Gå til innhold

Arven1 er endelig gravid.

Fremhevede innlegg

Gjest Delphina
Skrevet

Usj! Ikke greit med kvalme! :klemmer: Det er jo litt trist at det har kommet tilbake hos deg.

Jeg tror det har noe med hvilken beregning vi følger. Jeg følger den internasjonale, da jeg ikke bor i Norge. Den sier jo at et svangerskap er 280 dager langt, mens den norske sier at svangerskapet er 282 dager langt. Tickeren min stemmer etter jordmors beregninger, så.. Jeg tror det er derfor. :fnise: Så når du når 40+2 og jeg når 40, så er vi begge ved termin (22. september).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Delphina: den 'nye' svangerskapsrekninga i norge er 283 dagar (40+3), men det er framdeles mange innanfor helsevesenet som brukar 40+2. Endå meir grunn til forvirring, men det er jo berre snakk om et par dagar...

Du er ei veke lenger komen enn meg, Arven1, men me har lik vektøkning. Magen din er også veldig lik min (ei skikkelig kule midt på magen!), men eg er litt større enn deg i utgangspunktet. Eg gjekk opp totalt 10 kg sist (8 dagar over termin), så eg syns det er mykje med 12 kg allerede. Jaja!

Eg syns likevel ikkje det gjer noko (anna enn at eg føler meg tung no!) for kiloane raste av etter fødsel sist. Gjekk faktisk ned 10 kg frå egenvekt på et par månadar. Håpar du ikkje tar deg for nær av alle sånne teite kommentarar. Husk på at folk ikkje meiner noko negativt med det, det er berre 'sånn alle seier'.

Gjest Delphina
Skrevet

Viser jo hvor oppdatert jeg er da *Frida*! :fnise: Uansett, jeg tror det har med at vi bruker forskjellige systemer som gjør at jeg og arven er 2 dager fra hverandre til tross for at vi faktisk har termin likt. :sjenert: Ikke det at det irriterer meg på noen måte, jeg vet uansett vi har samme sluttdato. :fnise:

Jeg mente ikke noe vondt med kommentaren, hvis du tok deg nær av det altså. :sjenert::klemmer:

Skrevet

Jeg tror ikke folk mener noe vondt med kommentarer om størrelse. Har fått mange bemerkninger om at jeg er stor selv, og da mener de først og fremst magen, ikke meg generelt :) Er ganske stolt over magen min egentlig, og synes ikke det gjør noe at den er stor :)

Men jeg føler meg også som en elefant til tider, tror det er helt normalt. Kombinert med hormon-helvetet kan det fort bli noen tårer her i gården også ja. Men nå er det snart over, for oss begge! Skal bli sååååååå koselig å få hilse på småttisene og å få tilbake kroppen! :rodmer::nigo:

Skrevet

Viser jo hvor oppdatert jeg er da *Frida*! :fnise: Uansett, jeg tror det har med at vi bruker forskjellige systemer som gjør at jeg og arven er 2 dager fra hverandre til tross for at vi faktisk har termin likt. :sjenert: Ikke det at det irriterer meg på noen måte, jeg vet uansett vi har samme sluttdato. :fnise:

Jeg mente ikke noe vondt med kommentaren, hvis du tok deg nær av det altså. :sjenert::klemmer:

Veit ikkje om den var til meg? Eg er heilt enig med deg, du og Arven når termindato samme dag, men då er du 40+0 og Arven 40+2. Ikkje store forskjellen uansett.

Eg har lagt inn feil termindato på tickeren min, sånn at veker og dagar er korrekt, og stemmer med det jordmor seier. Men då vil tickeren sei at eg har termin 3 dagar før min egentlige termin 1. oktober. No big deal!

:klemmer:

Gjest Delphina
Skrevet

Veit ikkje om den var til meg? Eg er heilt enig med deg, du og Arven når termindato samme dag, men då er du 40+0 og Arven 40+2. Ikkje store forskjellen uansett.

Eg har lagt inn feil termindato på tickeren min, sånn at veker og dagar er korrekt, og stemmer med det jordmor seier. Men då vil tickeren sei at eg har termin 3 dagar før min egentlige termin 1. oktober. No big deal!

Den var ment til arven. Jeg sa det så ut som hun hadde noe større mage enn meg, men jeg har alltid vært litt stor både i benbygging og høyde, så kan kanskje være derfor den ser litt mindre ut.

