Gå til innhold

Arven1 er endelig gravid.


arven1

Anbefalte innlegg

det KAN være fordi du er gravid?

Har iallfall hørt om dette kan være mulig...

Ikke bekmyre deg du, kroppen din er sterk og tåler endel.. frøet litt godt beskytta inni deg. :klemmer:

Lykke til hos tannlegen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen erfaringer på det området, men det må da finnes noen typer penicillin som gravide tåler fint? Tror nok det er som Aurelia sier, at frøet ditt ligger godt og beskyttet inni deg. :klemmer:

Uansett så er det jo bare å si i fra til tannlegen. H*n skal jo vite om hva som er farlig når man er gravid og ikke, og også om dine symptomer kan være pga graviditeten.

Det går nok bra! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på antibiotika siden 3. januar, men det skal ikke være noen fare. Enkelte sorter kan vi ikke få, men andre sorter er ufarlige igjen. Og det er jo så mange sorter at de finner helt sikkert en du kan få - om det blir så du trenger det. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tannverk her, heldigvis, men rett og slett en bihulebetennelse. Sykdommen tar aldri slutt her i gården tydligvis :forvirret: Bihulebetennelse kan visst føles som tannverk. Jeg hadde også noe betent tannkjøtt så tannlegen sa at "jeg ser på tannkjøttet ditt at du er gravid" :ler: Så nå blir det munnskylling :tanpuss: og neseskylling, herregud neseskylling :skratte: Det nesehornet jeg måtte kjøpe ser jo ut som en elefantsnabel :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med positiv test. Stas!! :danse:

God bedringmed bihulebetennelsen nå da. Ikke noe særlig det. Må bli fort frisk så du kan nyte graviditeten! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å få bekreftet fra tannlegen at du er gravid :fnise:

God bedring med bihulebetennelse, får håpe "elefantsnabelen" er effektiv :fnise:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et nesehorn og bruker det flittig!! Det funker utrolig bra, og det er "uten risiko", dvs sunn og enkel "medisin".

Lykke til!!! og god bedring! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med positiv test. Stas!! :danse:

God bedringmed bihulebetennelsen nå da. Ikke noe særlig det. Må bli fort frisk så du kan nyte graviditeten! :biggrin:

Tusen takk for det, og velkommen inn i min lille verden :-)

Herlig å få bekreftet fra tannlegen at du er gravid :fnise:

God bedring med bihulebetennelse, får håpe "elefantsnabelen" er effektiv :fnise:

Elefantsnabler kan kanskje gjøre underverker :skratte:

Jeg har et nesehorn og bruker det flittig!! Det funker utrolig bra, og det er "uten risiko", dvs sunn og enkel "medisin".

Lykke til!!! og god bedring! ;)

OK. Det er godt å høre.Valgte den løsningen først, for å se om det kan hjelpe først. Tenker som deg at det er i hvertfall uten risiko, men blir litt fnisete av det likevel :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå om dagen er det jammen godt å ha dagbok. Ingen andre som har interesse av å høre om mitt konstante babel om babysnakk, er ingen som vet det heller. Bortsett fra en nær venninne og mamma. Tok bilde av positiv test i forgårs med mobilen og sendte sms til mams...Det var en som ble rørt, hun vet at jeg har prøvd en stund nå og ble så glad :grine: I dag kom hun med blomster til meg,søte mams :hug:

I dag kjøpte jeg meg boka til Lennart Nilsson, "et barn blir til" for dere som ikke kjenner til boka er det bilder tatt fra EL øyeblikket, befruktning, og svangerskapet :rødme: Har bladd gjennom boken flere ganger i dag og virkelig koset meg. Jeg kan liksom ikke helt tro på at jeg er gravid ennå. Hver gang jeg sier det høyt, blir det at jeg tenker, nei det er du vel ikke.... :overrasket: Dette er kjempe rart...

Men jeg kjenner at livmora jobber, litt sånn mensenaktig, men ikke akkurat det samme likevel....

