Gå til innhold

Hva er den beste eller verste julegaven du har fått?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Beste:
I fjor fikk jeg en kokebok av veninnen min som vet at jeg er veldig glad i å lage mat å ikke minst finne på nye ting selv. Boken hadde også veldig fin forside som var akkuratt i min stil. På første siden hadde hun også skrevet inn en oppskrift på sin egen eplekake.
Også i fjor: Når jeg var mindre så leste mamma alle bøkene om Knerten for meg, opp til flere ganger å jeg har vært storfan siden. Nå er jeg 20 år og mamma kjøpte hele knertenfamilien til meg. Jeg ble kjempeglad. De står til pynt på hylla i leiligheten min alle tre :rodmer:

Verste: En klut....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: Synes denne er litt vanskelig da jeg ofte er veldig fornøyd med gavene jeg får. Hvis jeg MÅ velge så er vel den beste gaven den jeg får av faren min hvert år; sesongkort til favoritt fotballlaget med middager først. Det beste med gaven er egentlig ikke sesongkortet, men at vi får sett hverandre relativt ofte i en ellers travel hverdag :) En fin måte å sees på!

Verste: Den verste gaven fikk jeg av tanten min da jeg var 10-12 år. Jeg har en kusine som er jevngammel med meg og noen uker før jul spurte tanten min om jeg ville arve noen sko fra henne. Jeg takket nei, for jeg trengte ikke pensko (og synes heller ikke de var spesielt fine). Jaggu lå ikke skoene jeg hadde takket nei til pent pakket inn under juletreet på julaften :ler:

For det første er det litt spesielt å gi bort en brukt gave (tanten min har god råd). For det andre; ENDA mer spesielt å gi en gave jeg ble tilbud å få noen uker tidligere, men takket nei til :ler:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste:

En sutteklut. Jeg var 14.

eh... ok ?

tror den beste gaven jeg har fått må være speilkameraet mitt som jeg fikk av mamma for noen år siden. hun har ikke spesielt god råd og hadde spart LENGE for å kjøpe det, jeg begynte å grine når jeg pakket opp.

verste er jeg faktisk ikke sikker på, er glad for det meste men jeg må innrømme at gammel dameluktende harde såpestykker fra bestemor ikke er den største favoritten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den beste...

En mail!

Manne min og jeg flyttet sammen i 1999 og året etter måtte feire jul hver for oss.

I julegave fikk jeg da en mail med noen kjærlighetserklæringer og den ble avslutet med "Vil du gifte deg med meg"

:hjerte:

Den værste...

Beklager kjære mannen min, men... jul i fjor fikk jeg en bok av Ken Follett "Vinter over verden" på omtrent 950 sider

Jeg elsker å lese, og er glad i bøker av Ken Follett.

Det er bare det at... denne boka hadde jeg alt lånt på biblioteket og hadde 50 sider igjen da julaften kom.

Jeg ble utrolig skuffa, og det var en mann som ble litt rar i ansiktet da jeg fortalte hvorfor jeg ble skuffa.

Idag kan jeg le av det da.

:ler:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady.In.Heels

Kanskje litt originalt å si dette, men helt ærlig så synes jeg alle gaver jeg har mottatt har vært flotte. Det er tanken som teller, og jeg klarer ikke en gang å tenke at noen gaver var verre enn andre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kanskje ikke verdens verste julegave, men jeg ble veldig skuffet. Jeg hadde lenge ønsket meg et sånt dukkehus som "alle" har (som man kunne bygge på med kjelleretasje og mer møbler)(moderne utgave). Derfor ble jeg veldig skuffet på julaften da den største gaven skulle åpnes helt til slutt. Jovisst var det et dukkehus, men det var Fisher Price-typen (øverst). Måtte smile og si takk til min bestemor som hadde gitt gaven, men gren innvendig.

Det må sies at dukkehuset ble brukt, men siden det kunne lukkes og åpnes og hadde håndtak, ble det mer brukt som koffert for "barbie"-dukkene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått mange nydelige gaver, men den aller beste må være når den mega Uromantiske samboeren min gav meg en ring han hadde sveiset og ordnet selv som julegave til meg :dagens-rose:

Vet ikke helt hva den verste gaven jeg har fått, har en veldig omtenksom familie som tenker på hva jeg trenger, men jeg husker en jul da jeg var barn og ble veldig skuffet over en julegave fra en gammel onkel. Et kjøkkenhåndkle haha ;)



Anonymous poster hash: eff57...07c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste gaven jeg har fått er virkelig vanskelig å komme på, får alltid så mye fint, og blir som regel fornøyd!

