Gå til innhold

Kaffekroken


Tabris

Anbefalte innlegg

Ja, det er en liten trygghet å ta to ben å stå på - fem år erfaring i èn ting og fem års utdanning i noe annet.

Jeg har spilt et par timer med Baldur's Gate, men fant det vanskelig å kontrollere så mange på en gang. Jeg foretrekker nok single character RPGs, som var grunnen til at jeg nølte så lenge med å prøve Dragon Age (som jo er en slags spiritual successor til Baldur's Gate-serien). Men dette spillet er jo helt genialt. Online blir det også, spiller LotRO og EQ2. Men jeg får heller ikke spilt så mye som jeg skulle ønske. Hvem gjør vel det? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihihi, nei du kan så si... Døgnet skulle rett og slett hatt flere timer!

Noe av det jeg likte så godt med BG2 var nok at det var turn-based, så du kunne virkelig gjøre ditt beste hver runde :jepp:

Har de senere årene blitt med i en gruppe som spiller D&D tabletop, kjempegøy! Virkelig mye å holde styr på, men har fått litt dilla jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også liker jeg ikke isometric view, når man ser ting i fugleperspektiv ovenfra og ned. Jeg klarer ikke leve meg skikkelig inn i spillet da. Men det er meg, jeg vet jo at jeg går glipp av mange gode spill når jeg tenker slik.

Jeg har aldri fått prøvd pen and paper rollespill skikkelig. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen and paper kan anbefales :) Men alt avhenger av gruppa, og ikke minst DM... Har vært veldig heldig siden jeg har forståelse for reglene gjennom alle de D&D-baserte spillene jeg har spilt.

Kunne tenke meg å være DM for en gruppe selv, synd du bor så langt unna, vi kunne spilt sammen :jepp:

Isometric view var det første jeg prøvde, så for meg blir first person litt uoversiktelig egentlig, vittig hvor farget man blir av første opplevelsen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja. Jeg kommer vel egentlig fra Final Fantasy-serien, men har gått litt bort fra JRPGs nå. Må innrømme at MMOs og TES-serien (The Elder Scrolls, hvorav Oblivion var spill fire i serien) har gjort meg litt bortskjemt.

Kanskje vi kunne spilt sammen en gang når jeg reiser sørover på seminar. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God ettermiddag. :kaffekopp:

Jeg var og så HP-filmen igjen i går, og har havnet litt i HP-stemning igjen. Jeg synes den historien er så utrolig bra, synd at det er umulig å få frem kompleksiteten bøkene har i filmene. Når det er sagt, så synes jeg denne filmen var en av de bedre. Antagelig mer likt av de som har lest bøkene enn de som ikke har det, siden den var mer opptatt av å følge boken enn å lage en film som følger Hollywood-malen (heldigvis!)

Så nå sitter jeg med kaffe, HP-musikk på ørene og skriver en lengre anmeldelse av filmen til et annet forum jeg er på. :digge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å lese om din vei gjennom tro-og ikke-tro. Jeg kan ikke påstå at den ligner på min historie i det hele tatt, men det er vel kanskje derfor det blir så interessant? :)

Kjenner du til Susan Blackmore? Hun var veldig alternativ i mange år, og jobbet med forskning på parapsykologi, alt fra synskhet, healing, tarotlesning, ut-av-kroppen-opplevelser og så videre). Tror hun holdt på med det i 30 år. Og selv om hun trodde på det og veldig, veldig gjerne ville finne bevis på parapsykologiske evner hos noen, så var hun alltid veldig profesjonell med forskningsresultatene sine. Fikset aldri på resultatene, forkastet teorier som viste seg å ikke holde mål og var åpen og ærlig om at de ikke støttet teoriene hennes. Enden på visa er at hun i dag har forkastet troen på det paranormale og er skeptiker.

I tillegg er dama dødskul. Vi hørte henne på en skeptikerkonferanse i London, hun er underholdende som søren, og har virkelig en interessant personlighet. I tillegg tror jeg mange skeptikere har godt av å få høre en historie fra "den siden" av saken.

Nå for tiden holder hun på med endel spennende innen evolusjonspsykologi, blant annet teorien om memer. Spennende foredrag om det

Denne podcasten har et ganske langt intervju med henne om hennes vei gjennom tro og forskning. Verdt å sjekke ut hvis du er interessert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, nei, tror ikke jeg har hørt om henne. Jeg vil vel egentlig selv betegne meg som skeptiker, da jeg stiller meg svært skeptisk til det meste av den alternative medisinen, og stusser over den manglende viljen eller evnen til å tenke kritisk for de som er aktiv innenfor miljøet. Men så har jeg jo vært der selv også. Men jeg er litt uvillig til å betegne meg selv som skeptiker, siden det dessverre har blitt en del antiteister/nyateister som ødelegger det som egentlig er en god ting med å være latterligjørende, aggressive, nedlatende og i det hele tatt generelt ufordragelige. Noen har et korstog mot religion som er like trangsynt, ensidig, unyansert og dogmatisk som dem de kritiserer.

Beklager, nå ble jeg litt engasjert her, men dette er noe som irriterer meg ganske kraftig. På en semesteroppgave jeg skrev i fjor så tok jeg faktisk opp dette, hvor jeg sammenlignet nyateisme og religiøs fundamentalisme. Og det er litt derfra jeg har fått overbevisningen om at det ikke er religion eller ateisme som er problemet - det er fanatisme og trangsynthet, og det finner man desverre i mange former.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser hva du mener. :) Jeg blir sånn barnlsig-trassig av de folkene jeg, så jeg går inn for å kalle meg ateist og skeptiker. Fordi jeg ikke vil at de skal være de eneste som får prege hvordan de ordene blir oppfattet. Desverre blir det vel ofte sånn at de mest ekstreme har mye å si for hvordan en gruppe oppfattes - sånn er det med kriste og. Eller dyrevernere. Eller veggiser... eller var det sånn at alle de ER ekstreme og fordømmende? ;)

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, ja, det blir nok dessverre ofte slik. De mest ekstreme er de som roper høyest, og som derfor får mest oppmerksomhet. Det som da dessverre ofte skjer i nettdebatter er at diskusjonene blir svært polarisert, fordi de som har moderate eller nyanserte meninger ikke lenger orke å delta i krangelen om hvem som har størst spade i sandkassen.

Purple: Takker. Koser meg her med noe sjokolade og skriving av filmanmeldelse. ;) Jeg åpnet døren for et par timer siden og hørte korps og sang - jeg hadde glemt at det var første advent og at det lokale juletreet ble tent i dag. Jeg kjenner jeg blir helt varm innvendig av det, jeg hadde egentlig tenkt å gå ned, men glemte det.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snubler innom igjen jeg :goodbye: (synes forøvrig det er feil navn på den smileyen, jeg synes den sier "Hallo!")

Jeg er så enig med dere Tabris og Pingting, og det kan være vanskelig å ikke bli litt trangsynt selv av og til, når motparten er det. :gjeiper: Slitsomme folk... ;)

Støtter meg til Sokrates når jeg merker jeg nærmer meg for skråsikker jeg: "Det eneste jeg vet, er at jeg vet ingenting", så får jeg fort beina på bakken igjen ;)

Men jeg blir ikke den mest høylytte diskusjonsdeltakeren av det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men jeg blir ikke den mest høylytte diskusjonsdeltakeren av det heller.

Nei, det er nettopp det. Man får litt avsmak og trekker seg unna, så det blir kun de som roper høyest som deltar i debattene. Og da får man et skjevt inntrykk av de grupperinger som de "representerer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg er feminist. Selv om jeg hater denne verdenes Ottar'rer og et par andre vanvittige som mener at feminisme = trampe på mannen.

Jeg er skeptiker. Jeg ser at enkelte skeptikere tror at dette er grønt kort for å harselere med andres tro. Møtes en i debatt må en faktisk ha som utgangspunkt at alle har rett til en mening - også de med motsatt utgangspunkt. Men jeg kan ikke helt hjelpe for at siter som herregud.com og James Randy er noe av det beste jeg vet.

Jeg er ateist. Jeg mener at fordi om jeg er ateist betyr ikke det at jeg skal bli sett ned på fordi noen andre ateister er nedlatende - like lite som at en religiøs fanatiker ikke er talsperson for alle som er i samme religion.

Jeg synes dette skillet er viktig og at generaliseringer ikke hører hjemme i noen seriøse debatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ateist. Jeg mener at fordi om jeg er ateist betyr ikke det at jeg skal bli sett ned på fordi noen andre ateister er nedlatende - like lite som at en religiøs fanatiker ikke er talsperson for alle som er i samme religion.

Jeg synes dette skillet er viktig og at generaliseringer ikke hører hjemme i noen seriøse debatter.

Dette er jeg fullstendig enig med deg i, og er noe jeg har brent for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag. :kaffekopp:

Sitter her med kaffekoppen. Vi gikk tom for kaffe, så jeg måtte spe på med Irish Coffee pulver. Jaja, fungerer jo det også, selv om jeg foretrekker svart, ren kaffe om morgenen.

Jeg tror ikke jeg klarer å få levert noe til 30. november, så det blir ikke seminar i desember på meg. Det var heller ikke obligatorisk, bare et tilbud for de som ønsket det. Jeg skriver heller det jeg kan de nærmeste ukene, og sender det over til veileder for tilbakemelding. Det blir jo også en del utgifter i desember med masse gavekjøp, så det er bedre for budsjettet å ikke ha en slik seminarreise i desember.

Så kan jeg senke skuldrene litt, og heller jobbe jevnt og trutt de neste ukene i stedet for å ha en slik frist hengende over hodet mitt og bare stresse meg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...