hegejenta30 Skrevet 17. mars 2011 #381 Skrevet 17. mars 2011 og litt til deg! Høres igrunn ikke ut som noe særlig god stemning i går mellom deg og samboern i går. Og JA det er lov å bli sint på han du deler seng med! (av og til iallfall) Det å bygge hus eller pusse opp for den del kan være en stor påkjennelse for begge parter. Jeg har vært igjennom en totalrenovering med min tidligere partner så vet litt hva slags frustrasjoner det bød på. ALL fritid blir brukt på oppussing, man har periodevis dårlig råd pga store regninger til håndverkere eller innkjøp av inventar! Og når du har vært såpass plaget som du har vært med svangerskapet så langt, er det ikke rart at du ikke orker så mye jobbing som mannen på tomta. Men sett fra mannens side så er han sikkert sliten etter jobb og lei av å bruke så mye fritid på tomten, også tærer det sikkert litt på han også at du ikke er helt i form. Håper dere får snakket sammen når han kommer hjem igjen på søndag!
Gjest Delphina Skrevet 17. mars 2011 #382 Skrevet 17. mars 2011 Er det lov å være sint på kjæresten innimellom..... Sambo og jeg hadde en kjempe krangel i går,vi krangler sjelden og denne tar bare kaka. Det å være så syk i første delen av svangerskapet har så klart påvirket forholdet på mange måter. Jeg har vært ute av drift rett og slett. I tillegg står vi midt i en byggeprosess som også er en påkjenning på mange måter. Har alltid hørt at hvis forholdet overlever en husbygging tåler det det meste. Mye av alt ansvaret har havnet på han, men jeg har bidratt med det jeg kan likevel. I går hadde han et skikkelig furte utbrudd over at jeg ikke orket mer jobbing på tomten og ville reise hjem. Hallo, for det første er jeg ikke mann og for det andre er formen rimelig redusert. Nei, da kunne vi blåse i å bygge hele huset da lissom når jeg var så uinteressert. ÅÅÅÅH, jeg prøver så godt jeg kan her Jeg ropte tilbake at han kan prøve å spy i 3 mnd så skal vi se hvor mye han orker etterpå. Herregud, skikkelig barnslig å bruke gravidiet og huset som krangleemner. Noen ganger skjønner han virkelig ingenting :cry: Jeg sov på soffan i natt og sa ikke sto ikke opp for å gi han en klem før han dro på jobb som jeg pleier. Etter jobb reiser han på guttetur for å stå på ski og kommer ikke hjem før på søndag Egentlig godt at han dro bort et par dager nå, blir sur bare jeg tenker på han. Er vel lov til å syntes kjæresten er en fjomp til tider selvom jeg får dårlig samvittighet av det. Dumrian! Sorry,dagens utblåsing, men det er deilig å skrive det av seg et sted... Først vil jeg gi deg mange Tror krangling er normalt egentlig, dog her går det i hvem som ofrer mest, siden forloveden av og til ikke er så lysten på jobben han er i. Her gjør vi opp kort tid etter. Vi hylte og skreik i en halvtime før vi skulle inn i møte med banken, og etter det satt vi oss rolig ned og prata. Viste selvfølgelig å være en del misforståelser ute og gikk. Tror og håper da virkelig ting ordner seg. Kan hende han synes det er slitsomt å se deg så redusert som du er også. Det er slitsomt for dem å vite at deres kjære ikke er seg selv (pga symptomene). Frustrasjon bygger seg opp over tid og det blir mye rart som detter ut av kjeften.
LineGourmet Skrevet 17. mars 2011 #383 Skrevet 17. mars 2011 Er vel lov til å syntes kjæresten er en fjomp til tider selvom jeg får dårlig samvittighet av det. Dumrian! Sorry,dagens utblåsing, men det er deilig å skrive det av seg et sted... Hehe.. skikkelig barnslig duste-krangel. Det er godt å få det ut i alle fall. Har det samme behovet selv innimellom i og med at kjære ikke er perfekt Har dere fått skværet opp da? Håper det, sånn at verken hans eller din helg får dårlig bi-smak. Ikke noe gøy å være "uvenner" heller. Ellers må jeg bare beklage at jeg har skrevet så lite i det siste. Føler ikke at jeg har så mye å komme med for tiden, men leser stadig vekk
mocci Skrevet 18. mars 2011 #384 Skrevet 18. mars 2011 Uffa, krangling er ikke noe særlig. Ja, det er helt legitimt å være sinna på sin livsledsager, noen ganger er det helt nødvendig også. Høres ut som om han er lei av å styre med tomta mer eller mindre på egenhånd og så måtte han bare få ut frustrasjonen på et vis, selv om det kom helt feil ut da..... Håper det ordner seg.
andemor Skrevet 18. mars 2011 #385 Skrevet 18. mars 2011 (endret) Huff. Krangling er utrolig kjipt altså. Får håpe dere skværer opp så fort dere kan da. Endret 18. mars 2011 av andemor
arven1 Skrevet 19. mars 2011 Forfatter #386 Skrevet 19. mars 2011 (endret) Tydeligvis mange som kjente seg litt igjen i dette Takker for alle svar. Sambo og jeg har heldigvis fått ordnet opp. Hadde en lang samtale på telefon i går kveld. Jeg gråt og han gråt og fant ut at vi er noen skikkelig idioter begge to til tider. Huset og barnet er jo noe vi har ønsket oss lenge og nå kommer begge drømmene i oppfyllelse. Vi er heldige og vi har hverandre tross alt og det er godt selvom vi ikke er perfekte til enhver tid. Så nå gleder vi oss til søndag da han kommer hjem slik at vi kan få gitt hverandre en "bli venner klem" Var hos jordmor i går til første time hos og fant fort kjemien med henne. Var en så positiv opplevelse med kontroll der isteden for fastlege, så jeg prøver så langt det er mulig å bruke henne fremover i steden. Magemål og livmorplassering var fine i forhold til antall uker jeg er på vei. Fikk høre hjertelyden og jeg gråt og gråt. Ble så rørt av det lille hjertet til babyen vår som ligger der og spreller Urinprøven var som den skulle være, men blodtrykket forstatt veeeeldig lavt, men det kjenner jeg jo.... Hun syntes at jeg var for tynn og måtte prøve å legge på meg mer fettprosent slik at jeg hadde et lager til ammingen. Ikke så rart det da med det lille jeg har fått beholde av mat den siste tiden. Kvalmen tror jeg er på retur. Nå varer den ikke hele døgnet lenger, og jeg har ikke kastet opp på 3 dager. Nå kommer det kun et par bølger av kvalme i løpet av dagen som går over i løpet av en times tid.... Gud så godt. I kveld har jeg vært på jentefest og spist masse middag, dessert og snop. Jeg har til og med vært oppe seint uten å bli kvalm. Jippi!!!!! Dette går fremover. I morgen blir det trening Endret 19. mars 2011 av arven1
Pasjonsblomst Skrevet 19. mars 2011 #387 Skrevet 19. mars 2011 Hei Arwen! Så koselig å lese om jordmorkontrollen, høres ut som du bør fortsette der ja. magisk hva som skjer inne i magen din, jeg hadde også grått tror jeg. Håper du får en god kvalmefri dag!
liv Skrevet 19. mars 2011 #388 Skrevet 19. mars 2011 Bra jordmortimen gikk fint Kjedlig med krangler men det er jo greit å få ut frustrasjon
arven1 Skrevet 20. mars 2011 Forfatter #389 Skrevet 20. mars 2011 (endret) Lenge leve opptimisme!!!!! Trodde det værste i forhold til kvalme var gjort jeg nå Men, nei, to dager nå med og atter Jeg er KVALM, sulten og tørst, men ingenting vil ned eller være der :frown: Nå begynner jeg å komme så langt på vei og trodde virkelig at det skulle bli bedre rundt uke 12... Er jeg en av de som skal ha det sånn hele svangerskapet....? Begynner å miste motet her nå! Har heldigvis ikke gått mer ned,men hvor langt kan det gå da Dette begynner å tære på psyken min Trøsten er at alt tyder på at den lille har det fint trass min lave vekt. I kveld kommer endelig sambo hjem igjen,det blir godt. Endret 20. mars 2011 av arven1
BareBea Skrevet 20. mars 2011 #390 Skrevet 20. mars 2011 jeg holdt også på å kaste opp etter uke tolv.. ble så fort sliten og kastet opp bare ved tanken på å gjøre noe. Eller når jeg ble sulten. Men det har gitt seg med meg, og nå er formen ganske bra. Håper det blir slik med deg også
Gjest Delphina Skrevet 20. mars 2011 #391 Skrevet 20. mars 2011 Jeg er over uke 12, og det har faktisk trappet opp. Har aldri hatt det så ille som i går, og da begynte nesa å blø i samme slengen. Ligger nå langflat med truende kvalme igjen. Så bra at dere fikk ordnet opp dere i mellom! Kan forstå at jm bekymrer seg litt for vekta din, men når du har så alvorlig svangerskapskvalme, er det jo forståelig hvorfor det ikke går å bygge opp et lager.
Pasjonsblomst Skrevet 20. mars 2011 #392 Skrevet 20. mars 2011 Hei på deg! Høres ganske vondt ut med kvalme hele veien... noen er jo kvalmne i hele 9 mnd.. og vankselig å vite hva som skjer. Anbefaler deg å ta hver dag som det kommer, og heller nyte hver bedre dag. Kanskje du finner noen kjerringråd/gode matretter/behandlinger som kan hjelpe deg mot kvalmen? (er jo lov å håpe at det skal gå over også såklart.. men er kanskje vanskeligere å takle dersom det ikke gjør det da) Stor klem fra meg
MonThe Skrevet 21. mars 2011 #393 Skrevet 21. mars 2011 Godt å høre du og din kjære fikk ordnet opp så raskt, er ikke noe god følelse å være fra hverandre når man skiltes som "uvenner". Livet er for kort til å være langsinte over tulleting! : jepp: og bra du hadde noen dager der formen var bra, du får nyte alle de! Håper kvalmen dabber av etterhvert, må være tøft å kaste opp så mye
Teita Skrevet 21. mars 2011 #394 Skrevet 21. mars 2011 Jeg og kjæresten hadde også en kjempe fight her om dagen. Aldri kranglet sånn før.. Men så ordnet det seg faktisk til det bedre dagen etterpå Hormoner og krangler går dårlig sammen. Hehe. Jeg syntes så synd på deg med den forferdelige kvalmen du har! Klarer ikke å forestille meg det engang. Jeg var litt kvalm helt i begynnelsen, men ikke noe etter det. Så jeg var vært sinnsykt heldig. Håper kvalmen din gir seg fort!
liv Skrevet 21. mars 2011 #395 Skrevet 21. mars 2011 Jeg ble ikke kvalm før jeg var 10 uker på vei med første og var kvalm til ca uke 15, da fikk jeg svangerskapshodepine og bekkenløsning
hegejenta30 Skrevet 22. mars 2011 #396 Skrevet 22. mars 2011 Godt å at du og din kjære fikk ordnet opp! Syns så synd på de som blir så ekstremt kvalme når de er gravide. Jeg var noe kvalm i begynnelsen men jeg slapp å kjenne på det at alt kom i retur... Krysser fingrene for at det snart er over for deg!
Ripsy Skrevet 22. mars 2011 #397 Skrevet 22. mars 2011 Hei Arven! Hvordan er det med deg i dag? Du og Sushi har virkelig fått det Jeg heier fortsatt på at det skal avta nå!!! I morgen er du jo 14 uker!! Begynt å merke noen kul på magen enda? Håper du og kjæresten har hatt et par fine dager nå etter han kom hjem
arven1 Skrevet 22. mars 2011 Forfatter #398 Skrevet 22. mars 2011 Hei Arven! Hvordan er det med deg i dag? Du og Sushi har virkelig fått det Jeg heier fortsatt på at det skal avta nå!!! I morgen er du jo 14 uker!! Begynt å merke noen kul på magen enda? Håper du og kjæresten har hatt et par fine dager nå etter han kom hjem Formen i dag er ikke så værst, er kvalm men absolutt til å leve med. Sambo og jeg har blitt venner igjen og nå er vi like forelsket som før Han er fortsatt verdens beste! Vi trengte vel en utblåsning etter mye press i forhold til graviditet og husbygging. To store ting på en gang! JAAAA! Magen min vokser og vokser! Er så stolt av den lille kulen min. Den er absolutt synlig hvis jeg har på meg ettersittende klær. Jordmor syntes magen min var søt og var kjempe fornøyd med utviklingen på den med tanke på vekttap ellers. I forhold til kurven på helsekortet mitt ligger den akkurat der den skal i forhold til antall uker. Dette er bare så stas!
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 22. mars 2011 #399 Skrevet 22. mars 2011 Huff, er du ikke kvitt den kvalmen enda, kjære deg?
arven1 Skrevet 22. mars 2011 Forfatter #400 Skrevet 22. mars 2011 Først av alt for at jeg runder 14 uker i morgen. De første ukene fra ca 5-9, syntes jeg gikk kjempe tregt og tiden gikk ikke fremover. Nå syntes jeg ukene raser fremover. Skal nå komme med en felles unskyldning til dere alle om at jeg er så utrolig dårlig på å kommentere i deres dagbøker om dagen. Jeg er inne og leser, men ikke alltid like flink til å legge igjen spor etter meg. Formen og humøret har vært på bånn. Dere er like flinke til å besøke meg og det har jeg satt pris på. Det hjelper. Tusen takk jenter I går hadde jeg min 2.time med personlig trener og det var morro. Vi har fokus på baseøvelser som styrker hele kroppen og mageøvelser. Så uuuuuutrolig deilig å komme igang med treningen igjen. Greide utrolig nok 3 økter forrige uke, greier jeg 4 denne uken er jeg fornøyd. Formen er bedre enn den var i helgen , ikke kastet opp mer, men får kvalme bølger. Nå MÅ det vel snart gå over...... Nå skal jeg ta meg meg ipoden og gå meg en lang tur langs sjøen i solen. Deilig!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå