Gå til innhold

Hva er den beste eller verste julegaven du har fått?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Beste: vanskelig å si.. Men mulig diamant ringen jeg fikk fra mannen min for et par år siden :-)

Verste: fikk en pakke bind fra en venninne av mamma da jeg var 14 år.. Den ble jo brukt, men likevell.....

Å herre, du tuller :laugh: Litt av en gave! Nærmer seg å pakke inn en pakke med dopapir :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En enkelt kleenex pakke og 5 binderser. En jente i klassen gav det samme til alle i hele klassen, i håp om å få (fine) gaver igjen av alle... Det hører til historien at familien til jenta var fattig, kun faren jobbet og hun hadde mange søsken.... Dette er vel 20-25 år siden.

Anonymous poster hash: 6ef66...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snyball

Min aller beste julegave fikk jeg da jeg var 6 år. Bestefar hadde snekret et lite dukkekleskap. Bestemor hadde strikket mange dukkeplagg, sydd sammen snekkerbukse etc. Fy søren for en gave, og for en glede :hjerte:

Kommer faktisk ikke på "den verste".. Kanskje da jeg fikk en pakke konfekt av en "gammeltante" da jeg var 16. Yay :glare:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.E syke

Tja jeg får mange fine gaver, men den aller beste er vel bildet av guttene mine og en diamant ring

Verste : helt klart gaven fra min tidligere svigermor, jeg hadde født 2 mnd før og brukte vel 42/44 i overdeler, min ex svigermor kom med en rød topp i str xxs og sa at da hadde jeg et mål.

Jeg svarte at jeg skulle si noe etter på når ungene hadde lagt seg. så da de var i seng så kom jeg ut fra badet med en gavepose til svigermor, og oppi der lå toppen i maaaaange biter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste julegave:

Ifjor siklet jeg på et snowboard ganske lenge, men fikk beskjed av mamma og pappa om at de ikke fikk tak i det. Når julaften kom sa de at jeg skulle gå og hente en pakke som lå på vaskerommet. Da jeg løftet den opp kjente jeg at det var et snowboard og ble ekstremt glad, helt til jeg så at det stod det var til søsteren min... Da jeg ga pakken til henne og hun pakket den opp, så jeg at det var akkurat det brettet jeg hadde ønsket meg. Jeg ble bare mer og mer sint, inntil jeg forstod at hele familien hadde planlagt dette og lurte meg trillrundt. Alle døde av latter, inkludert besteforeldre, da de så reaksjonene mine, først ganske stille og illsint, men når jeg skjønte at brettet var til meg ropte jeg "FYF*** DERE ER SLEMME!" mens jeg lo så jeg grein. Beste måten å gi en gave på!

Verste:

Hvert år får vi, søstrene, en pakke fra grandtanta vår. Hun sender alle de klærne hun har kjøpt oppigjennom året som ikke har passet eller som hun ikke liker. Det er ikke akkurat mye som kan brukes, hun har "litt" spesiell smak. Men på den annen side, vi har det veldig gøy med å kle oss ut i fargerike hatter og rare heldresser!


Anonymous poster hash: 3f6b1...0f5



Anonymous poster hash: 3f6b1...0f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beste: Solitare diamantsmykke fra kjæresten min :)

Verste: LEOPARDklokke.. Skal sies at min mor fikk 10cm stiletter i LEOPARDprint av samme personen.. Mamma er i den litt tyngre utgaven, og vi holdt vel på å le oss i hjel av dem på julaften. Hverken meg eller min mor er i nærheten av å bruke dyreprint, vi bruker vel helst enkle klær med lite dill på begge to. Det verste er at personen som gav dem er i nær familie og fikk knallfine gaver i retur. Surt..!



Anonymous poster hash: 598b5...f49
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Beste: Tror det må bli digitalkameraet jeg fikk til eksen min jula 2008 :):tommelopp:

Verste: Musefelle og dorull av random venninner på ungdomsskolen.. :overrasket:

Musefelle og dorull :ler:

Det var....originalt, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste julegaven jeg har fått, var en rosa genser. Kanskje ikke på grunn av gaven i seg selv, men fordi det var fra ei nær venninne, som hadde husket på noe jeg hadde sagt flere måneder tidligere angående en rosa genser - samt at jeg fikk en nydelig hilsen med denne gaven. Ble meget rørt.. :)

Verste julegaven.. Vel. Jeg tror ikke jeg har noe jeg vil kalle den verste. Jeg er ganske takknemlig for at jeg får noe i det hele tatt. Altså.. En kopp fra nille var kanskje litt vel kjedelig, men.. Jeg er bare glad for å bli husket på :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste: Gaven i seg selv var kjempeflott, men tanken bak gjorde det hele veldig ubehagelig. Jeg skulle feire jul hos 'svigers' for første gang (Nå eks sådan). Jeg hadde ønsket meg en spesifikk bruksgjenstand av mine foreldre, og vært ganske spesifikk ifht hvilken type jeg ønsket meg. Var absolutt ikke av den dyreste eller mest fancy sorten, men praktisk med tanke på bruksmuligheter, størrelse, og jeg likte designet. 'Svigermor' hadde fått snusen i dette, og selv om den tingen ikke sto på ønskelista kjæresten min og jeg hadde gitt dem, raste hun selvsagt ut og kjøpte det julaften morgen, og en betydelig dyrere og mer avansert variant enn den jeg hadde ønsket meg av mine foreldre. Resultatet ble at jeg satt der med to stk på julaften og en lengre tirade fra 'svigermor' foran hele familien deres om hvor bra det var hun i det minste kunne legge i noen kroner ekstra og kjøpe en kvalitetsting siden foreldrene mine tydeligvis ikke hadde så stor greie på sånt. Right. Overlot den vi fikk av henne til eksen min da det ble slutt - med den største glede ;)

Det kanskje aller pinligste med hele saken var at hun hadde egentlig kjøpt noe annet (som jeg faktisk virkelig ønsket meg) men byttet det inn da hun fant ut hva foreldrene mine hadde kjøpt.

