Gå til innhold

Arven1 er endelig gravid.

Fremhevede innlegg

Skrevet

:rodmer:

Det var virkelig gode nyheter!

Det er så fantastisk å se at det faktisk er noe der!

:klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åhh - så fantastisk :strix: Så fint at du fikk det til så fort - du trengte sikkert en sånn gledelig nyhet mer enn noen annen :klemmer:

:hoppe: 11 uker :hoppe:

Kos deg videre med :babysmokk: DIN i magen DIN!! :strix:

Skrevet

Nah.. kos deg med dagens erfaring :rodmer:

:strix:

Skrevet

Har dristet meg inn i graviditetsdagbøkene :hoppe: 11 uker nå,så nå kan jeg vel satse på at spiren sitter godt :sjenert: Litt rar følelse å ikke ha prøverdagbok, men en graviditetsdagbok i steden. :rodmer: Det hadde jeg ikke trodd for noen mnd siden.

Så et spørsmål.... Noen som vet hvordan jeg forandrer overskriften i dagboken min, nå står det jo at det er en prøverdagbok.... Har prøvd å finne ut av det, men finner ikke helt ut av det?

Noen som er flinkere enn meg i pc kunnskap?

Skrevet

Trykk på "endre" (eller er det "rediger"?) i første innlegg i boka, så kan du endre tittelen også. :)

Hurra for 11 uker og graviditetsdagbok! :hoppe:

Skrevet

Tusen takk Joyce :skravle:

I dag er dag 2 uten kvalme :nigo: Kan det være mulig??? Nærmer seg jo den magiske uke 12 nå, kanskje, kanskje jeg kommer i form igjen... Det hadde vært en lettelse, 8 uker med kvalme døgnet rundt og oppkast burde holde syntes nå jeg...

Har vært på cafe med noen venninner i dag og shoppet masse klær til meg selv. Gosh, så deilig å kunne være ute og treffe venninner og ha en koselig dag igjen. Jeg føler meg så utrolig glad. :hoppe: Kan ikke huske sist jeg var ute med venninner og hygget meg :tommelsmil:

Ellers så har vi offentliggjort nyheten om at vi venter på en liten en til venner, jobb og kjente. Veldig hyggelig å meddele det og slippe ut hemligheten :danser:

Syntes det er like morsomt hver gang jeg skal fortelle det, er så stolt :hoppendeglad:

Bildene fra ultralyden ligger på stuebordet og jeg må liksom se på de hele tiden, tenk at den lille der ligger inne i magen min liksom :gravid:

Skrevet

Så godt at kvalmen ser ut til å slippe litt taket nå. Håper det holder seg sånn så du kommer deg tilbake på jobb og kan nyyyyte resten av ukene med en liten en i magen :rodmer: For dersom man er frisk og rask så er det ganske koslig å være gravid!

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Håper du får en god og kvalmefri helg :)

Skrevet

Heii :vinke:

Oj, her har det skjedd litt siden sist ser jeg, så herlig at du har vært å hilst på lillegull!! :hoppe::hjerte:

Håper kvalmen holder seg vekke, slik at du får nyte graviditeten framover!

:klem:

Skrevet

Ja, da var helgen overstått for denne gang. Litt oppturer og nedturer har det vært. Fredagen var jeg så kvalm igjen og så dårlig at jeg endte opp på legevakt. Kastet opp alt jeg tok inn av vått og tørt og besvimte to ganger her i ren utmattelse. Alt gikk bra til slutt. Fikk en postafen tabl og kvalmen ble borte i løpet av et par timer. Må innrømme at jeg var skeptisk til medisin, men i følge legen er det ikke farlig og ved slik kvalme må man få hjelp til slutt. Pest eller kolera liksom.... :forvirret: Sambo var helt ute av seg her, men alt endte bra tilslutt. Alt bra med meg og den lille.

Kvalmen har holdt seg borte i 2 dager igjen nå og det har vært max grensen ved to tilfeller. Er nysgjerrig på hvordan formen er i morgen tidlig igjen. Er litt sliten jeg, det må være lov å si det selvom man er i lykkelige omstendigheter :tristbla:

Men i dag var jeg så god form, og tenk jeg har vært på trening :hoppe: :hoppe:

Gikk en halvtime på elipsemaskinen og tok styrke på rygg,bryst og skuldre. Aaaaah, salige lykke :hoppendeglad: Deilig å bevege på seg igjen og ble overrasket over hvor lite jeg hadde gått ned i styrke og hvor tungt jeg greide å løfte. Håper jeg er i form i morgen også, da blir det trening av bein, biceps og triceps :trene:

Skrevet

Usj da... ikke noe hyggelig å havne på legevakta - men godt det gikk bra til slutt!

Det er lov å si man er sliten - selv om man er gravid!

Håper formen holder seg bra fremover - så du fungerer som normalt!

:klem: og ønsker deg en fin mandag!

Skrevet

Uff, nei det hørtes ikke ut som en hyggelig opplevelse på fredagskvelden. Godt du fikk hjelp - og så får du inntil videre ta vare på de gode dagene du har :klemmer:

Fint at du fikk deg en god treningsøkt og fikk kjent på at kroppen fungerer litt iallfall. Pass på at du ikke overdriver også nå da! Håper denne uka blir bra!

Skrevet

Jeg syns du er knalltøff Arven!! Det du har måttet gjennomgå de siste ukene er jo rene helvete men du er alltid like positiv. :klemmer: Godt at du tok til fornuften og hørte på legen, man må få hjelp når man sliter med kvalmen (hyperemesis) slik som du. Håper inderlig at du får en god og kvalmefri dag! :klemmer:

Skrevet

det ER lov å være sliten!! Jeg føler så med deg. :klemmer:

Godt å høre det endte bra på legevakten, ingenting er som når kvalmen letter :)

Du nærmer deg den magiske 12 ukers grensen nå. Noen sier at den gode formen kommer da som om du slår av en bryter. Selv satt det litt lengre i. Men med tanke på at du har vært flink å komme seg på trening og holde deg litt i aktivitet innimellom kvalmebyene håper jeg formen din kommer seg betraktelig nå. :jepp:

Skrevet

Takk for oppmuntrende ord jenter. Det er alltid hyggelig :klem:

Først av alt 12 uker :danser: Rart å tenke på egentlig,den første milepælen er overstått. :smilyblomst: Nå har vi offentliggjort nyheten og det er ingen hemlighet lenger. Skremmende og hyggelig på en gang. Nå er det så virkelig på en måte.

Formen de siste dagene har vært varierende. Har fått trent to dager denne uken foreløpig og er fornøyd med det.

For de av dere som har fulgt dagboken min en stund så vet dere at jeg trente for å delta i fitness konkurranse før jeg ble gravid, jeg trente også for å delta for to år siden. Da turte jeg ikke når det nærmet seg, selvtilliten stoppet meg :fnise: Kan være for sjenert til tider.

Uansett så har jeg hatt personlig trener for å få hjelp til riktig trening, mat og forberedelser. Har tenkt lenge på det og på mandag bestemte jeg meg igjen for å ha en personlig trener gjennom svangerskapet :trene: Vi begynner pent til neste uke, hun setter opp kostholdsprogram til meg og trening beregnet for gravide. :hoppe: Dette er en trener som bare tar på seg oppdrag fra gravide så hun vet hva hun gjør. :nigo:

Viktig å forebygge det som kan forebygges og spise riktig fremover. Forhåpentligvis så blir det ikke så vanskelig å finne tilbake til formen etter fødsel heller. :rolleyes:

Det koster litt penger, men forhåpentligvis er det verdt hver eneste krone og hva er vel viktigere enn å investere penger i helsen for oss begge akkurat nå :icon_lol:

Sambo er imponert over viljestyrken til den gravide :skya:

Skrevet

Ikke noe galt med viljestyrken din nei!

Blir rett og slett imponert jeg! Og som du er inne på - det vil bli enklere å finne igjen formen etter svangerskapet om du står på nå underveis!

Ønsker deg en fin dag!

Skrevet

..og MonThe er imponert over viljestyrken din!! :tommelopp:

Skrevet

Grattis med 12 uker!!! :hoppe: Er det ikke deilig å ha nådd den første milepælen? :)

Superflink er du, som holder deg oppe og i form tross de enorme påkjenningene kroppen din har vært gjennom i det siste! :klemmer:

Skrevet

Grattis med 12 uker!!! :hoppe: Er det ikke deilig å ha nådd den første milepælen? :)

Jo, det er betryggende på en måte å være ferdig med de første 12 ukene, en rar følelse....

Skrevet

Hatt et par fine dager nå, men i dag er den store spydagen igjen... :sur: Huff og huff, gi meg styrke sier jeg bare... :spy: Har ikke fått i meg noen ting, alt kommer opp i rasende fart. Har allerede vasket badet to ganger og kjøkkenet en gang :frown:

Lille gull, mamsen er sliten.... :grine:

Og jeg som hele tiden har sett frem til uke 12 :sukk: Det positive er at det er mindre enn det har vært..... I tillegg laver snøen ned ute :kjefte: , er det ingenting som vil ta en ende denne vinteren :cry:

Med andre ord, en trist dag her i gården :unsure:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...