Jalp Skrevet 19. november 2010 #181 Skrevet 19. november 2010 Klarer du ikke å se dette fra en annen vinkel? Jeg godtar grensene til mannen min, og jeg hans. Det handler ikke om å styre hverandre. Dette handler om å godta at noen kan ha behov for hjelpemidler som f.eks. en slik dukke. Det bør være like tolerert å kjøpe et slikt hjelpemiddel som det er toleranse for alle andre typer hjelpemidler som selges i Kondomeriet. Nå er det for øvrig slik at også kvinner kjøper dukker, men i den forbindelse ser man ikke på henne som stakkarslig og grisete, slik man får inntrykk av at en mann med dukke blir sett på. Sexhjelpemidler ble introdusert for fullt med kvinnekampen og argumentasjonen gikk på at dette var et supplement til sex med partneren. Det har menn måttet godta som argument, og da får kvinner godta den samme argumentasjonen når menn vil forklare hvorfor de vil ha sexhjelpemidler som funker for dem. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2010 #182 Skrevet 19. november 2010 Nei jeg trekker meg ut av denne diskusjonen. En slik dukke er aldri noe som skal få komme inn i mitt liv med en mann. Ingen argumenter eller grunnlag er for meg gode nok for slike creepy saker. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2010 #183 Skrevet 19. november 2010 Ja, jeg liker ikke dukker. Og det hadde vært veldig merkelig for meg. Hvis jeg er i et forhold og fyren tar med en dukke hadde det ikke gått. Mine årsaker er mine egne: jeg har svært vanskelig for å komme, jeg kommer kun med vibrator, og hvis jeg klarer å slappe helt av. Jeg kan ha veldig god sex men jeg kommer aldri uten en vibrator. Det er bare slik kroppen min er satt sammen. Om en annen skulle ha diktert hvordan jeg skulle hatt sex, hadde det blitt et problem. Hadde min kjære hatt problemer med vibratorer hadde jeg ikke tatt de med i sengen. Jeg hadde nok hatt de for å kunne komme på egen hånd. Men si meg, gutter blir jo frustrerte når jenter ikke kommer, så hva skulle vi ha gjort i mitt tilfelle? Nektet meg å komme? Da kunne jeg vel og ha krevd at han ikke skulle komme, fordi jeg ikke kom? Jeg er tolerant, jeg kan fint like noe etterhvert selv om første inntrykket er dårlig. MEN, jeg har til nå ikke opplevd en eneste gutt som har ment at vibratorer er forferdelige og ikke vil ha dem med. Selvfølgelig er vi mer tolerante overfor våre egne hjelpemidler, fordi veldig få kvinner klarer å komme av ren vaginal stimulering. Derfor har vi andre hjelpemidler. Skjønner meg ikke på dere noen ganger. Noen blir sure fordi vi ikke kommer, og noen blir sure fordi vi bruker hjelpemidler for å kunne komme. Det har ikke noe å si om din erfaring tilsier at gutter flest ikke har problemer med at du bruker vibrator. Det hverken styrker eller svekker argumentet ditt fordi det er helt uvesentlig hva de mener. Jeg synes heller ikke det er en selvfølge at dere er mer tolerante for deres egne hjelpemidler "fordi veldig få kvinner klarer å komme av ren vaginal stimulering". Èn ting er at man kan krangle om tallene her, en annen og viktigere ting er at selv om mange kvinner har problemer med å komme så betyr jo ikke det nødvendigvis at dere skulle være mindre tolerante overfor VÅRE hjelpemidler. Det er ingen nødvendig LOGISK forbindelse mellom orgasmeproblemer og restriktivt syn på mannlige hjelpemidler. Tvert om så kunne det like gjerne ha vært slik at dere hadde blitt MER tolerante overfor ALLE hjelpemidler (selv om de bare var supplementer), nettopp fordi dere har erfart gleden og nytten av vibratoren. Argumentet ditt henger ikke logisk sammen med andre ord.
Stefan Skrevet 19. november 2010 #184 Skrevet 19. november 2010 Det kan jo tenkes at de som kjøper dukke er mer interessert i sex-følelsen enn å runke. Da vil det jo være mest naturlig å bruke en dukke. Det er faktisk ikke helt lett å knulle en fleshlight, selv om det naturligvis er mulig hvis man er kreativ. Helt riktig... men det er tydeligvis vanskelig å forstå for enkelte.
Gjest Sommertid Skrevet 19. november 2010 #185 Skrevet 19. november 2010 (endret) Nå er det for øvrig slik at også kvinner kjøper dukker, men i den forbindelse ser man ikke på henne som stakkarslig og grisete, slik man får inntrykk av at en mann med dukke blir sett på. Jeg hadde synes det var akkurat like creepy om en dame kom med en slik dukke som en mann! Endret 19. november 2010 av Sommertid 2
Gjest Galithralia Skrevet 19. november 2010 #186 Skrevet 19. november 2010 Det har ikke noe å si om din erfaring tilsier at gutter flest ikke har problemer med at du bruker vibrator. Det hverken styrker eller svekker argumentet ditt fordi det er helt uvesentlig hva de mener. Jeg synes heller ikke det er en selvfølge at dere er mer tolerante for deres egne hjelpemidler "fordi veldig få kvinner klarer å komme av ren vaginal stimulering". Èn ting er at man kan krangle om tallene her, en annen og viktigere ting er at selv om mange kvinner har problemer med å komme så betyr jo ikke det nødvendigvis at dere skulle være mindre tolerante overfor VÅRE hjelpemidler. Det er ingen nødvendig LOGISK forbindelse mellom orgasmeproblemer og restriktivt syn på mannlige hjelpemidler. Tvert om så kunne det like gjerne ha vært slik at dere hadde blitt MER tolerante overfor ALLE hjelpemidler (selv om de bare var supplementer), nettopp fordi dere har erfart gleden og nytten av vibratoren. Argumentet ditt henger ikke logisk sammen med andre ord. Nå tok jeg med mine egne erfaringer for å faktisk prøve å vise at ja, noen trenger vibratorer for å kunne komme. Og ikke være egoistisk og bare bruke hjelpemidler fordi det er vår "rett". Men det gikk visst hus forbi. Hvorfor skal vi ikke være tolerante for våre hjelpemidler? Det har åpnet seg en helt ny verden for jenter som ikke kommer lett. Ja vi kan og burde være mer tolerante ovenfor deres hjelpemidler. Og det er jeg, men jeg, min personlige mening er gjelder ikke dukker. Om noen menn vil bruke dukker - for all del - gjør det du vil innenfor dine fire vegger. Men vil du bringe det inn i et forhold, luft ideen først. Jeg tviler på at en mann hadde blitt ekstra tent om damen hans kom inn døren med en dukkemann. Han hadde nok lurt på hva i alle dager det er som skjer. Dukkene forblir en fetisj for dem som tenner på det. For de fleste er det og blir det merkelig. 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2010 #187 Skrevet 19. november 2010 Hehe, ja det er vel ca det jeg sier. Jeg ser at sexhjelpemidler er hjelpemidler uansett form, fasong, farge osv, og at de er til for ett og samme formål, nemlig til seksuell nytelse. Dukker som ser ut som et ekte menneske er likevel i grenselandet for hva som er akseptabelt blant de fleste, av den enkle grunn at det blir litt for ekte. En dildo i plast kommer ikke på samme nivå som en dukke med spesialdesignet naturtro hud, øyne, ekte hår osv. Det eneste som mangler er jo pulsen.. Vet at du av prinsipp kommer til å fortsette denne rettferdighetskampen din, men også at du forstår meget godt hvorfor kvinner flest rynker på nesen av disse puledukkene. Ja, men så er det jo pulsen som er avgjørende her. Om dokka er aldri så mye naturtro så er den jo akkurat like lite levende som dildoen, så hvorfor skille mellom den? Hva om dokka har torso og hele opplegget men UTEN hode da? Det måtte da vel være greit, for ingen levende mennesker som dokka på en "creepy" måte kan ligne på er uten hode? I så fall må du skille mellom hodeløse og hodeintakte puledokker, eller hva? Og hva med dokker MED hode, men som samtidig har røffere, og mer plastlignende "hud" og "hår" slik at likheten med levende jenter blir mindre påfallende? Det er vel greit vel?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2010 #188 Skrevet 19. november 2010 Nå tok jeg med mine egne erfaringer for å faktisk prøve å vise at ja, noen trenger vibratorer for å kunne komme. Og ikke være egoistisk og bare bruke hjelpemidler fordi det er vår "rett". Men det gikk visst hus forbi. Hvorfor skal vi ikke være tolerante for våre hjelpemidler? Det har åpnet seg en helt ny verden for jenter som ikke kommer lett. Ja vi kan og burde være mer tolerante ovenfor deres hjelpemidler. Og det er jeg, men jeg, min personlige mening er gjelder ikke dukker. Om noen menn vil bruke dukker - for all del - gjør det du vil innenfor dine fire vegger. Men vil du bringe det inn i et forhold, luft ideen først. Jeg tviler på at en mann hadde blitt ekstra tent om damen hans kom inn døren med en dukkemann. Han hadde nok lurt på hva i alle dager det er som skjer. Dukkene forblir en fetisj for dem som tenner på det. For de fleste er det og blir det merkelig. Men da vil du vel før du går til innkjøp av en ny dildo lufte ideen for mannen din først, og spørre om hans samtykke til det?
Gjest Galithralia Skrevet 19. november 2010 #189 Skrevet 19. november 2010 Men da vil du vel før du går til innkjøp av en ny dildo lufte ideen for mannen din først, og spørre om hans samtykke til det? Jepp, jeg har gjort det før og sagt at jeg skal kjøpe inn en ny, han blir gjerne med og velger ut noe som begge kan ha glede av. Men jeg hadde en del av disse før jeg ble sammen med han. Men han er av den oppfatning av jeg kan ha det jeg vil så lenge det ikke blir for fetisj Det går jo bra, for som vi har sett ut ifra denne diskusjonen så er jeg jo ikke det!
Gjest Sommertid Skrevet 19. november 2010 #190 Skrevet 19. november 2010 Men da vil du vel før du går til innkjøp av en ny dildo lufte ideen for mannen din først, og spørre om hans samtykke til det? Nå var det ikke meg du henviste deg til, men ja, jeg gjordet det når jeg hadde samboer. Han fikk til og med være med å velge ut hva jeg skulle ha
AnonymBruker Skrevet 19. november 2010 #191 Skrevet 19. november 2010 Jepp, jeg har gjort det før og sagt at jeg skal kjøpe inn en ny, han blir gjerne med og velger ut noe som begge kan ha glede av. Men jeg hadde en del av disse før jeg ble sammen med han. Men han er av den oppfatning av jeg kan ha det jeg vil så lenge det ikke blir for fetisj Det går jo bra, for som vi har sett ut ifra denne diskusjonen så er jeg jo ikke det! Men det interessante oppstår jo først når om han IKKE skulle samtykke til det. Hva gjør du da? Føyer du deg eller trumfer du gjennom viljen din?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2010 #192 Skrevet 19. november 2010 Nå var det ikke meg du henviste deg til, men ja, jeg gjordet det når jeg hadde samboer. Han fikk til og med være med å velge ut hva jeg skulle ha Spørsmålet over stilles også til deg.
Jalp Skrevet 19. november 2010 #193 Skrevet 19. november 2010 Nå tok jeg med mine egne erfaringer for å faktisk prøve å vise at ja, noen trenger vibratorer for å kunne komme. Og ikke være egoistisk og bare bruke hjelpemidler fordi det er vår "rett". Men det gikk visst hus forbi. Hvorfor skal vi ikke være tolerante for våre hjelpemidler? Det har åpnet seg en helt ny verden for jenter som ikke kommer lett. Ja vi kan og burde være mer tolerante ovenfor deres hjelpemidler. Og det er jeg, men jeg, min personlige mening er gjelder ikke dukker. Om noen menn vil bruke dukker - for all del - gjør det du vil innenfor dine fire vegger. Men vil du bringe det inn i et forhold, luft ideen først. Jeg tviler på at en mann hadde blitt ekstra tent om damen hans kom inn døren med en dukkemann. Han hadde nok lurt på hva i alle dager det er som skjer. Dukkene forblir en fetisj for dem som tenner på det. For de fleste er det og blir det merkelig. Personlig er det uaktuelt med både dukker, dildoer, vibratorer o.s.v. Men jeg skjønner at for noen så kan dette berike sexlivet eller endog avgjøre om man har glede av sexlivet sitt i det hele tatt. Derfor har jeg svært stor toleranse overfor de som gjerne vil ha disse hjelpemidlene for å kunne nyte orgasmer. Hvorfor skulle jeg ikke det, selv om det ikke er noe for meg personlig? Denne tråden starter med en problemstilling. Deretter kommer det en tirade av intoleranse og latterliggjøring av mannens behov for hjelpemiddel. For meg er dette så enkelt som at hvis man selv unner seg hjelpemidler, så får man også unne andre det samme. Uten sjåvinistiske fordommer. 1
Gjest Galithralia Skrevet 19. november 2010 #194 Skrevet 19. november 2010 Men det interessante oppstår jo først når om han IKKE skulle samtykke til det. Hva gjør du da? Føyer du deg eller trumfer du gjennom viljen din? Må nok si at vi har hatt en lignende diskusjon før. Om han ikke likte det, at jeg gikk til innkjøp av vibatorer hadde jeg latt være. Men da hadde han fått klar beskjed om at jeg kommer ikke under sex, jeg har det bare rett og slett svært vanskelig for å komme. Det er derfor jeg har dem. Da ville jeg ikke ha godtatt noen sure blikk fordi jeg ikke kom under akten. Men jeg hadde ikke presset på for å få viljen min. Diskusjonen vi hadde, kom vi frem til at han ikke har noe imot vibratorer eller dildoer, men var ikke noen tilhenger av svære greier som han kalte det. Og det er ikke jeg heller. Vi er nok litt like i tankegangen der, så for oss har det fungert.
