Gå til innhold

Arven1 er endelig gravid.

Fremhevede innlegg

Gjest Delphina
Skrevet

1 uke siden sist du var dårlig, det er en start da. Uansett er det ikke artig. Sender deg noen :klemmer:. Det går fremover skal du se

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er så glad om dagen. Var dårlig i helgen, men dagene nå har vært gode :jepp: Innimellom er det fortsatt slik at jeg må realitetsorientere meg om at jeg er så heldig å ha blitt gravid. De siste mnds sykdom har liksom gjort at jeg har glemt det på en måte.

Har begynt å jobbe i 40% stilling igjen og får resten i svangerskapspenger. Skal prøve dette i 14 dager også se om jeg greier å øke mer da. Sykehuset jeg jobber i har egen bedriftsjordmor som bare jobber med gravide ansatte og tilrettelegging av arbeidshverdagen vår. Helt genialt! Godt å bli ivaretatt og utrolig deilig å komme tilbake i jobb igjen selvom jeg foreløpig har korte dager.

Går frem og tilbake til jobb som tar ca 45 min en vei og får gratis trim på kjøpet :sjarmor:

Ukens trening er foreløpig:

Mandag: Spinningtime 65 min. Pluss 90 minutter gå tur-retur jobb

Tirsdag: 90 min gå tur til jobb.

Onsdag: Styrketrening 60 min, pluss 15 min på elipsemaskin. 90 min gå tur til jobb

:nigo:

Dette ligger an til å bli en god treningsuke og deilig å få masse luft og bevege kroppen igjen etter flere uker i sengen :sjarmor:

Nå skal jeg på en halv seinvakt og gleder meg til å bruke hodet til jobbrelaterte ting igjen :biggrin:

:trene:

Skrevet

Det må være utrolig deilig å komme seg tilbake på jobb igjen etter noen uker hjemme over doskåla.

Håper du blir bare bedre og bedre sånn at du kan øke på litt i stillingsprosent!

:klemmer:

Skrevet

Åh, så herlig at det går så mye bedre! Det må føles helt fantastisk, håper du får nyte resten av graviditeten. :klemmer:

Sikkert godt å være tilbake på jobb også. :)

Skrevet

Så flink du er! :):) Jeg får tvunget meg noen dager til å gå tur med familiehunden, men thats it. Er så dårlig på trening og mosjon :(

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Så deilig at formen er bedre! Og huttetu så flink du er med treninga! Flink jente! :jepp:

Skrevet

Knall med opptur! :sol: Det er på sin plass hos deg nå ;)

Skrevet

hurra for arven som prøver seg litt på jobb! Setter vel uendelig pris på de gode dagene når du har vært gjennom de ille...

lykke til, håper det fungerer bra for deg!! ;)

Skrevet

Ja, godt å være tilbake til hverdagen igjen. Litt rart å komme tilbake til jobb igjen. Utrolig mye som skjer på kort tid, brukte en halv dag bare på å oppdatere meg på mail og nye rutiner :eeeh: Merker at energinivået ikke er som før. Merket jeg ble fort sliten og trøtt. Det er sånt som jeg ikke har lagt merke til når jeg har vært sykemeldt fordi da går jo alt her hjemme i mitt tempo. Blir spennende å se hvor mye jeg orker på jobb etterhvert. :sjokkert: Har en hektisk jobb og mye skjer akutt, ikke noe rolig tempo der så kan hende jeg distanserer meg litt fra pasienter etterhvert og jobber administrativt i steden.... Litt redd for utagering nå og det har jeg egentlig ikke vært før.

I dag har jeg hatt fri og hadde planer om rengjøring, men kroppen har vært helt tom for energi. Har bare vært supersliten og har bare lyst til å sove. Var ute og gikk en tur en times tid for å få litt luft, men det hjalp egentlig ingenting. Er trøtt og utladet, og ikke minst kjempe SULTEN i dag. Tror kroppen min har mye å ta igjen.

Nå skal jeg ta meg litt sammen og støvsuge,rydde litt og lage middag til sambo kommer hjem :kyss:

:husarbeid:

Skrevet

Heii! :vinke:

En liten tur innom her, før jeg skal putte meg selv under pleddet i soffen og ta en liiiiten sofadupp ;)

Så bra å høre at du har begynt på jobb igjen, det er sikkert deilig å være tilbake :) Og det er absolutt ikke rart å være redd for utagering, du har jo den lille å tenke på! Synes det hadde vært rart om du ikke var redd for det! Ta godt vare på deg selv og den lille i magen, husk at det er dere to som er det viktigste nå.

Håper dere har en fin torsdag! :klemmer:

Skrevet

:babysmokk::hoppe:

I dag, nøyaktig kl 15.45 hadde jeg satt meg ned for å ta en hvilepause. Satt i soffaen og leste og plutselig kom et bitte lite "bump" nesten som om en luftboble som sprakk. :hakeslepp: Kjente det neders på venstre side av magen. Det bare må ha vært en bitte liten arm eller et bein :sjokkert:

Registrerte det ikke først, men plutselig tenkte jeg at det bare må ha vært lille :babysmokk: Hadde jeg vært i bevegelse hadde jeg aldri merket det, men nå satt jeg rolig.

Nærmer meg jo 4 mnd med stormskritt, men hadde ikke forventet å kjenne noe på noen uker ennå :gravid:

HURRA! :danse::danser::hoppendeglad:

Skrevet

Åhhh - så spennende :hoppendeglad:

Ser for meg at Arven1 kommer til å legge seg ned i sofaen og kjenne godt etter flere ganger i løpet av helgen :gjeiper:

Ha en fantastisk helg! :klemmer:

Jeg skal innrømme at jeg har begynt å kjenne etter allerede... selvom jeg vet det er ALTFOR tidlig - men ligger liksom på kvelden og prøver å kjenne - men som forventet er det ingenting å kjenne...

Skrevet

Så gøy at du merket noe! :)

Signerer på å være utladet, sliten og trøtt! Etter en time på jobb, vil jeg bare hjem til senga mi. Slitsomt.

Vi får håpe det går over snart, og at vi får masse energi! Hehe :)

Skrevet

Åhhh - så spennende :hoppendeglad:

Ser for meg at Arven1 kommer til å legge seg ned i sofaen og kjenne godt etter flere ganger i løpet av helgen :gjeiper:

Ha en fantastisk helg! :klemmer:

Jeg skal innrømme at jeg har begynt å kjenne etter allerede... selvom jeg vet det er ALTFOR tidlig - men ligger liksom på kvelden og prøver å kjenne - men som forventet er det ingenting å kjenne...

Ja,gjett om jeg skal. Det er jo ikke til å unngå at man kjenner etter som du sier at du gjør. Bare vent, plutselig så sier den lille "hei" når du minst venter det. Ha en god helg.

Så gøy at du merket noe! :)

Signerer på å være utladet, sliten og trøtt! Etter en time på jobb, vil jeg bare hjem til senga mi. Slitsomt.

Vi får håpe det går over snart, og at vi får masse energi! Hehe :)

Ja,kjempe gøy! Må innrømme at batteriene mine også blir fort utladet. Det er veldig deilig å ha soffaen i nærheten til enhver tid :nigo: Sovner før hodet kommer på puta om kvelden. Vi satser på at vi spretter rundt om noen uker full av energi.

Skrevet (endret)

Kvelden i går fortsatte den lille :babysmokk: å si at "her er jeg". Kjente det tre ganger etter den første gangen i går ettermiddag. Utrolig stas altså og litt uvirkelig også. Sambo syntes det er spennende,men syntes også det er vanskelig å forestille seg at det ligger en baby der. Han kjenner jo ikke noe ennå.

Håper den har lyst til å sparke meg litt i dag også :nigo: Har ikke kjent noe, men nå har jeg vært på farta i hele dag også.

Er så utrolig deilig å kjenne at formen stadig stiger. Får fortsatt noen kvalmebølger, men da er jeg som regel sliten og sulten. Da er det bare til å ta seg en pust i bakken og spise noe :spise: Helt avhengig av å ha en frukt liggende i veska tilfelle jeg blir sulten og kvalm.

Har vært og trent og ukens trening ser sånn ut :hoppe:

Mandag: Spinningtime 60 min. Gått frem og tilbake til jobb. 90 min.

Tirsdag: Styrke 60 min og 15 min på elipsemaskin

Onsdag: Gått frem og tilbake til jobb 90 min.

Torsdag: Spinningtime 65 min

Fredag: Trengte HVILE! Slappet av :nigo:

Lørdag:Styrke 60 min og 15 min på elipsemaskin

Søndag: Planen er å gå en kosetur med kjære :hjerte:

:trene:

Nå skal jeg bake/lage min egen frokostblanding (anbefales hvis det er flere enn meg som begynner å bli litt treg i magen :sjenert: )

og siden det er lørdag i dag skal jeg bake skolebrød :sikle:

Ha en god helg! :skya:

Endret av arven1
Skrevet

så herlig å kjenne bevegelse da. Jeg har foreløbig bare tarmer som romstrerer :fnise: og de romstrerer veldig!

Jeg har absolutt en mage som lever sitt eget liv om dagene, så du må gjerne dele oppsrift på frokostblanding med oss! :)

Skrevet

Anbefaler druer, epler, og svisker for treg mage, samt drikke MYE vann. Jeg har spist eple og druer daglig samt fått i meg nesten 2 liter vann daglig, og har ikke vært plaget i det hele tatt med treg mage.

Så utrolig bra at du er kvitt den værste kvalmen og at du er tilbake på jobb! Ikke noe som er bedre enn det!

Ønsker deg en super helg!

:klemmer:

Skrevet

Så koselig at den lille har gitt seg til kjenne!! :rodmer:

Ønker deg/dere en finfin mandag! :klemmer:

Skrevet

Har vært og trent og ukens trening ser sånn ut :hoppe:

Mandag: Spinningtime 60 min. Gått frem og tilbake til jobb. 90 min.

Tirsdag: Styrke 60 min og 15 min på elipsemaskin

Onsdag: Gått frem og tilbake til jobb 90 min.

Torsdag: Spinningtime 65 min

Fredag: Trengte HVILE! Slappet av :nigo:

Lørdag:Styrke 60 min og 15 min på elipsemaskin

Søndag: Planen er å gå en kosetur med kjære :hjerte:

:trene::sjenert: )

:tommelopp:

Skrevet

Så koselig med små spark i magen :) Snart min tur også, hehe.

Du er så flink til å trene, misunner deg det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...