Tør nesten ikke si det, men her kan jeg det :sjenert: Kjøpte meg to nye CB tester i dag jeg :flau: Tenkte jeg skulle ta en i helgen, akkurat som jeg må bekrefte det gang på gang. Like morro hver eneste gang den blir positiv :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koselig å høre om!! :) både multiple tester og smser ;)

Den boka hørtes fin ut, er det lov å handle før man blir gravid også?

Flinke livmora di! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke var tannverk. Bihulebetennelse er sikkert ikke noe særlig det heller men da slipper man iallefall unna tannlegen. ;) Jeg har faktisk hørt om flere som har trodd de har hatt tannverk men som har vist seg å være bihulebetennelse. :jepp:

Jeg har også hørt at immunforsvaret senkes når man er gravid, sikkert derfor influensaen sitter så godt i.

Det var sikkert greit å få bekreftet at du er gravid fra flere hold, jf tannlegen. :)

Elefantsnabel kan sikkert gjøre underverker både her og der... :ler:

Masse god bedring! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv gått små-forkjøla siden kulden kom i november. Mye snørr og snerk! Noe som hører med til det å være gravid... Går litt i bølger hvor ille det er om dagene - men saltvannsspray på kvelden er blitt et must!

Har heldigvis sluppet bihulebetennelse - men det er ikke noe særlig behagelig har jeg hørt.

Søte moren din som kom med blomster til deg da!

Håper bihulene oppfører seg pent!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kjøpte jeg meg boka til Lennart Nilsson, "et barn blir til" for dere som ikke kjenner til boka er det bilder tatt fra EL øyeblikket, befruktning, og svangerskapet :rødme: Har bladd gjennom boken flere ganger i dag og virkelig koset meg. Jeg kan liksom ikke helt tro på at jeg er gravid ennå. Hver gang jeg sier det høyt, blir det at jeg tenker, nei det er du vel ikke.... :overrasket: Dette er kjempe rart...

Den boka fikk jeg til jul av mutter. Fantastiske bilder! :jepp:

Det tar litt tid før det synker ordentlig inn at man er gravid. Du kan nok regne med noen sånne "dette er kjemperart" en stund fremover :ler:

Helg! :nigo::skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den boka av Lennart N. kjøpte jeg til kjære til farsdagen -- den er fantastisk!! :) Vi har ikke kikket gjennom hele boken enda, men åpner "en ny uke/bilde" hver lørdag, når vi går over i ny uke :)

Så koselig med blomster fra din mor :)

Håper du får en fin fin helg, du blir nok å gå å surre i graiditets-modus leeenge framover ;)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med spiren! :klemmer:

Den boka du nevnte hørtes ut som noe jeg må skaffe også. Jeg liker å vite hva som skjer i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye dyrisk prat!

Elefanter og nesehorn. :ler:

Håper bihulebetennelsen gir seg fort! :duskedame:

den boka har jeg tenkt på flere ganger, men jeg tror ikke jeg tør å kjøpe noe som helst på ei god stund ennå. :sjenert:

Men med tid og stunder så kan det bli. :Nikke:

Har vært mye på youtube og sett 3D-filmer og bilder av fosteret i de ulike svangerskapsukene da. Spennende! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den boka hørtes fin ut, er det lov å handle før man blir gravid også?

Ja, klart det, jeg syntes boka er vanvittig fin. Jeg hadde en gammel utgave av samme bok fra 70 tallet som jeg har bladd flittig i det siste året. Nå fant jeg ut at det var på tide med en ny utgave :popcorn:

Jeg har selv gått små-forkjøla siden kulden kom i november. Mye snørr og snerk! Noe som hører med til det å være gravid...

Er det vanlig at man "hangler" og ikke blir helt 100% når man gravid....? :sjenert:

Har vært mye på youtube og sett 3D-filmer og bilder av fosteret i de ulike svangerskapsukene da. Spennende!

Åh, det har jeg ikke tenkt på, det vil jeg også :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag!!! :sol: Jeg er bedt på fest med noen venninner fra barneskolen i kveld og har gledet meg til det lenge. Jeg fylte 35 forrige helg og vi skulle feire dette i dag.... Vi ser hverandre veldig sjelden og når vi først møtes blir det fest for å si det sånn :skaal::smoke: Det kan jeg jo ikke nå, så nå lurer jeg på hvordan jeg skal vri meg unna den :vetikke: Jeg syntes det er altfor tidlig å meddele nyheten til mer perifere venninner. Lurer på om jeg skal skylde på bihulebetennelsen og melde avbud :forkjola: Min kjære er bortreist i helgen så jeg er helt alene hjemme. Må si at det er litt godt å ha huset for seg selv innimellom :lur: Litt fristende å bare bli hjemme, se en film og bare slappe av i mitt eget selskap, noen ganger er det godt.

Ellers merker jeg at det er noe på gang, det jobbes i livmora og knoppene på brystvortene "strutter" :skratte:

Morgenkvalmen :spy: har kommet de tre siste dagene mellom 07 og halv åtte, men det går heldigvis fort over. I går kveld hadde jeg besøk av en venninne og vi spiste grønnsaker med kesamdip, det blir lenge til jeg skal spise det igjen for å si det sånn :spy:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig med den tiden når en fortsatt har lyst til å holde den store hemmeligheten for seg selv og alkoholinntak nærmest er forventet. Et alternativ er jo å si at du går på penicillin, siden du har vært syk. Men skjønner at du er fristet til en hjemmekveld.

Uansett hva du bestemmer deg for håper jeg lørdagskvelden blir bra :klem:

Jeg har forresten også tittet mye i den boka, dengang da min søster ventet sin første. Utrolig fine og fasinerende bilder :) skal helt klart gå til innkjøp av den boka når jeg blir gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget en liten symptomliste for meg selv, har alltid lest alle andre sin så nå var det stas å lage en egen :popcorn:

Før EL hadde jeg en god følelse på at denne PPèn så kom det til å klaffe uten at jeg kan si noe om hvorfor.... :eeeh:

1. DPO- Tok akupunktur

4. DPO- Får influensa,som ikke går over før IKM

10. DPO- Får et kjempe stort munnsår, og tørr på leppene. Kjenner to stikk i livmoren som gjør kjempe vondt, nesten så jeg roper "au"

11.DPO- Får noe som minner om EL- murringer og får akutt oppkast og diare. Får et skikkelig sug etter sterkt kryddret mat som bare fortsetter etter IKM. Kryddrer all mat m masse krydder, sambo klør seg i hodet. Jo sterkere mat jo bedre :spise:

12. DPO- Får plutselig to kjempe stikninger i korsryggen som gjør at jeg faktisk må si "au"

Begynner å få mensenmurringer

13.DPO- Brystvortene KLØR-Er overbevist om at jeg er gravid.

14. DPO- Når jeg står opp om morgenen og skal i dusjen ser jeg at brystvortene mine har forandret seg, "knuppen" står mer ut enn vanlig. Mye mensenmurringer!

15. DPO.- POSITIV TEST :hjerter_rundt:

Masse mensenmurringer og en forkjølelse/bihulebetennelse som ikke slipper taket.

Siste uken før IKM sov jeg dårlig, mye våken og veldig urolig. Det pleier aldri jeg å være, jeg har godt sovehjerte.

Intiusjonen min var det viktigste denne gangen,den sa bare at jeg var gravid, selvom jeg ikke turte å håpe eller skjønte hvor tankene kom fra. :hjerte:

Jeg har gått til akupunktur i ca 4 PPèr. Har da tatt akupunkturbehandling ca 2 dager før EL, en under EL og en etter EL er ferdig.

Jeg merket store forandringer etter disse behandlingene,blant annet forsvant smerter ved EL og TR, og når smertene forsvant satt spiren i neste syklus. Jeg er helt overbevist om at det er denne behandlingen som har hjulpet meg m å bli gravid. Vil absolutt anbefale dette til alle som sliter m å bli gravide, det hjalp i hverfall meg. Det koster litt, men kanskje en god investering :rødme:

Nå er det bare til å håpe på at vårt lille frø klorer seg fast :gravid:

Endret av arven1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...