Gå til innhold

BareBea og LilleBea


BareBea

Anbefalte innlegg

Jeg lå litt under streken, men var fremdeles innom på det grønne. Idag var jeg enda litt nærmere streken. :)

Ellers var det ikke protein i urinen lengre så det var litt greit. :) har masse kynnere som jeg først spørte om, og da hun skulle vise meg hvor livmoren startet svarte den med en kynner. Et godt eksempel! :gjeiper:

Er supergodt å slenge seg på sofaen etter en lang dag på jobb. Blir mye fortere sliten i ryggen nå enn før. Men ikke rart da, alt som kroppen skal igjennom :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

idag har jeg tatt steget og kontaktet legen for å få rekvesisjon til fysio. Bekkenet er blitt skralt :tristbla: har drøyd det lenge nå, hadde et håp om å holde til vi skal ha ferie, bare to uker til, men sambo greide å overtale meg igår. :sjenert: så da blir det spennende å se hvor fort jeg kommer igang med behandlig og hvordan resultatet blir.

Har begynt å tenkte på permisjon også nå, sambo jublet da det ble vedtatt 12 uker fedrekvote. Han kommer til å storkose seg hjemme med den lille :rodmer:

Men har ikke bestemt meg om vi skal gå for 80% eller 100% enda.. er masse å sette seg inn i! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å starte tidlig med fysioterapi. :Nikke: Jeg er blitt nesten bra igjen etter jeg fikk behandling - visste ikke at det gikk an engang. :nigo:

Jeg synes også den nye permisjonsdelinga er bra! Nå rekker ikke vi å bli med på den, og mannen er uansett ikke i jobb ennå, men jeg liker utviklinga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at pappa'n fikk 12 ukers fedrekvote! Dere er virkelig heldige som får det slik. Nesten litt misunnelig her :sjenert: hehe :)

Det blir kjempe kos for dere! :)

Og lykke til med å bestemme deg for 80, eller 100%. Uansett blir det kjempe kos å være hjemme med nurket :jepp::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei BareBea!

Hvordan går det? Kommet i gang med behandling for bekkenplagene? Håper det går fremover så du kan nyte ferien din. Skal dere reise bort eller bare kose dere hjemme?

GOD HELG :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å starte tidlig med fysioterapi. :Nikke: Jeg er blitt nesten bra igjen etter jeg fikk behandling - visste ikke at det gikk an engang. :nigo:

Jeg synes også den nye permisjonsdelinga er bra! Nå rekker ikke vi å bli med på den, og mannen er uansett ikke i jobb ennå, men jeg liker utviklinga :)

Så bra at det har funket for deg, jo flere positive erfaringer jo mer trua har jeg på det! :) Måtte du gå mange ganger før du merket resultat?

Utviklingen er akuratt slik den skal være syntes nå jeg. Fedre har sååå godt å være hjemme med de små! :rodmer:

Så gøy at pappa'n fikk 12 ukers fedrekvote! Dere er virkelig heldige som får det slik. Nesten litt misunnelig her :sjenert: hehe :)

Det blir kjempe kos for dere! :)

Og lykke til med å bestemme deg for 80, eller 100%. Uansett blir det kjempe kos å være hjemme med nurket :jepp::)

Jeg tror vi kommer til å gå for 80%.

Jeg så på papirene at vi måtte ha noe erklæring fra legen etter 26 uker. Satser på jeg får det på neste legetime :)

Hei BareBea!

Hvordan går det? Kommet i gang med behandling for bekkenplagene? Håper det går fremover så du kan nyte ferien din. Skal dere reise bort eller bare kose dere hjemme?

GOD HELG :klemmer:

Nei, jeg har ikke kommet igang enda. Men jeg har hentet papirene. Ikke ille bare det! :gjeiper: men jeg må vel ringe på mandag.

Vi skal på østlandet og på hyttetur. Blir koselig det. Gleder med til å roe ned litt... Fint å reise på ferie før jeg blir høygravid. Resten av ferien som blir seinere i sommer blir hjemme og ordne med hus. :)

God helg tul deg også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at det har funket for deg, jo flere positive erfaringer jo mer trua har jeg på det! :) Måtte du gå mange ganger før du merket resultat?

Det tok noen uker (går 1-2 ganger i uka), men jeg husker ikke helt... De første gangene merket jeg ingen bedring, men så plutselig ble jeg nesten helt fin. :tommelsmil: Er litt verre igjen nå, men det er en annen type smerter, og helt sikkert naturlig nå som det nærmer seg fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er redd jeg har litt høye forventninger ang fysio.. håper litt på jeg skal bli helt bra igjen, så jeg kan gå fjellturer osv, men mulig jeg må jekke forventningene litt.. blir det mindre ubehagelig å snu seg i sengen om natten skal jeg vel være fornøyd.. :gjeiper: har prøvd med pute mellom knærne om natten, men syntes ikke det er så behagelig..

Har forresten fått time allerede imorgen. Heldig der. Da de hørte hva som stod på rekvisisjonen fra legen sa hun at jeg skulle bli prioritert. :fnise:

Men skal først til jordmor imorgen, helt greit det egentlig. Er litt mye svada for min del. Men greit å få sjekket disse vanlige tingene da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordmor timen på onsdag gikk greit, en av de beste timene jeg har hatt der. :)

Kom meg til fysio også, men skjedde jo ikke så mye der. Hun konstanterte bekkenløsning, var veldig stiv på ene siden og derfor kommer smertene. Har fått et par øvelser jeg skal gjøre. Hadde vel egentlig et håp om litt mer underverk! :fnise:

Mitt førte delmål er nådd, har jobbet 100% frem til nå (etter forrige sykdomsperiode..) og nå skal vi ha to uker ferie. Herlig!! :) Både lege jordmor og fysio mente jeg burde jobbet mindre tidligere. Men jeg har hatt denne feiren som mål og jeg har sagt til arbeidsgiver at når jeg kommer tilbake kommer jeg mest sannsynlig til å jobbe mindre. Hjelper litt på min dårlige samvittighet å si ifra på forhånd... :) men ført og fremst håper jeg at disse to friukene skal gjøre underverker for bekkenet mitt!! :gjeiper: :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt gikk fint hos jordmor :skravle:

Kjedelig med bekkenløsning, men bra at du får oppfølging av fysioterapeut. Håper det holder seg stabilt gjennom svangerskapet.

Ønsker deg en riktig god ferie og benytt sjansen til å hvile og kose deg masse :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt gikk fint hos jordmor :skravle:

Kjedelig med bekkenløsning, men bra at du får oppfølging av fysioterapeut. Håper det holder seg stabilt gjennom svangerskapet.

Ønsker deg en riktig god ferie og benytt sjansen til å hvile og kose deg masse :jepp:

Takk for det, kjenner allerede at jeg er iferd med å bli uthvilt.. bare tanken på at jeg faktisk har ferie hjelper! :fnise:

Er fint vær idag, det var ikke jeg helt forberedt på. Hadde tenkt å bruke dagen inne med pakking og få huset litt i stand. Mye bedre å komme hjem igjen til et ok hus. :)

Fant plutselig ut igår at vi er kommet til 7 mnd... men 6 mnd har gått meg hus forbi. Sist jeg regnet ut mnd var jeg i 5 mnd.. :sjenert: herregud, tiden går så skrekkelig fort!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei BareBea, tar meg en liten runde for å oppdatere meg litt, for jeg har ikke vært så flink til å skrive i det siste :sjenert:

Hvordan er formen? Håper dere har en deilig ferie! :) Og håper dere har litt bedre vær enn det vi har hatt i det siste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har en fin ferie og at du får samlet litt energi og tatt vare på deg og den lille!

Usikker på om du har nevnt det, men har dere ferie hjemme eller har dere vært på tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei BareBea, tar meg en liten runde for å oppdatere meg litt, for jeg har ikke vært så flink til å skrive i det siste :sjenert:

Hvordan er formen? Håper dere har en deilig ferie! :) Og håper dere har litt bedre vær enn det vi har hatt i det siste...

Er ikke så flink til å skrive for tiden jeg heller så da er vi to! :)

Formen er mye bedre etter litt ferie. Anbefalles på det sterkeste! ;) Vært helt ok vær, ca 18-20 grader så helt ypperlig for meg som er så skrekkelig varm for tiden :)

Håper du har en fin ferie og at du får samlet litt energi og tatt vare på deg og den lille!

Usikker på om du har nevnt det, men har dere ferie hjemme eller har dere vært på tur?

Ja, jeg har virkelig fått ladet opp batteriene og det var kjempedeilig! Har vært på østlandet. Virkelig slappet av. Kunne gjerne ha vært lengre! Var kjedelig å komme hjem til regn og grått vær :regn:

-------------------------------

Ferie har virkelig gjort godt for både kropp og sjel. Bekkenløsning som jeg slet skikkelig med før jeg dro er blitt sååå mye bedre. Jeg har slappet masse av i feien, men alikevel beveget meg en hel del. Gått små turer og noen lengre, og gjort ting jeg aldri hadde orket før jeg dro. Store forandringer. Så når jeg skal til lege på tirsdag har jeg vel egentlig innsett at det er på tide å godta en gradert sykemelding.......

Ellers er vi innkalt til en ny UL.. Det var egentlig ikke helt etter planen men vi håper og tror at det skal gå bra. De to siste undersøkelsene hos JM har det vært ustabil hjerterytme, og i kombinasjon med at de har funnet noe på hjertet tidligere har de vel funnet ut at det er best å ta oss inn til en ny UL. Vi får krysse fingrene :):jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har fått ladet opp batteriene :)

Men, hvilken del av østlandet er det du har befunnet deg på? :klo: Her i Oslo har det vært relativt vått i det siste... Eller, ustabilt hvertfall.

Når skal du til UL? Håper alt står bra til med den lille! God helg :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har fått ladet opp batteriene :)

Men, hvilken del av østlandet er det du har befunnet deg på? :klo: Her i Oslo har det vært relativt vått i det siste... Eller, ustabilt hvertfall.

Når skal du til UL? Håper alt står bra til med den lille! God helg :sol:

For en vestlending skal det ikke så mye til før vi kaller det godt vær :gjeiper: var sør for Oslo.

Skal på UL på torsdag. Er ganske rolig foreløpig hvertfall, håper det ikke er noe å engste seg for :)

God helg til deg også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

legetimen gikk fint idag men er nå blitt 50% sykemeldt. Var egentlig forberedt på det. Bekkenet er vondt! Var så bra da vi hadde ferie. Nå er det i ulaget igjen. :kjefte: selv om jeg bare har jobbet en og en halv dag. Håper det blir bedre, føler meg helt "låst". Imorgen er det fysio, håper fortsatt på et under der. :)

Ellers er det slappe kvelder, inntar sofa straks etter at middagen er fortært. Gi meg ørlite energi da! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alt har gått fint på UL idag :klemmer:

Det høres fornuftig ut at du blir 50% sykemeldt, iom at formen din er såpass labil når du er på jobb. Funket det med fysio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alt har gått fint på UL idag :klemmer:

Det høres fornuftig ut at du blir 50% sykemeldt, iom at formen din er såpass labil når du er på jobb. Funket det med fysio?

Kan ikke si at det virker så veldig helt enda. Men igår prøvde hun å få løst opp noen knuter i ryggen og det gjorde godt! :)

UL idag gikk sånn passe.. det som vi var det for, altså hjertet var helt bra. Alt annet var egentlig også bra. Men den lille er så liten! Så nå må vi tilbake om to uker for ny UL.. Alltid er det noe. Men på en eller annen måte syntes jeg dette er litt annerledes. Kom uventet på oss, så nå har jeg fått tenkt litt.. er det jeg som spiser for lite? feil kosthold? Hva om ikke vi skulle inn og sjekke hjertet, hadde de ikke merket det da? Og hva om det fortsatt er liten vekst om to uker, hva skjer da?

Har egentlig vært veldig positiv hele veien med tanke på ekstrakontrollene, men dette syntes jeg ikke var noe særlig.. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt var bra med hjertet!! :)

Men såklart er det ikke noe morsomt hvis knøttet er lite. Hvor lite er det snakk om? En venninne av meg fikk også beskjed om at barnet var lite rundt uke 29, men da hun var på ny kontroll noen uker senere var barnet nærmere snittet. Tror de vokser litt i rykk og napp. Men man skal jo likevel ta vekstavvik alvorlig. Har de sjekket gjennomstrømning i navlesnor / morkake?

Skjønner at det er tøft å ha så mange bekymringer :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...