Gå til innhold

Hva er den beste eller verste julegaven du har fått?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

vi feiret jul med gaver i en kirkegruppe jeg var med på da jeg var tolv. Vi hadde en slags byttelek, alle måte kjøpe en gave til 50kr som kunne passe til en gutt eller jente.. deretter kastet vi med en terning der for eksempel 1 betyr, bytt gave med personen på høyere siden etc. Jeg hadde gått flere timer for å prøve å finne en kul gave. Var ganske fornøyd med det jeg hadde kjøpt. På slutten av kvelden gikk jeg hjem med en lekebil. var ganske skuffet for å si det sånn.

Og en gang hadde jeg hatt en diskusjon om sånne flanellpysjamaer med ei venninne som jeg bodde med. Jeg sa at jeg syntes det var helt forferdelig å sove i pysj og at flanellpysjamaer er det styggeste jeg visste om. en uke etterpå hadde hun vært en helg i dublin og da jeg kom hjem etter jobb så jeg at hun hadde kjøpt en gave som lå på sengen min. Jeg åpnet og begynte å le utrolig høyt og ropte at hun var så morsomt at hun kjøpte en FLANELLpysjama til meg og at jeg syntes den var så stygg.. og hun bare.. eeeh, okey, vel, du trenger ikke bruke den hvis ikke du vil da..... OOPS.. jeg trodde det var een tullegave, men det var det visst ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk kun en flaske med define shampoo av ei venninne en gang. Takk, men nei takk :)

Endret av solkrem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert!

Deg om det. Jeg vet i alle fall at om jeg og min bror av ymse årsaker ikke hadde vert på talefot på et år, så hadde et forsøk på en forsoning blitt mye bedre mottatt enn en eller annen form for husfyll.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SemperFi

Var en jul en av mine søsken kun fikk såpe-kurv av venner, hehe lo godt den julen jeg. :P

Endret av SemperFi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk brannvarsler av en x av meg selv om han visste at det var akkurat kommet nytt system med varsler i leiligheten min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morfaren min og jeg har alltid hatt et godt forhold, og det skal ikke legges skjul på at han og mormor har en del penger. Jeg hadde halve året i forveien hintet om at jeg ønsket meg filmkamera, og morfar hadde sagt "det skal vi se om vi får fikset", så det er naturlig at jeg hadde høye forhåpninger når julekvelden kom!

needless to say var skuffelsen stor når jeg åpnet en pynteengel i "gull"(gullspray), pakket inn i avispapir. fra begge to. Noen tenker rett og slett ikke over hva de gir i gave til 13-åringen med regissørambisjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid kjipt å bruke masse tid på gaver og få igjen en gave som har tatt max 5 minutter å røske med seg fra butikkhylla. Brukte mye tid på å finne gaver og pakke inn til mine venner og gledet meg spesielt til å åpne den fra min beste venninne (på den tiden). Fikk en pakke med fem vanlig, blå penner - stor skuffelse! Spesielt når jeg fikk vite at alle hennes eldre og "kule" venner hadde fått smykker og klær :tongue:

Fikk også en gang en lampe som visstnok kunne fremkalle epilepsi av en gammel onkel. Søskenbarnet mitt fikk store bestemor truser av han det året, og vi begge var i alderen 8-9 år. Har fått mye rart fra han, men husker spesielt den lampen. Nå har han heldigvis begynt å gi flaxlodd.

Endret av Radon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har bursdag i jula, blander jeg ofte hva jeg har fått når... Men husker jeg fikk to figurer som skulle være Adam og Eva, men som barn, av tanta og onkelen min. Tror jeg var 14 eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk stringtruse hos nissen når jeg var 12... Haha.

For to år siden fikk jeg en stor boblejakke av det materialet som skinner. La ikke en gang skjul på at den ikke falt i smak, heh.

Må også legge til at jeg fikk ingenting hos faren min i fjor.... :(

Endret av Fyrstikk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en laaaaang bordduk når jeg var rundt 13 år.

Hva skulle jeg med det? Foreldrene mine hadde ikke langbord engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SemperFi

Deg om det. Jeg vet i alle fall at om jeg og min bror av ymse årsaker ikke hadde vert på talefot på et år, så hadde et forsøk på en forsoning blitt mye bedre mottatt enn en eller annen form for husfyll.

Selve historien er lengre enn det jeg orker å skrive.

Men etter det hele der, så, ja ... Da skal man komme med mer enn bare latterlig falsk unnskyldning. Spesielt fra et voksent menneske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEn rareste julegava jeg har fått må ha vært en gang på barneskolen da det var vanlig at alle jentene i klassen bytta julegaver.

Husker ikke hva jeg selv ga, men av ho ene fikk jeg en sånn pynt til å henge på juletreet. Det mest morsomme var at vi hadde et sånt sett selv, og i esken var det 6 sånne greier.

Ellers bruker jeg å bli fornøyd med hva jeg får. Har også bursdag i jula så får ofte en stor spleisegave fra hele familien isteden for flere småting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I kalenderen på skolen fikk jeg en gang en pyntefigur formet som en hane. Da ble jeg litt paff; hvor hører hanene hjemme i julen?

Ellers blir jeg alltid glad for alle julegaver. Selv om jeg ikke får bare ting jeg ønsker meg, får jeg bare fine ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg tenke meg godt om, for jeg pleier alltid sette pris på det jeg får. Har jo fått endel rare ting opp igjennom, men det er jo tanken som teller.

For noen år siden hadde jeg lagt mye tanke i gaven til en god venninne av meg. Vi var vel14-15. Jeg hadde brukt kanskje 100-200 kr på gaven hennes og lagt mye tanke i det - og på julaften åpnet jeg en veldig rar nipsgjenstand. I tillegg satt prislappen fortsatt på. Den hadde kostet ti kr på europris :gjeiper: Syntes det var litt rart, men sa selvfølgelig ingenting og det neste året fikk jeg en mer gjennomtenkt gave:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Solsmil

jeg har stort sett fått fine julegaver. Ikke alle jeg har vært så veldig fornøyde med, men de er verken i kategoriene brukt, billigsalg på nille eller biltema, helt feil størrelse eller helt feil i forhold til alderen. de kjipeste jeg kan komme på, er vel ting jeg har fått fra venner/klassekamerater når jeg var yngre. Et år hadde jeg brukt en del tid og litt penger på å finne en fin gave til 4 av de beste vennene mine (gikk vel siste året på barneskolen). Hos hun ene fikk jeg en sånn liten boks til å sette en fakkelboks oppi..

et annet år, på ungdsomskolen, så var det en i klassen som ga julegave til alle. Javel tenkte jeg, får vel jeg finne noe til han også (slik som alle andre også gjorde), og kjøpte vel for en 50-lapp eller noe. Fikk en sånn liten såpefigur fra nille som koster 5 kr. Det samme som resten av klassen. Unnskyldningen var jo selvsagt at han ikke kunne kjøpe noe dyre gaver når han skulle kjøpe til hele klassen. Og det er jo greit nok, og gaven i seg selv var jo ikke så kjip. Men denne skulle kanskje heller vært på gjerrigknarktråden, for han hadde jo spekulert i å bruke 5 kr på hver klassekamerat (ca. 30 stk), og få igjen en dyrere gave fra hver enkelt av dem, siden de færreste kjøpte så mange gaver - bare til de nærmeste vennene + han...

og når vi snakker om kjipe julegaver. denn var kanskje ikke så kijp, men en jul filmet faren min når jeg åpnet noen julegaver, og etterpå spurte han hva jeg fikk. og da sa jeg "jeg fikk det og det og det, og så fikk jeg disse hanskene, og de var stygge" :fnise: . har sett på det i ettertid da, at hanskene var jo absolutt ikke stygge. var vel bare jeg som var sær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gaven var det min søster som stor for et år da vi var rundt 12-13 år. Vår mor hadde laget hjemmelaget kjøttkaker i november engang, og alle gikk vi og småspiste av kjøttkakene som lå på benken. Da mamma på kvelden skulle fryse ned resten, syntes hun at vi hadde spist VEL mange, men greit nok det..

Julaften kom, og pakkene ble lagt under :tree: . Da dukket det opp en pakke til katta også, og alle var spente på hva det kunne være. Ut av pakken trillet det ut 10-12 kjøttkaker fra november!!! :foto: som ikke engang var pakket inn i plast, bare julepapir. Det ble mye latter rundt juletreet, og pus var strålende fornøyd over gaven hans. :fnise:

Det verste var at foreldrene våre alltid samlet alle julegavene som kom inn, i en eske på soverommet deres. Og mamma gikk rundt og snuste i ukesvis og greide aldri å finne ut hva det var som luktet så inngrodd på det rommet...! :klo:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene tanten min har ikke jenter selv, så hun elsker å kjøpe ting til jenter. Synd for meg, for jeg er en litt mer 'rockete' og mørk-stil jente, som hater å få klær til bursdager og jul med mindre jeg har vært med på å plukke de ut. Jeg hater også sminke som er testet på dyr.

Selvfølgelig fikk jeg en hvit topp med puffermer og en maskara som var testet på dyr til jul i fjor. Snakk om å følge med :P

Ellers har jeg vært heldig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Et år fikk jeg en neonrosa lampe og en sånn lang lighter av en ganske god venninne. Begge deler med prislappen på.. 10 kr per stk. Jaja, lillesøster fikk i allefall bruk for lampen da, og mamma for lighteren så det kom jo tross alt til nytte begge deler.

Tanken som teller eller hva? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...