Den verste er derimot vanskelig å glemme, det var en forferdelig stygg, rød, fløyelsgenser som var brukt og stinka røyk. Fy faen. Venninna som ga meg dette hadde bursdag rett før jul, og da vi var hos henne så jeg at genseren lå i en svart søppelsekk, sammen med andre klær som andre venninner fikk :fnise:

Endret av Qvam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste var definitivt boken "the game" fra en tante.haha! tror ikke hun visste helt hva hun hadde gitt meg da altså :-p

beste..hmm...konsertbill. til favoritt bandet og påfølgende overnatting på hotell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beste: En bamse i form av en labradorvalp som jeg fikk da jeg var 8-9 år. Kalte han for Tassen og han ligger nå alltid å venter på meg på det gamle rommet mitt når jeg reiser hjem til foreldrene mine. :hjerte:

Verste: En pysjamas som var hel og ikke delt opp i skjorte og bukse, typ slik som småbarn går med. Jeg var da IKKE et småbarn, var vel rundt 10 år gammel. Begynte å grine nesten da jeg pakken den opp, og når jeg da måtte ta den på meg for å prøve resulterte det i at alle lo og kommenterte på den. Følte meg så mobbet av min egen familie når jeg ble ledd av hver gang jeg hadde den på meg. Hatet den tingen og husker jeg strevde med å holde tårene tilbake når jeg gikk med den. Hva som etterhvert skjedde med den husker jeg ikke, men jeg brukte den i hvertfall ikke flere ganger enn jeg måtte!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste: ett gavekort på hm, beløpet var 50kr. Men det er vel tanken som teller?

Hadde det kort tidsfrist på seg? Vet nemlig det deles ut slike hvis man kjøper for så og så mye før jul haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste. Myye fint.

verste. 1 stk sengesett (vi er ett par så..ja) som var kjøpt på salg for 99 kr. Kjøpt av min såkalte stemor fra henne og min far. Jeg og min søster fikk 1. hver. Den eneste tanken som telte der er at det var maks det hun synest vi var verdt. Heksa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor det? :P

det som er gøy med gaver er at noen andre har tenkt på deg og anstrengt seg for å kjøpe noe som faller i smak. Hvis man gir penger så betyr det liksom at man "Kjøper seg bort" fra anstrengelsen og bryet, syns det er upersonlig og teit. Med mindre det er fra foreldre.

Anonymous poster hash: c9b5a...90c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: Et skikkelig fint bilde av hunden vår som samboer hadde tatt, og fått forstørret på lerret. Ble så glad og overrasket.
Verste: En Lisa Børud-CD jeg fikk av besteforeldre da jeg var 20. (Lisa Børud er en kristen barneartist som var 8 år på det aktuelle albumet. Følte altså ikke at jeg var helt i målgruppen.)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste: Fikk feltmat, nettingsinglet og andre militærgjenstander som min bestefar hadde kjøpt på auksjon. Jeg var 12 år.....

Beste: Alle gavene fra kjæresten min. Spesielt turen til Paris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste....tror jeg...... Jeg hadde ansvaret (selvpålagt kanskje...) å kjøpe alle julegavene, både til min og daværende kjærestes familie... Spurte lenge om han hadde noen idè om hva jeg kunne kjøpe til faren hans uten å få noe svar.....ti slutt sa han at han skulle ordne det selv....

Vi skulle ikke feire jul sammen dette året, og jeg jobbet kvelden på lille julaften ig dagen på julaften, klokken 12 på lille julaften sier han "fint om du kan stikke innom senteret på vei til jobb å kjøpe en grillpanne til pappa"

Jeg bet i meg irritasjonen og tenkte at vi skal jammen ha det hyggelig nå..... Dro innom og kjøpte panne (mista lommeboka på vei ut, men det er en heeeelt annen historie.....) og dro på jobb.

Vi hadde allerede utvekslet gavene til hverandre og ble enige om at han skulle møte meg på en bensinstasjon på veien fra jobben min og hjem til meg. (Han bodde en annen retning)

Ringer han da jeg står på bensinstasjonen og får ikke svar.... Kjenner jeg blir irritert for klokken er trossalt 23 på lille julaften.... Venter litt og ringer igjen, ikkeno svar, og jeg bestemmer meg for å kjøre de 15 min ut til han. Nesten fremme ringer han meg og sier han er på vei, fint sier jeg kort men jeg er alt hos deg!

Da kom han med enda en pakke, pakket inn i håndklepapir og brun pakketape, og jeg var så sur at jeg hadd mest lyst til å kaste den.....

Da julaften kveld kom hadde jeg glemt pakka, og kom på den lenge etter at vi var ferdige med pakkeåpningen.... Men inni håndkepapiret og tapen lå en smykkeeske. Da hadde den så vanligvi utrolig uromantiske mannen min vært hjemme hos en gullsmed på kveldstid og laget et nydelig anheng i hvitt og gult gull til meg..... Med et påsatt hjerte i gult gull... Og inni lå en krøllete lapp.... Fordi du har et hjerte av gull.....

Kan tro jeg glemte all irritasjon ovr stekepanner, forsinkede menn, mistede lommebøker og alt da.......

Anonymous poster hash: aec4c...335

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...