Gjest Galithralia Skrevet 19. november 2010 #195 Skrevet 19. november 2010 (endret) Personlig er det uaktuelt med både dukker, dildoer, vibratorer o.s.v. Men jeg skjønner at for noen så kan dette berike sexlivet eller endog avgjøre om man har glede av sexlivet sitt i det hele tatt. Derfor har jeg svært stor toleranse overfor de som gjerne vil ha disse hjelpemidlene for å kunne nyte orgasmer. Hvorfor skulle jeg ikke det, selv om det ikke er noe for meg personlig? Denne tråden starter med en problemstilling. Deretter kommer det en tirade av intoleranse og latterliggjøring av mannens behov for hjelpemiddel. For meg er dette så enkelt som at hvis man selv unner seg hjelpemidler, så får man også unne andre det samme. Uten sjåvinistiske fordommer. Man kan være tolerant, men man må og akseptere at andre har visse grenser. Hvorfor skal det være enten eller? Hvis du har en vibrator så har JEG rett på en dukke? Hvorfor ikke finne en mellom ting? Endret 19. november 2010 av Galithralia
Gjest Sommertid Skrevet 19. november 2010 #196 Skrevet 19. november 2010 Spørsmålet over stilles også til deg. Om min daverende partner ikke hadde likt det jeg ville ha, hadde jeg uten problem droppet det å heller funnet noe annet som var akseptabelt for han også. Men hadde han nektet meg vibrator helt så hadde det også gjort slikt at jeg vil ha veldig store vansker for å komme under sex. Dette hadde da vert noe han måtte ha godtatt.
Jalp Skrevet 19. november 2010 #197 Skrevet 19. november 2010 Man kan være tolerant, men man må og akseptere at andre har visse grenser. Hvorfor skal det være enten eller? Hvis du har en vibrator så har JEG rett på en dukke? Hvorfor ikke finne en mellom ting? Men TS lufter omtrent følgende problemstilling: "Jeg har anskaffet meg alt jeg vil ha av hjelpemidler. Bør jeg da kunne nekte han at han gjør det samme?" Kjernen i spørsmålet må altså være at han må kunne anskaffe seg det som funker for han. Uten at hun skal legge begrensninger på dette. For hva skal han med et hjelpemiddel som hun kan akseptere hvis det ikke funker for han? En "mellomting" kan altså være bortkastet fordi det ikke funker. 1
Antlers Skrevet 19. november 2010 #198 Skrevet 19. november 2010 Helt riktig... men det er tydeligvis vanskelig å forstå for enkelte. Men i all verden, da... :klø: Om man er mer interessert i sex-følelsen kan man vel enkelt og greit ha sex med partner? Det er jo tusen ganger verre å sende ut signaler om at man liker sex-følelsen, men at en dukke gjør samme nytten - eller er bedre enn partner. Slike dukker ser jeg på som et hjelpemiddel (både fysisk og psykisk) for pedofile og menn som ikke klarer/ønsker å skaffe seg partner. Det blir litt i samme gate som å gi realistiske babydukker til demente. Det kan være til god hjelp, men om du trenger det er det fordi du i utgangspunktet har en sykdom/lidelse. 1
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2010 #199 Skrevet 19. november 2010 Jeg har kastet min største dildo fordi mannen min ble usikker på grunn av den. Regner med at du tok ham til råds da du anskaffet deg dette "monsteret"
Gjest Sommertid Skrevet 19. november 2010 #200 Skrevet 19. november 2010 Regner med at du tok ham til råds da du anskaffet deg dette "monsteret" Det faller deg ikek inn at hun kanskje hadde dette "monsteret" FØR hun traff han da? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå