Gå til innhold

Arven1 er endelig gravid.


arven1

Anbefalte innlegg

Tusen takk for fin symptomliste, Arven! Virkelig til hjelp disse listene.. Hva var det som gjorde at du trodde/visste du var gravid? Oppkast? stikkene? Kroppen vår er nå fiffig tillaget..

Mamma brukte 2 år på å bli gravid med meg.. og var akkurat igang med å skulle gå til akupunktur da jeg ble skapt ;)

Hvem er det som utfører akupunkturen? Kan man få EL akupunktur f.eks hos naprapat også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen :sol:

Mine standard havregryn går sakte ned i dag :spy: Våknet kl 03 i dag av en vanvittig kvalme og den har gitt seg litt nå, men kjenner maten vokser litt i munnen. Eneste jeg får ned er Farris, det er ikke få liter som har blitt konsumert her i løpet av helgen. Jeg er så TØRST!!!

Har vært sykemeldt nå i 3 uker egentlig på grunn av influensa, men ser ut som den må forlenges i dag ja..... Var så kvalm når jeg skulle stå opp og det gikk helt rundt for meg. Kvalmen er rar, kjennes annerledes ut enn vanlig kvalme og har plastikksmak i munnen... :tanpuss:

Men, jeg er kjempe lykkelig likevel.... Lille frø skal få plage meg litt hvis det er det som må til.

Tenk jeg er :gravid::grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er flink som drikker farris! Det sa legen min var bra om jeg fikk i meg siden jeg hverken fikk i meg vått eller tørt. :)

Så drikk og vær glad! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en mandags :klem:

Kjenner jeg blir veldig glad når jeg leser om kvalme og stikininger og alt som "hører med" -- tenk, du bærer på et lite frø!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et flott og deilig vær i dag. :sjarmor:

På grunn av sykdom og generell dårlig form har det ikke blitt noe trening, nå har jeg ikke trent på nesten 4 uker :sur:

Uansett kan jeg jo nå se langt etter planene mine om å delta i fitness på høsten,går alt bra nå så er det ikke noe six pack på magen her utover. :nigo:

Lurer på hvor hardt jeg kan trene i styrketreningen min nå fremover. Jeg er vandt med å trene HARDT! Leste et sted at så lenge jeg hadde på vekter hvor jeg orket 12-15 repitisjoner var det passe. Jeg pleier å ta 6-8 tunge,bør nok unngå det nå.... :enig:

I dag kjennes formen veldig bra! Ikke kvalme og ingen forkjølelses symptomer.... Og så klart blir jeg mistenksom med en gang nå som jeg kjenner meg bra, tenk om det går galt for nå er jeg ikke kvalm lissom.... :surprised: Rart at det kan være så stor forskjell på dagene og kvalmen... :unsure: Mye tanker som kommer og går ang graviditeten kjenner jeg :slår:

Uansett, nå skal jeg kle på meg, ta med Ipoden min og gå en lang tur og begynne der. Er jeg like god form i morgen blir det endelig styrke trening igjen, er jeg heldig får jeg til spinning etterhvert også :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6-pack blir det nok dårlig med fremover nå :fnise:

Du bør nok holde deg på vekter som gjør at du klarer minst 13 + reps. Viktig å ta det litt pent å la kroppen få si fra om det er noe nå. :) Helt i starten når jeg trente (jeg hadde jo akkurat startet på RYP når jeg fikk positiv test), så ble jeg ufattelig svimmel. Jeg måtte bare avbryte og sette meg ned.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok merke fort at kroppen ikke lenger er den samme før du ble gravid med tanke på den tunge treningen...

Kvalmen er slitsom - men den gir seg heldigvis etterhvert. Det er jo tross alt en del hormoner i omløp så det er ikke rart at man kjenner det på en eller annen måte.

Håper du koser deg på tur med ipoden!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste døgnet har jeg hatt endel tanker og bekymringer rundt om spiren vil sitte godt fast, men det kan ingen forutse så jeg må prøve å legge tankene vekk. :fy_fy:

Selvom det bare har gått 1 uke siden positiv test :biggrin: er det jammen mye som er tenkt igjennom allerede. Koser meg masse med tanken på at spiren er der og alt det fantastiske som skjer nå. :hjerte: I morgen er det 5 uker i følge terminkalkulatoren, men jeg tror jeg er ca 4 dager lenger enn det. Jeg har EL veldig tidlig i syklusen og lang lutealfase. Terminkalkulatoren anslår EL til å være ca 6 jan, jeg hadde EL mellom 31.12-02.1. (i følge EL tester jeg tok) :rødme:

Kvalmen var tilbake i dag og det værste var at jeg kjente en gledesfølelse ved det, :sjenert: mye rart som skjer i hodet når man er gravid. Glad for kvalme lissom... :dåne:

Og, min første aversjon har kommet, :spy: nemlig MIDDAGSRESTER. :sjokk:

Jeg får helt kvalme og lukteanfall av å gå ut på kjøkkenet etter vi har spist middag, eller hvis middagsasjettene blir stående for lenge på bordet. :omg:

Spennende tider fremover altså, selvom jeg blir rar og tussete :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å lese om deg som ligger rett foran meg :)

Høres ut som en god plan med styrketreningen, å gå over til 12-15 reps. Jeg har hatt pause fra styrketrening en stund, blitt mye utholdenhet det siste året. Men under graviditeten tenker jeg det er lurt å få inn litt styrketrening også. I utgangspunktet er jeg en liten styrketreningsjente, har bare hatt litt annet fokus det siste året. Gleder meg til å komme tilbake til det.

