Gå til innhold

BareBea og LilleBea


BareBea

Anbefalte innlegg

tusen takk for all omtanke jenter. Det varmer!! :rodmer:

Vi har så absolutt tro på at dette går bra. Er så utrolig store odds for det. Men ja, det svirrer litt i bakhodet men vi er heldigvis positive og ved godt mot begge to. :)

Magen begynner å vokse bra nå så nå er det mer reelt for meg også. Og det er ganske godt for det satt laaangt inne. :fnise:

Ja søte naboen som kom med sokker. Var så snilt det. Og i går tok jeg mot til meg, gikk på cubus og kjøpte en body og en lue til den lille. Jeg er igang!! :tommelopp: Nå må jeg rydde plass i en skuff til tingene! :)

Tiden går så utrolig fort, og plutselig er det helg! Så deilig! :)

Skal man-ons i påsken. Helt greit egentlig, trenger egentlig ikke ferie enda, er jo i toppform og jeg var tross alt lenge borte i vinter.. i tillegg skal vi være hjemme så da gjør det ikke noe.. er ikke sååå lenge til sommer og permisjonen begynner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Så deilig det er med påskefri da! Har vært en liten tur på hyttetur men ellers har jeg kost meg hjemme. Har vasket og ryddet hus idag, ikke helt ferdig men det gjør seg med en pause :gjeiper: har masse klær å rydde i som jeg har utsatt altfor lenge. :)

Ellers lite å meddele fra denne kanten. Har begynt å kjenne bevegelser i magen :rodmer: Det er litt gøy da. Men jeg har jo helt glemt å kjenne etter og når jeg først kjenner etter har jeg ikke tålmodighet så ikke så ofte jeg kjenner noe :fnise:

Magen er til tider kjempehard utenpå, kjenner ikke noe ubehag. Kommer ofte når jeg gjør noe så jeg får litt puls, men for noen dager siden var den sånn når jeg våknet. Er det fordi den utvider seg eller noe? Regner med det er helt normalt! :enig:

Endret av BareBea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kreves litt tålmodighet å kjenne de første bevegelsene, ja.. Men nå går det nok ikke lenge, så kommer det til å kjennes så godt at du ikke trenger å kjenne så veldig etter heller.

Sånn hard mage pleier jeg faktisk å ha på kveldene, og spesielt hvis jeg er sliten. Magen ser en del større ut på kvelden enn om morgenen! Tror det er helt normalt ja... Snakket med svigerinna mi om det, og hun sa at det fortsatte å være sånn helt til slutten av svangerskapet. Kanskje det er for å si oss litt når vi bør ta det litt mer med ro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å være halvveis i svangerskapet! Synd at dere ble litt uroliget på forrige UL, men håp og på det beste, alt er nok bra med det lille nurket som vokser inne i deg :) Har du kjent bevegelser? :)

Håper du har hatt en flott påske! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja tenk, jeg har passert halvveis.. merkelig! :fnise:

Kjenner bevegelser daglig nå. Litt merkelig følelse. Men godt å få bekreftet at h*n er der!

Vi har tenkt å begynne litt med innkjøp nå, ser egentlig ingen grunn til å vente. Må nytte på nå som formen er på topp, og vet at våren og sommeren kommer til å fly avsted. Men syntes vogn er så vanskelig. Jeg har kommet frem til noen farvoritter. Håper sambo har noen sterke meninger så valget blir enkelt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig 22 uker igår etter terminen hos UL, men vi har liksom bare beholdt fredag så ny ukedag :fnise:

Skal til lege imorgen, tror det skal gå helt greit er ikke noe spesielt og formen er helt fin. Så deilig med litt kortere dag på jobb da :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig med bevegelse der inne :rodmer: Blir liksom en ekstra bekreftelse på at det faktisk er liv der inne. Magen min blir også veldig hard til tider, spesielt når jeg legger meg om kvelden.... :sjenert:

Håper dere får en god helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt en fantastisk helg!! :biggrin: litt leit at det er mandag og ny uke imorgen, koser meg med late dager hjemme i fineværet! :sol:

Legen spurte om jeg ville bli deltidssykemeldt pga er begynt å bli sliten i rygg og bekken, men jeg er ikke klar for det enda, så eneste grunnen ville vært at det er så fint vær. Og den er litt for billig! :biggrin:

Satser på at det blir fine ettermiddager med masse sol til tross for arbeidsuke :smilbla:

Kjenner forresten spark hver dag nå. Koselig! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så kjekt at du kjenner daglige spark, det er jeg og begynt med, men det er fortsatt veeldig svake bevegelser, men mini er jo fortsatt veldig liten her hos meg. Vi gleder oss til UL på mandag :)

Vet dere kjønnet? Jeg klarer ikke følge helt med hvem som vet det og ikke når jeg har lest gjennom alt på en gang her :gjeiper:

Håper alt står fint til! Hvordan gikk legetimen din? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten stund siden jeg har oppdatert her nå. Men alt står bra til :) travle dager på jobb så litt sliten og ikke så lysten på å sette meg ned med pc når jeg kommer hjem fra jobb. Er masse ute nå, kjempedeilig! Men har begynt å kjenne en del i bekkenet nå og nå har også krampene i leggene meldt sin ankomst. Bråvåknet i dag morges for å si det sånn! :fnise:

Vi skal ikke vite kjønnet Angel, vi venter i spenning :)

Litt vanskelig å handle inn da syntes jeg, ser ut til at det blir mye hvitt, men det får heller gå! :fnise:

På legetimen forrige uke kommenterte legen at jeg var litt under gjennomsnittet. Nå er det mange som kommenterer at jeg ser "liten" ut. Ikke mer som skal til å bekymre en litt sliten gravid hormontroll.. og i kombinasjon med noen merkelige resultat på noen blodprøver hos bedriftslegen, nye UL timer hos spesialist og svake spark som jeg hadde trodd ville bli sterkere nå blir jeg ikke akuratt beroliget... håper bare masse masse at alt er bra på neste UL på fredag!! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske mange gravide på jobben min for tiden, og mange av de er relativt "små" i forhold til hva man forventer. Alt er likevel fint med både dem og babyene :) Noen bærer jo også barnet lenger inni enn andre. Har også hørt at det er helt normalt å ikke kjenne så tydelige spark enda. Jordmor sa til meg senest igår at det er fra ca uke 28 man skal kunne kjenne tydelige bevegelser jevnt gjennom dagen.

Men det er jo selvfølgelig kjipt å måtte bekymre seg sånn. Hva var det med blodprøvene dine?

Håper alt ser kjempefint ut på UL på fredag!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vi er jo alle så forskjellig. Magene også. Jeg har sånn jevn bul som begynner langt oppe. Absolutt ikke noe struttemage. Typisk jentemage kanskje? :gjeiper: Men jeg har jo ikke lagt på meg så veldig heller, gått fra 65 til 68. Innbiller meg at det er lite jeg :fnise:

Men syntes det er greit med liten mage jeg, kan enda skjule det om jeg går med stor tunika eller noe. For noe sier meg at jeg kommer til å bli lei uansett :fnise:

Var hos bedriftslegen på generell undersøkelse og jeg hadde høy kolesterol og litt høy senkning. Men jeg har ikke peilig så googlet at det er normalt når man er gravid. Men hvor mye er normalt?

Må levere inn ny urinprøve neste uke pga proteiner sist, har ikke legetime men kanskje jeg skal få de til å gi legen beskjed om resultatene så får legen selv bedømme om det haster å ta nye prøver.

Egentlig etter ny termin var jeg 24 uker igår... 5 mnd på vei.. rart.. og tiden går så fryktelig fort :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Blir spennende å høre hvordan det går med dere på fredag... Håper at alt står bra til med den lille. Kan trøste deg med at jeg også stadig hører at magen min er liten og jeg har heller ikke lagt på meg mer enn ca 2,5kg frem til nå. Magen min eksploderte plutselig for ca1,5 uke siden og sto plutselig rett ut og ble en rund gravid mage :fnise: Din er sikkert akkurat så stor som den skal være ift din kropp, rart hvor mange det er som skal ha en mening om andres graviditet. Ikke alltid alt som er like gøy å høre, men jeg har begynt å ta igjen og si at sånn har jeg det og det er bra for meg!

Sender deg masse lykke ønskninger for fredag! :klemmer:

PS. proteiner i urinen trenger ikke alltid å bety noe spesielt,bare hvis konsentrasjonen er høy. Jeg hadde bittelitt proteiner i urinen i uke 10, men det gikk over igjen og har ikke hatt noe etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper alt står fint til med dere begge!! Det har jeg tro på :) Lykke til på UL i morgen! D går nok fint skal du se :biggrin:

All respekt til at dere klarer å vente med å vite kjønnet! Hadde jeg ikke klart :sjenert:

Vi får vite det på mandag, og er kjempe spente! Men eg jo klart mye spenning i å ikke vite! Først ville jeg også det, men samboer ville vite det, så da tenkte jeg at okei, det kunne vært greit :gjeiper:

MASSE lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdejenta

Hei :goodbye:

Hvordan gikk ultralyden i dag??

Håper alt står bra til, og at dere nyter helga.

:hug:

Endret av Bygdejenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyden i dag gikk kjempefint! Rart å se idag hvor står den lille var blitt iforhold til sist! :rodmer:

Nå nyter vi helgen med de gode nyhetene. Har til og med kjøpt en body og smekker til den lille idag. Herlig! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at alt var fint! :) Da kan du senke skuldrene og nyte graviditeten fremover :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

igår kjente samboer spark for første gang. Han syntes det var kjempestas, og jeg syntes det er sååå stas å se han sånn! :rodmer:

På siste ultralyd sa legen at morkaken ligger som en demper. Det gjør så absolutt ingenting, jeg kjenner bevegelser, men ikke sånn at det gjør noe. Plager meg hvertfall ikke om natten eller noe. Jeg får nesten i pose og sekk! :fnise:

17. mai i morgen, jeg tror jeg hadde fått bunaden på meg men har valgt å stå over iår. Men hva skal en gå med da?? Skal være masse ute og det er jo ikke meldt noe særlig til vær.. og ikke er det så masse å velge mellom i skapet heller :fnise:

Ha en finfin 17 mai feiring alle sammen! :flagg::hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Imorgen er det jordmor, blir greit å få en liten statusrapport. Sist var jo sf-målet litt under gjennomsnittet og med protein i urinen. Må tenke nøye igjennom om det er noe jeg må huske å spørre om. Men nå kommer jeg ikke på noe. Typisk! :fnise::fnise:

Ellers er jeg egentlig glad jm ikke kan skrive ut sykemelding, da er jeg "trygg" :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger du langt under det grønne området? Jeg ligger også under, dvs. helt nederst langs kanten på det grønne. Det har visst ikke noe å si så lenge du følger kurva :)

Lykke til på kontrollen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...