Gå til innhold

Kaffekroken


Tabris

Anbefalte innlegg

LotRO er fantastisk. Dessverre har jeg ikke spilt det på en stund, har vært opptatt med andre spill. EverQuest 2 fikk jo en gratisversjon nå, så jeg har sittet en del med det. Og så fikk jeg endelig øynene opp for Dragon Age, så nå går det for det meste i det. Min høyeste level i LotRO er 53. Levellingen går så sent nå, også trives jeg ikke i Angmar, forferdelig dystert sted. Så hun har fått hvile litt lenge nå, liker bedre å være en pai-lagende Hobbit i the Shire. :sjenert:

Fortsetter med litt geekprat jeg. :) Ja, Angmar er forferdelig dystert, slet selv med å motivere meg for questing der. Jeg kan vel ikke akkurat si at det blir mindre dystert etterhvert heller men heldigvis har man lysglimt innimellom som Lothlorien og Enedwaith. Eregion er også et nydelig sted. Men når det gjelder cosy feelin så er det ingenting som kommmer opp mot Shire. :hjerter_rundt: Storkoser meg med å dyrke jordene der, er farmer. :)

Dragon Age er bra ja, men har ikke spillt det så mye, blir alltid til at jeg lengter etter noen å spille med når jeg spiller single game spill. En av grunnene til å at jeg elsker mmorpgs er det å kunne spille sammen med andre. :)

Døsing er kjempedeilig, men akk o ve ikke tid til som fulltidsjobbende. Et av privilegiene som student. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber også litt med å få hode og hale på mitt syn på den kristne delen av julefeiringen, og har for øyeblikket inngått våpenhvile med meg selv og skal bare nyte stemningen, lukter, smaker og lysene i mørket(og kulden).

Jeg er litt der, jeg også. Lurer på om jeg skal ønske meg en grublefjerner til jul... Og flott tiltak av jobben din, forresten. :smilbla:

Dragon Age er bra ja, men har ikke spillt det så mye, blir alltid til at jeg lengter etter noen å spille med når jeg spiller single game spill. En av grunnene til å at jeg elsker mmorpgs er det å kunne spille sammen med andre. :)

Døsing er kjempedeilig, men akk o ve ikke tid til som fulltidsjobbende. Et av privilegiene som student. ;)

Ja, gleder meg veldig til Lothlorien! Jeg er vel egentlig i Mines of Moria nå, har ikke orket å gjøre alt i Angmar. :sjenert: Men fikk litt dilla på å prøve ut nye klasser og raser, så nå har jeg fire aktive karakterer. :smilbla: Og, jepp, jeg nyter studentlivet så godt jeg kan mens jeg enda har det!

God morgen :kaffekopp:

Geekprat kan jeg ikke delta i, men ønsker deg en flott onsdag likevel :)

God morgen. :kaffekopp: Eventuelt formiddag. Takker masse, flott onsdag tilbake, geek eller ikke geek. :)

Jeg skal ha kaffe med ei venninne i dag. Ble litt småsur i går, da jeg hadde kommet godt i gang med skriving av analysedelen. Hadde skrevet tre sider og bare såvidt begynt - også fant jeg ut at alt jeg hadde skrevet var feil, for jeg hadde blandet rader og kolonner når det gjaldt hvilke prosenter som gikk hvor. Så jeg måtte slette alt, og må begynne forfra igjen i dag. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fikk skrevet det på nytt i dag, heldigvis. :)

Jeg fant en morsom side i dag: Damn You AutoCorrect! På iPhone og SmartPhones så har du en autokorrekt funksjon som gjør at mobilen gjetter hvilket ord du har tenkt å skrive, selv om du kanskje har stavet det feil. Men den gjetter ikke alltid like bra, og det kan bli ganske morsomt og forvirrende når du sender en melding uten å dobbelsjekke hva AutoCorrect har valgt... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, storkoser meg med den. Hvis nettet er nede, så kan jeg gå på nett på laptopen via telefonen, f.eks. Gratis. :happy:

I dag har jeg vært på besøk hos ei venninne. Vi hadde frokost og avsluttet med kaffe (og sjokolade :sjenert: ). Og jeg klarte å kjøre i grøfta. Glatte, snødekte veier. Ringte til forsikringsselskapet og de kontaktet Viking for meg. Så fikk den fort opp på veien igjen, og heldigvis var det ingen skader. Men skal si jeg kjørte forsiktig på vei hjem igjen. Parkerte nede på butikken og gikk hjem, turte ikke kjøre opp de smale bakkene (i går var det så glatt at jeg ikke kom opp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Oi, å kjøre i grøfta hørtes skummelt ut! Godt det gikk bra med både deg og bilen :) Kjente det var litt glatt nå, ja, så jeg kjørte pent hjem fra jobb. Min første vinter på piggfrie dekk, og det er uvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så skummelt å havne i grøfta! Det er fryktelig glatt her også. Jeg fikk en møtende bil i siden på min i går. Heldigvis klarte jeg å bremse helt ned så jeg stod stille men det gjorde ikke han, så jeg har null skyld :)

