Gå til innhold

Hva er den beste eller verste julegaven du har fått?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det verste gaven jeg har fått må ha vært det året min bestemor egentlig hadde fått sånne "gå staver", som var veldig populære blant eldre damer. Hun mente ihvertfall at hun var for dårlig i beina for disse og faren min hadde den geniale ideen at jeg skulle få de istedenfor. Da var jeg 13 eller 14 år og hadde jo virkelig ingen interesse for disse.

Da jeg heller ikke ble spesielt glad på julaften fikk jeg bare masse kjeft for at de hadde jo vært dyre (selv om verken faren min eller bestemoren min hadde brukt penger på gaven)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk anti - rynke krem for moden hud LEEENGE før jeg selv mente jeg trengte det. Ble småsur da. Sånn er det å være eldst i en søskenflokk på frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei tante jeg treffer ca hver måned. Hun er helt normal, men millionær, og ganske kjip når det gjelder penger (ikke at jeg bryr meg så mye, men..)

Hu gir meg bare kjipe gaver. Ifjor fikk jeg et glass. ETT helt vanlig, lite drikkeglass. Virkelig? Har du ikke mer fantasi enn det? Kunne hvertfall gitt meg ett par da, så sto de i stil. Bortsett fra det har jeg de andre julaftene fått en boks sugerør, en ball til å ha i vaskemaskinen og to stk bordbrikker(sånn til glassa) som så ut til å være brukt og var helt forskjellig i utseende. Hvis du ikke har noe bedre å gi, trenger du ikke gi noe i det hele tatt, tenker jeg. Blir ikke brukt uansett.

Jeg har også en søster og bror. Den gangen var vi alle tynne og brukte størrelsen Small alle sammen. Av kusina til mamma fikk vi da en helt vanlig rød genser. Alle fikk lik - bortsett fra størrelsen. Søstra og broren min fikk small, mens jeg fikk XXL. Takk for den liksom.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine besteforeldre på farssiden er helt horrible til å finne gaver. Nå har riktignok bestefar avgått, så nå er det bare bestemor igjen.

Et år fikk jeg et helt sett med 24 dessertskåler av glass.

De var KLIN LIKE de moren min har... som jeg ikke liker. De gav jeg videre til broren min.

Året før der fikk jeg en porselenstatue av et dansende par etterlignende noe jeg antar var barokktiden.

Jeg rynket et par øyebryn og spurte min mor høflig om ikke aldershjem var aktuelt snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Inspirert av tråden Beste og verste julegaven du har fått av arbeidsgiver.

Gjerne si hvem dere fikk gaven av også :) Kan begynne med meg:

Beste: Dyr sminke med god kvalitet. Dette fikk jeg av min tante & onkel på min mors side.

Verste: Da jeg var 17 fikk jeg en grusom Twilight-neglelakk og en nøkkelhank fra WOW... Dette fikk jeg av farfar og hans nye kone. Hun står alltid for julegavehandelen for de to, men hun er ganske spesiell så gavene faller sjeldent i smak hos noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest badeand1

Beste på den tiden:

Nintendo64 av mamma, Playstation 2 av mamma og mobil av eksen.

Verste: En lilla/rosa genser av søstra til eksen. Hun burde ha fått med seg at jeg bare går i svart, hvitt, grått og brunt, men neida.. :P Den er aldri brukt og skal gis bort.

Endret av Mortem
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: mulberry over sized alexa av mannen, reise til alpene for hele familien av svigermor og svigerfar.

Verste: ett gavekort på hm, beløpet var 50kr. Men det er vel tanken som teller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste er vanskelig å si, har fått så mye fint i løpet av livet. Husker jeg fikk en uke på rideleir et par år på rad fra foreldrene mine da jeg en del yngre, det var veldig gøy. Er også veldig glad i et kjede jeg har fått av kjæresten. Ellers har jeg ekstremt dårlig hukommelse og greier ikke å huske hva jeg har fått tidligere...

Det verste må være en forferdelig pysjbukse fra min stemor, alt for stor (hennes datter og jeg var like store, så jeg skjønner ikke at det var så vanskelig), en joggebukse i str. XL fra tante og onkel (igjen, jeg var kanskje 13 år og brukte str. XXS-S!), og en sykkellykt av bestefar - jeg har ikke sykkel. Sistnevnte var egentlig bare morsomt, han er jo litt surrete og har sikkert blandet meg med noen andre. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Beste: (utrolig mange ting! Men for å nevne kun en:) BSU av foreldrene mine (har fått det 3 eller 4 år på rad nå og det er jeg så utrolig takknemlig for!)

Det verste må være det jule-serviset som tanta mi bestemte seg for at jeg ville begynne å samle på :ler:

Jeg har overhodet ingen interesse av å samle på verken sølvtøy eller servise, og denne tanta mi er veldig god og snill på alle måter men hun eier ikke et eneste snev at verken stil eller smak (når det kommer til klær, interiør...serviser! ...osv). Etter noen år med deler av dette til jul (og bursdager) så ble hun mer og mer dement så jeg har virkelig ikke riktig antall tallerkner i forhold til kaffekopper osv...Nå har hun alheimer ganger femtitusenogtre (desverre :( ) så noen flere deler av dette serviset får jeg garantert ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: Stasjonær pc da jeg gikk i 7.klasse. Stor stas. Ellers må jeg si at gaver som ny mobil o.l også har vært veldig flotte gaver.

Verste: Kopp fra Rimi. Jeg er stort sett takknemlig, men man kan like gjerne droppe gaven når man gir meg en billigkopp fra Rimi, som det står Rimi på. Fikk den av en tante da jeg var rundt 10 år gammel.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hyssingen

Vet ikke hva den beste er egentlig, men den jeg husker å ha blitt aller mest ekstatisk for var et verktøyssett jeg fikk da jeg var fem. Beina rett ut døra for å bygge fly med bestefar :hug:

Den verste aner jeg ikke, sikkert en dritekkel pysjbukse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: *snip* Tar bort, siden jeg blir så gjenkjennelig på denne

Verste: En genser som det så ut som jeg hadde tatt på meg en gressplen når jeg hadde på meg ;)

Endret av Mynona
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verste: slanke piller av bestefar. Tydeligvis jeg er alt for feit.

Beste: Vanskelig å velge har fått så mange fine gaver.Jeg har en lillesøster som er ganske så mange år yngre enn meg. Og hun pleier å få penger av mamma så hun kan finne en gave til meg. Det er alltid gøy å se hva hun har tenk på. Blir alltid glad uansett hva det er. Et år fikk jeg rosa tøfler med gullkrone på (er ikke veldig glad i rosa men så lenge hun har plukket det ut er det bare koselig. )

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste må nok være min første cd-spiller jeg fikk med mamma og pappa den jula før jeg ble 14. Altså i 1993. Fikk i tillegg en boks full med singler som pappa hadde fått tak i gjennom jobben music.gif

Den verste? Tror det må være en taklampe som må ha vert kjøpt i utlandet. Stikkontakten var helt feil. Og det var kanskje samme jul som jeg fikk cdspilleren :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: Når jeg var 9-10år gammel samlet jeg på porselensdukker, og fikk ett år en skikkelig fin dukke med kjole i silke og fløyel. Tror det er den eneste gangen jeg har hylt under pakkeåpningen :fnise:

Verste? Fra arbeidsgiver i fjor eller forfjor. Julecd fra noe kirketull....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beste er vanskelig å si, siden det er så mange gode gaver opp gjennom årene. Det verste var en lipsyl....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: Har fått mye jeg er blitt glad for opp gjennom. Kanin (fikk den på forhånd altså, var ikke en overaskelse) Spill, mobiler, kamera...

Verste: Det er vanskelig å si, får ikke gaver fra fjern slekt osv så de som gir til meg kjenner meg godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste (eller den jeg husker best): Julegaven fra min velstående kjæreste da jeg var atten; Playstation med tre spill, boblejakke, fotballtrøye fra England, bokpakke og tusen kroner.

Verste: Et puslespill med en überstygg frosk på som var fra en auksjonsside.

Endret av Hecubaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: Tur til Stockholm, fra samboeren min.

Verste: Svettetrøye (sånn med hull) i størrelse XL fra onkelen min (jeg bruker xs-s)



Anonymous poster hash: 2e003...994
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...