Gå til innhold

Arven1 er endelig gravid.


arven1

Anbefalte innlegg

Hei alle damer!

Lenge siden jeg har skrevet noe her nå. Har trengt en liten pause fra graviditetstanker og bebiser. Har hatt noen runder med meg selv i forhold til egne forventninger til det å bli gravid snart.

Jeg ble litt skremt over egen reaksjon og hvor skuffet jeg ble når TR kom :sjokkert: .

Jeg gikk helt i kjelleren og gråt i flere dager og måtte bli hjemme fra jobb. Det går bare ikke. :fy_fy:

:hakeslepp:

Nå har jeg hatt mange indre samtaler med meg selv som jeg har med mennesker jeg har i terapi på jobb. :lol: Jeg er nå ganske rolig og tenker at den sitter når det er meningen den skal sitte. :sjenert::scorpis:

Nå er fokuset trening, sunn livsstil, mat og alt det der som jeg styrer med til vanlig. :trene: Den interessen har blitt litt borte i all bebis styr. :omg: Nå har jeg trent kjempe hardt igjen og det er deeeeeilig. :hoppe:

Har blitt spurt om jeg ville stille i Fitness konkurranse over vinteren og det er jeg i tenkeboksen på. :sminkedokke: Det er jo et skikkelig hardkjør for kroppen og hvordan det er ift til å bli gravid er jeg usikker på.....

Målet er ikke så langt unna, formen er bra, men må finjusteres litt...

Håper at fokus på andre ting gjør at prøvetiden blir lettere å leve med. Vi skal på våren i gang med å bygge hus også så det er mye å bestemme seg for der også.... Gleder meg til å velge ut kjøkken,bad og innrede et hus helt etter egen stil!!!

Med andre ord mye annet å tenke på nå. Krysser fingrene for at "egenbehandling" fungerer. :tommelsmil:

Tok EL test i dag og den var negativ så den begynner å bli litt forsinket. Pleier å ha EL rundt dag 12...

Har ikke sett :herremann: på 3 dager så i kveld blir det :humpe: uansett EL eller ei :sengekos:

:lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ms. Raggsokk

Skal du stille i athletic fitness eller body fitness da eventuelt? Spennende, ønsker deg lykke til med babylaging og trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det du skriver Arven :)

Jeg hadde flere ganger hvor jeg ble utrolig skuffet når mensen kom. Men det var mest fordi de gangene hadde jeg virkelig overbevist meg selv om at jeg var gravid :dåne: Det tok meg lang tid å finne ut hvordan jeg skulle la være å med å utelukkende fokusere på graviditet som hobby. Det ble liksom en evig venting, måned etter måned. Jeg lovte meg selv gang på gang, at denne PP så skjer det om det skjer eller ikke, og at jeg ikke skulle henge meg opp i det. Jeg hadde også en merkelig idè om at jeg kunne påvirke fysikken (altså sædcelle møter egg) med tankene mine :fnise: , sånn at jo mer jeg tenkte på det og håpte og ønsket det, jo større sannsynlighet ble det for at det klaffet. Men det er ikke sånn det funker. Så lenge man har pult på riktig tid, så kan man fokusere på 10.000 andre ting resten av tiden mot IKM. Man blir ikke noe mindre gravid av å ikke tenke på det :ler: heller tvert i mot ;)

Trening fungerte for meg i allefall. Var i gang med RYP-programmet da jeg ble på tjukken gitt ;) Jo, og det her med venting etc. Man må bare leve livet.

Fokuser på noe annet som opptar deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Så flink du er til å prøve å endre litt fokus. Helt sikkert lurt og det er jo masse spennende for deg å tenke på fremover.

Fortell litt mer om fitness opplegget :jepp:

jeg var såå flink med trening i sommer og tidligere i høst, og gleder meg også til å komme tilbake til gode rytmer. Det er jo så deilig å føle at en er i toppform :nigo:

klem til deg fra meg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at det går bedre med deg. :klemmer: Jeg tror nok det er fornuftig å fokusere på andre sider ved livet, det er lett å ta av når det gjelder bebis, særlig hvis man har et inderlig ønske om en liten en. *trøsteklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arven :klem:

En stor, god :klem: til deg! Det er så lett at man blir helt opplsukt av den der prøvinga, og at alt dreier seg om tiden fram mot EL/tiden fram mot IKM, skuffelsen ved TR osv. Nesten så alt det andre som er gøy kommer i bakgrunnen, og er bare ting man gjør for at tiden fram mot EL/IKM skal gå fortere.

Du er flink som har bestemt deg for å endre fokus, det høres veldig riktig ut!:) Synes det høres ut som om du har en masse spennende, bra ting å se fram til framover! Og så husbygging da! :jepp:

Håper du får en god helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du stille i athletic fitness eller body fitness da eventuelt? Spennende, ønsker deg lykke til med babylaging og trening :)

Har tidligere hatt som mål å stille i body fitness, men har aldri turt helt. Er nok litt for blyg. Lurer på om jeg skal slå til med athletic fitness, men har ikke helt bestemt meg. Vet ikke helt om jeg tør å vise meg så avkledd for så mange som skal studere kroppen min lissom....

Kjenner meg igjen i det du skriver Arven :)

Jeg hadde flere ganger hvor jeg ble utrolig skuffet når mensen kom. Men det var mest fordi de gangene hadde jeg virkelig overbevist meg selv om at jeg var gravid :dåne: Det tok meg lang tid å finne ut hvordan jeg skulle la være å med å utelukkende fokusere på graviditet som hobby. Det ble liksom en evig venting, måned etter måned. Jeg lovte meg selv gang på gang, at denne PP så skjer det om det skjer eller ikke, og at jeg ikke skulle henge meg opp i det. Jeg hadde også en merkelig idè om at jeg kunne påvirke fysikken (altså sædcelle møter egg) med tankene mine :fnise: , sånn at jo mer jeg tenkte på det og håpte og ønsket det, jo større sannsynlighet ble det for at det klaffet. Men det er ikke sånn det funker. Så lenge man har pult på riktig tid, så kan man fokusere på 10.000 andre ting resten av tiden mot IKM. Man blir ikke noe mindre gravid av å ikke tenke på det :ler: heller tvert i mot ;)

Trening fungerte for meg i allefall. Var i gang med RYP-programmet da jeg ble på tjukken gitt ;) Jo, og det her med venting etc. Man må bare leve livet.

Fokuser på noe annet som opptar deg :klem:

Fornuftig Line! Er helt enig, viktig å ikke glemme livet under prøveperioden. Det har jeg desverre gjort på en måte, men skal prøve å få en slutt på det nå fremover. Husbygging kommer til å ta mye fokus.

:goodbye: Så flink du er til å prøve å endre litt fokus. Helt sikkert lurt og det er jo masse spennende for deg å tenke på fremover.

Fortell litt mer om fitness opplegget :jepp:

jeg var såå flink med trening i sommer og tidligere i høst, og gleder meg også til å komme tilbake til gode rytmer. Det er jo så deilig å føle at en er i toppform :nigo:

klem til deg fra meg :klemmer:

Takk for det Ripsy! Trening og sånn kommer nok til å bli nevnt fremover. Det er min største lidenskap så det kommer absolutt.

Godt å lese at det går bedre med deg. :klemmer: Jeg tror nok det er fornuftig å fokusere på andre sider ved livet, det er lett å ta av når det gjelder bebis, særlig hvis man har et inderlig ønske om en liten en. *trøsteklem*

Takk og takk mocci :klemmer:

Arven :klem:

En stor, god :klem: til deg! Det er så lett at man blir helt opplsukt av den der prøvinga, og at alt dreier seg om tiden fram mot EL/tiden fram mot IKM, skuffelsen ved TR osv. Nesten så alt det andre som er gøy kommer i bakgrunnen, og er bare ting man gjør for at tiden fram mot EL/IKM skal gå fortere.

Du er flink som har bestemt deg for å endre fokus, det høres veldig riktig ut!:) Synes det høres ut som om du har en masse spennende, bra ting å se fram til framover! Og så husbygging da! :jepp:

Håper du får en god helg :klem:

Jaaaa, jeg vet... Husbygging blir innmari gøy. Gleder meg skikkelig. Forme noe helt etter egen smak skal bli spennende. Nå leser jeg ikke så mye forum på nettet om barnløse, men nå går det i interiørblogger :jepp:

God helg til deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg og jeg har friiii... Aaah, det skal bli godt. :herremann: er på julebord i kveld og jeg er alene hjemme. Har benyttet sjansen til å invitere to venninner til overnatting. 3 damer i samme dobbelt seng blir skikkelig retro til fjortiss tiden. Dette kommer til å bli skikkelig morsomt. Kveldens meny er thaibiffsalat :spise: sunt og ikke minst kjempe godt. Dessert blir frukt med vaniljekesam. Jummy! Seriøs trening er i gang igjen og kostholdet kommer også etter med det. Skal ha ny kroppsanalyse på nyåret og håper at muskelveksten har økt siden sist. Har hatt en god utvikling de siste årene og håper at jeg har hatt fremgang i år også. Har hatt to mnd nå med litt dårlig trening, men nå er det igang igjen for fult. Nå er det bare til å spise sunt og proteinrikt i kombinasjon med HARD trening fremover :danse: Lille meg vil bli bare litt større og sterkere, har alltid vært liten og tynn :unsure:

Tok en ny EL test i dag og den ble negativ i dag også. Har heller ingen symptomer på EL :forvirret: pleier alltid å starte med symptomer på dag 10, men ingenting.... :klø: Jeg er alltid regelmessig. Passer jo egentlig greit med litt forsinkelse siden :herremann: er på julebord i kveld :skaal: Han dreper vel alle celler som ligger lagret i familiejuvelene :lur: i kveld tenker jeg :skratte:

Satser på at egget dukker opp i slutten av helgen.... ( jeg puster rolig og tar det helt rolig :fnise: )

Håper dere får en hyggelig fredagskveld. Her skal det bare fnises i kveld og utover natten :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok akkurat en EL test og den slo ut før jeg omtrent hadde tisset ferdig.... Jada, da er egget underveis så nå er det bare til å få :herremann: hjem her :humpe: :rødme:

Kjenner på kroppen at jeg er skikkelig klar for litt :sengekos: i kveld :hoppe::hoppe:

:lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du holder på med ditt akkurat nå? :lur:

:sengekos:

:ler:

Den biffsalaten har jeg prøvd. :Nikke: Veldig fresh og god, og litt for sterk (ikke lett å beregne med de chiliene alltid) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med at du holder på med ditt akkurat nå? :lur:

:sengekos:

:ler:

Den biffsalaten har jeg prøvd. :Nikke: Veldig fresh og god, og litt for sterk (ikke lett å beregne med de chiliene alltid) :fnise:

Nam,nam, det er en av mine favortitt måltider, har ikke bommet på chillien, men har gått på en skikkelig limesmell en gang og pøset på med masse saft fra en lime. Det ble i sureste laget for å si det sånn :ler:

Håper det ble flere hyggelige aftener i helgen. :lur:

Ja, det ble en hyggelig helg og kjære måtte stille opp her. Han hadde faktisk ikke noe valg :skratte::lur:

Håper det klaffer denne gangen! God :sengekos: ! :fnise:

Takk og takk Pinkyh :klemmer: Det er bare til å krysse fingrene nå.

Tenk om et lite frø er befruktet i helgen :strix:

Håper dere har kost dere masse med hverandre :lur:

Ja, tenk om det Ripsy, det hadde vært skikkelig stas altså :jepp: Kunne ikke blitt en bedre julegave enn en positiv test :enig:

Endret av arven1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen over for denne gangen og den brutale mandagsmorgen kom uten unntak i dag også :overrasket: Vi hadde virkelig lyst til å sove lenger i dag, men det var bare til å komme seg opp. Sengen er så ekstra god på vinteren når det er kaldt og mørkt :sove:

Det ble endel :humpe: i helgen. Tommelregelen om ca annenhverdag la vi vekk denne gangen eller JEG la den vekk.... :lur:

:herremann: var som sagt på julebord på fredag og var en smule fyllesyk på lørdag, men den slapp han ikke unna med. Hadde forberedt han på at EL kom i helgen og han måtte bare stille opp. Stakkars, det ble litt tvangspuling på lørdag ettermiddag :skratte:

I dag har vi vært hos byggmester og nesten tegnet ferdig huset vårt :duskedame: det blir bare så fiiiint....Blir nok ikke noe innflytting før til neste høst,men jeg ser for meg hvordan det blir allerede. :bolledeig:

Nå har jeg ikke fått trent siden fredag så i morgen er det pumpe litt jern og muskler igjen som står på planen etter jobb.

Nå skal jeg lage min egen frokostblanding før jeg skal forføre min kjære igjen :lur: Kanskje siste sjanse denne syklusen hvis ikke EL allerede er overstått. Kan i hvertfall ikke skade med en sengevals til :nigo:

:romeo:

Endret av arven1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ser ut som om du har hatt en super helg, med venninnbesøk og ikke minst, EL og det som hører med :lur:

Gratulerer med nesten ferdig-tegnet hus! :hoppe: det må være så spennende! Tror jeg ville hatt vanskeligheter med å bestemme meg jeg, med alle de valg som må taes! :fnise: Har du noen gode interiørblogger å anbefale? Går mest i interiørblader her, klarer ikke finne noen blogger som "skiller seg ut", er så mye likt..

Håper du har hatt en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På tide med litt dagbokskriving igjen. :)

Dagene flyr avgårde her i huset. Vi er i byggemodus og alt dreier seg om bygging, kontrakter osv. Kjempe gøy, men det tar mye tid også. Mye å tenke på og mange avgjørelser som skal vi skal bli enig om. :forvirret:

Var en tur på IKEA i helgen og tittet og drømte oss bort i alt vi har lyst på til nytt hus. :Hehe:

Ellers så er det hardkjør med trening om dagen :trene: og ingenting er overlatt til tilfeldighetene i matveien heller. Mye aktivitet på kjøkkenet med fokus på sunn og funksjonell mat.... :spise:

Mye proteiner som blir fortært om dagen altså. I dag har vi hatt "omelettpizza" til middag. Stekte omelett på vanlig måte og blandet i sopp,løk og tomat, pluss masse deilig krydder. Når den ble en kake la jeg den over i paiform og strødde over lettost og stekte den noen minutter i stekeovn. Den ble servert med MASSE salat, og drysset over masse frisk oregano og basilikum. Har vinduskarmen full av urter i potter og bruker det mye. Kjempe god og sunn middag etter en hard styrkeøkt i dag. :enig:

Ellers så nærmer IKM seg med stormskritt her. Tickeren min er ikke helt oppdatert etter at TR kom en dag for tidlig de siste mnd. IKM er lørdag/søndag. Kjenner at jeg er noe urolig i kroppen, men denne gang skal jeg ikke la meg knekke. Prøver å holde fokus på hus, mat, muskler og trening. Har hatt PMS symptomer i dag så jeg regner med at TR er rett rundt hjørnet. Ligger bare der og venter for å gjøre sin ankomst... BLÆH... :slår: :snurt::trampe::scorpis:

Håper dere har en fin uke alle sammen. :klem:

PS. Har foreløpig ingen gode interiørblogger å anbefale, har lett endel etter det selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så nærmer IKM seg med stormskritt her. Tickeren min er ikke helt oppdatert etter at TR kom en dag for tidlig de siste mnd. IKM er lørdag/søndag. Kjenner at jeg er noe urolig i kroppen, men denne gang skal jeg ikke la meg knekke. Prøver å holde fokus på hus, mat, muskler og trening. Har hatt PMS symptomer i dag så jeg regner med at TR er rett rundt hjørnet. Ligger bare der og venter for å gjøre sin ankomst... BLÆH... :slår: :snurt::trampe::scorpis:

Håper du får en hyggelig førjulspresang i helgen! :strix:

Syns det høres positivt ut med pms-symtomer ca på denne tiden. Pleier du å ha det så tidlig? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en veldig god middag :spise: Sitter her og lurer på hva jeg skal lage til middag i dag... Men min mann er ikke så glad i egg lenger, iallfall ikke til middag, etter han for et par år siden prøvde seg på lavkarbo og fikk egg langt oppi halsen... :fnise:

Spennende tide fremover for deg :strix: Krysser fingrene!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...