hegejenta30 Skrevet 11. mars 2011 #361 Skrevet 11. mars 2011 Innom med noen gode og litt . Håper formen er bedre i dag og at du får en fin helg!
arven1 Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #362 Skrevet 11. mars 2011 Innom med noen gode og litt . Håper formen er bedre i dag og at du får en fin helg!
arven1 Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #363 Skrevet 11. mars 2011 Fikk lyst til å kopiere denne listen jeg også. Morro å se egen utvikling fremover Kjønn: Har hatt jentefølelse frem til nå, men nå tenker jeg gutt... Utålmodig:Utålmodig for å passere uke 12 Hodet ned: Nei Aktivitet i magen:Kjenner ingenting, tidlig UL viste en veldig aktiv krabat. Navn:Foreløpig veldig uenige om valg. Vektøkning:Nei, gått ned nesten 5 kg. Vann i kroppen:Nei. Kynnere:Nei. Humør: Ustabilt, helt avhengig av dagsformen. Barnerom: Holder på å bygge hus og håper vi blir ferdig før fødsel. Utstyr: Ingenting foreløpig. Strekkmerker:Nei, ingen i familien har fått det så håper jeg slipper unna. Fødsel: Foreløpig veldig fjernt. Plager: hyperemesis (ekstrem svangerskapskvalme) En av de virkelig tøffeste periodene i mitt liv. Oppegående:Har noen dager nå hvor jeg fungerer. Sulten: NEI!!!!! Men absolutt elsker grønne epler og sjokolademelk. Spiser nok 5 epler om dagen
Teita Skrevet 11. mars 2011 #364 Skrevet 11. mars 2011 Først av alt for 10 uker i dag Visste jeg det ikke, jeg kom til å bli skuffet i dag. Alt legen gjorde var å sjekke urinprøven min og ta blodprøver. Han gjorde absolutt ingenting annet! Han hadde dårlig tid og jeg ble derfor satt opp på en ny time om 14 dager. Han fylte ikke engang ut helsekortet for gravide Dust! Åååh, blir så sur, det er så spesielt å gå gravid for første gang og hadde håpet at han i hvertfall skulle kjenne etter om livmoren lå som den skulle og kanskje høre etter hjerteslag, men neida Jordmor på helsestasjon hadde ikke noe ledig tid før midten av april. Har ringt og bestilt meg time hos privatpraktiserende jordmor. Hun sa at det ikke var uvanlig at gravide ringte henne etter time hos fastlege i frustrasjon over liten tid Jeg og sambo får time til tidlig ultralyd og sjekk i løpet av uken Jeg trenger bare å få litt tilbakemelding på det lille som ligger der. Blir litt paranoid innimellom og tenker at kanskje ikke det er noe der i det hele tatt.... Kanskje jeg bare inbiller meg alt Nei, jeg betaler litt og tar meg råd til å få dette gjort. Hun ringer meg tilbake i morgen og setter av en tid Gleder meg allerede til å se lille nurket. Sambo kommer til å bli glad, dette har han hatt lyst til lenge. Jippi!!!!! Hei Nå har jeg snart lest gjennom hele dagboken din. Spennende! Vi er omtrent like langt på vei, så det er morsomt å lese om hvordan du har det Jeg var hos legen på tirsdag, og han tok kun urinprøve og gynekologisk undersøkelse av meg. Jeg ville høre hjertelyd og litt sånt. Fikk heller ikke fyllt ut helsekortet Arg. Skal ihvertfall følge deg videre her. Jeg har opprettet min egen dagbok om du vil innom der for å ta en titt Lykke til videre
Teita Skrevet 11. mars 2011 #365 Skrevet 11. mars 2011 Haha! Sulten: NEI!!!!! Men absolutt elsker grønne epler og sjokolademelk. Spiser nok 5 epler om dagen Ditto!
Gjest Delphina Skrevet 11. mars 2011 #366 Skrevet 11. mars 2011 Hallo hallo! Tenker jeg legger deg til i mine innlegg og følger deg på veien i svangerskapet, tripper lett bak deg her.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 11. mars 2011 #367 Skrevet 11. mars 2011 Hvordan er formen? Håper den er stigende
arven1 Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #368 Skrevet 12. mars 2011 Haha! Sulten: NEI!!!!! Men absolutt elsker grønne epler og sjokolademelk. Spiser nok 5 epler om dagen Ditto! Velkommen i epleklubben og til min dag bok, hyggelig at noen nye tar turen innom. Hallo hallo! Tenker jeg legger deg til i mine innlegg og følger deg på veien i svangerskapet, tripper lett bak deg her. Heeei! Velkommen inn hit! Så stas med nye, blir spennende å følge deg fremover også. Hvordan er formen? Håper den er stigende Hei,hei. Tuuusen takk for det. Joda, hjelper,selvom det er mange tunge dager her fortsatt. Krysser fingrene for at det snur etterhvert nå.
arven1 Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #369 Skrevet 12. mars 2011 God lørdag Formstatus:sånn passe. Kvalm som vanlig, men maten er beholdt så da skal jeg ikke klage. Skal prøve å være litt husmor i dag og få vasket soverommet og tatt sengeskift. Det trengs! Sambo jobber med husprosjektet og er på tomta. Ikke lenge til vi kan begynne graving nå, bare snøen og frosten kan forsvinne. Må bare skrive dette selvom det kanskje høres rart ut. Den siste uken har jeg fått en fornemmelse av babyens personlighet. Jeg er og har alltid vært en stille,rolig og til tider sjenert person. Er ikke spesielt glad i å være midtpunktet for å si det sånn. Sambo er stikk motsatt, elsker å prate med alle,være midtpunktet og finnes ikke sjenert en plass. Det er alltid liv rundt han, en egenskap jeg absolutt elsker. Han er så sjarmerende. I allefall, jeg har en følelse i kroppen på at babyen er "veldig tilstede" altså sånn, "tittei her er jeg. Nå skal jeg bare ligge her og gjøre meg ferdig og kan ikke vente med å starte livet utenfor. Jippiiiii!!!!" Jordmor som tok UL sa at babyen så veldig aktiv ut også. Jeg tror det kommer en liten en som er klar for å utforske, ha det morro og en som er naturlig "høy"..... Med andre ord, sambo personlighet.... Dette er kjempe rart, men har en sånn følelse i hele kroppen.... Er det flere som har lignende opplevelser?
Gjest Delphina Skrevet 12. mars 2011 #370 Skrevet 12. mars 2011 Jeg har en følelse den lille blir lik oss begge, men nå er jeg og forloveden ganske like av oss, så det blir ikke noen overraskelse. Dog jeg føler at barnet kanskje blir noe mer som meg. Håper inderlig ikke det blir ei lita frøken. Da får vi ei pratsalig lita frøken som er fryktelig sta Da forstår jeg hvordan foreldrene mine hadde det med meg. Så godt at maten ble beholdt, siden jeg leste at du har gått ned 5 kg!
MonThe Skrevet 12. mars 2011 #371 Skrevet 12. mars 2011 Så koselig at du har fått en fornemmelse av personlighet til den lille! Her inne er det en veeldig aktiv liten natterangler som sparker og styrer på når jeg skal sove.. litt som faren sin (ikke det at han sparker men... :gjeiper: ) Så godt du har klart å beholde maten i dag, håpe det holder seg!
Ripsy Skrevet 13. mars 2011 #372 Skrevet 13. mars 2011 Så morsomt med den fornemmelsen du har Det blir virkelig spennende å møte og bli kjent med de små krabatene etter hvert. Selv har jeg ingen fornemmelse om noe som helst - det hele føles bare veldig uvirkelig. Men jeg er jo litt kortere på vei enn deg - så det kan jo hende det kommer etter hvert. Grattis med 12 uker forresten (er vel egentlig nærmere 13 nå). Nå er du iallefall over i andre trimester
arven1 Skrevet 14. mars 2011 Forfatter #373 Skrevet 14. mars 2011 Første innkjøp til babyen er gjort i dag Så stas Princess har barnas dager og 30 % på alt til barn. Så da ble det: dundyne både til seng og vogn med sengetøy til begge,laken til seng og vokgn,babyteppe,gaskluter,badehåndklær, en myk babybamse, og smekker. Alt for ca 1100 kr. Kjempe fornøyd med at jeg fikk deilige dundyner og sengesettene var søte i nøytrale farger Ellers så har jeg vært på svangerskapskontroll i dag, alle blodprøver og urinprøve var bra. Hadde veldig lavt blodtrykk, men det var ingen overraskelse egentlig, 90/55 Ikke mye å skryte av,men som forventet ut i fra generell allmenntilstand om dagen. Det lå også innkalling til fødepoliklinikken i posten i dag med innkalling til den ordinære ultralyden, den blir i i slutten av april. Da er jeg i uke 19. Syntes det er lenge å vente så sambo og jeg ble enige i dag om at vi muligens tar en privat 3D ultralyd i mellomtiden Nå begynner det å bli veldig virkelig, babyshopping, innkalling til ultralyd, svangerskapskontroller osv
Gjest Delphina Skrevet 15. mars 2011 #374 Skrevet 15. mars 2011 Herlighet! Så billig alt sammen ble da! Har fremdeles ikke kommet så langt. Her skal alt handles inn når jeg først har flyttet nedover. Alt blir liksom litt mer realistisk når alt kommer på plass. Skal snart i første kontroll, fikk ikke time før. Og tenk, om 27 uker, som i alt dette ikke er sååååå lenge, så holder du lillegull i armene dine. Beklager susete innlegg, lang reise gjør gravide damer slitne.
Ripsy Skrevet 15. mars 2011 #375 Skrevet 15. mars 2011 Åhh, så spennende med første innkjøp Det er vel litt spesielt med det første som kommer i hus? Kan tenke meg det hele føles bittelitt mer virkelig nå ja Og ingenting er bedre enn gode tilbud. Lurt å ha øynene åpne for det tidlig, er nok av utstyr som skal handles inn. Ha en fortsatt flott uke
andemor Skrevet 16. mars 2011 #376 Skrevet 16. mars 2011 Så mye bra dere har fått kjøpt inn! Må jo være utrolig koselig å få kjøpt inn til den lille. Var utrolig lavt blodtrykk ja! Du får være forsiktig! Dumt å reise seg for fort for så å smelle i gulvet! Jeg har ikke fått noen fornemmelse av hvordan babyen vår er, men nå er mannen og jeg ganske like på det meste. Det blir veldig veldig gøy å se hva slags personer de blir disse små.
hegejenta30 Skrevet 16. mars 2011 #377 Skrevet 16. mars 2011 Godt å lese at det ser ut til at maten holder seg nede. Er jo et skritt i riktig retning Det er stas å handle til småtassene, selv noe så ordinært som sengetøy! (spesielt når man får gode priser på det) Slutten av april er ikke så lenge til da, er jo bare 6 1/2 uke igjen til terminen min i begynnelsen på mai...men kjønner godt at dere er spente på om det er eller som bor inne i magen!
liv Skrevet 16. mars 2011 #378 Skrevet 16. mars 2011 Hei. Titter innom en dagbok-nabo. Spennende med innkjøp da. Vi har ikke turt å kjøpe noe før nå, men nå har vi startet å handle litt. Sånt som dyne og sånt har jeg etter kommende storebror så det er jo greit Har bestemt meg for og bestilt vogn og greier.
MonThe Skrevet 16. mars 2011 #379 Skrevet 16. mars 2011 Så gøy med innkjøp til den lille! Håper dagen din er fin, og at formen har holdt seg!
arven1 Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #380 Skrevet 17. mars 2011 Er det lov å være sint på kjæresten innimellom..... Sambo og jeg hadde en kjempe krangel i går,vi krangler sjelden og denne tar bare kaka. Det å være så syk i første delen av svangerskapet har så klart påvirket forholdet på mange måter. Jeg har vært ute av drift rett og slett. I tillegg står vi midt i en byggeprosess som også er en påkjenning på mange måter. Har alltid hørt at hvis forholdet overlever en husbygging tåler det det meste. Mye av alt ansvaret har havnet på han, men jeg har bidratt med det jeg kan likevel. I går hadde han et skikkelig furte utbrudd over at jeg ikke orket mer jobbing på tomten og ville reise hjem. Hallo, for det første er jeg ikke mann og for det andre er formen rimelig redusert. Nei, da kunne vi blåse i å bygge hele huset da lissom når jeg var så uinteressert. ÅÅÅÅH, jeg prøver så godt jeg kan her Jeg ropte tilbake at han kan prøve å spy i 3 mnd så skal vi se hvor mye han orker etterpå. Herregud, skikkelig barnslig å bruke gravidiet og huset som krangleemner. Noen ganger skjønner han virkelig ingenting :cry: Jeg sov på soffan i natt og sa ikke sto ikke opp for å gi han en klem før han dro på jobb som jeg pleier. Etter jobb reiser han på guttetur for å stå på ski og kommer ikke hjem før på søndag Egentlig godt at han dro bort et par dager nå, blir sur bare jeg tenker på han. Er vel lov til å syntes kjæresten er en fjomp til tider selvom jeg får dårlig samvittighet av det. Dumrian! Sorry,dagens utblåsing, men det er deilig å skrive det av seg et sted...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå