Gå til innhold

Arven1 er endelig gravid.


arven1

Anbefalte innlegg

Tilbake fra legen og endelig fått det overstått. :forvirret:

Han tok meg veldig på alvor og syntes det var på tide og sette iverk tiltak. :klappe: Han tok mange blodprøver og henviste meg til en spes i gyn. :haar:

I og med at jeg har regelmessig syklus ville han at min kjære skulle avlevere en sædprøve, jeg fikk til og med en henvisning til dette på sambos vegne. :sjenert:

Han ville ikke utsette kroppen min for noe hormontilskudd eller henvisning til LAP før han har avgitt prøve for å se om det er noe "liv" i cellene hans.... :overrasket:

Huff og huff..... :tristbla: Kan se for meg ansiktet til min kjære i kveld når jeg kommer med denne nyheten... At vi må ordne det slik at han må "komme" i en kopp. Dette kommer til å bli en prosess, jeg bare vet det. :roll:

Noen andre der ute som har noen erfaring med sine menn som skal levere sædprøve? Vet at dette er noe av det sambo fryktet mest... :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser jeg har forsømt deg litt her, ikke meningen det altså :ler:

Så bra du har vært hos legen nå! Det er første steget. Ser for meg at du etterhvert da får innkalling til innvendig UL hos spes gyn, og svar på sperm-prøve samtidig (om denne er tatt i tide). Sånn var det med oss i alle fall. Min kjære var ikke akkurat overbegeistret når han måtte sprute i koppen, men det gikk veldig bra. Over all forventning faktisk :ler: Mannen din kan også gjøre det hjemme, og dra å levere den på sykehuset innen 2 timer eller noe :)

Har du fått beskjed om å ta blodprøver på bestemt sted i syklusen? for å måle progesteron? Jeg tok på dag 21-23 tror jeg... :sjenert:

Har du snakket med legen om endometriose? Jeg liker ikke helt at du har så store smerter at du spyr under el/mens.. :sjokkert:

Masse lykke til videre. Deilig å være i gang med utredningen og kanskje få noen svar da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg har forsømt deg litt her, ikke meningen det altså :ler:

Så bra du har vært hos legen nå! Det er første steget. Ser for meg at du etterhvert da får innkalling til innvendig UL hos spes gyn, og svar på sperm-prøve samtidig (om denne er tatt i tide). Sånn var det med oss i alle fall. Min kjære var ikke akkurat overbegeistret når han måtte sprute i koppen, men det gikk veldig bra. Over all forventning faktisk :ler: Mannen din kan også gjøre det hjemme, og dra å levere den på sykehuset innen 2 timer eller noe :)

Har du fått beskjed om å ta blodprøver på bestemt sted i syklusen? for å måle progesteron? Jeg tok på dag 21-23 tror jeg... :sjenert:

Har du snakket med legen om endometriose? Jeg liker ikke helt at du har så store smerter at du spyr under el/mens.. :sjokkert:

Masse lykke til videre. Deilig å være i gang med utredningen og kanskje få noen svar da? :)

Hei LineG.

Hyggelig at du tok turen innom... :jepp:

Godt å høre at mannen din tok det sånn passe greit da. :fnise::fnise: Gruer meg til å melde inn koppspruting i heimen :lur:

Fikk som sagt henvisning til spes i gyn for innvendig ultralyd, ventetid er ca 6 uker :sukk: . Ellers så tok han blodprøver i forhold til LH,FSH, Østrogen, B12,lever, nyrer og det beste av alt var at jeg var på akkurat riktig sted i syklusen nå for å måle progesteron :jepp: Jeg er på dag 22 i dag tror jeg. Så det passet godt altså :enig: Han tok i hvertfall mange rør med blod og krysset av masse på skjema for hva som skulle måles, så det blir spennende. Prøvde å smiske meg til at han skulle krysse av på Hcg også, men fikk ikke viljen min der altså. :sjenert: Det mente han var i tidligste laget og det kan jeg vel si meg enig i :fnise:

Godt å være i gang med noe i hvertfall, nå er det bare til å krysse fingrene for at både hans og mine prøver ser bra ut og at maskineriet vårt funker :lur:

Vi drøftet ikke endometriose, av en eller annen grunn har menstruasjonssmertene mine avtatt de siste syklusene etter jeg har gått til akupunktur. Hvis ikke får det evt bli et tema for neste time.... :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være godt å være igang med prosessen. Dere får gjøre det beste ut av "koppsprutingen", og tenke at det går til en god sak ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å smiske meg til at han skulle krysse av på Hcg også, men fikk ikke viljen min der altså. :sjenert: Det mente han var i tidligste laget og det kan jeg vel si meg enig i :fnise:

:hoho: jeg prøvde det samme og fikk avslag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra at legen tok til fornuften slik at dere kan sette igang utredningen. Må føles bra at det endelig skjer noe, håper prosessen gir dere noen resultater. De fleste menn er vel ikke noe videre begeistret for koppspruting men må man så må man, det er vel ikke det verste man kan gjøre? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er dere iallfall igang med en prosess! Vil tro det på en måte kjennes litt godt også?

Hvordan tok samboeren det i går da du kom hjem? (med tanke på sæd-prøven han må levere)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en liten klem til deg :klemmer:

Godt dere har kommet i gang med å sjekke. Jeg tenkte spørre om det samme som Hegejenta, hvordan tok mannen det i går kveld?

Håper dere får raskt svar og at dere evt kan få hjelp til å sette fart på sakene. Men beholder fortsatt et håp om at det allerede har klaffet :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all omtanke og tilbakemeldinger. Det kjennes godt at han tok meg på alvor, men samtidig blir man også litt redd for hva uttfallet kan bli av slike utredninger. Uansett er det en betryggende tanke at noe er på gang...

Når det gjelder koppspruting hadde jeg forventet meg reaksjoner som dette :hakeslepp: og :sjokk:, men den faktiske reaksjonen ble mer som :unsure: og :sjenert: Stakkar, han ble nok mer flau og redd enn jeg hadde forventet. For å være helt ærlig ble jeg litt sjarmert av han der og da :rødme:

Han sa aldri nei, og gikk med på det ganske raskt fordi jeg tror han så at det betyr mye nå :kyss:

Jeg må innrømme at jeg ble veldig fnisete av det :ler: men viste ikke det så klart.

Det han ikke vet ennå er at jeg allerede har bestilt time :hoppe: Han kunne levere en prøve allerede på tirsdag, men jeg valgte å utsette det en uke for på tirsdag/onsdag er IKM. Kan jo være greit å vente å se hvordan det har gått denne mnd. :jepp: Kanskje...... :lur:

Hvis ikke, blir det spruting i kopp tidlig neste tirdsag morgen... Da er det bare til å slenge seg i bilen og sette på blålys mot sykehuset med alle rompetrollene på innerlomma :skratte:

Endret av arven1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke, blir det spruting i kopp tidlig neste tirdsag morgen... Da er det bare til å slenge seg i bilen og sette på blålys mot sykehuset med alle rompetrollene på innerlomma :skratte:

:hoho:

Søte mannen din da :yvonne: Blir spennende å se om dere slipper å gå gjennom det her. Jeg sier alltid at det er greit å være forberedt på at det ikke går, men det er alltid lov til å ha et håp!! :duskedame:

:klem:

ps. leser hver gang kropp-spruting istedenfor koppspruting :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps. leser hver gang kropp-spruting istedenfor koppspruting :skratte:

Jeg òg!! :fnise:

---------

Gode mannen din da Arven1! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke, blir det spruting i kopp tidlig neste tirdsag morgen... Da er det bare til å slenge seg i bilen og sette på blålys mot sykehuset med alle rompetrollene på innerlomma :skratte:

:skratte::skratte: Akkurat som på film vettu. ;)

Endret av mocci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

ps. leser hver gang kropp-spruting istedenfor koppspruting :skratte:

:skratte: :skratte: Ja, det skulle vel tatt seg ut....Lurer på hvordan det hadde sett ut :regn:

Tro jeg nøyer meg med den spruten som er jeg.... :lur:

Endret av arven1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt tankefull i dag. Litt nervøs for alle utredningene som står foran oss nå, men prøver å ikke ta bekymringene på forskudd.

Nærmer seg IKM med stormskritt, må innrømme at symptomjakten har vært i gang siden onsdag. Greier aldri helt å la vær det der :sjarmor: Legger merke til alt som skjer og prøver å tolke alt. :flau:

Hadde i går en følelse som minnet om EL symptomer og et par skikkelig stikninger slik at jeg nesten måtte si " au". Men har ellers ingen symptomer på noe som helst.

Denne mnd har jeg faktisk hatt en opptimistisk følelse og det er godt. Var et par mnd jeg var helt overbevist om at det ikke var noe der. Rart hvordan intuisjonen bare forteller deg noe innimellom. Helt fra EL og nå har jeg vært rolig og kjent meg positiv. Tør ikke håpe og tro alt for mye, men håper at den kan sitte denne mnd.

Jeg holder på med nok en vidreutdanning i år og skal på skolen onsdag og torsdag. Skal levere inn en stor skriftlig oppgave på onsdag og jeg har ikke engang begynt. :sjenert: Har så mye som foregår oppe i hodet mitt nå. Finnes ikke konsentrert om studier et sekund. Bare EL,IKM, og husbygging som svirrer rundt i hodet mitt. :klø: Har bare noen studiepoeng etter dette til mastergraden, :opplyser: men nå er ikke det så viktig lenger lissom.. :klaske:

Kan ikke bare helgen gå nå slik at jeg kan ta en test.... :biggrin::lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke bare helgen gå nå slik at jeg kan ta en test.... :biggrin::lur:

Skjønner godt hvordan du har det :Nikke: Prøv å kose deg i helgen :)

:vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom en kjapp tur og ønsker deg god helg!

Håper neste uke kommer med gode nyheter om en liten spire, og at du koser deg i helgen!:)

Vil gjerne høre mer om husbygging/planlegging!! :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Arven :goodbye:

Er visst litt på samme plass som meg og min kjære, du og mannen.

Mistenker at min kjære er redd for negativt resultat på sædprøve, og at det er derfor han er negativ. Håper han går med på det, har ikke fått helt klare lovnader enda.

Jeg hadde innvendig ultralyd idag, var spennende å se livmora og eggledererne osv.. eller hva det var jeg så. :)

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Arven :goodbye:

Er visst litt på samme plass som meg og min kjære, du og mannen.

Mistenker at min kjære er redd for negativt resultat på sædprøve, og at det er derfor han er negativ. Håper han går med på det, har ikke fått helt klare lovnader enda.

Jeg hadde innvendig ultralyd idag, var spennende å se livmora og eggledererne osv.. eller hva det var jeg så. :)

Hei Aurelia :goodbye:

Velkommen inn i min lille verden. Alltid hyggelig med nye "ansikter" :biggrin:

Ser at vi er i samme situasjon og det er jo litt spennende å høre hvordan utviklingen blir hos dere.

Mannen i huset her har forsonet seg godt med å levere sædprøve, han ble bare litt overrasket og "satt ut" av at han også faktisk måtte undersøkes. Tror faktisk ikke at den tanken har streifet han en gang han trenger å undersøkes??? :ler: Kanskje litt mannfolk i et nøtteskall det der.... :lol: Skal nok se at din kjære kommer på banen etterhvert når han får forsonet seg meg tanken. Det er alltid skremmende å bli utredet og redselen for hva utfallet blir.

Ser du skal ta progesteronprøve om noen dager. Jeg tok min på onsdag og får resultatet om ca en uke. Det var egentlig helt tilfeldig at jeg hadde legetime som klaffet med å ta progesteronprøve. Jeg er kjempe spent!!!!!

Blir spennende å følge deg fremover :Nikke: Vi krysser fingrene for at hormonene våre er helt optimale :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaah, endelig ferdig med skriftlig oppgave som skal leveres på onsdag. Jepp, noen timers innsats i går og i dag og produktet er ferdig. :sjarmor: Nå skal alt som har med psykiatri å gjøre få hvile frem til jeg skal på jobb i morgen. Formen har også kommet seg betraktlig i løpet av helgen. For en vanvittig seiglivet influensa dette var. Har tatt over 10 dager for å føle meg sånn passe form. Sykemeldingen min går ut i dag så da er det tilbake til hverdagen igjen i morgen. Litt blæh, men litt godt også. Tenkte at jeg skulle prøve å komme i gang med treningen igjen i morgen også. Det skal bli godt å få rørt på seg etter nesten en uke i sengen/soffaen.....

Nå er det bare 2-3 dager igjen til jeg kan kjøre en test....Er fortsatt opptimistisk kjenner jeg ... :roll: Har mensenmurringer, men det har jeg jo gjerne før IKM. Ellers kjenner jeg ingenting. Er spent jeg :sjenert:

Ellers så regner jeg med at svar på blodprøvene mine er klare i morgen :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har du planer om å teste? :popcorn: Jeg skal ikke teste enda i og med at TR fortsatt kan innfinne seg.... :sjenert:

Håper din positive følelse slår til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...