Gå til innhold

Arven1 er endelig gravid.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er også med i vannmelomklubben, kjøpte meg i går, og måtte jaggu innom butikken å kjøpe mer i dag :sikle:

Nam,nam finnes ikke noe bedre enn vannmelon om dagen altså :sikle: Kan forresten anbefale jordbærene som har kommmet i butikkene nå. De er uimotståelig de også :gjeiper:

Hehe, det var akkurat sånn det var med min lille tulle en periode også: så fort mannen la en hånd på magen var det stopp. Vi måtte rett og slett "lure" henne litt ved å være lynrask og lett på labben. Eller evt at mannen lå med hånden på magen over en lengre periode, slik at hun ble vant til det. ;) Men nå er det ikke vanskelig å kjenne, for nå er det mye kraftigere og hyppigere bevegelser.

Godt det er flere pappaer som har blitt "snytt" for et spark i ny og ne. Godt at din sambo kjenner noe nå da :rodmer: Sambo har ikke kjent noe her ennå og er nok litt trist for det. Jeg sier hele tiden, "kjente du det?" og han kjenner ingenting ennå :fnise: Stakkars, håper den lille frøkna kan gi han et skikkelig slag snart :fnise:

åhh sukk har så lyst på vannmelon nå... :fnise:

:sikle: nam,nam.

:hoppe: :hoppe: Tenk at du over over halvveis! :)

Så kjedelig at mannen ikke får kjent noe, hehe. Jeg har ikke kjent noe enda jeg. Gleder meg til det :)

Det kommer nok når du minst venter det.... Jeg kjente det første gang i uke 15-16. Gled deg det er så søtt de små forsiktige første sparkene....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vært stille på meg en stund her inne. Har hatt mye å gjøre med hus,jobb osv. I helgen har jeg rundvasket hele leiligheten så nå er det helt klinisk her. Utrolig deilig med en sånn skikkelig rengjøring på våren. Vasket alt av soffaputer,gardiner,pusset vinduer,kjøkkenskap,dratt frem møbler,tak og vegger. Ikke en flekk i huset her nå som ikke er rein.... Ah, utrolig deilig altså! I dag har jeg vært ute og kjøpt friske roser og tulipaner så nå er det pent her altså. :nigo:

Har eksamen nå frem til 31 mai og motstanden er større enn noensinne. Finnes ikke motivert et sted, har jo så mye annet viktigere å ta meg til nå....

Ellers så er det fult liv i magen om dagen, hun sparker,turner, bokser og slår. Det er så herlig følelse! Sambo har fortsatt ikke kjent noen ting, men han er tålmodig og synger for magen og stryker på den. Jeg blir så sjarmert når jeg ser den store mannen ligger der og synger sangen om Julius for magen :fnise: Ekte sørlandsmann er så klart opptatt av Julius :skratte:

Forrige uke hadde jeg så utrolige voksesmerter. Det strakk og verket i livmorbåndene og generelt hele magen. Lurer på om magemusklene har begynt å dele seg nå. Min personlige trener sa at jeg kommer til å få endel vondt fordi jeg har stramme magemuskler og kroppen må derfor jobbe hardt for å presse ut magen min :nigo:

Og magen, den popper ut nå altså, nå er det ingen tvil lenger om jeg ser gravid ut..... Jeg er så stolt av den og syntes det er så morro å trene med den lille runde magen min :sjarmor: Har foreløpig ikke lagt på meg ellers i kroppen, bare magen som strutter ut..... Jippi!

Nå skal jeg dra og trene litt selvom jeg ikke har så veldig lyst i dag, men det er så godt etterpå....

Ha en fin ettermiddag alle sammen.

Skrevet

Så deilig med unnagjort vårvask :)

Ønsker deg all lykke på eksamen. Skjønner at motivasjonen er liten. Du har jo et lite barn i magen :)

Gjest Delphina
Skrevet

Det er alltids kjedelig når de ikke føler noe. Her har han følt, rett og slett fordi lille reagerer på trykk mot magen. Så, forloveden har lagt hånda på magen og plutselig hopper det. De dagene derimot, når lille er aktiv, og jeg legger hånda hans på magen, så er det slutt. Smarte, lure små. :fnise:

Det er vel normalt å sove ekstra når man er gravid, er jo bare kroppen som sier ifra at det er noen andre som tar litt av energien vår.

Er i jordbær/banan-klubben jeg. :fnise:

Skrevet

Høres ut som om du/dere har det bra for tiden! Så herlig!! :klemmer:

Gjest Delphina
Skrevet

Huff, surrehuet meg altså! Fikk ikke med meg innlegget ditt. Hååååpløs! :sjenert:

FLink du har vært med vårrengjøringen! Skulle gjerne gjort det her, men det er ikke mitt sted. Gleder meg til å flytte, for da får jeg og forloveden tid til hverandre og våre egne rutiner.

Sender deg gjerne noe motivasjon, hvertfall litt av det lille jeg har. Sitter her på KG og preker. :fnise: Haha, herlige mannen din. Ville fnist jeg halvt ihjel av en slik man. Her sier forloveden at h*n har verdens merkeligste mamma, som selvfølgelig får meg til å le. Han smiler skjønt etter å ha sagt det, med et kjærlig blikk, så greier jo ikke bli sur heller.

Herlig med mager som popper ut. Ville sagt jeg var misunnelig, men jeg har lagt merke til at magen popper ut her også. Lårene mine og overkroppen min er slankere enn da jeg ble gravid, men magen, den buler ut. :skratte:

Håper du har en fin fin dag :klemmer:

Skrevet

Melder meg herved inn i melon-klubben. Jeg har vært en god del uker på honningmelon og jordbær (de kan absolutt anbefales! :jepp: ) men tror jammen meg det er på tide å smake på den vanlige vannmelonen etter hva jeg hører dere sier :ler::sikle:

Når det gjelder sambos opplevelse av spark tror jeg min kjente en sjelden gang rundt den tiden du er nå. Det skal være god timing og ganske kraftig for han kan kjenne det. Men så vidt jeg husker så begynner de små å bli ganske sterke rundt 23-24 uker, da er man lettere heldig :)

Nå er det så kraftig hos meg at kjære kan ligge med armen på et helt annet sted på magen enn der han faktisk dulter, og fortsatt kjenne det veldig godt ;)

Må si jeg er imponert over totalrengjøringen din.... :sjenert::daane:

Skrevet

Åh, vannmelon! Lyst på!

Skrevet

Flink du er som har shinet hele huset! Det er ikke gøy når man holder på - men skikkelig godt når man er ferdig med det!

(Håper å få litt motivasjon til å ta en runde her hjemme...)

Ønsker deg masse lykke til med eksamensforberedelser!

:klemmer:

Skrevet

Innom og ønsker deg og dine en god lørdag! :klemmer:

Skrevet

22 uker allerede :babyjente: Tiden flyr så fort om dagen. Lite tid til internet og KG :eeeh: Jobber med eksamen når jeg orker,jobber endel og det har vært mye med husbyggingen. Nå er alt klart og gravingen kan begynne om ca 2 uker :nigo: Deretter går det fort. Kanskje vi er inne i nytt hus på nyåret :biggrin:

Min lille baby er fortsatt veldig aktiv og det er full rulle der inne om dagen. Sambo kan fortsatt ikke kjenne noen ting og det blir ALLTID stille når han legger hånden på magen :hakeslepp: Makan til liten rampeunge :Hehe: Han hører på jeg forteller om den aktive babyen vår, men får aldri kjenne. Får håpe hun finner ut at hun vil sparke pappaen sin snart. Tror det hadde vært et høydepunkt for han fordi han syntes fortsatt det er litt uvirkelig at det ligger noen i magen min. :kose:

De siste 14 dagene har jeg vært økende trøtt og slapp. Har virkelig bare lyst til å sove og jobb, husarbeid og alt det daglige er virkelig et stort ork. I går kveld sovnet jeg 20.30 og greide å forsove meg til jobb i dag med nesten 1 time :klaske: er det mulig. Det værste er at jeg har vært trøtt i hele dag også og har bare lyst til å sove, men har latt det være. Fikk time hos legen etter jobb og har vært og tatt mange blodprøver for å sjekke status. Blir så klart litt bekymret for om det er noe galt, men den lille er så aktiv så jeg har ikke noe mistanke om det heller. Håper det er noe mangel på ett eller annet som lar seg fikse lett :haar: Jernmangel eller noe sånt.... :overrasket:

Men lurer veldig på hvorfor jeg er så himla trøtt og slapp..... Har veldig lavt blodtrykk 80/55, men legen mente at det ikke skulle påvirke meg i så stor grad som det gjør nå. Bare til å vente på resultatene av prøvene som er klare på mandag....

Skrevet

Søstra mi var også mye trøtt og sliten i svangerskapet (sånn over "normalen"), og fant etterhvert ut at det skyldtes jern/vitaminmangel. Får satse på at det er noe slikt med deg også, det er jo lett å gjøre noe med. I tillegg er det viktig at du lytter til kroppen og hviler og sover når du er trøtt! :jepp:

Oog, :hoppe: for gravestart om noen uker!! Så gøy!! :nigo:

Håper du har en fin kveld :klemmer:

Skrevet

Håper du får noen svar på prøvene som kan hjelpe deg til å få litt mer energi! :) Men jeg kan jo fortelle deg at jeg er super trøtt og utslitt hele tiden selv. Det beste er å ligge i sengen, hehe.

Ha en fin uke :klemmer:

Skrevet

Søstra mi var også mye trøtt og sliten i svangerskapet (sånn over "normalen"), og fant etterhvert ut at det skyldtes jern/vitaminmangel. Får satse på at det er noe slikt med deg også, det er jo lett å gjøre noe med. I tillegg er det viktig at du lytter til kroppen og hviler og sover når du er trøtt! :jepp:

Oog, :hoppe: for gravestart om noen uker!! Så gøy!! :nigo:

Håper du har en fin kveld :klemmer:

Håper det bare er litt jernmangel her også... Ikke fått noe svar ennå. Men den lille tar vel litt av mammans energilager også :rodmer:

Håper du får noen svar på prøvene som kan hjelpe deg til å få litt mer energi! :) Men jeg kan jo fortelle deg at jeg er super trøtt og utslitt hele tiden selv. Det beste er å ligge i sengen, hehe.

Ha en fin uke :klemmer:

Godt å høre at det er flere som er rammet av litt trøtthet :fnise: En ettermiddagslur er ikke undervurdert :nigo:

Ha en fin uke du også :klemmer:

Skrevet

:hallo:

Her er det hektiske dager og tiden flyr avsted. Lite tid til oppdatering av KG :sur: Kommer sterkere tilbake etter eksamen. Siste uke nå, og jeg må innrømme at jeg er lei av å sitte med bøker,papirer,notater omtrent opp til taklistene. Innlevering på tirsdag og det skal virkelig feires :idesmil:

I dag har sambo og jeg vært på 3D ultralyd og fikk se på vår lille prinsesse :yvonne: Hun lignet ganske mye på meg når jeg var baby og det var rart å se, når vi fikk se henne i profil var hun lik pappaen sin. Så med andre ord en skikkelig blanding av mamsen og papsen sin :strix: Det var kjempe rart å og rørende på samme tid. Rart å tenke på at det er vår baby på en måte :nigo:

Magen vokser og det er liv og røre der nede. Dagen i dag ble toppet med at sambo kjente det sparket for første gang. En stor dag i dag :bolledeig:

Nå er det leggetid og ny dag med eksamensskriving i morgen. Vi ses til uken når alt som har med studie er ute av verden :bond:

Skrevet

Høres ut som om dere har hatt en fantastisk dag, med både 3DUL og spark! :rodmer:

Så gøy at dere kunne se hvem sine trekk hun får! :jepp: Har tenkt mye i det siste på hvordan vårt lille gull kommer til å se ut, hvem sin nese/øyne/ører/etc han får -- gleder meg sånn til å se ham :rodmer:

Lykke, lykke til på ekamen Arven1! :klemmer:

Skrevet

Håper alt er bra med deg/dere :klemmer:

Skrevet

Hei Arven1!

Så gøy at dere kunne se profilen til den lille tulla så godt. Vi har også akkurat vært på 3d ul, men det var ikke lett å se noen skikkelige likhetstrekk (kanskje ho har nesa min :fnise: ).

Og de første sparkene som sambo kjenner er jo også helt spesielle for oss- bare to dager siden vi opplevde det. Og jeg synes det var kjempegøy å se mannens smil når hun sparket til :rodmer: .

Håper eksamen har gått greit?

Jeg har vært gjennom en stressende eksamensperiode i mai jeg også - og ingenting er bedre enn dagene derpå!

Kos dere med husbygging! (Må innrømme at jeg er veldig misunnelig på den!)

Skrevet

Så koselig at han fikk kjenne spark :) Gleder meg til det blir min tur til å kjenne noe.

Så søtt at dere fikk se såpass nøye hvordan babyen ser ut da :) Det er en fantastisk følelse.

• 2 uker senere...
Skrevet

Håper alt er bra med deg/dere :klemmer:

Hei MonThe. Ja,alt fint her med oss :klemmer:

Hei Arven1!

Så gøy at dere kunne se profilen til den lille tulla så godt. Vi har også akkurat vært på 3d ul, men det var ikke lett å se noen skikkelige likhetstrekk (kanskje ho har nesa min :fnise: ).

Og de første sparkene som sambo kjenner er jo også helt spesielle for oss- bare to dager siden vi opplevde det. Og jeg synes det var kjempegøy å se mannens smil når hun sparket til :rodmer: .

Håper eksamen har gått greit?

Jeg har vært gjennom en stressende eksamensperiode i mai jeg også - og ingenting er bedre enn dagene derpå!

Kos dere med husbygging! (Må innrømme at jeg er veldig misunnelig på den!)

Hei Ripsy!

Håper at det gikk bra med deg på eksamen og at du er like lykkelig som meg med at den er vel overstått. Johooo!

Bygge hus er kjempe gøy og spennende, men byr på maaaange utfordringer. Har hørt mange sagt det før meg at å bygge hus kan føre til mye konflikter og det er sant. Anbefales ikke å være gravid og i en byggeprosess på en og samme tid. Men vi holder ut og gleder oss veldig til ny baby i nytt hus ;-)

Så koselig at han fikk kjenne spark :) Gleder meg til det blir min tur til å kjenne noe.

Så søtt at dere fikk se såpass nøye hvordan babyen ser ut da :) Det er en fantastisk følelse.

Ja, det er gøy å inkludere pappaen der han kan. Morro at de også kan kjenne livet slik at de får mer forhold til det de også. 3D anbefales til nysgjerrige mennesker som meg og sambo. Blir et lite glimt av hvordan babyen ser ut :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...