Gå til innhold

BareBea og LilleBea


BareBea

Anbefalte innlegg

Nå har jeg kommet meg i superundertøyet, har tross alt vært ute og gått tur i ca 30 min!!! :smilorange: eller jeg gikk ikke hele tiden, dumpet nedi brøytekanten når jeg følte for det :fnise: men uansett utrolig deilig å være litt ute og få frisk luft!

Uff da, syns liksom jeg ser deg sittende nedi brøytekanten :fnise: Ikke meningen å le altså. Men flink som kom deg ut og fikk deg litt frisk luft!

Her er en tirsdagsklem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser egentlig ikke noen grunn til å ikke sitte seg litt i brøytekanten om en føler for det :fnise: så lenge en ikke fryser på rumpa da.. :gjeiper:

Idag har jeg vært en tur til legen. Tok ikke noen prøver eller noe, helt greit det men målte blodtrykket og trykte på magen min for å kjenne på livmoren. Og joda, hun kjente den lå like nedenfor navelen. :)

Er bare en uke nå til jeg skal ha min første jordmortime så regner med hun sjekker litt mer da.

Så anbefalte hun meg å ta piercingen jeg har i navelen nå snart. Er helt forberedt på at jeg må ta den ut, men det blir litt rart da etter å ha hatt den der i så mange år. Er liksom blitt en del av meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fint med jordmortime vet du. Få høre hjertelyd kanskje! Det er jo ikke sikkert de klarer å høre det, hvis den lille gjemmer seg litt bort. De gangene jeg har vært hos jordmor har de bare sjekket urin, blodtrykk og vekt. Og pratet MASSE! De prater mye de her jordmødrene tror jeg. Kosthold og samliv og det ene med det andre. Veldig koselig. :)

Ha en fortsatt fin dag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fint med jordmortime vet du. Få høre hjertelyd kanskje! Det er jo ikke sikkert de klarer å høre det, hvis den lille gjemmer seg litt bort. De gangene jeg har vært hos jordmor har de bare sjekket urin, blodtrykk og vekt. Og pratet MASSE! De prater mye de her jordmødrene tror jeg. Kosthold og samliv og det ene med det andre. Veldig koselig. :)

Ha en fortsatt fin dag! :sol:

Jeg må si jeg ser litt frem til den timen. Kanskje ting blir litt mer virkelig da, om hun finner noe lyd? For jeg har enda ikke troen på at det er noe inni der :fnise:

Jeg har lurt litt på om sambo skal være med. Men tror kanskje jeg kommer til å gå alene. Etter jm timen er det bare to uker til UL så viktigere at han er med da :)

Tenk, 16 uker idag. Tiden går så fort! :biggrin::hjerte:

Endret av BareBea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 16 uker" :hoppe: Du ligger rett bak meg du! :biggrin:

Jeg ville tatt med mannen til jordmor også jeg. Stas for han å høre hjertelyd! Men for dere blir det jo veldig kort mellom jordmor og ultralyd, da.

Og såklart det er liv der inne! Men kjenner veldig godt til følelsen. :sjenert: Det blir heldigvis ikke så mye tvil om den saken framover, med ultralyd og liv som etterhvert vil kjennes i magen! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er like bak deg jeg andemor ;)

Deilig søndag idag! Holder på å ordre og rydde litt i heimen, har satt mannen i sving også. Herlig :) Men må ha en liten pause innimellom også, litt tung i hodet idag så prøver å drikke masse vann :perebrus:

Skal i middagsbesøk idag også, deilig å få servert middag og slippe å lage selv iblandt også :spise:

Var en liten handlerunde sammen med mannen igår, og da vi gikk forbi en butikk hvor de har mengder med barneutstyr måtte vi bare inn og sjekke forholdene.. det kommer til å bli kjempevanskelig å finne ut hva vi skal ha hvertfall når det gjelder vogn og bilsete. Er jo så uendelig masse å velge mellom. Men en ting er sikkert, dyrt blir det uansett :fnise:

Men kommer ikke til å kjøpe noe før etter UL. Har ikke kjøpt så mye som en sokk en gang enda.. men det er vel gjerne lov nå....? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

idag har jeg hatt min første time hos jordmor. Gikk så fint så :)

Hun var mest opptatt av kosthold og trening så der må jeg skjerpe meg litt.. ehh! :fnise:

Så fikk jeg høre hjertelyden, fant den med en gang og den var sterk og fin visstnok. Så det var godt å endelig vite at det faktisk lever noe inni der. :rodmer: så utrolig rart å tenke på! :fnise: håper dette blir litt mer reelt for meg nå.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er opptatt av kosthold og trening disse jordmødrene. Men du har jo vært så dårlig da! Kan jo ikke forvente at du skal være så veldig aktiv da! Også er det jo viktigere at du faktisk får i deg mat enn at den er så veldig sunn, det har jeg nå lest mange steder. :)

Gøy å høre hjertelyd, ikke sant? Har du vært på tidlig UL du? Husker ikke i farta... For meg var i hvertfall den hjertelyden det første "livstegnet", så det var utrolig spesielt. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er opptatt av kosthold og trening disse jordmødrene. Men du har jo vært så dårlig da! Kan jo ikke forvente at du skal være så veldig aktiv da! Også er det jo viktigere at du faktisk får i deg mat enn at den er så veldig sunn, det har jeg nå lest mange steder. :)

Gøy å høre hjertelyd, ikke sant? Har du vært på tidlig UL du? Husker ikke i farta... For meg var i hvertfall den hjertelyden det første "livstegnet", så det var utrolig spesielt. :rodmer:

Ja, angående kosthold så var det så lenge jeg var bra. Er dårlig om kvelden så da er jeg litt fritatt :fnise:

Joda, var gøy med hjetelyden. Men litt uvirkelig også at lyden kom fra magen min :fnise: var første møte med huleboeren, UL er om to uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi jubler litt enda for ukene vel? For idag er jeg 17 uker!! :danser: tiden går så utrolig for nå.. litt mer vår i luften så kan tiden godt gå litt saktere.. :lur:

Tak e liten :duskedame: for fredag også jeg. Så utrolig godt med helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare helt fantastisk med helg! :bolledeig:

Og :hoppe: for 17 uker!

Nå venter snart ultralyd og vår! (håper virkelig det blir vår snart)

Ønsker deg en riktig GOD HELG!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å få høre hjertelyden :rodmer: og hurra for 17 uker. Nå nærmer det seg vel snart ultralyd også....

Håper du får en god helg :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd er om ca 2 uker. Det blir spennende, gleder oss til det! :) I utgangspunktet skal vi ikke vite kjønnet.. så det blir en nøytral start for den lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj jeg har fått omganssyken!! :spy: Trøsten nå er at dette går over om kort tid. Har sluttet å kaste opp (bank i bordet) men nå skal kroppen restartes. Har nettopp stått opp siden det ikke ble noe søvn i natt. Har spist tre mariekjeks som ikke har kommet opp igjen. Juhuu....... må prøve med litt mer mat men ingenting frister. Typisk denne uken som sambo er borte. Har heldigvis gode naboer som lufter hunden for meg.

Syntes fryktelig synd i meg selv nå så gjorde seg med et klageinnlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, god bedring! Kjipt å være dårlig når samboeren er borte. Håper det går fort over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

formen er bedre men jeg kaster fremdeles opp, helst om kvelden. Æsj for noe dritt! Har slitt meg gjennom en hel arbeidsdag, første dag tilbake i full jobb. Har lagt på sofaen i hele ettermiddag i håp om å holde på det lille jeg spiste til middag. Men da jeg trodde jeg hadde kontroll og jeg skulle lure meg opp en tur så kom det :spy: Er lei nå! Har masse planer for helgen så jeg må være opplagt! Er det sånn at omgangssyken henger lengre i når en er gravid? Vil riste det av meg nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

formen er bedre men jeg kaster fremdeles opp, helst om kvelden. Æsj for noe dritt! Har slitt meg gjennom en hel arbeidsdag, første dag tilbake i full jobb. Har lagt på sofaen i hele ettermiddag i håp om å holde på det lille jeg spiste til middag. Men da jeg trodde jeg hadde kontroll og jeg skulle lure meg opp en tur så kom det :spy: Er lei nå! Har masse planer for helgen så jeg må være opplagt! Er det sånn at omgangssyken henger lengre i når en er gravid? Vil riste det av meg nå!!

Uffa, masse god bedring! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at omgangssyken henger lengre i når en er gravid? Vil riste det av meg nå!!

Har nå lest at gravide har dårligere immunforsvar for at kroppen ikke skal støte fra seg fosteret. Så da kan det kanskje hende at omgangssyken henger litt lenger i enn du er vant til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...