Så du forresten den autokorrekturfailen med lettuce (i stedet for leggings) under buksene for å holde varmen? Lo så jeg skreik jeg :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gikk heldigvis bra. Bare 500 kroner fattigere. :gjeiper: Huff, ekkelt og bli truffet også, da. Hvordan gikk det? Og, ja, fantastisk morsomt! Jeg måtte ta en pause og to fra den siden, jeg lo så jeg trodde jeg skulle kaste opp.

Nå sitter jeg og venter på at S-mannen skal komme fra jobb så jeg kan stikke og trene. Deretter er det til uni noen timer for å jobbe med oppgaven.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida, må være en ekkel opplevelse å havne i grøfta. Godt at det gikk bra med både dere og bilen. :) Jeg har heldigvis til gode å havne i grøfta. ;) Men det er virkelig glatt på veiene for tiden, selv jeg som kjører med nye piggdekk sklir både her og der....selv om dekkene er tipp topp og farten er gammel gubbe stil. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var gammel gubbe stil på meg også på vei hjem etter den hendelsen. ;) Jeg har akkurat kommet hjem fra trening, og av en eller annen grunn var det forferdelig tungt og slitsomt i dag. Og ikke på en positiv måte. Det var som om hele treningsfutten hadde tatt helg, jeg vet ikke helt hva som skjedde. Men nå er jeg glad jeg fullførte uansett, og kan ta helg fra treningen. Det skal bli godt, så får jeg satse på å komme tilbake med fulle krefter på mandag. :trene:

Ellers ble det ikke noe uni på meg. Jeg orker rett og slett ikke reise ut på det glatte føret igjen, det forsvinner så mye tid i reis. Da får jeg heller kose meg på fredagen hjemme og faktisk få gjort noe i dag. Så kan jeg labbe ned i nysnøen og handle middag senere i ettermiddag, det skal bli litt kos. (Måtte igjen parkere bilen nede på butikken, kommer ikke opp bakken her).

Noen her som leser fantasybøker? Jeg har nettopp begynt på "Game of Thrones", første boka i serien "A Song of Ice and Fire". De skal visst lage serie av den nå, med Sean Bean i en av hovedrollene. Kan ikke si at akkurat det høres feil ut.

Så god fredag, alle! :kaffekopp:

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Hei :kaffekopp:

Prøvde å stikke innom med en kaffekopp og en morgenhilsen til deg før jobb i dag, men KG var fullstendig sirup, så jeg måtte gi opp. Tar det nå i stedet :)

Håper du har en fin kosefredag, til tross for glatt føre :)

Fantasy leser jeg så og si ikke, og de bøkene du nevner der har jeg ikke hørt om en gang :sjenert: Har ikke så mye å bidra med der, dessverre, men kanskje noen andre har mer peiling :)

God fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snoke*

A Song of Ice and Fire er fantasyserien over alle fantasyserier! Hvis man liker kompleks, politisk fantasy hvor ingenting nødvendigvis er det det gir seg ut for å være, altså. Vi har skaffet oss Canal+ for å følge med på A Game of Thrones fra første sekund, traileren er heftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, har vært en god fredag. Jeg har fått gjort en del i dag, har analysert en del av de svarene jeg har fått på spørreundersøkelsen. Det synes jeg er veldig spennende. Så i dag har jeg vært litt effektiv, det føles litt godt. Nå må jeg snart kle meg til polarekspedisjon og komme meg ned til butikken og handle litt mat.

Hei, Karmosin. :vinke: Ja, jeg har forstått det, at den regnes som en av de beste. Jeg har bare fått lest en ca. 50 sider, men det virker veldig bra så langt. Savner Elves, da, har vel forstått at de ikke er med i denne serien. :sjenert: Jeg har ikke en gang lyst å se traileren, for ikke å røpe noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :goodbye:

Den er så til de grader gjennomført og kompleks at jeg får jevnlig hakeslepp når jeg tenker på det. Martin bygger en hel verden, ikke bare småbiter av en som fantasyforfattere så ofte gjør. Alvefolk av noe slag får du ikke, men mye annen moro!

"Moro" betyr her krig, vold, død, svik ogsåvidere, naturligvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg! Jeg har kjøpt bok 1 og 2 i brukthandelen, og regner med jeg leser hele serien. Men kan ta litt tid, er jo mursteiner alle som en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skulle inn å si noe fornuftig... men så var jeg så trøtt at jeg glemte det. :ler:

Så da sier jeg noe annet fornuftig i stedet: god helg!!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...