ved et par bleier for sikkerhets skyld. Men det hadde gått fint da, som jeg regna med ;) Men... han hadde sagt fra om at han måtte bæsje, og så hadde telefonen ringt, og hun hadde tatt den i stedet for å skyndte seg å få han på do!! Så det kom i trusa, og det var jo ikke hans feil. Herregud, jeg kjennte at jeg blei helt oppgitt da hun fortalte det, og sa at når han må bæsje så må han bæsje med en gang. Jeg fortalte det til kjære også etterpå, og han var like oppgitt som meg. Sukk... Får håpe hun tar hintet til neste gang hvertfall. Av og til forstår jeg bare ikke hva de tenker på, han har såvidt slutta med bleie liksom, det går jo an å tenke litt? Jaja, noe stort problem er det jo ikke da, men nok til å irritere meg.

Og vesla var på sin andre dag i barnehagen i dag. Kjære hadde vært der et kvarter før han dro, det var ingen problem å dra fra henne, og hun hadde bare kosa seg i barnehagen, og til og med legginga i vogna hadde gått knirkefritt (det gjør det ikke alltid hjemme). De hadde sagt at de aldri hadde hatt en så enkel innkjøring før! :nigo:

Arbeidsdagen min har vært effektiv, og nå føler jeg endelig at jeg er skikkelig igang etter permisjonen. 15 måneder uten å jobbe og bruke hjernen merkes altså, det tar tid å komme igang igjen ;) Men i morgen skal jeg kjøre til barnehagen, og jobbe hjemmefra sånn at jeg kan være i nærheten i tilfelle de ringer fra barnehagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det går fint med vesla i barnehagen! Ikke noe moro når de hyler... tro meg! ;) Det med bestemødre og prioriteringer er nok ikke alltid like enkelt.. men å prioritere telefon over dotrengt liten gutt - da hadde jeg også blitt oppgitt!! Det er nok lenge siden hun har gjort bleieavvenninger... Husker det sikkert til neste gang! Får bare håpe at ikke storebror legger det på seg selv når det ikke var hans feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det går fint med vesla i barnehagen! Ikke noe moro når de hyler... tro meg! ;) Det med bestemødre og prioriteringer er nok ikke alltid like enkelt.. men å prioritere telefon over dotrengt liten gutt - da hadde jeg også blitt oppgitt!! Det er nok lenge siden hun har gjort bleieavvenninger... Husker det sikkert til neste gang! Får bare håpe at ikke storebror legger det på seg selv når det ikke var hans feil.

Vi har vært ekstremt heldige med barnehagetilvenninger (så langt hvertfall, vesla kan jo plutselig endre seg). Verken storebror eller vesla har hylt når vi har dratt fra de, storebror trivdes også fra første stund. De er heldigvis sosiale unger som er fornøyde når de ser nye leker og mange andre unger.

Sukk ja, svigermor tenkte nok bare ikke så langt når storebror måtte på do i går, det er jo lenge siden hun var borti sånt. Nå var jeg liksom litt glad for at han er ferdig med bleier, fordi jeg føler at hun ikke skifter bleier ofte nok på han heller (og har sagt flere ganger fra om hvor ofte vi bytter bleier på ungene), men men.. ;) Hun gjør jo ting i beste mening.

Kjære kjørte vesla til barnehagen i dag før han dro på jobb, og jeg skal hente henne tidligere enn normalt sett. Har storebror her hjemme, og vi sitter og ser på Elias og koser oss. Irriterende med den feberen som kommer tilbake hver kveld, jeg håper han er frisk i kveld. Får legge han til å sove midt på dagen i dag, så jeg kan slappe av også, for han var oppe i 5-tida *gjesp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...