Gå til innhold

har vi gått for langt?


Gjest noraS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De fleste kvinnene i denne tråden mener vel at det er minst like kleint å skulle kjøpe den mannlige versjonen av denne dukken til seg selv - den produseres for begge kjønn. Synes du det er helt greit at kvinner kjøper en mannlig fuckdoll (erstatningsmann) selv om de er i et forhold? Betyr det null og nix om mannen føler seg ubrukelig som følge av dette?

Med mindre du aksepterer at kvinner fritt kan kjøpe seg slike dukker, kan du heller ikke klage over at normale menn ikke får aksept for det. En dildo/vibrator kan sammenlignes med en sjømannsbrud - ikke en naturtro kopi av et menneske.

Som jeg skrev et sted tidligere i tråden, så ville jeg sagt: Kos deg!

Altså: Dette er en død ting som ikke har annen funksjon enn ensidig fysisk sexuell tilfredsstillelse. Mitt selvbilde og selvtillit vil ikke vakle det minste av ei dukke eller en dildo. Men det er meg.

Som jeg også skriver, så betyr selvbilde og selvtillit mye i forhold til dette. Og det skal man ta hensyn til. Men det hensynet må også være gjensidig, og det betyr at hun faktisk også må begynne å ta hensyn til hva han mener at hun kan anskaffe seg.

At du mener at en slik dukke er en naturtro kopi av et menneske, synes jeg er et frykttelig sært standpunkt. I min verden er mennesker levende og de har personlighet med egen vilje, følelser og en bevissthet om egen og andres eksistens. i tillegg har mennesker venter til empati og kommunikasjon. En dukke er ikke noe av dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du virkelig ikke ser at dukker ikke kan sammenlignes med noen andre hjelpemidler både for kvinner og menn, er for meg veldig merkelig.

Om du ikke ser at dukker er kleinere enn en vibrator, så har du definisjonsproblemer.

Vi får bare være enige om å være uenige. Men du ville sikkert følt deg usikker og truet av en slik dukke hvie en framtidig partner dro den i hus. Det er forståelig.

Spørsmålet er om du ville forstå at denne partneren evt. ville følt det samme overfor dine dildoer eller vibratorer? Noe sier meg at du ikke ville være like mottakelig for innblanding som du mener han bør være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galithralia

Som jeg skrev et sted tidligere i tråden, så ville jeg sagt: Kos deg!

Altså: Dette er en død ting som ikke har annen funksjon enn ensidig fysisk sexuell tilfredsstillelse. Mitt selvbilde og selvtillit vil ikke vakle det minste av ei dukke eller en dildo. Men det er meg.

Som jeg også skriver, så betyr selvbilde og selvtillit mye i forhold til dette. Og det skal man ta hensyn til. Men det hensynet må også være gjensidig, og det betyr at hun faktisk også må begynne å ta hensyn til hva han mener at hun kan anskaffe seg.

At du mener at en slik dukke er en naturtro kopi av et menneske, synes jeg er et frykttelig sært standpunkt. I min verden er mennesker levende og de har personlighet med egen vilje, følelser og en bevissthet om egen og andres eksistens. i tillegg har mennesker venter til empati og kommunikasjon. En dukke er ikke noe av dette.

Jøss, vi er faktisk enige på et punkt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det har vært en interessant diskusjon, det skal jeg være ærlig om.

(jeg burde virkelig lese til eksamen)

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At du mener at en slik dukke er en naturtro kopi av et menneske, synes jeg er et frykttelig sært standpunkt. I min verden er mennesker levende og de har personlighet med egen vilje, følelser og en bevissthet om egen og andres eksistens. i tillegg har mennesker venter til empati og kommunikasjon. En dukke er ikke noe av dette.

Men allikevel er det et ganske stort område hvor mennesker ser mer på en slik dukke enn kun som et leketøy. Og man kan jo aldri vite om man faktisk utvikler et "forhold" til den, så da er det like greit å holde de utenfor et ekte forhold med mindre begge ønsker en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

:gjeiper:

Vi får bare være enige om å være uenige. Men du ville sikkert følt deg usikker og truet av en slik dukke hvie en framtidig partner dro den i hus. Det er forståelig.

Spørsmålet er om du ville forstå at denne partneren evt. ville følt det samme overfor dine dildoer eller vibratorer? Noe sier meg at du ikke ville være like mottakelig for innblanding som du mener han bør være.

For å være helt ærlig, så hadde det vært gøy å se partneren min pule på ei dukke. Én gang altså, ikke gjentatte ganger, hver dag! Blir jo tent av at partneren min knuller andre såeh.. :gjeiper:

Jeg ville følt det ubehagelig med en "3.person" i sexlivet ja, selv om dette er en død ting.

Ja, jeg ville tatt hensyn til det, men vet ikke om jeg fullt ut ville forstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men allikevel er det et ganske stort område hvor mennesker ser mer på en slik dukke enn kun som et leketøy. Og man kan jo aldri vite om man faktisk utvikler et "forhold" til den, så da er det like greit å holde de utenfor et ekte forhold med mindre begge ønsker en.

Ja, det dukker alltid opp særtilfeller. Folk kan finne på å knytte bånd til ymse ting, det være seg snakke til et gresskar, vetaranbilen sin eller gudvethva. Andre igjen har sterke forhold til husdyret sitt. Kan man alltid forstå dem? nei, men det ville være feil å fornekte dem det eller sykeliggjøre dem bare fordi de handler utenfor det normative, som jo er i konstant forandring. Især hvis man selv har fått sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men allikevel er det et ganske stort område hvor mennesker ser mer på en slik dukke enn kun som et leketøy. Og man kan jo aldri vite om man faktisk utvikler et "forhold" til den, så da er det like greit å holde de utenfor et ekte forhold med mindre begge ønsker en.

Ja, det dukker alltid opp særtilfeller. Folk kan finne på å knytte bånd til ymse ting, det være seg snakke til et gresskar, vetaranbilen sin eller gudvethva. Andre igjen har sterke forhold til husdyret sitt. Kan man alltid forstå dem? nei, men det ville være feil å fornekte dem det eller sykeliggjøre dem bare fordi de handler utenfor det normative, som jo er i konstant forandring. Især hvis man selv har fått sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det dukker alltid opp særtilfeller. Folk kan finne på å knytte bånd til ymse ting, det være seg snakke til et gresskar, vetaranbilen sin eller gudvethva. Andre igjen har sterke forhold til husdyret sitt. Kan man alltid forstå dem? nei, men det ville være feil å fornekte dem det eller sykeliggjøre dem bare fordi de handler utenfor det normative, som jo er i konstant forandring. Især hvis man selv har fått sitt.

Man finner vel ikke forum hvor en mengde mennesker laster opp bilder av seg selv med et gresskar. Er nok langt enklere å utvikle slike bånd med noe som ser ut som et menneske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det dukker alltid opp særtilfeller. Folk kan finne på å knytte bånd til ymse ting, det være seg snakke til et gresskar, vetaranbilen sin eller gudvethva.

Eller dildoen eller vibratoren sin...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man finner vel ikke forum hvor en mengde mennesker laster opp bilder av seg selv med et gresskar. Er nok langt enklere å utvikle slike bånd med noe som ser ut som et menneske.

Slike finnes, bla i England, der gresskardyrking er nærmest en religion for endel.

Men du skjønner poenget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster ikke en slik "real doll" maaange tusen kr? Jeg hadde ikke likt det om min samboer kom hjem med noe sånt nei...

Ca 30 000 kr sist jeg så. Også er det vel toll i tilegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...