Beste: Umulig å sette fingeren på en ting, så jeg ramser opp noen av de fineste jeg kan komme på i farta.

- Fikk kanin av foreldrene mine da jeg var 9. I utgangspunktet hadde de bestemt seg for at vi skulle ha kjæledyr, men ga den til meg som gave slik at jeg skulle føle at den var 'min' - selv om mor selvsagt tok hovedansvaret.

- Fikk et sølvsmykke av mormor til jul da jeg var 13 som var helt midt i blinken. Mormor gikk bort i fjor sommer, så nå setter jeg om mulig enda større pris på det smykket :)

- Bestevenninna mi er verdensmester i å finne perfekte gaver, så jeg kunne lett ramset opp alt jeg har fått fra henne, men tror noe av det fineste må være vottene hun strikket til meg i fjor og en kalender med bilder av oss to som hun ga meg det første året jeg bodde i UK.

- Da jeg var yngre (fra ca 8-13 års alder) pleide storebroren min alltid å gi meg fjorårets Disney-film på VHS til jul, samt billetter til å gå og se den nye filmen på kino andre juledag sammen med ham - det var alltid julas store høydepunkt :rodmer: Ble mildt sagt litt sjarmert da jeg var 17 og han gjentok suksessen med å gi meg de første tre Harry Potter-bøkene pluss kinobilletter til Philosopher's Stone til ham, svigerinnen min og meg andre juledag :fnise:

- Tre notatbøker fra en god kompis med påskriften 'Three masterpieces yet to be written'. Litt vanskelig å forklare kortfattet, men la oss bare si at jeg ble utrolig rørt :)

- Det året den elskede perseren min døde fikk familien et forstørret og innrammet fotografi av meg med pusen på fanget av tanten min som er profesjonell fotograf, hun tok bildet et par uker før jeg flyttet hjemmefra. Det henger hjemme hos foreldrene mine og er alltid en av de første tingene jeg 'må' se når jeg kommer på besøk.

- Hjemmelaget smykkeskrin i tre med et nydelig sølvarmbånd inni, fra ei venninne. Det kuleste var at hun hadde printet ut et utsnitt fra en bokside, klippet til og limt på som dekor på skrinet, og dersom jeg klarte å finne ut hvilken bok det var fra uten å jukse skulle hun spandere på meg middag i romjula :) (jeg klarte det)

(Og, dette var ikke en julegave, men jeg må bare nevne det likevel: fikk en unik, antikk sølvring med komedie/tragedie-maskene på av ei god venninne til bursdagen min nå i høst. Hun hadde funnet den hos en antikvitetsforhandler i California, og med en gang hun så den tenkte hun at den måtte hun bare gi meg uansett hva den kostet. Tror det må være et av de mest gjennomtenkte og personlige smykkene noen har gitt meg, den er rett og slett helt perfekt, og jeg går med den hele tiden :rodmer: )

Endret av Mermaid Blues
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kongsdatteren

Kom på enda en av de verste julegavene jeg har fått. Jeg var vel en ti år da min tante gav meg et album med en halvnaken Mira Craig utenpå. Stor stas må dere vite!!

Bilde av slik hun fremstod på albumet.

post-52857-35261_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beste gave: Jeg har fått så mange fine gaver! Stereoanlegg, Paris-tur... Jeg delte soverom med søsteren min frem til jeg var 12. Pappa bygde om hele loftet helt alene, med hvert vårt rom og en fin stue imellom. Jeg fikk endelig flytte inn på rommet mitt på lille julaften, det var verdens fineste rom som pappa hadde jobbet mye med, tror kanskje det er den aller fineste julegaven en 12-åring med hittil lite privatliv kan få!

Verste: Kan egentlig ikke huske å ha fått så mye ille... Har en litt sær venninne som gav meg en rørepinne (til drinker), og en pose ballonger. Fikk en nøkkelring av en venninne et annet år. Også har jeg en gammel tante som alltid gir meg en ny pysjamas. Aldri noen fin pysjamas, de er alltid av merket "Ann" (som jeg har fått inntrykk av at egentlig er tilpasset eldre damer), med blomstermønster og en fryktelig passform.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste. Dårlig ånde piller og myggspray.

Beste. Reise til varmen og mobil.



Anonymous poster hash: aa916...995
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beste: åh det er så mange! En klokke jeg fikk som liten av pappa betyr enormt mye for meg. Og barbieslottet min søster og jeg fikk et år var også helt fantastisk. Har generelt fått veldig fine gaver av foreldrene mine<3

Verste: sånne typiske nillesåpegreier. Og så får jeg alltid penger av svigers - syns det er så upersonlig. Spesielt når jeg alltid er nøye med å velge ut fine gaver til dem.

Anonymous poster hash: cad9d...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...