Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mhm, spennende! Jeg har også lyst på ny bil, men vi har bestemt oss for vente til vi er ferdig med vognperioden. Og så kan vi utsette avgjørelsen om hvilken bil et par år til... ;) Synes det er vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil er vanskelig ja! Dette er en Volvo v70 fra 2011 med skinnseter, dieselvarmer og diverse, og den har ikke gått så alt for langt heller. Vi er gira begge to, så jeg tipper at vi kommer til å gå for den, og da kan den selges igjen før den har gått 100.000 også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig fornuftig ut! Broren min har en sånn, og det er god plass til alt av utstyr, og en driftssikker bil1 Visstnok! ;) Lykke til med bilkjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig fornuftig ut! Broren min har en sånn, og det er god plass til alt av utstyr, og en driftssikker bil1 Visstnok! ;) Lykke til med bilkjøp!

Takk for det, ja nå gleder vi oss veldig til å få hjem bilen! :nigo:

Endelig kom jeg meg på trening i morres. Godt å ha det gjort før mannen drar bort et par dager, så slipper jeg å ha dårlig samvittighet over det hvertfall ;) Kjenner at jeg må trene styrke mer jevnlig, for i dag prøvte jeg å ta litt i, og jeg kjenner allerede nå at jeg kommer til å bli veldig støl :fnise:
I ettermiddag har jeg avtalt med en kollega om å komme direkte til oss etter barnehagen så ungene våre kan leke litt sammen, og vi kan ha middag sammen. Det blir koselig. Men så hadde mannen min avtalt med svigermor for flere dager siden om at de skulle passe storebror fra i dag til i morgen, og glemt å fortelle det til meg. Argh! Så jeg måtte bare si fra til svigermor at vi fikk ha det til gode, jeg gidder ikke å gjøre om avtaler igjen fordi at mannen ikke klarer å informere meg om hva som skjer ;)
Og etter at de har dratt i kveldinga så må jeg bake kake som jeg skal ha med i barnehagen i morgen, det er alltid "Litauen kafe" der en gang på våren, hvor de selger middag og kaker og diverse, og pengene går til Litauen. Så da blir middagen i barnehagen i morgen. Og det er veldig typisk at mannen er bortreist de gangene, så jeg må styre med to unger samtidig helt alene. Men nå begynner heldigvis hvertfall storebror å bli nokså selvgående, så det blir nok litt enklere i år. Husker godt for to år siden når jeg var gravid og hadde bekkenløsning og måtte løpe etter storebror hele tida, og jeg var så utslitt at jeg brøt nesten sammen og måtte bare komme meg bort derfra, gråtende i bilen på vei hjem. Ikke enkelt å være gravid alltid :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig ettermiddag med besøk. Var bånn gass med henting av unger etter jobb, begynte på middagen, men siden det tok litt tid før de kom så rakk jeg jammen å bake kake før de kom også. Så var det besøk, legging, og jeg har brukt resten av kvelden på å vaske levegg, rekkverk og terrasse som ble bygd i fjor. Phuh! Har "gamle" terrassen igjen å vaske, men den vil jeg ha hjelp av mannen til å ta.

I morgen kveld skal jeg ha en rolig kveld tror jeg. Høres egentlig perfekt ut å ligge i badekaret og lese, så jeg tror at jeg skal satse på det i morgen kveld ;) Er alt for skjelden at jeg gjør det.

Nå må jeg sove litt kjenner jeg, sliten av en lang dag som har gått i ett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snart helg! :) Nå har jeg vært alene hjemme med ungene i to dager, og syns egentlig bare at det har vært koselig. Har vært forberedt på at det skulle være mye pes, men de har vært veldig snille syns jeg. I går var det kafé i barnehagen med inntekt til Litauen, så jeg tenkte at vi kunne ha middagen der. Jeg spiste ei kjempegod hjemmelaga tomatsuppe med foccaciabrød til (nam!!), vesla småspiste litt på et pizzahorn, og storebror ville ikke ha noen ting. Og jeg som hadde lova han at dersom han spiste litt middag, så skulle vi kjøpe kake etterpå, men da ble det ikke kake heller (æsj, og jeg som ville ha kake :fnise: ).
Resten av ettermiddagen dro vi hjem og spiste igjen (de fikk bare cheerios, gadd ikke å lage middag igjen når de fikk tilbudet i barnehagen), såg litt på tv, tok en tur på posten og henta pakker, og ungene fikk dusja før kveldsmat og legging. Vesla roa seg ca halv ni i går kveld, det er noe styr når hun bare klatrer utav senga. Jeg ordna litt med klesvask og betaling av regninger, og på slutten av kvelden tok jeg meg faktisk et langt bad og satt i badekaret og leste bok :nigo: Hvorfor gjør jeg det så skjelden?? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny bil!!! :nigo:

Veldig morro altså :) Mannen dro og henta ny bil, og vi måtte ha et par kjøreturer med den (og fikk vist den fram til svigers og noen venner samtidig :fnise: ). Grilla også, og hadde is til dessert. Og etter at ungene var i seng, så begynte jeg å grunne rekkverk som vi bygga i fjor fram til det nesten var mørkt. I morgen skal jeg fortsette med det + grunne levegg også. Tenk at jeg var ute til kl 22:15 i singlet! :sol:

I morgen er ungene invitert i barnebursdag, og jeg har gjort en deal med kjære om at dersom han tar med ungene i bursdag, så skal jeg grunne gjerde og levegg. Og jammen gikk han med på det! ;) Hadde nesten trodd at han skulle foreslå at vi bytta jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil, Honning! Alltid stas det... regner med dere er fornøyde? ;)

Deilig vær om dagen ja... sol og sommer er så herlig!!! Er jo bare kjekt å være ute i hagen og jobbe, med slike forhold..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil, Honning! Alltid stas det... regner med dere er fornøyde? ;)

Deilig vær om dagen ja... sol og sommer er så herlig!!! Er jo bare kjekt å være ute i hagen og jobbe, med slike forhold..

Takk for det, Pasjonsblomst :) Vi er veldig fornøyd med bilen! :nigo:

Hurra for kjære som valgte rett! Her tror jeg nok han hadde valgt rekkverk - any day! ;)

Jeg vet, mannen her syntes egentlig at det var helt greit å dra på sitt første barneselskap med ungene. Jeg forventa at han skulle komme klagende og sur hjem :fnise: Bare så synd at jeg gikk tom for grunning, for ellers kunne jeg ha blitt ferdig med hele grunninga før de kom hjem igjen ;)

Og siden det var søndag så fikk jeg ikke handla mer heller...

Søndag kveld dro jeg innover til Oslo i forbindelse med noe jobbgreier og var der til i kveldinga i går. Deilig å reise bort litt sånn iblant syns jeg, siden det ikke er ofte eller lenge om gangen. Og så var det jo et fantastisk vær, så etter arbeidsdagen på mandag så tok jeg meg en liten shoppingrunde :nigo: Handla meg ei strandveske (skal jo til syden på mandag :duskedame:), en sommerkjole og en bluse/skjorte. Veldig fornøyd med handelen! Så Stakk jeg tilbake på hotellrommet og slappa av litt og jobba litt, og så gikk jeg ut igjen og kjøpte meg sushi som jeg tok med meg og satt i en park og spiste i sola :sol: Og så møtte jeg på en gammel klassekamerat etterpå, og vi tok oss et par glass vin/øl på en uterestaurant. Veldig koselig! Kom hjem igjen i kveldinga i går til to unger som var superglade for å se mammaen sin igjen :hjerte:

Egentlig ei perfekt arbeidsuke dette. To dager i Oslo, jobb i dag med helt greie arbeidsoppgaver og bare ett møte, fridag i morgen, og så er det jobb fredag igjen før ferie! Deilig :nigo:

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det blir veld deilig med sydenferie! :) Jeg gleder meg til vi reiser også, om under en måned! Høres godt ut med en liten Oslo-tur sånn midt i arbeidsåret - i alle fall når man får litt fritid der også! Lite som er bedre enn en kald øl på en uterestaurant i en solfylt hovedstad! ;)