Det med tickere blir man aldri klok på. Uansett, termindato er termindato, det er bare spennende å se om disse jentene kommer rundt den tiden eller om de er tidlig ute. :fnise:

Skrevet

Innom og titter litt til deg i full fart, sjefen driver og våkner her;)

Blir så provosert over å høre hva noen får seg til å si til gravide -- synes absolutt ikke det er greit å komme med kommentarer om hvor stoooor magen er/vekt/etc "bare" fordi at man er gravid. Selvfølgelig vokser magen når man er gravid, man bærer jo fram et barn!!

Og når det er sagt så må jeg jo bare si at du har en utrolig flott gravid-mage! Er jo ikke en overflødig kilo der Arven, du ser fantastisk ut! :rodmer:

Kjempefin statusoppdatering!

:hug:

Skrevet

Du er ei veke lenger komen enn meg, Arven1, men me har lik vektøkning. Magen din er også veldig lik min (ei skikkelig kule midt på magen!), men eg er litt større enn deg i utgangspunktet. Eg gjekk opp totalt 10 kg sist (8 dagar over termin), så eg syns det er mykje med 12 kg allerede. Jaja!

Eg syns likevel ikkje det gjer noko (anna enn at eg føler meg tung no!) for kiloane raste av etter fødsel sist. Gjekk faktisk ned 10 kg frå egenvekt på et par månadar. Håpar du ikkje tar deg for nær av alle sånne teite kommentarar. Husk på at folk ikkje meiner noko negativt med det, det er berre 'sånn alle seier'.

Ja, vi får ikke gjort så mye med de kroppene. :fnise: Skjønner at det er slik folk bare sier, men noen ganger når hormonene ligger utenpå kroppen blir alt tolket på en negativ måte. Siste trimester har gjort meg litt "tullete" :ler:

Hyggelig at du tok deg en tur innom dagboken min :klemmer:

Her ser jeg at diskusjonen har gått :skravle: Men jeg også har lurt på hvorfor vi ikke ligger likt i tickeren. Mulig jeg har plottet inn mens termin for den stemmer ikke med UL termin. Det er uansett ikke så nøye. 22 Sept kan bli en lykkens dag for oss begge.

PS! Selvsagt tok jeg meg ikke nær av at din kommentar om min mage... Jeg hadde aldri lagt ut bilde hvis jeg ikke var stolt av den. Blir bare litt oppgitt over gamle tanter osv som har mening om alt fra svangerskap,vekt,fødsel osv....Det er DE som irriterer meg, ikke noen her på forumet altså. No hard feelings her :klemmer:

Jeg tror ikke folk mener noe vondt med kommentarer om størrelse. Har fått mange bemerkninger om at jeg er stor selv, og da mener de først og fremst magen, ikke meg generelt :) Er ganske stolt over magen min egentlig, og synes ikke det gjør noe at den er stor.

Men jeg føler meg også som en elefant til tider, tror det er helt normalt. Kombinert med hormon-helvetet kan det fort bli noen tårer her i gården også ja. Men nå er det snart over, for oss begge! Skal bli sååååååå koselig å få hilse på småttisene og å få tilbake kroppen!

Helt enig med deg, blir bare revet med av mine egne ustabile graviditets følelser til tider. Jeg også er kjempe stolt av min gravide mage og blir helt varm innvendig av å tenke på min lille baby som ligger der inne...

Innom og titter litt til deg i full fart, sjefen driver og våkner her;)

Blir så provosert over å høre hva noen får seg til å si til gravide -- synes absolutt ikke det er greit å komme med kommentarer om hvor stoooor magen er/vekt/etc "bare" fordi at man er gravid. Selvfølgelig vokser magen når man er gravid, man bærer jo fram et barn!!

Og når det er sagt så må jeg jo bare si at du har en utrolig flott gravid-mage! Er jo ikke en overflødig kilo der Arven, du ser fantastisk ut! :rodmer:

Kjempefin statusoppdatering!

Takk MonThe. Er enig i argumentene dine også. Kroppen er jo egentlig privat og plutselig skal alle ha en mening om den.. Huff og huff.

Håper det går bra med deg og din lille nybakte familie :klemmer:

Skrevet

Ferien går mot slutten og en ny arbeidsuke nærmer seg med stormskritt. Skal egentlig tilbake i jobb, men JM frarådet meg å gjøre det på kontroll i går. Jeg har en jobb som innebærer endel risiko og har et høyt tempo. Har hatt tilrettelegging stort sett hele tiden, men arbeidsgiver har problemer med å få det til nå. I og med at kvalmen også er tilbake blir jeg nok sykemeldt de siste 3 ukene før permisjon. Litt trist for det kan bli lange uker, men sånn er det. Jeg får prøve å finne på noe konstruktivt den siste tiden.

Ellers så må jeg innrømme at følelsesregisteret mitt er rimelig utstabilt om dagen. :trist: Jeg er ikke sint eller sur, men tårene renner til alle døgnets tider :grine: Jeg aner virkelig ikke hvorfor og har ingen grunn til å grine, det bare kommer av seg selv :fnise: kan godt le litt av det, men det er litt slitsomt også.

Sambo har reist på en liten egen ferie og jeg savner han, :sukk: merker at jeg er veldig avhengig av han om dagen. Liker bare å ha han rundt meg :sjenert: Og trenger bare å bli holdt rundt noen ganger. Skal bli godt å få han hjem på søndag. :kyss:

Sov kjempe dårlig i natt. Magen er tung og ha med seg når man skal snu seg, føler meg som en hval når jeg beveger meg i sengen :skratte: Må også så klart tisse rimelig ofte og det er et prosjekt å komme seg rundt og opp hver gang :ler: Har mye halsbrann og gavisconen går ned på høykant, og heldigvis hjelper det :happy:

Sovnet en time på soffaen i ettermiddag og det var bare så utrolig godt. Kan ikke huske sist jeg har sovet så hardt. Kanskje ettermiddagslur skal innføres som en rutine nå :veslejenta:

Var og tok akupunktur for kvalmen i går og i dag har formen vært betydelig lettere :digge: Noe så godt! Ble enig med henne at vi starter modningsakupunktur om et par uker. Det skal visstnok være bra for å hjelpe kroppen til å holde seg til termin og gjør at kroppen åpner seg lettere under fødsel og forkorter fødselstiden. Har venninner som har gjort dette og har stor tro på at det har hjulpet dem til en enklere fødsel...

Kan uansett ikke skade å prøve i allefall. Orker ikke tanken på overtid :daane:

Skrevet

Kan være deilig å være sykemeldt også :) Jeg er selv sykemeldt, og merker at jeg er i veldig mye bedre form, enn da jeg var i jobb.

Den akupunkturen hørtes lur ut :) Jeg har en saying for tiden: Heller to uker før, enn to uker etter. Nekter å gå overtid :fnise:

Ettermiddagslur er deilig, men da sliter jeg sånn med å få sove til kvelden igjen, og nattesøvnen er så der fra før av :( Men men.

Skrevet

Ettermiddagslur er deilig, men da sliter jeg sånn med å få sove til kvelden igjen, og nattesøvnen er så der fra før av :( Men men.

Tror jeg skal følge ditt eksempel, ikke den beste ideen å sove i går nei..... Det kjentes som himmelrike i går når jeg våknet og fant ut at jeg hadde sovet hardt og godt over en time :sove:

Som straff var jeg lys våken frem til kl 03 i nattt :overrasket: Det er kanskje bare til å innse at man ikke skal sove så mye nå fremover og at kroppen forbereder seg til lite søvn det neste året.... :fnise:

:Gjesp:

Skrevet

I dag har vært en svett dag.. Puh, jeg svetter som en gris når solen viser seg på himmelen :fnise: og jeg som egentlig er en skikkelig frysepinn. Nå er jeg deriomot en levende varmeovn :daane: Å sette seg i bilen med aircondition på full blås rett i fleisen er det beste som er om dagen :skratte:

Har vært hos frisøren og stripet håret,farget vipper og bryn og fått klippet meg litt. Håret er fortsatt langt,men fått vekk litt av det som har blitt ganske så slitent av svangerskapet. Deilig med litt "fluff" i håret igjen og få vekk lange slitte kjafser...

Når jeg først var i gang med jåleri tok jeg en drop in time på pedikyr m lakk også siden det ikke er så lett å bøye seg om dagen :tongue: Så nå er både hår og tottelotter så fine så...

:sexy:

Kvalmen har fortsatt vært tilstede i dag, men med tilgang på litt frukt og kald drikke i vesken har jeg greid å gjennomføre en jåledag og jeg føler meg som en ny dame.

To dager til sambo kommer hjem og jeg gleder meg sånn til det :hoppendeglad:

Skal bli så godt å få en god klem og bli klødd litt på ryggen :herremann:

Skrevet

Signerer kraftig å ha en innebygd varmeovn! Jeg DØR nesten når sola steker på, og når jeg beveger meg for mye. Var i byen i sta, og solen steker, trodde min siste time hadde kommet :fnise:

Så deilig det hørtes ut med alt du gjorde i går :) Misunnelig. Håret mitt trenger VIRKELIG en klipp, men jeg kan ikke ta meg råd til det nå, dessverre :( Men må være veldig deilig å føle seg litt fin og fresh igjen!

Ha en fin lørdag :klemmer:

Gjest Delphina
Skrevet

22. september! :hjerte:

Jeg ville bare forsikre meg. Jeg har mye badeball på magen jeg også altså. :fnise:

Jeg må si at det at kvalmen kommer tilbake er noe herk. Fikk plutselig et kvalmeanfall da vi var og handlet mat i går, det var ikke noe behagelig. :sukk:

Uansett, hørtes veldig deilig å freshe seg selv opp! :jepp:

Skrevet

Signerer kraftig å ha en innebygd varmeovn! Jeg DØR nesten når sola steker på, og når jeg beveger meg for mye. Var i byen i sta, og solen steker, trodde min siste time hadde kommet :fnise:

:fnise: signerer den.... Kan tenke meg vi er litt av et syn der vi går og peser i solen :skratte:

22. september! :hjerte:

Jeg ville bare forsikre meg. Jeg har mye badeball på magen jeg også altså. :fnise:

Jeg må si at det at kvalmen kommer tilbake er noe herk. Fikk plutselig et kvalmeanfall da vi var og handlet mat i går, det var ikke noe behagelig. :sukk:

22 sept står høyt i kurs ja :hjerte: Må innrømme at jeg håper det blir noe før jeg da :sjenert: Huff,kvalm du også?? hva er det med den kvalmen som plutselig kommer tilbake NÅ!!!!

Skrevet

:strix: Endelig.... I dag kommer :herremann: hjem igjen. Det skal bli sååå godt. I går kom det en stor bukett med blomster på døra som han hadde sendt meg :hjerte: Han syntes litt synd på meg siden jeg har vært så kvalm :spy: de siste dagene. Noen ganger er han bare så søt og god. :kyss:

I dag er formen overraskende god. Fortsetter det så tror jeg jammen det blir litt :sengekos: i kveld :nigo: Vi har bodd sammen med sambos familie hele ferien så det har blitt dårlig med sånt så vi har endel å ta igjen :lur:

Kan bli en utfordring når magen har blitt så stor i sommer, men syntes det er så mye som er komisk med svangerskapet så vi finner vel alltids en måte :skratte:

Tror dette blir en bra søndag :lur:

Skrevet

Så godt det blir å få mannen hjem igjen.. kos dere! :rodmer:

Gjest Delphina
Skrevet

Jess, kvalmen har kommet tilbake. Ikke akkurat det mest herligste egentlig. Sitter her og surmuler :fnise: Det er bare litt verre nå, for hu er såpass stor at det fører til at jeg blir svimmel i tillegg..

Nåååmmiin! Så herlig mannen din er! :rodmer: Håper formen virkelig holder seg :lur::fnise:

ha en flott søndag videre!

Skrevet

Så koselig med blomster :rodmer: Og så bra at han kom hjem igjen!

Kos dere! :klemmer:

Skrevet

Sambo endelig hjemme igjen :rodmer: Var bare så godt å ha han hjemme igjen og høre pusten hans ved siden av meg gjennom natten. Jeg er så kvalm og dårlig om natten og da er det så trygt å ha han der.

Kvelden i går var koselig :lur: Godt å ha en kosedag sammen, må benytte sjansen nå før lille frøken kommer.

Jeg er så innmari kvalm altså og kjenner meg så sliten :trist: Andre trimester koset jeg meg masse med graviditeten, men ellers syntes jeg at svangerskapet har vært vanskelig :sukk: Håper det er lov til å si det høyt.:sjenert: Føler meg likevel veldig priveligert som har blitt gravid og har gått igjennom dette ville ikke vært foruten i det hele tatt. Kjærligheten til den lille er allerede ubetingelsesløs og gleder meg, men å være mye kvalm kan føles som tortur og frustrasjonen kommer gjerne i tillegg.

Gikk på vekten i dag tidlig og den har rast ned nesten 3 kg siden siste veiing for ca 1,5 uke siden. :sukk: Litt bekymret for det, men trøster meg med at lillemor stjeler fra mine lagre og at det bare går utover meg og min kropp. Hun er svært så aktiv så jeg tror ikke hun lider noe :fnise: Prøver å få en time hos lege i dag for å få en sykemelding frem til permisjon og da får jeg ta opp vekttapet med han...... :lete:

Høstværet har kommet hit i dag :regn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...