Gå til innhold

Hva er den beste eller verste julegaven du har fått?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Beste: Ragg/ull sokker av farmor( får de som regel hvert år:-D) , vesker av mormor og kjøkkenmaskinen jeg fikk av mor forrige jul!

Verste: Tror ikke jeg har fått så gale julegaver. Isåfall har jeg glemt det:-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beste: Vanskelig å bare velge en, har fått så utrolig mye fint opp igjennom årene. Men BSU konto med 4000 kr i, som jeg fikk av foreldrene mine står høyt på lista.

Værste: Hmmmmm, blir vel egentlig glad for alt. Men jeg husker jeg fikk en kjempestygg bolero av ei venninne. Det var noe hun hadde hatt liggende i skapet kjempelenge (hadde sett den da jeg var på besøk) og den hadde rakna i sidene. Størrelsen var også helt åpenbart feil for meg. Jeg gav henne et hjemmelaget kort og en dyr skinnpung..

Endret av miaw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Beste: Når jeg var 9-10år gammel samlet jeg på porselensdukker, og fikk ett år en skikkelig fin dukke med kjole i silke og fløyel. Tror det er den eneste gangen jeg har hylt under pakkeåpningen :fnise:

Verste? Fra arbeidsgiver i fjor eller forfjor. Julecd fra noe kirketull....

Apropo julegave fra arbeidsgiver; Jeg fikk også en som jeg vil putte i verste-kategorien.

Alle ansatte fikk en lapp i posthylla si på bakrommet om at sjefen hadde donert "en betydelig sum til veldedig formål" i våres navn. Hadde det så vært så hadde det vært kjempefint, men det stod ingenting om hvor mye denne "betydelige summen" var eller hvilket formål det var snakk om. Sjefen var av den sorten som ikke var så altfor glad i å gi pengene sine til andres hender, så jeg tviler sterkt på at et eneste rødt øret ble gitt til noe som helst veldedig formål...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste:

Alt av elektroniske utstyr som iPhone, nintendo DS o.s.v (Det jeg får av foreldrene mine blir alltid de beste)

Verste:

En hannah montana t-skjorte og bukse da jeg var 13år..

OG, fra min alt for generøse veninne, en alt for stor brukt topp i størrelse Large, selvom hun visste godt at jeg brukes xs. Den hadde en flekk på seg og :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: Tur til London.

Verste: Prinsesse smykke da jeg var 12 +

mikkemus dvd da jeg var 14.



Anonymous poster hash: 314e8...c92
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: vanskelig å si.. Men mulig diamant ringen jeg fikk fra mannen min for et par år siden :-)

Verste: fikk en pakke bind fra en venninne av mamma da jeg var 14 år.. Den ble jo brukt, men likevell.....

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inspirert av tråden Beste og verste julegaven du har fått av arbeidsgiver.

Gjerne si hvem dere fikk gaven av også :) Kan begynne med meg:

Beste: Dyr sminke med god kvalitet. Dette fikk jeg av min tante & onkel på min mors side.

Verste: Da jeg var 17 fikk jeg en grusom Twilight-neglelakk og en nøkkelhank fra WOW... Dette fikk jeg av farfar og hans nye kone. Hun står alltid for julegavehandelen for de to, men hun er ganske spesiell så gavene faller sjeldent i smak hos noen.

Beste: tur til København med shoppingpenger fra min kjære

Verste: en dongeribukse med skinndetaljer i størrelse XXS fra min tante. Jeg brukte på den tiden XL, og det visste hun, for hun hadde ringt og spurt. Når den ikke passet ville hun ha den selv.

Anonymous poster hash: 4ad91...cb8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste: Jeg var i 20-årene da min tante gav meg et cd-etui med flate, runde "bokser" med leppe-etellerannet. En av sirklene var blå med glitter i og andre var rosa med og uten glitter. Jeg hadde begynt å bruke skikkelig sminke for lenge siden, så det var ikke bra. Min yngre søster (som også så vidt var begynt med sminke), fikk noe tilsvarende tull.

En av de beste: Dette er året etter og min søster og jeg åpner pakken fra samme tante med litt frykt, men da er det ingenting å være redd for, for jeg får et ametyst-smykke (som jeg har brukt en del) og min søster fikk et smykke med hvit sten. Mye mer passende gaver for vår alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste: Jeg var i 20-årene da min tante gav meg et cd-etui med flate, runde "bokser" med leppe-etellerannet. En av sirklene var blå med glitter i og andre var rosa med og uten glitter. Jeg hadde begynt å bruke skikkelig sminke for lenge siden, så det var ikke bra. Min yngre søster (som også så vidt var begynt med sminke), fikk noe tilsvarende tull.

En av de beste: Dette er året etter og min søster og jeg åpner pakken fra samme tante med litt frykt, men da er det ingenting å være redd for, for jeg får et ametyst-smykke (som jeg har brukt en del) og min søster fikk et smykke med hvit sten. Mye mer passende gaver for vår alder.

De fra Nille?

Husker jeg hadde sånn sminke da jeg var unge :P

Anonymous poster hash: 600b2...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fra Nille?

Husker jeg hadde sånn sminke da jeg var unge :P

Anonymous poster hash: 600b2...ab7

De har sikkert noe tilsvarende i England, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er elsker å få gaver og blir som regel utrolig glad for alt. Men jeg husker et år da min tante hadde bestemt seg for å bruke betydelig mindre penger på gaver enn tidligere. Hun og mannen er barnløs og har ganske god økonomi, og vi har vært ekstrabarna hennes i alle år. Så det var på en måte forventningene fra før av som gjorde det så skuffende, for det er helt greit at hun valgte å bruke mindre penger. Det er tanken som teller.

Men det blir altså verste: Herbal Essences shampo og balsam (og jeg såg for meg Playstationspill eller noe, for det var det det hadde vært tidligere).

En annen ting var en ulljakke fra mamma og pappa. Jeg hadde lagt sykt mye på meg (sånn 25kg på et halvår, har PCOS og ble smellfeit den dagen jeg fikk mensen som 16åring) så jeg hadde gått uten jakke hele vinteren fordi alt var selvsagt for lite. De hadde kjøpt en passende størrelse som jeg fikk på meg, men det var så utrolig deprimerende å åpne den og se hvor stor den var. Da måtte jeg gå på badet og gråte. Men det var jo selvsag en fin gave i seg selv. Det var meg det gikk på..

Beste: Egentlig alt det andre, skøyter, fine klær, nettbrett, mobil, støvsuger, gryter og kniver, parfyme, krølltenger, fine smykker og ringer osv :)



Anonymous poster hash: f538f...bac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den julegaven jeg husker at jeg har blitt aller aller gladest for, må være fra storebroren min da jeg var 8-9 år..

Min favoritt tvserie var da "Helene og Gutta"! Og han plaget meg alltid med det.. Han var vel 20-21år..

Men under juletreet låg CDen til Helene fra serien :rodmer: Helt uventet fra den beste broren i verden!! :rodmer:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beste: Vanskelig å velge - hvert år får jeg sminke og/eller hudprodukter av mormor, alltid veldig god kvalitet, og hun greier alltid å plukke ut fine farger og produkter som passer huden min. Vet at hun ikke har så god råd, så jeg er alltid veldig takknemlig.

Verste: Må vel være en gave jeg fikk av en venninne - en gammel, brukt neglelakk og en gratis produktprøve av noe hårgreier. Eller når jeg tenker meg om, en High School Musical-termos fra tante og onkel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kongsdatteren

Beste julegaven jeg har fått må være da foreldrene mine trillet ut tre flatskjermer til meg og mine to søstre. Det var en helt vanvittig uventet julegave.

Den verste julegaven var fra fetteren min og kjæresten hans. Hun jobber i en klesbutikk og ser på seg selv som svært så moteriktig. Så da fikk jeg fikk en gusten grå trynn genser med gull glitter i. Den var åpen i ryggen og hadde utringning helt ned til navlen. Fremdeles ubrukt per dags dato...

Endret av Kongsdatteren
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: det er så mye at jeg ikke greier å plukke ut én ting.

Verste: en pakke med printerpapir!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Belle âme

BESTE:

Data av pappa. Hengekøye av systa.

VÆRSTE: hmm ein pakke truser av tante. 1800-talls sokker fra mormor. Og ein sånn fake diamant ting med ein sølvsirkel rundt. Visste ikkje ka det var ein gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: da jeg var ca. 4 år hadde vi vært innom gudmoren min før jul. Da vi skulle dra ga hun mamma en kjempestor pakke og sa at det var duker. På julaften dukket den opp under juletreet med mitt navn på. Inni var det en dukke som var utrolig populær på den tiden og masse klær som hun hadde strikket/sydd. Søte, fine tante Gerd! :rodmer:

Verste: To år på rad fikk en utrolig stygg lysestake som skulle se ut som messing, men var plastisk, med rødt lys og juledekor. Akkurat det du ønsker deg når du er fjorten..



Anonymous poster hash: 94754...28b
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Beste (eller den jeg husker best): Julegaven fra min velstående kjæreste da jeg var atten; Playstation med tre spill, boblejakke, fotballtrøye fra England, bokpakke og tusen kroner.

Verste: Et puslespill med en überstygg frosk på som var fra en auksjonsside.

Penger fra kjæresten!? Det synes jeg var ....merkelig :ler:

Endret av NozMonster
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...