honning Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter #1261 Del Skrevet 8. oktober 2013 Blæh, oppblåst og smådårlig i går viste seg til å være diare som vesla har smitta meg med. Og nå er ikke mannen heller i form, så storebror er i barnehagen i dag og resten av oss er hjemme. Jeg får jobba litt innimellom hvertfall, føler meg i ok form sånn generelt, men vil ikke akkurat være på jobb med en sånn mage. Og det er jo så smittsomt også. Vesla har hvertfall ikke hatt noen bleier enda i dag, så jeg krysser alt jeg har for at magen hennes er bedre igjen, for nå har hun hatt diarebleier siden forrige onsdag. Hun har spist godt så langt i dag hvertfall, og det er virkelig på tide at hun blir frisk igjen nå. Jeg syns det er så kjedelig å måtte være hjemme fra jobb pga syke unger, og dette er bare starten på sesongen for det. Og i dag syns jeg at det er ekstra kjedelig at både mannen og jeg er hjemme, og det er jo bare jeg som må ta meg av vesla. Jeg må jo ta meg av henne når jeg ikke er i form, så jeg syns jo at det hadde vært greit om han kunne ta henne litt så jeg fikk jobba mer enn bare når hun sover. Han er nok i dårligere form enn meg da, og jeg er ikke flink på å ha sympati når han er syk, så jeg klarer å la det irritere meg likevel.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 8. oktober 2013 #1262 Del Skrevet 8. oktober 2013 Klart du må få la deg irritere... det er jo bare så kjipt når hele familien er syk sånt!! Man skulle "sluppet" å ta seg av unger i syk tilstand, men ofte må man jo det. "Manner meg selv opp" til å hente energibunten i barnehagen snart... Ønsker deg og dine god og rask bedring, blir jo rent sliten av å renne på do sånt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 10. oktober 2013 #1263 Del Skrevet 10. oktober 2013 Håper dere er frisk igjen hele hurven Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter #1264 Del Skrevet 11. oktober 2013 Klart du må få la deg irritere... det er jo bare så kjipt når hele familien er syk sånt!! Man skulle "sluppet" å ta seg av unger i syk tilstand, men ofte må man jo det. "Manner meg selv opp" til å hente energibunten i barnehagen snart... Ønsker deg og dine god og rask bedring, blir jo rent sliten av å renne på do sånt! Takk for det Håper dere er frisk igjen hele hurven Tusen takk Ja, nå er kjære igang med runde nr 2. Han blei verre utover dagen på tirsdag, og endte med å renne på do hele tida i et døgn. DA syntes jeg synd på han da, jeg er ikke heelt følelsesløs På onsdag forsøkte vi å sende vesla i barnehagen da vi håpte og trodde at hun var god igjen, men så ringte de meg på ettermiddagen om to diarebleier igjen. Håper bare hun ikke har smitta noen I natt og i morres har kjære gått mye på do igjen og er igang med ny runde, men tror det kommer seg igjen og ikke blir like ille som tirsdagen. Så nå er han nede i stua og passer vesla, mens jeg sitter oppe på kontoret/gjesterommet og jobber, og jeg har faktisk fått gjort en del så langt i dag Det dumme med hele greia er at foreldrene mine skulle egentlig ha kommet på besøk i helga. Og de hadde spesielt lyst til å hjelpe til nå som vesla har vært så mye hjemme fra barnehagen, men så har mora mi fått ei sprøyte mot leddgikten sin som gjør at hun har så dårlig immunforsvar, og da turte de ikke å komme likevel. Jeg skjønner de jo veldig godt, og mor hadde så dårlig samvittighet for å ikke hjelpe til, men det må de jo ikke tenke på. Veldig, veldig synd at det passa så dårlig hvertfall. Kjente at jeg blei lei meg siden jeg ser de så skjelden i utgangspunktet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 11. oktober 2013 #1265 Del Skrevet 11. oktober 2013 Ånei, så dumt! Det r jo bare typisk at man