(og huff så dumt at du gikk tom for grunning - og at det var søndag så du ikke fikk kjøpt mer! :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Vel hjemme igjen etter ei uke i syden. Vi har kosa oss veldig, og det gikk over all forventning å dra med svigersfamilien på tur :fnise: Helt supert vær hele tida, litt overskya et par dager, og den ene dagen passa det bra siden vi var inne i en by den dagen. Siste dagen var det også overskya noen timer, og selvfølgelig akkurat et par dager som vi hadde barnefri og jeg skulle ha en siste innspurt på å bli brun :ler:
Vi var litt skuffa etter de første dagene over at vi ikke fikk noe som helst hjelp med ungene. Mannen var spesielt skuffa, mens jeg hadde forberedt meg på at vi kanskje ikke kom til å få så mye hjelp. De første dagene fikk vi ikke hjelp bittelitt engang, som å hjelpe til med en unge under frokosten eller å ha en unge litt hos seg på flyturen. Det er sånne småting som jeg tar litt som en selvfølge, og som mine foreldre tar som en selvfølge.
Mannen hadde spurt svigers før turen om de kunne ha ungene litt så vi kunne ta oss en sykkeltur eller noe, og først på dag nr 5 til frokosten så spurte svigermor om hun skulle ta ungene litt (dvs hun kunne ta en unge, og svigerinna mi tok den andre, for hun klarte ikke å ha begge alene (svigerfar klarer tydeligvis ikke å hjelpe til)) så vi kunne sykle tur. Lørdagen var en veldig, veldig varm dag, så da hadde vi ikke orka å sykle tur midt på dagen, men vi fikk barnefri noen timer uansett, så vi bada og slappa av i sola, spiste lunsj i fred og ro og kosa oss. Endelig noen timer med ferie ;) Og siste dagen fikk vi også et par timer hjelp med ungene av svigerinna mi og ungene hennes. Det var deilig å få litt hjelp noen timer, og føle at man har skikkelig ferie litt, for vesla er hektisk om dagen :)
Mannen sa det en dag, at han er litt lei av å hele tida vente på at ting skal bli enklere om noen år. Haha. Godt poeng, vi sier jo det ofte, at om noen år når ungene er større så blir det enklere. Men siden vi sannsynligvis ikke skal ha flere unger, så er det faktisk ikke så lenge igjen før vesla klarer seg mer på egenhånd heller. Og det merkes veldig at hun ligger langt foran der storebror var på hennes alder også, og siden hun har en storebror å leke med, så hjelper det oss jo også.
Vel, får kanskje prøve å få jobba litt... ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig med ferie! :sol:

Sånn er mine svigers også. Dvs. faren til mannen og kona hans. Supre besteforeldre altså, men når vi er der sammen med dem tilbyr de seg aldri å hjelpe til. For både mamma og svigermor er det en selvfølge. Ferie er jo egentlig ikke ferie når man har små unger med. :fnise: Vi har lagt hele sydenturen på hylla denne gangen tror jeg, siden vi bare reiser oss 4. Det blir nok heller Bø eller noe sånt, i tillegg til Dyreparken. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med ferie! :sol:

Sånn er mine svigers også. Dvs. faren til mannen og kona hans. Supre besteforeldre altså, men når vi er der sammen med dem tilbyr de seg aldri å hjelpe til. For både mamma og svigermor er det en selvfølge. Ferie er jo egentlig ikke ferie når man har små unger med. :fnise: Vi har lagt hele sydenturen på hylla denne gangen tror jeg, siden vi bare reiser oss 4. Det blir nok heller Bø eller noe sånt, i tillegg til Dyreparken. :Nikke:

Ferie er ikke ferie lenger nei :fnise: Her spanderte svigermor turen på oss, og da må man jo takke ja ;) Men jeg har lyst til å drøye det to år med å dra igjen, og da kan vi gjerne dra uten "barnevakter" også. Bø og Dyreparken hørtes koselig ut. Tror resten av sommeren blir noe sånt for oss også, vi har ikke lagt noen planer om turer med ungene for ferien i juli ;) Jeg syns det er så facinerende hvor forskjellige folk er i forhold til å hjelpe til med unger, og hadde vi ikke sagt fra før turen at vi ville ha litt barnevakt, så hadde nok ikke svigermor tilbudt seg i det hele tatt. Mannen min hadde regna med mye mer hjelp, og hadde tenkt å dra ut på flere sykkelturer og trene en del i løpet av ferien, men det ble ikke noe trening i det hele tatt. Det er bra at det er min familie som vi "pleier" å dra på tur med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hardt å være tilbake i hverdagen igjen etter ei uke med usunn mat og vin hver kveld ;) Jeg skal nok en gang gjøre et forsøk på å bli flink til å spise sunnt og trene bra. Har så lyst på en fin og flat mage, og det får jeg jo ikke om jeg skeier ut hver eneste dag :fnise: Så i går var det rugsprø til frokost, salat til lunsj, litt nøtter og ei banan ellers i løpet av jobbdagen, fiskekaker med gulrøtter og bare litt potet inntil til middag, og to tynne brødskiver til kvelds. Jeg har ikke tenkt å begynne på noe diett, for jeg trenger ikke å gå ned noe særs i vekt, men jeg vil gjerne ha litt muskler (uten at det viser noe nevneverdig altså ;) ) og være i god fysisk form. Jeg burde kanskje ha satt meg et konkret mål? :)
Kom meg hvertfall på trening før jobb i dag og trente styrke, så er jeg i gang etter en nokså sløv måned treningsmessig :nigo: Har blitt glad i å trene i de "bole-apparatene", og liker å trene så tidlig på morgenen når det ikke er så mange der og jeg stort sett er aleine i dusjen etter treninga. Trening 3 ganger i uka er hvertfall ett mål, ei styrketrening på morgenen, en løpetur i skogen, og kanskje gå på en time fast på treningssenteret?
Jeg har litt lyst til å teste sykling på landeveissykkel også, men så tar det mye tid om man skal ha ei god treningsøkt på sykkel, og så har jeg ikke lyst til å bruke så mange tusenlapper på en sykkel dersom jeg ikke kommer til å bli flink til å bruke den. Har aldri prøvt en sånn skikkelig dyr og god sykkel, og jeg vet ikke om det er noe for meg heller.
Og så får jeg prøve å bli flinkere til å planlegge mat og middager...igjen... De skippertakene som jeg prøver på å være flink til sånt varer som regel ikke så lenge dessverre, men det gjelder å finne enkle middager som er gode og som enten tar kort tid å lage etter jobb, eller å forberede noen middager kvelden i forkant. I går kveld begynte jeg faktisk å lage hjemmelaga knekkebrød, men mangla gresskarkjerner, så nå står resten av innholder klart til å gjøres ferdig i kveld, og bare tilsette gresskarkjerner og vann. Det er enkelt å lage, men alt skal jo gjøres også :) Vurderer å prøve å lage pesto også, det har jeg aldri gjort før, men skal jo ikke være avansert ;)
Tips til sunne og gode middager eller annen mat mottas med takk :nigo:
Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har også sånne skippertak, men av og til mangler jeg bare inspirasjon. Da tar jeg meg en kopp te og en tur inn på trines matblogg, for der er det så mange gode, sunne og enkle oppskrifter! :) Pesto har jeg aldri prøvd, men det skal visst være enkelt. Har virkelig falt for hjemmelaget guacamole og Hellstrøm sin taco-oppskrift! Namnamnamnamnam!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er kjempeflink! :jepp: Er det mulig å sykle til jobb? Da får du ihvertfall ''gratis'' trening. :jepp:

Jeg trives også i boleapparatene. :fnise: ''Hulen'' som den kalles for, der bolerne kommer for å bli født. :hoho:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er kjempeflink! :jepp: Er det mulig å sykle til jobb? Da får du ihvertfall ''gratis'' trening. :jepp:

Jeg trives også i boleapparatene. :fnise: ''Hulen'' som den kalles for, der bolerne kommer for å bli født. :hoho:

Det er mulig å sykle til jobb ja, så jeg kan prøve å gjøre det. Men det er liksom litt for langt i forhold til at jeg føler at jeg må dusje når jeg kommer på jobb.. Tror det er rundt ei mil eller noe sånt hver vei. Mannen og jeg jobber i samme bygg, så enten kjører vi sammen til jobb, eller så drar jeg tidligere og stikker på treningssenteret i nabobygget rett før jobb. Men, virkelig ikke dumt det der med å sykle til jobb altså. Hm... Jeg må tenke mer på den ;) "Hulen" ja, hahaha, for noen år siden så hadde jeg aldri turt å sette mine bein der! :ler: Jeg begynte forresten å oppdatere meg i dagboka di på tirsdagskvelden, og jeg er fortsatt ikke ferdig. Hihi. Leser litt innimellom fra mobilen, og da jeg såg linken til bloggen din, så måtte jeg jo kikke gjennom hele den før jeg kunne fortsette på dagboka. På jobb kan jeg ikke sitte så mye på KG pga at så mange ser skjermen min, så det blir litt om gangen. Utrolig mye som frista på bloggen din forresten!!

Jeg har også sånne skippertak, men av og til mangler jeg bare inspirasjon. Da tar jeg meg en kopp te og en tur inn på trines matblogg, for der er det så mange gode, sunne og enkle oppskrifter! :) Pesto har jeg aldri prøvd, men det skal visst være enkelt. Har virkelig falt for hjemmelaget guacamole og Hellstrøm sin taco-oppskrift! Namnamnamnamnam!!! :)

Trines matblogg ja, der er det lenge siden jeg har vært innom. Skal ta meg en tur i dag :nigo: Og Hellstrøm sin taco-oppskrift har jeg bare sett på tv, og ser fantastisk ut. Er nødt til å prøve en dag, må bare få ut fingen. Hjemmelaget guacamole er digg ja, det er alt for skjelden jeg lager. Tror hele greia er at jeg må planlegge mye bedre, for når jeg stikker innom butikken på vei hjem fra jobb så vet jeg ikke hvilke ingredienser jeg har hjemme, og hva jeg trenger til å lage ulike ting :)

En liten morsom hendelse på jobb i går. Jeg var på vei til å gå på do, og da jeg lukka opp døra til doen, så hørte jeg plutselig noe skråling der innefra. Det viste seg at jeg gikk rett inn mens en (mannlig) kollega satt på doen og tissa :hoho: Heldigvis er han blant de som sitter og tisser, for ellers hadde jeg sett hele utstyret hans midt imot meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å sykle til jobb ja, så jeg kan prøve å gjøre det. Men det er liksom litt for langt i forhold til at jeg føler at jeg må dusje når jeg kommer på jobb.. Tror det er rundt ei mil eller noe sånt hver vei. Mannen og jeg jobber i samme bygg, så enten kjører vi sammen til jobb, eller så drar jeg tidligere og stikker på treningssenteret i nabobygget rett før jobb. Men, virkelig ikke dumt det der med å sykle til jobb altså. Hm... Jeg må tenke mer på den ;) "Hulen" ja, hahaha, for noen år siden så hadde jeg aldri turt å sette mine bein der! :ler: Jeg begynte forresten å oppdatere meg i dagboka di på tirsdagskvelden, og jeg er fortsatt ikke ferdig. Hihi. Leser litt innimellom fra mobilen, og da jeg såg linken til bloggen din, så måtte jeg jo kikke gjennom hele den før jeg kunne fortsette på dagboka. På jobb kan jeg ikke sitte så mye på KG pga at så mange ser skjermen min, så det blir litt om gangen. Utrolig mye som frista på bloggen din forresten!!

Trines matblogg ja, der er det lenge siden jeg har vært innom. Skal ta meg en tur i dag :nigo: Og Hellstrøm sin taco-oppskrift har jeg bare sett på tv, og ser fantastisk ut. Er nødt til å prøve en dag, må bare få ut fingen. Hjemmelaget guacamole er digg ja, det er alt for skjelden jeg lager. Tror hele greia er at jeg må planlegge mye bedre, for når jeg stikker innom butikken på vei hjem fra jobb så vet jeg ikke hvilke ingredienser jeg har hjemme, og hva jeg trenger til å lage ulike ting :)

En liten morsom hendelse på jobb i går. Jeg var på vei til å gå på do, og da jeg lukka opp døra til doen, så hørte jeg plutselig noe skråling der innefra. Det viste seg at jeg gikk rett inn mens en (mannlig) kollega satt på doen og tissa :hoho: Heldigvis er han blant de som sitter og tisser, for ellers hadde jeg sett hele utstyret hans midt imot meg :ler:

1 mil er ganske langt, ja. Jeg har bare 5 km eller noe jeg, bruker et kvarter på det. Og bare én oppoverbakke, så noe svetting blir det ikke. På hjemturen derimot! :daane: Verdens leeeeengste oppoverbakke. Men da gjør det jo ingenting om jeg svetter. :fnise:

Hulen er helt okei den nå synes jeg. :jepp: Jeg tar til og med bulgarske utfall der inne. Det hadde jeg aldri gjort for bare noen måneder siden altså! :ler:

Takk for det! Gøy å se at andre liker det jeg lager. :nigo:

Oi, det kunne blitt skikkelig awkward! :hoho:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...