Vi skal bli sterke mammaer :trene:

Ellers vurderer jeg å kjøre 1-2 dager i uka med korte yogatimer hjemme i stua. Kjøpe meg en video eller no. Ikke trent noe særlig yoga før, men tror det er en fin treningsform for gravide - iallfall på dager som en ikke føler seg i topp form.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh så spennende det må være... alt er nytt, spennende, uvant, skummelt.. alt om hverandre ;)

Men ukene går nok fort.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å lese om deg som ligger rett foran meg :)

Vi skal bli sterke mammaer :trene:

Ellers vurderer jeg å kjøre 1-2 dager i uka med korte yogatimer hjemme i stua. Kjøpe meg en video eller no. Ikke trent noe særlig yoga før, men tror det er en fin treningsform for gravide - iallfall på dager som en ikke føler seg i topp form.

Ja,sterke mammaer skal vi bli. Kjempe viktig med styrketrening fremover. Sterk rygg,armer og bein blir viktig å vedlikeholde nå.

Jeg har trent endel ashtanga yoga,ser ikke helt at jeg greier det nå med den kvalmen,det tror jeg fort kunne gått galt... Stå i bro nå,hmmm :skratte:

åhh så spennende det må være... alt er nytt, spennende, uvant, skummelt.. alt om hverandre ;)

Men ukene går nok fort.. ;)

Ja,det er kjempe spennende. Hver dag skjer det noe, alt er bare rart :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag med kvalme, i dag har den stort sett vart hele dagen bortsett fra et par timer på formiddagen. Det blir dårlig med middag om dagen, greier ikke middag og middagsrester :skratte:

Hormonene mine løper løpsk og jeg følger etter. :fnise: I dag ble det grin når kjæresten gikk på jobb,fordi jeg kom til å savne han. Eeh, HALLO,hva skjer???? Jeg har aldri vært den avhengige typen i det hele tatt og har aldri brydd meg om han er bortreist over en tid eller noe sånt... Men nå i dag skulle jeg ha han hos meg hele tiden. Han tok det pent og syntes bare det var søtt :rodmer:

Så på jordmødrene på TV i går og satt her og snørret og fulgte godt med, for ikke å snakke om den Libero reklamen med alle de nyfødte bebisene :grine:

Trodde både kvalme og følelsesutbrudd kom litt senere jeg, men her er alt i gang. :trist: Det er veldig stas på en måte når jeg vet grunnen, men lurer på hvordan dette blir fremover :sjenert:

Fant forresten en fin oversikt over svangerskapet på nettet i dag som jeg syntes var fin

utvikling uke for uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hormonene stiger ganske fort i løpet av de første 12 ukene - derfor man er kvalm og uvell. :jepp:

Så det at du allerede nå opplever å være hormonell er ikke rart i det hele tatt!

Husker jeg kunne begynne å grine bare mannen sa imot meg i begynnelsen. ALT var en periode galt. :fnise:

Er ikke like ille nå - men mye følelser som er i sving ja - og lettrørt er jeg ja! Ingen tvil om det!

:klemmer: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos lege i dag og ble sykemeldt for en ny uke. :frown: Var innom jobben en liten tur, og kjente jeg savnet å være der. Håper kvalmen gir seg snart så jeg kan komme tilbake. :)

I dag tidlig nådde kvalmen virkelig nye høyder, :hakeslepp: GOSH,skjønner ikke at det er mulig å være SÅÅÅÅ kvalm. URGH! Greide ikke å reise meg opp og ut av sengen før kl 09 i dag. :overrasket:

Det er bedre nå, men kjenner den ligger der og romler. :roll: Vekten i dagtidlig viste -2,5 kg enn vanlig :omg: . Dette blir en ufrivillig slankekur før jeg skal fetes opp :nigo: . Ser for meg alle muskler jeg har bygd opp bare renner av meg... Ja,ja noe får man vel ofre for det lille frøet. :strix: Men, nå vil jeg snart tilbake til trening :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke jeg får en slik kvalme... Jeg har absolutt ikke tid til å være hjemme en eneste dag de neste 2 ukene!

Håper du blir bedre av å slappe av litt en ukes tid :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æsjda - høres ikke noe særlig ut med så sterk kvalme :kose:

Håper det hjelper å ta det med ro hjemme en uke!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at kvalmen ikke sitter lenge!!

Finner du roen utover dagen, og klarer å få i deg endel mat osv?

Litt kjedelig at den treningsnarkomane i deg lider, men alt til sin tid liksom... For det første har man ikke noe valg, for det andre så får man vel endrede prioriteringer også...

Du har startet veien mot ditt nye liv... :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at kvalmen skulle bli såå kvalm! På en annen side kan jeg tenke meg at du aldri før har vært så glad for å være kvalm :troest:

Håper det ikke henger i så lenge!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...