skal bli syk når man skal ha besøk da... Slik har det vært her et par ganger også, selv om det som regel er kollektivtrafikken som ødelegger for oss... Håper dere snart er i form igjen - utrolig slitsomt med sånn syke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter #1266 Del Skrevet 11. oktober 2013 Ånei, så dumt! Det r jo bare typisk at man skal bli syk når man skal ha besøk da... Slik har det vært her et par ganger også, selv om det som regel er kollektivtrafikken som ødelegger for oss... Håper dere snart er i form igjen - utrolig slitsomt med sånn syke! Æsj nei, det er ikke morro samme hva som ødelegger for at en skal ha besøk. Det samme skjedde hos oss i vår også, da skulle foreldra mine komme, noen hos oss var syke, og de måtte avlyse pga at mora mi skulle operere og kunne ikke bli syk før operasjon. Jeg krysser fingrene for at vi bruker helga på å bli helt friske nå, og at vi er ferdig med den type sykdom for flere år framover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter #1267 Del Skrevet 11. oktober 2013 Av og til tror jeg at jeg blir gal. Skal sette oss ned og se noe på tv, og til nå har mannen brukt 45 minutter på å prøve å finne noe å se på! Jeg går jo og legger meg før filmen får starta jo! Nå tror jeg han faktisk er på vei til å sette på noe, ikke verst! Da blei ikke dette noe langt innlegg likevel Tenkte å skrive en statusoppdatering på ungene siden jeg likevel hadde så god tid, men da er det film og digg her God fredagskveld!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 11. oktober 2013 #1268 Del Skrevet 11. oktober 2013 Min kjære sa han gikk ut i garasjen, og jeg dro til meg fjernkontrollen og smilte! Den skjønte han ikke! Ha en god fredagskveld! Og så håper jeg at dere blir bedre og har ei fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter #1269 Del Skrevet 13. oktober 2013 (endret) Miss I.W. Helga er bra så langt, og vi er endelig friske alle mann Det var en nydelig dag med strålende sol i går, så vi gikk faktisk en liten topptur alle 4. Vesla i bæreselen og storebror gikk hele turen selv. Hans første topptur siden han var i magen min Han koste seg på toppen med saft og kjeks, og nøyt utsikten med biler og båter. Men vi klarte dessverre ikke slite han nok ut til å sove lenge i dag Forrige helg sov han borte ei natt, og da sov han til halv 8, noe han aldri gjør! I dag var det min tur til å stå opp først med ungene, og da var han oppe klokka 5... Endret 13. oktober 2013 av honning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 13. oktober 2013 #1270 Del Skrevet 13. oktober 2013 Sånn er det her også; snuppa sover mye lengre borte! Vi sto opp sju og det er luksus her i gården, men da hadde hun spilt på telefonen og pratet i en halvtime! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter #1271 Del Skrevet 13. oktober 2013 Sånn er det her også; snuppa sover mye lengre borte! Vi sto opp sju og det er luksus her i gården, men da hadde hun spilt på telefonen og pratet i en halvtime! Jeg holdt storebror i senga selv også, ga han klar beskjed om at det var natt fremdeles, så jeg nekta å stå opp før vesla våkna halv 7 Så jeg hadde han kavende ved sida av meg i halvannen time, og jeg gjorde et tappert forsøk på å sove igjen, uten at det gikk selvfølgelig Har hatt nok en fin dag. Mannen har fått rydda inn trampolina for vinteren (som han egentlig skulle gjøre i går), og jeg har merka flere klær til vesla, bytta pærer på utelamper, panta flasker og fyllt opp bilen med glass og klær/sko som skal kastes,så jeg får ta en tur og gjøre det i kveld Kompis til storebror er hjemme igjen fra høstferie, så de har lekt sammen i timesvis i dag også. Nå er ungene bada og disney junior står på tven Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 13. oktober 2013 #1272 Del Skrevet 13. oktober 2013 Fantastisk med en sånn dag der man får gjort alle de småtingene som ikke blir prioritert ellers! Den siste setningen din hørtes flott ut - glade og fornøyde barn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter #1273 Del Skrevet 14. oktober 2013 Fantastisk med en sånn dag der man får gjort alle de småtingene som ikke blir prioritert ellers! Den siste setningen din hørtes flott ut - glade og fornøyde barn! Ja, jeg skulle ønske at vi/jeg hadde flere av de dagene Har vært storfornøyd med helga som var: alle har vært friske, hele familien har gått topptur, ungene har kosa seg, og både jeg og mannen har fått unnagjort fornuftige ting! Det er virkelig alt for skjelden vare med sånne helger hos oss Mandag igjen, og alle mann i barnehage og jobb. Helt fram til jeg var nesten ferdig med lunsjen på jobb. Da ringte de fra barnehagen om at vesla hadde feber Åååh, jeg blir så oppgitt. Hun har jo ikke hatt feber siden hun begynte med diaréen for over halvannen uke siden, så den såg vi ikke komme. Så da var det henting av henne, og hun har ligget i vogna og sovet siden vi kom hjem, så jeg har fått jobba litt videre. Har noe greier som jeg må få ferdig seinest i løpet av morgendagen, og nå føler jeg at jeg har kontrollen på det heldigvis. Er vel fare for at jeg må være hjemme fra jobb i morgen også, så da er det greit å få gjort unna en del nå som vesla sover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter #1274 Del Skrevet 14. oktober 2013 Nå burde jeg egentlig ha vært på trening, pleier å gå på en time nå på mandagskvelden, men jeg fikk vondt i hodet og brukte det som unnskyldning til å ikke gå Tror jeg får komme meg tidlig i seng i kveld hvertfall. I ettermiddag har kjære vært med på å planlegge hva vi trenger av oppbevaringsmøbler i 2.etasje! Ikke verst! Men jeg tør ikke å ha noen forhåpninger før noe er bestilt/kjøpt Det store problemet er storebror sitt rom som det er umulig å plassere møbler i, for det er så lite og har skråtak (og døra går inn i rommet). Håper vi klarer å presse inn et skap der på et vis, må hvertfall prøve å tenke praktisk i det rommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter #1275 Del Skrevet 15. oktober 2013 Hjemme med vesla i dag (igjen). Hun er heldigvis i fin form så langt hvertfall, men det kan jo komme feber igjen utover dagen igjen da. Håper at svigers kan ha henne i morgen dersom hun fremdeles ikke er frisk igjen. Og så klarer en kollega å irritere meg. Hun spør hvor mye jeg rekker å jobbe og hjelpe til med i dag, for det er veldig kultur for å jobbe når man er hjemme med sykt barn i mitt firma. Men med en ett-åring så får man ikke gjort mye, og hun har tydeligvis glemt hvordan det er å ha ett-åring i hus. Hun foreslo til og med i går at jeg kunne jo ha henne med på jobb, andre på jobben har gjort det og latt ungen sitte og se ting på pcen, men det fungerer jo ikke med en ett-åring. Så hun begynte å mase på meg nå om ting hun trenger å få hjelp til å gjøre, og jeg svarte bare at jeg klarer muligens å jobbe en time midt på dagen, men at jeg har andre ting å prioritere også. Æsj, hisser meg litt opp her. Kan man ikke være hjemme med syk unge uten å bli masa på? Jeg har allerede sittet og jobba en del her, og får dårlig samvittighet over å ikke prioritere vesla, og nå skal jeg få dårlig samvittighet for å ikke hjelpe folk på jobben? Sorry, måtte bare skrive av meg litt frustrasjon... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter #1276 Del Skrevet 15. oktober 2013 Hm, noen her som har strikka skappeljakka? Jeg har handla inn garn til den, men når jeg kjøpte garnet fikk jeg beskjed om at jeg burde kutte ned på antall masker i forhold til oppskrifta, for den kom til å bli for stor for meg. Æh, jeg liker ikke å måtte endre på oppskrifter selv, så flink er jeg ikke Og så tenkte jeg at det må jo være deilig å ha en litt stor, myk strikkejakke å hive over seg når det er kaldt ute, men den må jo ikke bli gedigen heller. Hm. Kanskje bare gå ned en halv pinnestørrelse? Eller en pinnestørrelse? Oppskriften er forresten one-size, så det finnes ikke flere alternativer på den Strikkeklubb i morgen kveld, så jeg får studere oppskrift og tenke litt på det frem til da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter #1277 Del Skrevet 20. oktober 2013 Fin helg, men null overskudd. Sliten av å ha to unger kavende på meg fra kl 5-6 hver morgen mens mannen bare sover. Til og med i går når jeg hadde vært på besøk hos venninne fredagskvelden, kosa meg med vin og sushi, og skulle sove lenge i går. Men søvnen blei oppstykka av to unger i senga vår ca halvannen time før mannen dro seg opp med de. Og ikke fikk jeg sovet ut etter det heller. Resten av dagen i går gikk det i rydding, klesvask, bretting av klær, bleieskift, osv. Ingen pauser før kveld. Men mannen sitter selvfølgelig foran pcen halve dagen, det føles hvertfall sånn. Normalt sett går det greit, men i dag kjenner jeg at det renner helt over. Har grått flere ganger, og kjefter alt for mye på ungene stakkar. Gleder meg bare til å legge meg igjen. Så, nok syting og klaging... Jeg er igang med strikking av skappeljakka. I går kveld var jeg aleine og kosa meg med strikking, te og sjokolade. En fin og avslappende lørdagskveld. Tenkte egentlig å legge meg kjempetidlig, men det var så deilig å slappe litt av uten unger, at klokka blei vel 23 til slutt tror jeg. Kjenner jo i dag at jeg burde lagt meg i ni-tida Ingen planer for dagen i dag. Finner vi ikke på noe spesielt, så blir nok storebror opptatt med å leke med kompis nedi gata i dag igjen tipper jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 20. oktober 2013 #1278 Del Skrevet 20. oktober 2013 Håper dagen i dag har vært litt bedre! Jeg kjenner meg igjen! Spesielt i det om morgenen. Selv om det er hans morgen er det det jeg som "underholde" fram til han står opp. Kjære gjør mye hjemme han også, mens han jobber ute i garasjen og hagen, og der er det "arbeidsro" i det minste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter #1279 Del Skrevet 20. oktober 2013 Dagen blei bedre takk, Miss I.W. Det hjalp med mer søvn. Mannen har ikke akkurat gjort all verdens her i dag heller, men jeg har vel ikke vært super-effektiv selv heller Fikk endelig hengt opp babybilder av ungene i stua i dag da, og da var mannen nødt til å hjelpe til med å vatre Det blei bra da, jeg bestilte forstørrelser på akryl. Nå krysser jeg bare fingrene for at vesla får en hel dag i barnehagen i morgen. Det er 2 1/2 uke siden sist Starter hun på ny runde med diarebleier, så ringer jeg rett til legen, for nå kan det ikke fortsette lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 20. oktober 2013 #1280 Del Skrevet 20. oktober 2013 Har hatt så lyst til å prøve akryl-fremkalling jeg også, men er litt feig. Tror liksom at det er så vanskelig å få fine farger! Mannen her er akkurat lik om morgenen. Når det er min tur å stå opp, så gjør jeg det. Stenger døra til soverommet og hysjer på tassene så pappa skal få sove. Men når det er hans tur, står han ikke opp før jeg nesten tvinger han, etter jeg har blitt terrorisert av små tær med skarpe negler over lengre tid. Skjønner godt at det renner over av og til ja! Lykke til med barnehagen i morgen - satser på at hun får en bra og lang dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå