Gå til innhold

Arven1 er endelig gravid.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei på deg Arven. :klem:

Uffa, at du skulle bli så kvalm igjen da, syns virkelig synd på deg. Klart du kan si at du har hatt et vanskelig svangerskap, du har jo hatt det kjempetøft!!!

Forhåpentligvis ser du en ende på det snart og kan kose deg i massevis med lille jenta. :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uffa, at du skulle bli så kvalm igjen da, syns virkelig synd på deg. Klart du kan si at du har hatt et vanskelig svangerskap, du har jo hatt det kjempetøft!!!

Forhåpentligvis ser du en ende på det snart og kan kose deg i massevis med lille jenta. :klemmer:

Skrevet

Det er fullt lovlig å si det høyt :) Syntes svangerskapet har vært vanskelig jeg også. Trodde jeg kom til å elske å gå gravid, og har alltid hatt lyst til det, helt til jeg kom hit.. Men sånn er det. Vi er jo heldige :)

Håper du får sykemelding, og at det ikke er noe fare med vekttapet :)

Skrevet

Heeei Mocci! Det var jammen lenge siden :klemmer: Så hyggelig at du tok turen innom :)

Det er fullt lovlig å si det høyt :) Syntes svangerskapet har vært vanskelig jeg også. Trodde jeg kom til å elske å gå gravid, og har alltid hatt lyst til det, helt til jeg kom hit.. Men sånn er det. Vi er jo heldige :)

Håper du får sykemelding, og at det ikke er noe fare med vekttapet :)

Godt å høre at vi er flere som kan oppleve svangerskapet som vanskelig til tider :trist: Og ja, klart vi er super heldig og det glemmer jeg aldri..... Er lykkelig tross kvalme og alt som følger med :ler:

Skrevet (endret)

:hoppe: :hoppe: :hoppe: 35 uker i dag :blomst::danse:

Dagene går og alt virker veldig nærme nå... Snart er hun her :babyjente: Skal på ny kontroll hos JM i morgen og er spent på om hun kanskje har begynt å feste seg nå. Hun hadde lagt seg med hode ned på kontrollen forrige uke. Har hatt endel stikninger i skjeden så det kan hende..... :nigo: Skal ha tette og ukentlige oppfølgninger nå er periode pga kvalmen og min allmenntilstand.

Har begynt å tenke tanken sykehusbag og tittet litt på nettet på hva som kan lønne seg å ha med. Jeg vet i hvertfall at jeg må ut og kjøpe meg noen gode truser. Regner med at små blondetruser er noe upraktisk på sykehuset :fnise: Har også kjøpt egne bind og ammeinnlegg....

Noen som vet hva som er vanlig å ha med av tøy til babyen? Skal man bare ha med "hentesett" til hjemreise og låne resten på sykehuset? Eller skal man ha med alle skift selv :klo:

Leste også på et netsted at hvis man skal bruke bæretøy av noe slag så skal man ta med det for å begynne å bruke det med en gang.. Vi har kjøpt mobywrap og har øvet oss på å knyte den :fnise:

Lurer på om jeg skal pakke ned den? Den tar jo uansett ikke så stor plass da. Og hva med ammeputen, ta med den også tro :klo:

Kan jo spørre JM på kontroll i morgen også, men hvis det er noen som har noen fornuftige tips til fødebagen tas det mot med takk :enig:

Skulle ønske jeg bare kunne spurt henne om når hun kommer, det hadde gjort alt så mye enklere :ler: Jeg er født 4 uker før termin, det kan jo hende hun følger sin mors fotspor :lur: Pappaen kom 14 dager etter tiden, så en mellomting hadde vært greit.... :jepp:

:babyjente:

Endret av arven1
Skrevet

Mørke hipsters er deilig etter fødselen (eg må kjøpe meg nokon nye!)

Ang. klede til babyen på sjukehuset må du nesten høyre med føden/jordmor om, for det er veldig ulikt rundtomkring! Her på den lokale fødestova har dei klede, bleier og tepper til babyen, altså alt ein treng. Også bind/nettingstruser ++ til mor. Eg syns det var greitt å bruke sjukehusklede til babyen dei par dagane me var der, men det er jo mange som vil ha på nye fine klede. Sjukehuskleda her er kvite, og godt vaska, for å sei det sånn. Det blir ein del skift i starten, så eg syns det var supert å sleppe å ha med masse skitne babyklede heim :sjenert:

Skrevet

:hoppe: 35 uker :hoppe: Nå går tiden jammen fort! :)

Jeg har også begynt å tenke på sykehusbagen, men har ikke tenkt å pakke enda (er jo også 2 uker bak deg). Men jeg ville ikke tatt med ammepute iallfall - det tar stor plass og du vil nok klare deg fint med puter. I forhold til klær til babyen tror jeg at jeg tar med hentesett + kanskje et sett til som jeg kan ha når besteforeldre kommer på besøk. Men de har nok klær på sykehuset som holder under oppholdet der.

Kjøpte dere ny moby wrap? Hvor kjøpte du det? Jeg har tittet litt på finn.no, men så langt ikke funnet noe, så tror kanskje jeg skal spandere på meg en ny en.

Skrevet

:hoppe: For 35 uker, og 5 uker til termin :hoppe: Skjønner at du syntes ting begynner å gå veldig fort nå, og at du begynner å tenke i gangen, fødebag. En vet jo aldri, det sies jo at det er like vanlig å føde to uker før termin, som to uker etter, så det er jo godt mulig du reiser til sykehuset om ca. 3 uker :sjokkert: Aaah, så spennende! Jeg håper veldig på å få føde litt før termin, altså heller to uker før enn to uker etter. Kommer til å bli gal dersom jeg går på overtid. Tålmodighet er ikke min sterke side, for å si det sånn :fnise:

Tror ikke du trenger å ha med deg ammepute. Skulle du trenge noe som helst hjelp til ammingen mens du er der, så får du det :)

Jeg har så vidt begynt å tenke litt på fødebag jeg også. Og det jeg vet jeg skal ha med er:

- Sminke og toalettsaker (shampo, balsam, tannkrem, osv)

- Purelan brystvortesalve

- Bodyer til den lille

- Ca. to skift med egne klær. Har et sett jeg SKAL ta på henne når vi reiser hjem, også er det nok koselig å ta på noe fint når vi får besøk :)

- Noen store gode truser :fnise: Og Amme BH'er

- Joggebukse og ellers behagelige ting for meg å ha på. Ser ikke for meg at jeg orker noe stramt etter en fødsel

- Tøfler eller sandaler av noe slag

- Noe frukt og kjeks og en vannflaske tror jeg kan være kjekt å ha dersom det blir endel venting.

Ja, det er det jeg kommer på nå :)

Skrevet

Grattis med 35 uker :danse:

Tror noen litt comfy truser er en fin investering ;) Jeg har selv kjøpt noen i en større størrelse, fremfor å drasse med meg små blondetruser. Sexy er vel uansett ikke akkurat det man føler seg etter en fødsel ;)

Gjest Delphina
Skrevet

:hoppe: for 35 uker! :strix:

Har ikke stort med tips på fødebag altså, sitter her og funderer litt på hva jeg skal ta med selv. :fnise: Det nærmer seg for oss begge nå. :sjenert:

En mellomting er alltid greit. Her vil jeg helst føde rundt den tiden forloveden kom, for han kom 2 dager før, jeg en uke etter termin.. :fnise: Er uansett forberedt på at jeg går over tiden, så, vi får se. Kanskje jeg blir overrasket? :fnise:

Skrevet (endret)

Har begynt å tenke tanken sykehusbag og tittet litt på nettet på hva som kan lønne seg å ha med. Jeg vet i hvertfall at jeg må ut og kjøpe meg noen gode truser. Regner med at små blondetruser er noe upraktisk på sykehuset :fnise: Har også kjøpt egne bind og ammeinnlegg....

Noen som vet hva som er vanlig å ha med av tøy til babyen? Skal man bare ha med "hentesett" til hjemreise og låne resten på sykehuset? Eller skal man ha med alle skift selv :klo:

Leste også på et netsted at hvis man skal bruke bæretøy av noe slag så skal man ta med det for å begynne å bruke det med en gang.. Vi har kjøpt mobywrap og har øvet oss på å knyte den :fnise:

Lurer på om jeg skal pakke ned den? Den tar jo uansett ikke så stor plass da. Og hva med ammeputen, ta med den også tro :klo:

Store, gode truser er et must! Kan hende det er ulikt fra sykehus til sykehus, men hvor jeg er fikk vi låne at av klær til babyen. Synes det var gret å bruke de, og den lille lå stort sett innpakka i et teppe i tillegg, så brukte bare ett skift med klær og det var hentesettet.

Når det gjelder bind så hadde jeg med meg vanlige Libressebind..Fikk ikke bruk for de med det første for å si det sånn, man blør ganske mye etter fødselen... :sjenert: Jeg hadde med meg ammepute, men den ble liggende i bilen, ubrukt, hadde nok med å forsøke å få han til å suge, om jeg ikke skulle "bale" med ammeputa i tillegg.

Jeg svetta mye i dagene etter fødsel, i tillegg til at det var varmt på barselsavdelinga, så deodorant, og singleter anbefales! (og jeg angra meg veldig på at jeg ikke hadde med meg barberhøvel, følte meg ganske ufresh med ubarberte armhuler... :sjenert: )

Har dere lang reisevei til sykehuset?

..tenk, nå nærmer det seg!! :rodmer:

Endret av MonThe
Skrevet

Vi fikk beskjed på omvisningen på føden i dag om å ta med eget tøy tøy til babyen, fordi de prøvde å kutte ned på utgifter osv.

Skrevet

Mørke hipsters er deilig etter fødselen (eg må kjøpe meg nokon nye!)

Ang. klede til babyen på sjukehuset må du nesten høyre med føden/jordmor om, for det er veldig ulikt rundtomkring! Her på den lokale fødestova har dei klede, bleier og tepper til babyen, altså alt ein treng. Også bind/nettingstruser ++ til mor. Eg syns det var greitt å bruke sjukehusklede til babyen dei par dagane me var der, men det er jo mange som vil ha på nye fine klede. Sjukehuskleda her er kvite, og godt vaska, for å sei det sånn. Det blir ein del skift i starten, så eg syns det var supert å sleppe å ha med masse skitne babyklede heim :sjenert:

Ja,det er helt sikkert sant at det er godt å slippe å ha med seg masse vask hjem igjen. Vi har ikke kjøpt så veldig mye tøy i de minste strls heller så det kan være greit å ha liggende når man kommer hjem.

.

Kjøpte dere ny moby wrap? Hvor kjøpte du det? Jeg har tittet litt på finn.no, men så langt ikke funnet noe, så tror kanskje jeg skal spandere på meg en ny en.

Har lagt en link til Mobywrap i dagboken din,men kjøpte den på krusedull.net og er superfornøyd.

Jeg håper veldig på å få føde litt før termin, altså heller to uker før enn to uker etter. Kommer til å bli gal dersom jeg går på overtid. Tålmodighet er ikke min sterke side, for å si det sånn :fnise:

Ja,takk! :nigo: den der er jeg helt med på. Kan ikke forestille meg å gå nesten helt frem til oktober akkurat nå..... Tror jeg kan komme til å lage en "scene" på sykehuset da :fnise:

Grattis med 35 uker :danse:

Tror noen litt comfy truser er en fin investering ;) Jeg har selv kjøpt noen i en større størrelse, fremfor å drasse med meg små blondetruser. Sexy er vel uansett ikke akkurat det man føler seg etter en fødsel.

:fnise: Nei, det er sant. Gode myke store boksere/truser står høyt på innkjøpslisten for å si det sånn. Pluss noe mykt og romslig tøy til etter fødsel...

Har ikke stort med tips på fødebag altså, sitter her og funderer litt på hva jeg skal ta med selv. :fnise: Det nærmer seg for oss begge nå. :sjenert:

Ja,blir spennende å se hvem som setter igang først eller kanskje vi holder termindato begge to....

Store, gode truser er et must! Kan hende det er ulikt fra sykehus til sykehus, men hvor jeg er fikk vi låne at av klær til babyen. Synes det var gret å bruke de, og den lille lå stort sett innpakka i et teppe i tillegg, så brukte bare ett skift med klær og det var hentesettet.

Når det gjelder bind så hadde jeg med meg vanlige Libressebind..Fikk ikke bruk for de med det første for å si det sånn, man blør ganske mye etter fødselen... :sjenert: Jeg hadde med meg ammepute, men den ble liggende i bilen, ubrukt, hadde nok med å forsøke å få han til å suge, om jeg ikke skulle "bale" med ammeputa i tillegg.

Jeg svetta mye i dagene etter fødsel, i tillegg til at det var varmt på barselsavdelinga, så deodorant, og singleter anbefales! (og jeg angra meg veldig på at jeg ikke hadde med meg barberhøvel, følte meg ganske ufresh med ubarberte armhuler... :sjenert: )

Har dere lang reisevei til sykehuset?

Hei MonThe!

Takk for gode tips, fint å høre fra noen som har erfaring... Har tenkt den samme tanken ang bind selv, om det holder med Libresse liksom.... Men det er sikkert sant som du sier at de på sykehuset er bedre i starten. Har også bestemt meg for at ammeputen blir hjemme. Den tar stor plass og som du sier har man mer enn nok å tenke på de første døgenene enn den puta....

Håper alt står bra til med deg og den lille...

Skrevet

Noen dager siden oppdatering nå... Ikke skjedd så mye her egentlig. Vi styrer nå med husbyggingen og innkjøp og det meste er på plass nå. Huset blir bare sååååå fint. Skilleveggene har blitt satt opp innvendig nå og denne uken blir alle strømpunkter koblet på. Spennende......

Har blitt sykemeldt frem til permisjonen som starter 01.09. Kvalmen er der og morgenene/formiddagene er værst. Nettene er også ille, men nå vet jeg at jeg ikke må tidlig opp og det hjelper for da vet jeg at jeg kan hvile meg litt på formiddagen om behovet for det skulle være der. Går ukentlig til JM nå og alt ser bra ut med vår lille :babyjente: Blodtrykk og blodprosent hos mamsen er lavt, og har bare fått beskjed om å ta livet med ro og ha fokus på ruging nå de siste ukene :fnise:

Ellers så tror jeg magen min nå enten er på det høyeste eller nærmer seg det høyeste. Har problemer med å sitte med rett rygg for da kommer hun helt opp i ribbeina mine og det gjør fryktelig vondt. Det er akkurat som det ikke er plass til henne når jeg sitter :skratte: Gleder meg litt til magen skal synke nå. Føler meg veldig høygravid og det er vanskelig å bøye seg. I går mistet jeg en tom toalettrull på gulvet og tenkte at "nei,den kan ligge der til sambo kommer hjem" og det gjorde jeg.... :hakeslepp::skratte: Må le av meg selv, alt er bare så rart nå. Har alltid vært liten og spretten nå kjenner jeg meg bare tung og lite funksjonell :ler:

Sambo har et litt sånt :rodmer: blikk på meg om dagen og syntes jeg er vakrere enn noensinne her jeg vagger rundt. :kyss: Og det føles godt :kose:

Magemassasje har blitt en vanlig kveldsrutine og det føles som himmelrike syntes jeg. Den er så stiv,hard og lite bøylig nå så litt oppmyking før leggetid er bare sååå godt :kyss:

Skrevet

Hehe, her også kan det ligge ymse objekter på gulvet og "vente" på å bli plukket opp til mannen kommer hjem ;) Ikke bare på grunn av magen, men også ryggen. En venninne av meg fikk en sånn søppelplukker (klype med langt håndtak) av mannen da hun gikk gravid :fnise: Egentlig ganske smart!

Her i gården går det mest i fotmassasje på kveldene. Utrolig deilig! :nigo:

Så bra å høre at det går fremover med huset! Spennende! :)

Uff, høres ikke noe særlig ut med den kvalmen. :troest: Bra du er sykemeldt så du ikke må slite deg ut på toppen av det hele.

Nå er det heldigvis ikke lenge igjen for deg heller! :danser:

Gjest Delphina
Skrevet

Det med kvalme hørtes jo ikke godt ut, men absolutt en fordel at du er på permisjon og slipper å stresse med å stå opp tidligere. Slappe av den siste tiden, er jo ikke lenge igjen.

:fnise: Det med dorullen var jo litt morsomt da. Jeg føler meg ikke høygravid, føler meg bare litt mer sliten, men jeg bøyer meg og står i, ingen hindring. Om noe skulle falle på gulvet, så er jeg nede og henter det med en gang. trodde alltid gravide ble helt klønete på slutten, med to forskjellige sokker og ikke evne til å knyte sko, men.. Her knyter jeg sko enda og sokkene er jo de samme. :sjenert:

Så koselig at han synes du er vakker. :rodmer: Alltids deilig å vite at man er vakre, selv på vårt "største". :fnise: Sambo/forloveden biter seg i leppa hver gang han ser meg i dusjen, og jeg ser i øynene hans at han liker å se meg såpass gravid. Han elsker magen min og spesielt den lille apekatten på innsiden. Er verdens herligste blikk å se egentlig. :sjenert:

Ikke lenge igjen nå vet du!! :strix::danser:

Skrevet

Gosh altså, får ikke sove i natt og har de siste nettene sovet svært dårlig. :tellesauer: Lille gull ligger helt oppe i ribbeina mine og det gjør så innmari vondt. Finner ingen ligge stilling nå som er behagelig. I tillegg må jeg ofte tisse fordi hun presser også nedover nå :fnise: Nettene er et kapittel for seg selv om dagen. Syntes ikke jeg gjør noe annet enn å fly opp og ned på grunn av dobesøk eller smerter i ribbeina.... :skratte: Blir litt misunnelig på sambo som ligger og sover søtt som ingenting :sove:

I går natt hadde jeg kynnere og det føltes nesten som menstruasjonssmerter og en rar følelse i korsryggen. Kjenner at jeg nærmer meg den store dagen. Begynner å kjenne en viss uro for hva som kommer til å skje og hvordan det kommer til å starte, men det er vel naturlige tanker nå.

Åh, jeg er så trøtt så trøtt, og savner den gode nattesøvnen, den er det en stund siden jeg har hatt :sove:

Men hva ofrer man vel ikke for å sette en liten :babyjente: til verden :hjerte: Selvom mammaen er trøtt,kvalm og har vondt her og der blir jeg helt varm i hjertet av å tenke på henne :rodmer: Jenta mi som begynner å bli for stor for min kropp og skal snart ut i den store verden :gravid:

Akkurat nå hikker hun så hele magen hopper :fnise: Hun er tydeligvis våken hun også :jepp:

:sovne:

Skrevet

Gosh altså, får ikke sove i natt og har de siste nettene sovet svært dårlig. :tellesauer: Lille gull ligger helt oppe i ribbeina mine og det gjør så innmari vondt. Finner ingen ligge stilling nå som er behagelig. I tillegg må jeg ofte tisse fordi hun presser også nedover nå :fnise: Nettene er et kapittel for seg selv om dagen. Syntes ikke jeg gjør noe annet enn å fly opp og ned på grunn av dobesøk eller smerter i ribbeina.... :skratte: Blir litt misunnelig på sambo som ligger og sover søtt som ingenting :sove:

Neimen sier du det :fnise: Er akkurat slik jeg har det! I går kveld var jeg så trøtt at øynene mine rant, men det hjelper jo ikke så mye når jeg ikke får sove ordentlig. Jaja, det er nok verdt det tilslutt :rodmer:

:hoppe: 30 dager igjen :hoppe:

Skrevet

:hoppe: 30 dager igjen :hoppe:

:rodmer: Ja,tenk på det.... 30 dager igjen, det er nesten litt uvirkelig :kgbaby:

Skal si det er en som er trøtt i dag :Gjesp: Øynene svir og det kjennes ut som øyenlokkene veier et tonn hver :roll: Begynner kanskje å lure på om det er sånn det kan føles innimellom å være småbarnsmor og konstant underskudd på søvn.... En liten forsmak.... :daane:

Sovnet tilslutt i natt, men våknet kl o6 av at jeg måtte :spy:

Jadda, er det ikke det ene så er det det andre :fnise: Da var det litt vanskelig å sovne igjen etterpå. En runde med :tanpuss: og gaviscon så begynte kroppen å lengte etter søvn igjen.... Benyttet sjansen til å tisse et par ganger også, så var det gjort også liksom :fnise:

Må bare le litt av dette selv, syntes alt er så rart om dagen jeg....Rar kropp,rar gange,og litt rar i personligheten min. Heldigvis er humøret bra, jeg gleder meg sånn til hun skal komme.... :hjerter_rundt:

Nå går den siste maskinen med babytøy, hadde noen småting igjen som skulle vaskes. Fikk en voksipose i går og trekket til den skal vaskes senere i dag. Leverer "innmaten" i posen til rens i morgen. Det meste til babyen er klart nå. I morgen skal jeg ordne noen små ting til meg selv. Så sist jeg var på Vita at de hadde sånne små reiseflasker med shampo,balsam,dusjsåpe ol. Tenkte at det er greit å pakke i fødebagen på grunn av plass og at det blir lite å ta med seg. Skal få kjøpt meg noen gode truser, vasket ammebhene og kjøpe meg ullinnlegg. Kjøpte meg noen supergode ammebher på Barnashus fra boob og de er jeg foreløpig veldig fornøyd med. Så gjenstår det å se om jeg er like fornøyd med de i praksis..

Så blir målet denne uken for meg er å pakke ferdig bag og sambo skal montere understellet til bilsete....

Nå skal jeg faktisk unne meg en time på øyet mens sambo er ute en tur

:veslejenta:

Skrevet

Så koselig å lese her inne. Tillater meg å le litt siden du selv ler litt av problemene du har om dagen :ler:

I går fikk ikke jeg heller sove og tenkte det samme som deg - urettferdig med mannen som sover søtt med en gang. Jeg lå og kjente på sure oppstøt og halsbrann... To love hearts gjorde susen og jeg sovna til slutt - kanskje ikke det beste for tenna men...

Du er jo to uker foran meg - tror jeg også skal starte med sykehusbagen rundt uke 36. Jeg tenkte også på å pakke med små reiseutgaver av shampo, balsam osv.

Håper du har en fin dag - unn deg en liten lur på sofaen! Det gjorde jeg etter frokosten i dag... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...